ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

27 Ιουνίου 2014 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΑ Ι Αυτόματο ελέγχου πρόσβασης με.
Αλγόριθμοι Αναζήτησης
Πιθανοκρατικοί Αλγόριθμοι
PROLOG.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Διακριτά Μαθηματικά ΙI Δέντρα
Αναγνώριση Προτύπων.
Θεωρία Γραφημάτων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 8 ο Ανίχνευση Ακμών. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1)  Οι ακμές είναι βασικά χαρακτηριστικά της εικόνας Προς το παρόν δεν υπάρχει ακόμα.
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Αλγόριθμοι Αναζήτησης
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
Δυναμικός Προγραμματισμός
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι12-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος του Prim και ο αλγόριθμος του Kruskal.
Επισκόπηση Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη, Επίλυση προβλημάτων,
Διδάσκων: Παύλος Παυλικκάς1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Γράφοι – Διάσχιση.
Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης
Επισκόπηση Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη Επίλυση προβλημάτων
Alpha-Beta Pruning for Games with Simultaneous Moves Abdallah Saffidine, Hilmar Finnsson, Michael Buro Παρουσίαση: Βάλβης Δημήτριος Εργασία στο μάθημα.
Γιάννης Σταματίου Αναδρομή και αναδρομικές σχέσεις
31 Μαρτίου 2015 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ Ι Για τον προτασιακό.
ΝΤΕΝΤΕΡΜΙΝΙΣΤΙΚΑ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ Ι
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
ΣΥΝΟΛΑ.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές Κεφάλαιο 4: Συνδεσμικότητα Data Engineering Lab 1.
Λεξικό, Union – Find Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
1 Κατανεμημένοι αλγόριθμοι για την εύρεση γεννητικών δέντρων (spanning trees) 1.Ένας σταθερός κόμβος στέλνει ένα ‘start’ μήνυμα σε κάθε γειτονική του ακμή.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τμ.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή στην Επεξεργασία Ερωτήσεων.
Χρονική Πολυπλοκότητα και Μοντέλα
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι13-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος Dijkstra για εύρεση βραχυτέρων μονοπατιών.
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
1 ΤΜΗΜΑ ΜΠΕΣ Αλγόριθμοι Αναζήτησης Εργασία 1 Τυφλή Αναζήτηση.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές TSP, Μέτρα κεντρικότητας, Dijkstra Data Engineering Lab.
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 8 ο Ανίχνευση Ακμών. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1)  Οι ακμές είναι βασικά χαρακτηριστικά της εικόνας Προς το παρόν δεν υπάρχει ακόμα.
Αναζήτηση (Search) συνέχεια ΤΜΗΜΑ ΜΠΕΣ.
ΤΕΙ Αθήνας: Σχολή ΤΕΦ: Τμήμα Ναυπηγικής Εφαρμογές Η/Υ στην Ναυπηγική ΙΙ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ NA0703C39 Εξάμηνο Ζ’ Διδάσκων Κωνσταντίνος Β. Κώστας Παρουσίαση.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
Τεχνητή Νοημοσύνη Ενότητα 2: ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ (Problem Solving) Κατερίνα Γεωργούλη ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ TEI ΑΘΗΝΑΣ.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ Άπληστη Αναζήτηση και Αναζήτηση Α* ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
Σχεδιασμός ενεργειών. Προβλήματα σχεδιασμού ενεργειών Στα προβλήματα σχεδιασμού ενεργειών δίδονται –Η αρχική κατάσταση του κόσμου –Η επιθυμητή τελική.
1 ΔΙΑΣΧΙΣΗ ΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ. 2 Θέματα μελέτης Πρόβλημα αναζήτησης σε γραφήματα –Αναζήτηση κατά βάθος (Depth-first search – DFS) –Αναζήτηση κατά πλάτος (Breadth-first.
Σήματα και Συστήματα 11 10η διάλεξη. Σήματα και Συστήματα 12 Εισαγωγικά (1) Έστω γραμμικό σύστημα που περιγράφεται από τη σχέση: Αν η είσοδος είναι γραμμικός.
Πληροφορημένη Αναζήτηση και Εξερεύνηση
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Εισαγωγή
Πληροφορημένη Αναζήτηση και Εξερεύνηση
Δένδρα Δένδρο είναι ένα συνεκτικό άκυκλο γράφημα. Δένδρο Δένδρο Δένδρο
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Αλγόριθμοι - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - Εξάμηνο 4ο
Αναζήτηση με Αντιπαλότητα
Δομές δεδομένων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Στρατηγικές πληροφορημένης αναζήτησης
Η τακτοποίηση των κόμβων μίας δομής με μία ιδιαίτερη σειρά είναι μία πολύ σημαντική λειτουργία που ονομάζεται ταξινόμηση (sorting) ή διάταξη (ordering).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο σύγγραμμα ‘’ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΒΛΑΧΑΒΑΣ, ΚΕΦΑΛΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ, ΚΟΚΚΟΡΑΣ, ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ’’

Κεφάλαιο 2 ο ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΛΥΣΗΣ – ΑΛΓΌΡΙΘΜΟΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

Ορισμός προβλήματος  Μέχρι στιγμής ορίσαμε ένα πρόβλημα μέσω της περιγραφής του (με χώρο καταστάσεων και αναγωγή), των τελεστών μετάβασης και του χώρου καταστάσεων.  Επίσης ορίσαμε την λύση ενός προβλήματος σαν αναζήτηση στον χώρο αναζήτησης  Η λύση δίνεται εφαρμόζοντας ανάλογα με το πρόβλημα τον ανάλογο αλγόριθμο αναζήτησης

Χώρος αναζήτησης  Σχετικά με ένα πρόβλημα και δοθέντος μιας αρχικής του κατάστασης, χώρος αναζήτησης (SP) ονομάζεται το σύνολο όλων των καταστάσεων που είναι προσβάσιμες από την αρχική.  Προσβάσιμη κατάσταση s: υπάρχει μια ακολουθία τελεστών μετάβασης t 1, t 2, t 3,…t k ∈ T τέτοια ώστε s = t k (…t 2 (t 1 (I)))  Αυτό σημαίνει ότι ο χώρος αναζήτησης είναι υποσύνολο του χώρου καταστάσεων

Αναπαράσταση του χώρου αναζήτησης  Ο χώρος αναζήτησης μπορεί να αναπαρασταθεί μέσω της δομής ενός γράφου όπου ○ Κάθε κόμβος συμβολίζει μια κατάσταση. Ειδικές περιπτώσεις: -η ρίζα η οποία συμβολίζει την αρχική κατάσταση -τα φύλλα συμβολίζουν μια τελική κατάσταση ή μια κατάσταση στην οποία δεν μπορεί να εφαρμοστεί τελεστής μετάβασης (τερματική κατάσταση) -Ενδιάμεσοι κόμβοι είναι ενδιάμεσες καταστάσεις ○ Κάθε κλαδί συμβολίζει μια μετάβαση από μια κατάσταση σε μια καινούργια και είναι ένας τελεστής ○ Κάθε μονοπάτι από την ρίζα σε μια επιθυμητή τελική κατάσταση είναι μια λύση

Μετατροπή γράφου σε δέντρο αναζήτησης Η επόμενη κίνηση είναι η μετατροπή του γράφου σε δέντρο αναζήτησης Διαδικασία: Εκθετική αύξηση του αριθμού των κόμβων του δέντρου – Συνδυαστική έκρηξη

Είδη αλγόριθμων I Όνομα αλγόριθμου Depth-First Search (DFS)Αναζήτηση πρώτα σε βάθος Breadth-First Search (BFS)Aναζήτηση πρώτα σε πλάτος Iterative Deeping (ID)Επαναληπτική Εκβάθυνση Bi-directional Search (BiS)Αναζήτηση Διπλής Κατεύθυνσης Branch and Bound (B&B)Επέκταση και οριοθέτηση Beam Search (BS)Ακτινωτή Αναζήτησης Τυφλοί Hill-Climbing (HC)Αναρρίχηση Λόφων Best-First Search (BFS)Αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο A*Α Άστρο MinimaxΑναζήτηση μέγιστου-ελάχιστου Alpha-Beta (ΑΒ)Άλφα- Βήτα Ευριστικοί Παιγνίων 2 ατόμων

Είδη αλγορίθμων ΙΙ Ένα επιλυμένο πρόβλημα προκύπτει εφαρμόζοντας έναν αλγόριθμο αναζήτησης σε κάποιον χώρο αναζήτησης Ένα επιλυμένο πρόβλημα ορίζεται σαν μια τετράδα P s = (V, A, F, G s ) όπου: ○ V είναι ο χώρος καταστάσεων που εξέτασε ο αλγόριθμος αναζήτησης ○ Α είναι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιήθηκε ○ F είναι το σύνολο των λύσεων που βρέθηκαν ○ G s είναι το σύνολο των τελικών καταστάσεων που εξετάστηκαν Χαρακτηριστικό αποδοτικότητας αλγόριθμου: ο αριθμός καταστάσεων που περιέχει το V και η σχέση του με τον χώρο καταστάσεων S ενός προβλήματος και τον χώρο αναζήτησης SP

Είδη αλγορίθμων ΙΙΙ  Εξαντλητικός (exhaustive): το σύνολο των καταστάσεων που εξετάζει για να βρει λύση είναι ίσο με το χώρο αναζήτησης V=SP Gs και F κενά σύνολα όταν ο αλγόριθμος δεν δίνει κάποια λύση στο πρόβλημα έστω και αν αυτή υπάρχει  Πλήρης (complete): εγγυάται ότι θα βρει κάποια λύση σε περίπτωση που αυτή υπάρχει (σε αντίθετη περίπτωση ονομάζεται incomplete)  Αποδεκτός (admissible): εγγυάται ότι θα βρει την βέλτιστη λύση αν αυτή υπάρχει Στην περίπτωση που το πρόβλημα περιέχει κάποια διάταξη μια λύση ονομάζεται βέλτιστη αν οδηγεί στην καλύτερη τελική κατάταξη. Σε προβλήματα που δεν περιέχουν διάταξη βέλτιστη λύση θεωρείτε η πιο γρήγορη

Τρόπος επιλογής του κατάλληλου αλγόριθμου αναζήτησης Οι παράγοντες που επηρεάζουν τον τρόπο επιλογής ενός αλγόριθμου αναζήτησης είναι: Πόσες καταστάσεις επισκέπτεται Αν βρίσκει τις λύσεις (στην περίπτωση που αυτές υπάρχουν) Πόσες λύσεις βρίσκει Ποια είναι η ποιότητα των λύσεων (βέλτιστες ή όχι) Ποια είναι η αποδοτικότητα του σε χρόνο αναζήτησης Ποια είναι η αποδοτικότητα του σε χώρο (μνήμη) Πόσο εύκολο είναι να υλοποιηθεί Αν πραγματοποιεί κάποιο είδος κλαδέματος ○ Κλάδεμα του χώρου αναζήτησης: διαδικασία κατά την οποία ο αλγόριθμος απορρίπτει κάποιες καταστάσεις που θεωρεί μη ωφέλιμες και κατά συνέπεια όλο το υποδέντρο που βρίσκεται κάτω από αυτές

Δομές δεδομένων των αλγόριθμων  Οι αλγόριθμοι αναζήτησης χρησιμοποιούν κοινές δομές δεδομένων ○ Μέτωπο αναζήτησης (search frontier): λίστα των καταστάσεων που ένας αλγόριθμος έχει ήδη επισκεφτεί αλλά δεν έχει ακόμα επεκτείνει (δεν έχει εφαρμόσει τους τελεστές μετάβασης) ○ Κλειστό σύνολο (closed set): σύνολο των καταστάσεων που ο αλγόριθμος έχει ήδη επισκεφτεί και έχουν επεκταθεί ○ Ελέγχουμε αν μια κατάσταση ανήκει στο κλειστό σύνολο και με αυτό τον τρόπο ελέγχουμε τα loop

Βήματα γενικού αλγόριθμου αναζήτησης 1. Βάλε την αρχική κατάσταση στο μέτωπο αναζήτησης 2. Αν το μέτωπο αναζήτησης είναι κενό τότε σταμάτησε 3. Επέλεξε την πρώτη σε σειρά κατάσταση του μετώπου αναζήτησης 4. Αν η κατάσταση αυτή ανήκει στο κλειστό σύνολο πήγαινε στο βήμα Αν η κατάσταση αυτή είναι τελική, τότε εκτύπωσε και πήγαινε στο βήμα 2 6. Εφάρμοσε τους τελεστές μετάβασης του προβλήματος για να παράγεις τις καταστάσεις-παιδιά 7. Βάλε τις νέες καταστάσεις παιδιά στο μέτωπο αναζήτησης 8. Αν υπάρχει κάποιο κριτήριο, κλάδεψε τις καταστάσεις και βγάλτες από το μέτωπο αναζήτησης 9. Αν υπάρχει κάποιο κάνε αναδιάταξη στο μέτωπο αναζήτησης 10. Βάλε την κατάσταση-γονέα στο κλειστό σύνολο 11. Πήγαινε στο βήμα 2

Ψευδοκώδικας γενικού αλγόριθμου αναζήτησης

Άσκηση εύρεσης χώρου αναζήτησης  Πρόβλημα λαβύρινθου Χώρος καταστάσεων Χώρος αναζήτησης

Άσκηση αναπαράσταση χώρου αναζήτησης σε δέντρο