Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΡΤΕΜΙΣ ΤΖΙΤΖΗ, ΠΕ2 ΤΕΓ ΛΥΩΝ. Πρόταση διδασκαλίας λογοτεχνικού κειμένου για προετοιμασία των μαθητών  Επίπεδο: bac, b2  Ομάδα-Στόχος: Έφηβοι μαθητές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΡΤΕΜΙΣ ΤΖΙΤΖΗ, ΠΕ2 ΤΕΓ ΛΥΩΝ. Πρόταση διδασκαλίας λογοτεχνικού κειμένου για προετοιμασία των μαθητών  Επίπεδο: bac, b2  Ομάδα-Στόχος: Έφηβοι μαθητές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΡΤΕΜΙΣ ΤΖΙΤΖΗ, ΠΕ2 ΤΕΓ ΛΥΩΝ

2 Πρόταση διδασκαλίας λογοτεχνικού κειμένου για προετοιμασία των μαθητών  Επίπεδο: bac, b2  Ομάδα-Στόχος: Έφηβοι μαθητές Το νησί της ελαφρόπετρας(απόσπασμα )  θέμα: Το νησί της ελαφρόπετρας(απόσπασμα )  Διδακτικός στόχος: επίθετα σε –ης/α/ικο, παρατατικός και αόριστος των ρημάτων σε -ώνω, μεσοπαθητική των ρημάτων β΄συζυγίας, νοηματική κατανόηση, εμπλουτισμός λεξιλογίου  Απαιτούμενος χρόνος: 4 διδακτικές ώρες  Υλικό: Φωτοτυπία με κείμενο και ασκήσεις,  Δραστηριότητες στην τάξη και στο σπίτι: παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου

3 Το νησί της ελαφρόπετρας(απόσπασμα )  Συμφωνήσαμε με τους φίλους να πάμε εκδρομή στην καμάρα που ζούσαν παλιά οι φώκιες. Τώρα δεν υπάρχουν πια, τις έδιωξε η πρόοδος. Ο ευτυχισμένος καιρός που έβρισκαν καταφύγιο σ’ αυτή τη σπηλιά τη σκαλισμένη από τα αιγαιοπελαγίτικα κύματα έσβησε.  Ένας μεγαλοπρεπής βράχος προεκτείνει τη ράχη του βουνού και βυθίζεται στη θάλασσα. Στη στάθμη των κυμάτων βρίσκεται η σπηλιά που άλλοτες κατέφευγαν οι φώκιες. Πιο ψηλά, γωνιασμένο ανάμεσα σε δυο βράχους γρανίτη, σα γλάρος σε αναπαμό, το κάτασπρο μοναστήρι.  Είχα την τύχη ν’ αγναντέψω ένα ζευγάρι φώκιες της Μεσογείου. Ήμουν πολύ μικρός τότε, ο πατέρας μου, ανταποκρινόμενος στις φωνές του θαυμασμού μου, με σήκωσε στα χέρια για να δω καλύτερα το θέαμα. Δυο μελαχρινά, στρογγυλά κεφάλια, που έμοιαζαν με τους βράχους στ’ ακρογιάλι, βουτούσαν κι αναδύονταν φυσώντας ένα μικρό σιντριβάνι νερού από τα ρουθούνια. Δυο σώματα μακρουλά άφηναν αυλάκι αφρού πίσω τους.  «Οι τελευταίες φώκιες», μου είπε ο πατέρας μου, «βλέπεις ίσως, το τελευταίο ζευγάρι. Χαιρέτησέ το!»  Κουνούσα τα χέρια μου φρενιασμένα προς τα πελαγίσια θηλαστικά, που ακολουθούσαν ατάραχα το δρόμο τους.  Ήταν η πρώτη και η στερνή φορά που είδα φώκιες ελέφτερες. Η εικόνα τους χαράχτηκε βαθιά μέσα μου και ξεπετιέται κάθε φορά που, συμπτωματικά περιπλανώμενος σε ζωολογικούς κήπους, ανακαλύπτω με οργή αυτές τις στερημένες από τη λευτεριά του πελάγου υπάρξεις, έξω από το πραγματικό τους στοιχείο, να εξαντλούνται σ’ ένα απελπιστικό πήγαιν’ έλα μέσα σε μια μικρή δεξαμενή με βρώμικο νερό. Οι επιγραφές λένε πως είναι φώκιες, οταρίες, θαλασσινοί ελέφαντες. Στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτ’ άλλο από αιχμάλωτες, μετατοπισμένες, εκφυλισμένες, δύστυχες ζωές, που τις θαυμάζουν κάτι τεμπέληδες και κάτι μπλαζέ. Αντ.Γεωργάκις, το νησί της ελαφρόπετρας, εκδ.Χατζηνικολή 1988

4 Διευκρίνιση σημασίας λεκτικών όρων Παράγωγα, συνώνυμα, εκφράσεις  καμάρα, το καταφύγιο, σκαλισμένη, αιγαιοπελαγίτικος, προεκτείνω, η ράχη, βυθίζω, στάθμη, γωνιασμένος, αναπαμός, αγναντεύω, ανταποκρινόμενος, αναδύομαι, σιντριβάνι, αυλάκι, αφρός, φρενιασμένα, πελαγίσιος, θηλαστικό, ατάραχα, στερνός, ξεπετιέμαι, συμπτωματικά, περιπλανώμενος, στερημένος, οργή, ύπαρξη, εξαντλώ,- ούμαι, απελπιστικός, δεξαμενή, επιγραφή, αιχμάλωτος, μετατοπισμένος, εκφυλισμένος, τεμπέλης, μπλαζέ.  Φεύγω, προεκτείνω, αναπαμός, φρενιασμένα, κλπ  Διαφορετικές σημασίες του όρου: στοιχείο  Λέξεις κοινές στις δυο γλώσσες: φρενιασμένα, μπλαζέ

5 Νοηματική προσέγγιση του κειμένου  Νόημα του κειμένου-περίληψη κειμένου  Συναισθήματα του συγγραφέα και του αναγνώστη  Χρόνοι του κειμένου σχετικοί με το συγγραφέα και τις φώκιες  Ασκήσεις του τύπου : σωστό –λάθος για διασαφήνιση σκοτεινών σημείων του κειμένου  Παρομοιώδεις εκφράσεις με συμμετοχή των ζώων(μαλώνουν σαν το σκύλο με τη γάτα κλπ)

6 Θέματα προς παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου  Πληροφορίες σχετικές με τα θαλάσσια θηλαστικά και ειδικότερα τις φώκιες  Θαλάσσια πάρκα στη Μεσόγειο  Προσπάθειες διάσωσης του είδους από οικολογικές οργανώσεις  Οικολογικές οργανώσεις ελληνικές και διεθνείς που δρουν στην Ελλάδα.  Οικολογικές δραστηριότητες των μαθητών στη χώρα διαμονής

7 Γραμματική Γραμματική  Επανάληψη των αρσενικών θηλυκών και ουδέτερων ονομάτων σε –ος (φίλος, Μεσόγειος, πέλαγος)  Παρουσίαση των επιθέτων σε –ης, -α, -ικο (τεμπέλης, τεμπέλα, τεμπέλικο)  Ρήματα σε –ώνω (σε αόριστο και παρατατικό)  κλίση ρημάτων σε -ώ,(χαιρετώ, απειλώ)σε ενεργητική και μεσοπαθητική φωνή

8 Παράλληλο κείμενο με παρόμοιο θέμα: «Άνθρωποι και δελφίνια» από το βιβλίο «Κυριακάτικες ιστορίες» (2002) από το βιβλίο «Κυριακάτικες ιστορίες» (2002) του Αντώνη Σουρούνη

9 βιβλιογραφία  Grec moderne terminale του CNED  Grammaire de grec moderne pour les francophones par Hélène Kémiktsi  


Κατέβασμα ppt "ΑΡΤΕΜΙΣ ΤΖΙΤΖΗ, ΠΕ2 ΤΕΓ ΛΥΩΝ. Πρόταση διδασκαλίας λογοτεχνικού κειμένου για προετοιμασία των μαθητών  Επίπεδο: bac, b2  Ομάδα-Στόχος: Έφηβοι μαθητές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google