Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ενότητα 3.1 Το ∆ιαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως µέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ενότητα 3.1 Το ∆ιαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως µέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ενότητα 3.1 Το ∆ιαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως µέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων

2 Το ∆ιαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Web 2.0

3 Τι σημαίνει Web 2.0; Ο όρος Web 2.0 πρωτοεμφανίστηκε σε ένα συνέδριο του 2004. Πρωτίστως αναφέρεται σε μία: «προτεινόμενη 2η γενιά δικτυακών υπηρεσιών, όπως οι δικτυακοί τόποι κοινωνικής δικτύωσης, τα wikis, διάφορα εργαλεία επικοινωνίας κ.λπ.» wikipedia.org Η έμφαση δίνεται στην άμεση συνεργασία και το διαμοιρασμό μεταξύ χρηστών.

4 Άρα υπήρξε Web 1.0 ! Web 1.0 Web 2.0 Κατάσταση Ανάγνωσης
(1993 – 2003) Ιστοσελίδες μέσω πλοηγού Web 2.0 ( …) Συνεργασία, αλληλεπίδραση, περισ- σότερο εφαρμογή παρά ιστοσελίδα Κατάσταση Ανάγνωσης Συγγραφής και συμμετοχής Κύρια μονάδα περιεχομένου Σελίδα Μήνυμα / εγγραφή Μορφή Στατική Δυναμική Ανάγνωση μέσω Πλοηγού Πλοηγού, RSS, κινητού, οτιδήποτε Δημιουργία περιεχομένου από Προγραμματιστές δικτύου Οποιονδήποτε Τομέας Εξειδικευμένων ανθρώπων Μάζας ερασιτεχνών

5 Ο περιεκτικός ορισμός «Το Web 2.0 είναι η επιχειρηματική επανάσταση στη βιομηχανία υπολογιστών, που οφείλεται στη μετακίνηση προς το Διαδίκτυο ως πλατφόρμα. Ανάμεσα στους κανόνες επιτυχίας του προέχει η ανάπτυξη εφαρμογών που τιθασεύουν (χαλιναγωγούν;) τα φαινόμενα δικτύου, ώστε να βελτιώνονται καθώς τις χρησιμοποιούν περισσότεροι άνθρωποι.» Tim O'Reilly

6 Τα βασικά σημεία των εφαρμογών
Ο Ιστός ως πλατφόρμα Τα δεδομένα η κινητήρια δύναμη Τα φαινόμενα δικτύου που αναπτύσσονται από μια αρχιτεκτονική συμμετοχής Καινοτομία μέσω της ανάπτυξης συστημάτων και δικτυακών τόπων που αντλούν χαρακτηριστικά με κατανεμημένο τρόπο από ανεξάρτητους δημιουργούς (ένα είδος ανάπτυξης «ανοικτού κώδικα») Το τέλος του κύκλου αφομοίωσης λογισμικού Λογισμικό που υπερβαίνει το επίπεδο μιας συγκεκριμένης μηχανής Εύκολη προσέλκυση των «πρωτοπόρων» (early adopters)

7 Web 2.0

8 Τι χρειάζεται ο σημερινός χρήστης;
Επιφάνεια εργασίας Ηλεκτρονική δημοκρατία Γραφειοκρατικές – εμπορικές υπηρεσίες Επικοινωνία Εκπαίδευση – επιμόρφωση Απομακρυσμένη συνεργασία …… Πλοήγηση Αλληλογραφία Ειδήσεις - Ενημέρωση Ψυχαγωγία Αποθηκευτικό χώρο Επεξεργασία κειμένου Υπολογιστικά φύλλα Ουσιαστική αναζήτηση

9 Πλοήγηση Τα ελεύθερα πρότυπα επικράτησαν: HTML CSS AJAX Java

10 Αλληλογραφία

11 Ειδήσεις – Ενημέρωση RSS feeds(υπηρεσία πληροφόρησης) (ροές δεδομένων)

12 Ψυχαγωγία Παιχνίδια Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcast

13 Αποθηκευτικός χώρος

14 Επεξεργασία κειμένου – Υπολογιστικά φύλλα

15 Ουσιαστική αναζήτηση Semantic web (Σημασιολογικός ιστός) Σημασιολογικός Ιστός είναι μια ομάδα μεθόδων και τεχνολογιών για τη δυνατότητα στις μηχανές να κατανοήσουν την έννοια - ή "σημασιολογία" - πληροφοριών σχετικά με το World Wide Web . [1] Ο όρος επινοήθηκε από τον World Wide Web Consortium (W3C) σκηνοθέτη Tim Berners-Lee . [2] Ορίζει το Σημασιολογικό Ιστό ως "ένα δίκτυο δεδομένων που μπορεί να επεξεργαστεί άμεσα και έμμεσα από τις μηχανές." Συνεργατική ανάπτυξη περιεχομένου Συλλογική διαμόρφωση πληροφοριών Δημιουργία ομάδων κοινών ενδιαφερόντων

16 Επιφάνεια εργασίας

17 Εκπαίδευση - επιμόρφωση
Ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες Ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση Απελευθέρωση πνευματικών δικαιωμάτων

18 Συμπεράσματα Το Web 2.0 δεν αφορά την τεχνολογία αλλά τους ανθρώπους
Η κοινωνική δικτύωση και η συνεργα-τικότητα βρίσκονται στο επίκεντρο Ο σημασιολογικός ιστός μπορεί να οικοδομηθεί από εμάς τους ίδιους Η μετακίνηση από το υλικό-λογισμικό στις υπηρεσίες είναι γεγονός

19 Το ∆ιαδίκτυο ως πηγή εκπαιδευτικών πόρων

20 Κατακερματισμός σε δομικά στοιχεία
Connexions είναι: Ένα μέρος για να προβάλλετε και να μοιραστείτε εκπαιδευτικό υλικό κατασκευασμένο από μικρά κομμάτια που ονομάζονται ενότητες και μπορούν να οργανωθούν, σε μαθήματα, βιβλία, εκθέσεις, κλπ. Οποιοσδήποτε μπορεί να τις δει ή να δημιουργήσει: Οι συγγραφείς μπορούν να δημιουργούν και να συνεργάζονται Οι εκπαιδευτές να αναπτύξουν και να μοιρασθούν προσαρμοσμένες συλλογές Οι μαθητευομένοι μπορούν να βρουν και να διερευνήσουν το περιεχόμενο αυτών των ενοτήτων

21 Ανάπτυξη και κοινοκτημοσύνη

22 Ελεύθερο – ανοικτό λογισμικό

23 Γενικές πηγές λογισμικού

24 Παρόμοια χρήσιμα sites
……

25 Το ∆ιαδίκτυο ως µέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων

26 Ισχυρά αλληλεπιδραστική επικοινωνία
Οι υψηλές ταχύτητες επιτρέπουν πλέον την εύκολη on-line και off-line επικοινωνία Οι υπηρεσίες του Google: talk, calendar, docs επιτρέπουν την άμεση συνεργασία Προωθείται η συνολική υιοθέτηση domains σχολικών μονάδων

27 Εύκολη δημοσίευση έργου
Bloggs Podcasts Videos Web pages

28 Μετάφραση Αγγλικών Κειμένων
translate.google.com babelfish.yahoo.com


Κατέβασμα ppt "Ενότητα 3.1 Το ∆ιαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως µέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google