Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 11: Περί Στρατηγικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 11: Περί Στρατηγικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 11: Περί Στρατηγικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

2 Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών Α΄ εξάμηνο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας ATEI Ιονίων Νήσων – Αργοστόλι Διδάσκων: Α. Κουμπαρέλης Σημειώσεις: Σ. Μακρίδης, Α. Κουμπαρέλης

3 Βιβλιογραφία  Robbins P. S., Decenzo A. D., Coulter M., (2012), Διοίκηση Επιχειρήσεων- Αρχές και Εφαρνογές, Εκδ. Κριτική.  Williamson K., Johnson B. (2005), Εισαγωγή στο Μάνατζμεντ, Εκδ. Κριτική.  Κέφης Β., (2005), Ολοκληρωμένο Μάνατζμεντ – Βασικές Αρχές για τις σύγχρονες οικονομικές μονάδες. Εκδ. Κριτική.  Roger Bennet, (2001), Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μανατζμεντ), εκδ. Κλειδάριθμος.  Φλώρος Χρ., (1993), Σύγχρονη Διοικητική των Επιχειρήσεων, εκδ. Σύγχρονη Εκδοτική ΕΠΕ. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

4 Στρατηγική Αναφέρεται σε ευρύτερης σημασίας αποφάσεις και ενέργειες, που σχετίζονται με την εξασφάλιση της επιβίωσης της επιχείρησης, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστική της υπεροχή έναντι των άλλων ομοειδών επιχειρήσεων Αναφέρεται σε ευρύτερης σημασίας αποφάσεις και ενέργειες, που σχετίζονται με την εξασφάλιση της επιβίωσης της επιχείρησης, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστική της υπεροχή έναντι των άλλων ομοειδών επιχειρήσεων Η επιχειρηματική στρατηγική επηρεάζεται δραστικά από τις αλλαγές που σημειώνονται στο κοινωνικό περιβάλλον και ιδιαίτερα από τη διαρκή και ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας. Η επιχειρηματική στρατηγική επηρεάζεται δραστικά από τις αλλαγές που σημειώνονται στο κοινωνικό περιβάλλον και ιδιαίτερα από τη διαρκή και ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας. Η επιχειρηματική στρατηγική πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις μεταβαλλόμενες κοινωνικές ανάγκες. Η επιχειρηματική στρατηγική πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις μεταβαλλόμενες κοινωνικές ανάγκες. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

5 Αποστολή είναι μια δήλωση του σκοπού του οργανισμού Ο καθορισμός της αποστολής υποχρεώνει τους μάνατζερ να επισημάνουν το επιχειρηματικό αντικείμενο του οργανισμού. Για παράδειγμα:  Η αποστολή της Avon είναι «Να είμαστε η εταιρεία που κατανοεί προϊόντα και υπηρεσίες και ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες που απορρέουν από τη φιλαρέσκεια της γυναίκας σε παγκόσμιο επίπεδο».  Η αποστολή του Facebook είναι να παρέχει «μια κοινωνική υπηρεσία που σας συνδέει με τους ανθρώπους γύρω σας». Η Στρατηγική ως “αποστολή” Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

6 Τα συστατικά μιας δήλωσης αποστολής* Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Να αναφέρεται στους ΠΕΛΑΤΕΣ της Η αναφορά στην υπαρκτή ή επιθυμητή θέση της επιχείρησης στην ΑΓΟΡΑ Η αναφορά στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ και την ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ Η αναφορά στη ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ή την ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ: πεποιθήσεις, αξίες, ηθικές προτεραιότητες Η αναφορές σε δράσεις ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ που ενισχύουν τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ της επιχείρησης Το ενδιαφέρον της επιχείρησης για τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ σε αυτήν Η αναφορά στα ΠΡΟΪΟΝΤΑ και τις ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ της Η αναφορά στην ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Η αναφορά στο ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ της επιχείρησης *David F., (2007), Strategic Management, 11 th Ed. Upper Saddle River, Prentice Hall, σ. 70.

7 Μορφές και Επίπεδα Στρατηγικής Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Ας πάρουμε το παράδειγμα μιας Πολύ-Επιχειρηματικής Επιχείρησης (γνωστοί και ως Όμιλοι) Στο επίπεδο του ομίλου εφαρμόζεται μια εταιρική στρατηγική – μια στρατηγική ομίλου Σε ένα δεύτερο επίπεδο κάθε μία από της επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου αναπτύσσει τη δική του ανταγωνιστική στρατηγική Σε ένα τρίτο επίπεδο βλέπουμε να ακολουθούνται συγκεκριμένες στρατηγικές λειτουργικού χαρακτήρα

8 1.Εταιρική Στρατηγική Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Μια οργανωσιακή στρατηγική που αποδίδει επακριβώς το είδος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσει ή θέλει να αναπτύξει μια εταιρεία και το τι θέλει να επιτύχει με αυτές Οι τρεις κύριοι τύποι εταιρικών στρατηγικών είναι:  η στρατηγική ανάπτυξης,  η στρατηγική σταθερότητας και..  η στρατηγική ανανέωσης

9 2.Ανταγωνιστική στρατηγική Ανταγωνιστική στρατηγική  Μια στρατηγική που δεικνύει τον τρόπο που ένας οργανισμός θα ανταγωνιστεί στον τομέα που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα  Αυτό που διακρίνει έναν οργανισμό· το διακριτικό του πλεονέκτημα Στρατηγικές επιχειρηματικές μονάδες (SBU)  Οι επιχειρήσεις ενός ομίλου που είναι ανεξάρτητες και διαμορφώνουν τη δική τους ανταγωνιστική στρατηγική Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

10 2.1. Είδη ανταγωνιστικής στρατηγικής Στρατηγική ηγεσίας κόστους  Παραγωγή ενός προϊόντος με το χαμηλότερο δυνατό κόστος στον τομέα που δραστηριοποιείται ένας οργανισμός Στρατηγική διαφοροποίησης  Προσφορά μοναδικών προϊόντων που εκτιμώνται σε μεγάλο βαθμό από τους πελάτες Στρατηγική εστίασης  Περιλαμβάνει ένα πλεονέκτημα κόστους (εστίαση στο κόστος) ή ένα πλεονέκτημα διαφοροποίησης (εστίαση στη διαφοροποίηση) σε ένα περιορισμένο τμήμα της αγοράς Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

11 3.Λειτουργική στρατηγική Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Η στρατηγική που εφαρμόζουν τα τμήματα ενός οργανισμού, προκειμένου να υποστηρίξουν την ανταγωνιστική στρατηγική

12 Στρατηγική ανάπτυξης και οι Τύποι της Μια στρατηγική ανάπτυξης εφαρμόζεται όταν ο οργανισμός επεκτείνει τον αριθμό των αγορών που εξυπηρετεί ή των προϊόντων που προσφέρει, είτε μέσω της υφιστάμενης επιχειρηματικής του δράσης είτε μέσω μιας ή περισσοτέρων νέων επιχειρήσεων Εξαιτίας της στρατηγικής ανάπτυξης που ακολουθείται, ένας οργανισμός πιθανώς θα αυξήσει τα έσοδα, τον αριθμό των εργαζομένων ή το μερίδιο αγοράς του. Στις στρατηγικές ανάπτυξης συγκαταλέγονται: 1. Συγκέντρωση 2. Κάθετη ολοκλήρωση 3. Οριζόντια ολοκλήρωση 4. Διαποίκιλση (Διαφοροποίησης) Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

13 Ένας οργανισμός που αναπτύσσεται μέσω της συγκέντρωσης, επικεντρώνεται στο κύριο επιχειρηματικό του τομέα και αυξάνει τον αριθμό των προσφερόμενων προϊόντων ή των εξυπηρετούμενων αγορών σε αυτό το τομέα. 1. Συγκέντρωση Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

14 2. Κάθετη ολοκλήρωση Μια εταιρεία ενδέχεται, επίσης, να επιλέξει την ανάπτυξη μέσω κάθετης ολοκλήρωσης: προς τα πίσω, προς τα εμπρός ή συνδυαστικά.  Στην προς τα πίσω κάθετη ολοκλήρωση, ο οργανισμός γίνεται προμηθευτής του εαυτού του, ώστε να ελέγχει τις εισροές. Για παράδειγμα, το eBay κατέχει μια εταιρεία διαδικτυακών πληρωμών που το βοηθάει να παρέχει ασφαλέστερες συναλλαγές και να ελέγχει μια από τις πιο κρίσιμες διαδικασίες του.  Στην προς τα εμπρός κάθετη ολοκλήρωση, ο οργανισμός γίνεται ο δικός του διανεμητής και είναι σε θέση να ελέγχει τις εκροές του. Για παράδειγμα, η Apple διαθέτει 260 καταστήματα λιανικών πωλήσεων για τη διανομή των προϊόντων της. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

15 3. Οριζόντια ολοκλήρωση Κατά την οριζόντια ολοκλήρωση, μια εταιρεία αναπτύσσεται μέσω της συνένωσης με ανταγωνιστές. Για παράδειγμα, ο γίγαντας στον τομέα της Γαλλικής κοσμετολογίας L’Oreal εξαγόρασε το Body Shop. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

16 4. Διαποίκιλση (Διαφοροποίηση) Σχετική διαποίκιλση συντελείται όταν μια εταιρεία συνεργάζεται με άλλες εταιρείες σε διαφορετικούς, αλλά συναφείς, επιχειρηματικούς τομείς. Για παράδειγμα, η American Standard Companies δραστηριοποιείται σε μια ποικιλία επιχειρηματικών τομέων, μεταξύ των οποίων είδη υγιεινής, μονάδες ψύξης και θέρμανσης, υδραυλικά εξαρτήματα και φρένα φορτηγών. Ασυσχέτιστη διαποίκιλση υφίσταται όταν μια εταιρεία συνεργάζεται με εταιρείες από διαφορετικούς και μη συναφείς τομείς της βιομηχανίας. Για παράδειγμα, η Tata Group της Ινδίας δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στους τομείς των χημικών, των επικοινωνιών και τεχνολογιών πληροφορικής, της ενέργειας, της μηχανικής, των υλικών και των υπηρεσιών. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

17 Άλλες εταιρικές στρατηγικές Στρατηγική σταθερότητας  Μια εταιρική στρατηγική κατά την οποία ένας οργανισμός συνεχίζει την τρέχουσα επιχειρηματική του δραστηριότητα Στρατηγική ανανέωσης  Μια εταιρική στρατηγική για την αντιμετώπιση της φθίνουσας απόδοσης Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

18 Οι διαδικασίες Έχουν σαν αποστολή να εξασφαλίσουν την αλληλουχία και την απρόσκοπτη ροή των επί μέρους ενεργειών, που απαιτούνται σε ένα πρόγραμμα. Έχουν σαν αποστολή να εξασφαλίσουν την αλληλουχία και την απρόσκοπτη ροή των επί μέρους ενεργειών, που απαιτούνται σε ένα πρόγραμμα. Τα προγράμματα διαδικασιών είναι απλές οδηγίες, περιγραφικές της σειράς και του χρόνου εκτέλεσης των δραστηριοτήτων. Τα προγράμματα διαδικασιών είναι απλές οδηγίες, περιγραφικές της σειράς και του χρόνου εκτέλεσης των δραστηριοτήτων. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

19 Οι κανόνες Οι κανόνες, ή κανονισμοί, έχουν σαν αποστολή να προσδιορίσουν και να επισημάνουν κατά τρόπο σαφή και αναμφισβήτητο, τι επιβάλλεται να κάνει ένας εργαζόμενους και τι όχι. Οι κανόνες, ή κανονισμοί, έχουν σαν αποστολή να προσδιορίσουν και να επισημάνουν κατά τρόπο σαφή και αναμφισβήτητο, τι επιβάλλεται να κάνει ένας εργαζόμενους και τι όχι. Οι κανόνες δεν αφήνουν κατά την εφαρμογή τους διακριτική ευχέρεια, όπως οι πολιτικές. Οι κανόνες δεν αφήνουν κατά την εφαρμογή τους διακριτική ευχέρεια, όπως οι πολιτικές. Επίσης, προσδιορίζουν συμπεριφορά χωρίς να χρειάζεται να κάνουν οποιαδήποτε αναφορά στο χρόνο. Π.χ. απαγόρευση του καπνίσματος. Επίσης, προσδιορίζουν συμπεριφορά χωρίς να χρειάζεται να κάνουν οποιαδήποτε αναφορά στο χρόνο. Π.χ. απαγόρευση του καπνίσματος. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

20 Οι προϋπολογισμοί Προϋπολογισμός είναι η κατάσταση στην οποία αναγράφονται τα χρηματικά κεφάλαια, που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας σύνθετης, κατά κανόνα δραστηριότητας του οργανισμού. Προϋπολογισμός είναι η κατάσταση στην οποία αναγράφονται τα χρηματικά κεφάλαια, που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας σύνθετης, κατά κανόνα δραστηριότητας του οργανισμού. Οι προϋπολογισμοί λειτουργούν κυρίως ως μηχανισμοί ελέγχου της οικονομικότητας των διαφόρων δραστηριοτήτων. Οι προϋπολογισμοί λειτουργούν κυρίως ως μηχανισμοί ελέγχου της οικονομικότητας των διαφόρων δραστηριοτήτων. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

21 Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/από-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

22 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC- ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

23 Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

24 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 11: Περί Στρατηγικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google