Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ. Ρωμαϊκό αντίγραφο Καλλιτέχνης: Μύρων Έτος κατασκευής: 450 π.Χ. (πρότυπο) Δούλευε σχεδόν αποκλειστικά σε μπρούντζο. Δημιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ. Ρωμαϊκό αντίγραφο Καλλιτέχνης: Μύρων Έτος κατασκευής: 450 π.Χ. (πρότυπο) Δούλευε σχεδόν αποκλειστικά σε μπρούντζο. Δημιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ

2 Ρωμαϊκό αντίγραφο Καλλιτέχνης: Μύρων Έτος κατασκευής: 450 π.Χ. (πρότυπο) Δούλευε σχεδόν αποκλειστικά σε μπρούντζο. Δημιο ύργησε πολλούς ανδριάντες θεών και ηρώων. Ο περιηγητής Παυσανίας μας αναφέρει ότι έργα του Μύρωνα υπήρχαν και ήταν ακόμα στην θέση τους τον 2ο αι. μ.Χ. Τα πιο φημισμένα του έργα παριστάνουν αθλητές την στιγμή της δράσης, με τελειότητα στάσης, λεπτομερειών και αναλογίας. Ο Πλίνιος αναφέρει ότι τα έργα του Μύρωνα ήταν περισσότερα μα και πιο επιμελέστερα των έργων του Πολύκλειτου. Οι διασημότερες εργασίες του σύμφωνα με τον Πλίνιο απεικόνιζαν τον Μινώταυρο, τον Κέρβερο, τον Περσέα, τον σάτυρο Μαρσύα, τον Ηρακλή, έναν αθλητή της δισκοβολίας και τον Απόλλωνα της Εφέσου.

3 Το Σύμπλεγμα του Λαοκόοντος. Γλυπτό. Μνημειακό μαρμάρινο έργο, ρωμαϊκής εποχής, το οποίο βρίσκεται στα Μουσεία Βατικανού (Museo Pio-Clementino), στη Ρώμη. Ο αρχαίος Ρωμαίος συγγραφέας Πλίνιος ο Πρεσβύτερος αποδίδει τη δημιουργία του σε τρεις Ρόδιους καλλιτέχνες, τους Αγήσανδρο, Αθηνόδωρο και Πολύδωρο. Το γλυπτό παριστάνει τον Τρώα ιερέα Λαοκόοντα και τους γιούς του Αντιφάντη και Θυμβραίο να στραγγαλίζονται από φίδια.

4 "Η Αρπαγή των Σαβίνων Γυναικών" ( ), Τζιαμπολόνια, Loggia dei Lanzi, Φλωρεντία. Η Αρπαγή των Σαβίνων Γυναικών ήταν ένα επεισόδιο της πρώιμης ρωμαϊκής ιστορίας καθαρά μυθολογικό. Ο ιστορικός Τίτος Λίβιος (59π.Χ – 17 μ.Χ.), στο έργο του, “Ιστορία της Ρώμης”, συγκεντρώνει διάφορες τέτοιες παραδοσιακές αφηγήσεις, στις οποίες ο μύθος και τα ιστορικά γεγονότα είναι άρρηκτα δεμένα.

5 Το χάλκινο άγαλμα του Δαβίδ του Ντονατέλλο (1440), είναι γνωστό ως το πρώτο χάλκινο άγαλμα της Αναγέννησης, καθώς και το πρώτο όρθιο γυμνό μετά την αρχαιότητα. Προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε, καθώς παρουσίαζε έναν γυμνό νέο άντρα. Η σύνθεση απεικονίζει το νεαρό Δαβίδ, που χαμογελά αινιγματικά και πατά το κεφάλι του Γολιάθ. Ο νέος είναι γυμνός, φορά μόνο ένα κράνος με φύλλα δάφνης, μπότες, και κρατά το τεράστιο σπαθί του Γολιάθ. Η ακριβής ημερομηνία δημιουργίας είναι άγνωστη. Οι εκτιμήσεις ποικίλλουν ανάμεσα στα 1430 και -πιο συχνά- τα Η εύθραυστη και θηλυπρεπής μορφή του Δαβίδ, έρχεται σε ισχυρή αντίθεση με το μεγάλο σπαθί που κρατά, δείχνει ότι ο Δαβίδ δεν νίκησε το Γολιάθ με τη φυσική του δύναμη, αλλά με τη θέληση του θεού. Η γύμνια του ενισχύει την ιδέα της παρουσίας του θεού, καθώς έρχεται σε αντίθεση με την αρματωσιά του γίγαντα. Το γεγονός ότι ο Δαβίδ στέκεται με την πλάτη στο Γολιάθ, δείχνει ότι ο δεύτερος δεν αποτέλεσε απειλή. Το άγαλμα ανήκε αρχικά στον Κόζιμο των Μεδίκων, και τοποθετήθηκε στην αυλή του Παλάτσο ντι Μέντιτσι στη Φλωρεντία. Μετά την έξωση του Πιέρο Λορέντζο των Μεδίκων κατασχέθηκε και τοποθετήθηκε στην αυλή του Παλάτσο ντέλλα Σινιορία. Σήμερα βρίσκεται στο μουσείο-παλάτι του Μπαρτζέλο, στη Φλωρεντία.

6 Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου είναι ανάγλυφο, Ντονατέλλο, 1433, βρίσκεται στην εκκλησία του Τιμίου Σταυρού ((Basilica of Santa Croce) στην Φλωρεντία. Είναι από γκρίζα πέτρα της Φλωρεντίας και είναι το ιερό αρτοφόριο (tabernacle) στο οποίο φυλάσσεται η θεία ευχαριστία. Συγκαταλέγεται στα πρώιμα έργα του Ντονατέλλο. Η σύνθεσή του ομοιάζει των αρχαίων Αττικών επιτάφιων αναγλύφων. Η διάθεσή του είναι αναγεννησιακή με πλούσια αρχιτεκτονική διακόσμηση.

7 Αναγέννηση ム Ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, φιλοτεχνήθηκε από το 1501 ως το 1504, είναι ένα αριστούργημα της Αναγεννησιακής γλυπτικής και, μαζί με την Πιετά, ένα από τα δυο σημαντικότερα γλυπτά του Μιχαήλ Άγγελου. Είναι ένα από τα πιο γνωστά αγάλματα στην ιστορία της γλυπτικής, και έχει γίνει σύμβολο δύναμης και νεανικής ομορφιάς. Παριστάνει τον Βιβλικό βασιλιά Δαβίδ, τη στιγμή που αποφασίζει να αναμετρηθεί με τον Γολιάθ. Στην εποχή του θεωρήθηκε σύμβολο της δημοκρατίας της Φλωρεντίας, μιας ανεξάρτητης πόλης-κράτους που απειλούνταν από πιο ισχυρά αντίπαλα κράτη. Αυτή η ερμηνεία τονίστηκε και με την τοποθέτηση του ύψους 5,17 μέτρων αγάλματος έξω από το Παλάτσο Βέκιο, την έδρα της τοπικής κυβέρνησης της Φλωρεντίας. Τα αποκαλυπτήριά του έγιναν στις 8 Σεπτεμβρίου του 1504.

8 Η Πιετά (ιταλικά: Pietà, σημαίνει Έλεος, ενώ η σύνθεση του έργου είναι γνωστή ως «Αποκαθήλωση»). Φιλοτεχνήθηκε στα από τον Μιχαήλ Άγγελο, είναι ένα μαρμάρινο γλυπτό στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στην πόλη του Βατικανού. Το γλυπτό απεικονίζει το σώμα του Ιησού στα πόδια της μητέρας του Μαρίας, μετά τη Σταύρωση και την αποκαθήλωση. Το θέμα ήταν δημοφιλές εκείνη την εποχή στη Γαλλία αλλά όχι στην Ιταλία. Το έργο ισορροπεί ανάμεσα στις αναγεννησιακές αντιλήψεις της κλασσικής ομορφιάς και του νατουραλισμού.

9 Στη Σάντα Μαρία ντέλα Βιτόρια, στο παρεκκλήσι Κορνάρο, στα αριστερά της Αγίας Τράπεζας, είναι η Έκσταση της Αγίας Θηρεσίας, που φιλοτέχνησε το 1646 ο Μπερνίνι. Το άγαλμα αναπαριστά ένα όραμα της Αγίας Θηρεσίας της Αβίλα, με έναν άγγελο να της τρυπά την καρδιά με ένα χρυσό βέλος, προκαλώντας της ταυτόχρονα μεγάλη χαρά και πόνο. Η Αγία είναι ξαπλωμένη σε ένα σύννεφο με το στόμα μισάνοιχτο και τα μάτια κλειστά, ενώ το σώμα της καλύπτει πτυχωτό ύφασμα. Από ψηλά την κοιτά ένας άγγελος που είναι έτοιμος να την τρυπήσει με ένα βέλος. Οι πλούσιες πτυχώσεις των ρούχων και η στάση των σωμάτων εγκαταλείπουν τους κλασικούς περιορισμούς και συνθέτουν μια εικόνα γεμάτη πάθος. Το φως πέφτει από επάνω, από ένα παράθυρο που είναι αόρατο από το εξωτερικό του ναού, δημιουργώντας μια εξωπραγματική ατμόσφαιρα Πάνω από τις μαρμάρινες μορφές έχουν κατασκευαστεί ακτίνες που αναπαριστούν το θείο φως από μπρούντζο. Το ίδιο το παρεκκλήσι έχει κτιστεί έτσι ώστε να θυμίζει σκηνή θεάτρου. Διαθέτει μάλιστα και μικρά θεωρεία από όπου ο ευεργέτης της εκκλησίας Καρδινάλιος Φεντερίκο Κορνάρο και οι πρόγονοί του, με τη μορφή γλυπτών, μοιάζουν σαν να παρακολουθούν τη σκηνή που εξελίσσεται μπροστά τους.

10 Η Κρήνη του Τρίτωνα (1642). Στο κέντρο της πολύβουης Πιάτσα Μπαρμπερίνι στη Ρώμη βρίσκεται η Κρήνη του Τρίτωνα, το πρώτο από τα σιντριβάνια του Μπερνίνι. Δημιουργήθηκε λίγο μετά την ολοκλήρωση του Παλάτσο Μπαρμπερίνι. Δελφίνια ισορροπούν πάνω στα κεφάλια τους, στρίβοντας τις ενωμένες ουρές τους για να στηρίξουν ένα τεράστιο όστρακο. Πάνω σε αυτό παρουσιάζεται γονατιστός και σε υπερφυσικό μέγεθος, ο Τρίτωνας, μια θεότητα της θάλασσας κατά την ελληνορωμαϊκή μυθολογία. Ρίχνει πίσω το κεφάλι φυσώντας ένα πίδακα νερού ψηλά μέσα από ένα κοχύλι. Ανάμεσα στις ουρές των δελφινιών φαίνονται τα κλειδιά του Αγίου Πέτρου, η Τιάρα του Πάπα και το οικόσημο των Μπαρμπερίνι, με τις χαρακτηριστικές μέλισσες. Το σιντριβάνι αυτό, μαζί με την Κρήνη των Μελισσών στην ίδια πλατεία, ήταν η τελευταία παραγγελία που ο Μπερνίνι έλαβε από το μεγάλο του προστάτη Μπαρμπερίνι.

11 Το έργο “Έρως και Ψυχή” («η Ψυχή αναβιώνει με το φιλί του Έρωτα») είναι έργο του Ιταλού γλύπτη Αντόνιο Κανόβα. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1788 και 1793 ύστερα από παραγγελία του συνταγματάρχη Τζον Κάμπελ. Αγοράστηκε το 1801 από τον Ζοακίμ Μυρά και φιλοξενείται σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου. Το μαρμάρινο γλυπτό αναπαριστάνει στιγμιότυπο από τον δημοφιλή ελληνικό μύθο του Έρωτα και της Ψυχής του Απουλήιου, και συγκεκριμένα την στιγμή που ο Έρωτας ξαναζωντανεύει την Ψυχή. Το έργο ανήκει στον κύκλο των μυθολογικών αλληγοριών του Κανόβα.

12 Ωγκύστ Ροντέν. Το 1884 η πόλη του Καλέ του ανέθεσε να κατασκευάσει ένα μνημείο, που θα απαθανάτιζε τη θυσία των αστών της, οι οποίοι προσέφεραν τους εαυτούς τους ως ομήρους στον βασιλιά της Αγγλίας Εδουάρδο Γ', προκειμένου αυτός να λύσει την πολιορκία της λιμοκτονούσας πόλης το Ο Ροντέν ολοκλήρωσε μέσα σε δύο χρόνια το γλυπτό Οι Αστοί του Καλέ, αλλά τα αποκαλυπτήρια του έγιναν μόλις το Το 1913, ένα χάλκινο εκμαγείο του έργου στήθηκε στους κήπους του Βρετανικού Κοινοβουλίου στο Λονδίνο, σε ανάμνηση της βασίλισσας της Αγγλίας που είχε πείσει τον σύζυγό της, βασιλιά Εδουάρδο, να δείξει επιείκεια στους ήρωες.

13 Ωγκύστ Ροντέν. Γύρω στο 1885 συνδέθηκε ερωτικά με τη νεαρή μαθήτριά του Καμίγ Κλοντέλ ( ), αδελφή του ποιητή Κλοντ Κλοντέλ. Το θυελλώδες ειδύλλιό τους είχε τραγική κατάληξη, με την κρίση τρέλας της Καμίγ το Την περίοδο αυτή ο Ροντέν φιλοτέχνησε πολλά γλυπτά συμπλέγματα ζευγαριών, με πιο αισθησιακό Το Φιλί, που θεωρείται από πολλούς το αριστούργημά του.

14 Γιαννούλης Χαλεπάς. Το 1877 άρχισε να δουλεύει το πιο διάσημο γλυπτό του, την Κοιμωμένη για τον τάφο της Σοφίας Αφεντάκη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Την Κοιμωμένη του από το πήλινο πρόπλασμα την μετέφεραν αργότερα στο μάρμαρο οι μαρμαρογλύπτες Χαμηλός και Αλεξάκης.

15 Family Group (1950) bronze, Barclay School, Stevenage, Hertfordshire. Henry Moore's first large-scale commission after World War II.

16 Oval with Points, (1968–70), Henry Moore Foundation

17 The Chicago Picasso a 15,24 m. high public Cubist sculpture. Donated by Picasso to the people of Chicago He approached the project with a great deal of enthusiasm, designing a sculpture which was ambiguous and somewhat controversial. What the figure represents is not known; it could be a bird, a horse, a woman or a totally abstract shape. The sculpture, one of the most recognisable landmarks in downtown Chicago, was unveiled in Picasso refused to be paid $100,000 for it, donating it to the people of the city.

18 Κονσταντίν Μπρανκούζι, «Κοιμισμένη Μούσα» πρώτη παραλλαγή 1906 και

19 The Magdeburger Ehrenmal (1929), which created a large controversy about Barlach's anti-war position (Magdeburg Cathedral)

20 Ερνστ Μπάρλαχ “ “Αναγνώστης στον αέρα” ξυλόγλυπτο, 1930

21 Man, a sculpture by Alexander Calder for Expo 67, on Saint Helen's Island Parc Jean-Drapeau, Montréal, Quebec

22 Red Mobile, 1956, Painted sheet metal and metal rods, a signature work by Calder - Montreal Museum of Fine Arts

23 Άγαλμα της Μαρίας Κάλλας. Έργο της Ασπασίας Παπαδοπεράκη, πλατεία Μαδρίτης, Αθήνα, 1980

24 Χρύσα Mott Street (1983) - Σταθμός Ευαγγελισμού, Μετρό Αθήνας, Αθήνα..

25 “Ο Θνήσκων Πολεμιστής” (1975) του Δ.Καλαμαρα στον σταθμό ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ


Κατέβασμα ppt "ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ. Ρωμαϊκό αντίγραφο Καλλιτέχνης: Μύρων Έτος κατασκευής: 450 π.Χ. (πρότυπο) Δούλευε σχεδόν αποκλειστικά σε μπρούντζο. Δημιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google