Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ Δεμενίδου Παρασκευή ΑΕΜ: 941 KOMOTHNH 2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ Δεμενίδου Παρασκευή ΑΕΜ: 941 KOMOTHNH 2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ Δεμενίδου Παρασκευή ΑΕΜ: 941 KOMOTHNH 2013

2 Η Ειρήνη είναι προπονήτρια Ρυθμικής Γυμναστικής και φέτος ανέλαβε μία ομάδα 3 κοριτσιών ηλικίας 8 ετών που σε 4 μήνες θα συμμετέχουν σε αγώνες. Τα κορίτσια ξέρουν να εκτελούν τις βασικές ασκήσεις των υποχρεωτικών προγραμμάτων, αντιμετωπίζουν όμως σοβαρό πρόβλημα σε μία άσκηση με την μπάλα: πέταγμα, κυβίστηση και πιάσιμο σε εδραία θέση με τα πόδια. Η άσκηση αυτή είναι σημαντική, γιατί αν χαθεί η μπάλα (πτώση) οι μειώσεις στη βαθμολογία είναι αρκετά μεγάλες και η ομάδα κινδυνεύει να μην προκριθεί για την επόμενη φάση. Τι πρέπει να κάνει η Ειρήνη για να βοηθήσει τις αθλήτριες της;

3 Στοιχεία εξάσκησης  Διάρκεια συνολικής εξάσκησης: 4 μήνες  Προπονητικές μονάδες: 80  Διάρκεια προπονητικής μονάδας: 2 ώρες Χαρακτηριστικά ασκούμενων  Ηλικία: 8  Φύλο: θήλυ  Αγώνισμα: ρυθμική γυμναστική  Προηγούμενες εμπειρίες: βασικές ασκήσεις των υποχρεωτικών προγραμμάτων, επίπεδο φυσικής κατάστασης, παρουσίαση σε κόσμο, γνωρίζουν εννοιολογικά την άσκηση  Κίνητρα: τελειοποίηση της τεχνικής, κατάκτηση μεταλλίου στους αγώνες σε 4 μήνες  Στάδιο μάθησης: Κινητικό (ενδιάμεσο)  Φυσικές ικανότητες: απαιτείται ακρίβεια κίνησης και ταχύτητας αντίληψης, συντονισμός σώματος και ευκαμψία  Γνωστικές ικανότητες: απαιτείται αυξημένο γνωστικό επίπεδο  Διέγερση: απαιτείται μέτρια διέγερση

4 Στόχοι μάθησης  Μάθηση προγράμματος: εκτέλεση της δεξιότητας (πέταγμα, κυβίστηση, πιάσιμο) με ταυτόχρονη χρήση του αντικειμένου (μπάλα)  Εντοπισμός και διόρθωση λαθών: από τις ίδιες τις αθλούμενες ώστε να διατηρηθεί η απόδοση  Γενίκευση: οι ασκούμενες θα γενικεύσουν την απόδοση εκτέλεσης σε συνθήκες αγώνα  Απαιτείται τελειοποίηση της δεξιότητας ώστε να μην υπάρξουν βαθμολογικές μειώσεις

5 Χαρακτηριστικά δεξιότητας  Σημαντικά σημεία: πέταγμα της μπάλας, τροχιά και ύψος αιώρησης της μπάλας, κυβίστηση, πιάσιμο της μπάλας  Διαδοχική και λεπτή  Γνωστικές και κινητικές απαιτήσεις σε ισορροπία  Χειρισμός αντικειμένου (μπάλα) με ταυτόχρονη μετακίνηση σώματος  Απαιτείται μεγάλη ακρίβεια.  Πέταγμα της μπάλας: ανοιχτό κύκλωμα κινητικού ελέγχου, κυβίστηση: κλειστό κύκλωμα κινητικού ελέγχου  Περιορισμένος φόβος τραυματισμού  Απαιτείται εσωτερική ανατροφοδότηση  Μεθόδευση πληροφοριών: απαιτείται εντοπισμός και επεξεργασία πληροφοριών από το περιβάλλον (πού βρίσκονται οι συναθλήτριες, αν υπάρχει συγχρονισμός) Τελικό περιβάλλον εκτέλεσης  Αγωνιστικό, παρουσία κοινού (θόρυβος)  Άγχος και φόβος πιθανής αποτυχίας.

6 Προετοιμασία εξάσκησης  Δεξιότητες κριτήριο: Πέταγμα μπάλας (ύψος, κατεύθυνση, απόσταση), κυβίστηση εντός του καθορισμένου χώρου και χρόνου, πιάσιμο μπάλας  Μεταφορά μάθησης: μεταξύ δεξιοτήτων (γνωρίζουν το πέταγμα των κορυνών), γνωρίζουν την αρχική θέση (πριν το πέταγμα), λαβή μπάλας  Μερική μέθοδος εξάσκησης: Πέταγμα της μπάλας (δαπάνη περισσότερου χρόνου με πολλές επαναλήψεις), κυβίστηση (δαπάνη λιγότερου χρόνου) και εξάσκηση σε όλη τη δεξιότητα.  Τρόπος αξιολόγησης της παρέμβασης: ακρίβεια εκτέλεσης της δεξιότητας, μορφή και αποτέλεσμα. Σημεία μορφής: ύψος και κατεύθυνση χεριού, δύναμη, τροχιά μπάλας και ύψος αιώρησης της μπάλας, κυβίστηση μέσα στον απαιτούμενο χρόνο και χώρο, σταμάτημα της μπάλας ανάμεσα στα πόδια σε εδραία θέση  Στάδιο μάθησης: κινητικό στάδιο (προοδευτικά πέρασμα στο αυτόνομο), βελτίωση ακρίβειας, προσοχή στα σημεία-κλειδιά, αναγνώριση λαθών, παροχή κινήτρων, ανατροφοδότησης και ενθάρρυνσης και προοδευτικά αυτό-εντοπισμός λαθών, εσωτερική ανατροφοδότηση, τελειοποίηση  Περιβάλλον τελικής εκτέλεσης: αγωνιστικές συνθήκες, με παρουσία κοινού

7 Παρουσίαση δεξιότητας  Σημαντικά σημεία που θα τονιστούν: ύψος και κατεύθυνση χεριού, τροχιά μπάλας, κυβίστηση εντός του καθορισμένου χώρου, συμφωνία με την απόσταση που αιωρείται η μπάλα  Παρακινητική πληροφορία: τραβώ την προσοχή των ασκούμενων, «το μετάλλιο είναι δικό μας»  Διάταξη αθλητριών ώστε να μπορούν να παρακολουθούν όλες, από το πλάι, σύντομη και ξεκάθαρη παρουσίαση, χωρίς γενικότητες. Προφορική επεξήγηση με πλήρη επίδειξη και υποδείξεις  Παρουσίαση και επίδειξη από την προπονήτρια πριν την εκτέλεση και ενδιάμεσα  Προφορική ανατροφοδότηση με καθοδηγητικές πληροφορίες («η μπάλα πρέπει να διανύσει μεγάλη πορεία όχι πολύ μακριά από το σώμα»)

8 Δομή εξάσκησης  Ανάπτυξη σχήματος: σταθερή εξάσκηση  Διευκόλυνση μεταφοράς: ομαδοποιημένη εξάσκηση  Κατανομή εξάσκησης: κατανεμημένη εξάσκηση με διαλείμματα ώστε να υπάρξει χρόνος για αφομοίωση από την ανατροφοδότηση, τέτοια η φύση των ασκήσεων  Ασκήσεις: 1) Σημεία-στόχοι στο έδαφος, πέταγμα μπάλας 2) Κυβίστηση με τελείωμα της κίνησης στο σημείο-στόχο 3) Ολόκληρη η άσκηση με χρήση των σημείων-στόχων 4) Ολόκληρη η άσκηση χωρίς τη χρήση των σημείων-στόχων

9 Δομή εξάσκησης  Ενίσχυση εσωτερικής ιδιοδεκτικής ανατροφοδότησης: πέταγμα μπάλας με κλειστά μάτια  Μείωση συχνότητας παροχής ανατροφοδότησης: η ανατροφοδότηση σταδιακά μειώνεται. Καθοδηγητικές πληροφορίες  Εντοπισμός και διόρθωση λάθους: από τις ασκούμενες, βασιζόμενες στην εσωτερική κιναισθητική ανατροφοδότηση  Εστίαση προσοχής στη δύναμη του χεριού, στο ύψος που αφήνεται η μπάλα, στην τροχιά της μπάλας και εκτέλεση της κυβίστησης στον απαιτούμενο χρόνο και χώρο  Το επίπεδο των αθλητριών και της διοργάνωσης απαιτούν τεχνικές ελέγχου του στρες  Διοργάνωση γυμναστικών επιδείξεων (εξοικείωση με το θόρυβο από το πλήθος, έλεγχος του στρες)

10 Ανατροφοδότηση  Εσωτερική ανατροφοδότηση: οι αθλήτριες καλούνται να εντοπίσουν τι έκαναν λάθος (εστίαση στο πώς αισθάνθηκαν, «το χέρι μου ήταν χαμηλά τη στιγμή που πέταξα την μπάλα», «έστριψα πλάγια την παλάμη μου»)  Εξωτερική ανατροφοδότηση: περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικές με την ποιότητα της εκτέλεσης και τη διόρθωση των λαθών. Σχόλιο γνώσης απόδοσης: «με το πέταγμα της μπάλας κράτα τα μάτια σου επάνω της για να δεις την πορεία που θα ακολουθήσει και να τελειώσεις την κυβίστηση μέσα στον απαιτούμενο χώρο και χρόνο». Σχόλιο γνώσης αποτελέσματος: «η πορεία της μπάλας ήταν πολύ χαμηλή», «πέταξες την μπάλα πολύ μακριά από το σώμα σου».  Αποφάσεις διδασκαλίας: Σχετικά με το κινητικό πρόγραμμα και συγκεκριμένα με το συγχρονισμό της κίνησης: κατεύθυνση (πολύ χαμηλή ή ψηλή αιώρηση της μπάλας), εύρος (η αιώρηση της μπάλας έγινε πιο αριστερά ή δεξιά από το σώμα σου)

11 Ανατροφοδότηση  Προφορική και οπτική (λέω και δείχνω)  Συμβουλευτική-καθοδηγητική: «το χέρι σου να βρίσκεται πάνω από το κεφάλι τη στιγμή που αφήνεις την μπάλα».  Υψηλή ακρίβεια ανατροφοδότησης, πληροφορίες σχετικά με την κατεύθυνση και το εύρος του λάθους  Συχνότητα παροχής: υψηλή και μειώνεται σταδιακά. Σταδιακά αύξηση της εσωτερικής ανατροφοδότησης  Άμεσα αλλά με καθυστέρηση κάποιων δευτερολέπτων

12 Υλοποίηση μετρήσεων Θα αφορούν την ακρίβεια εκτέλεσης, τη μορφή και το αποτέλεσμα (ύψος και κατεύθυνση χεριού, τροχιά και ύψος μπάλας, συνολικές επιτυχημένες προσπάθειες)  Αρχική μέτρηση: την πρώτη εβδομάδα προπονήσεων  Τελική μέτρηση: την τελευταία εβδομάδα των προπονήσεων

13 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ Δεμενίδου Παρασκευή ΑΕΜ: 941 KOMOTHNH 2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google