Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η καινοτομία μπορεί να προέρθει από παντού ! Ι.Παπατζανής Εκδήλωση για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Ρέθυμνο 29.05.08.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η καινοτομία μπορεί να προέρθει από παντού ! Ι.Παπατζανής Εκδήλωση για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Ρέθυμνο 29.05.08."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η καινοτομία μπορεί να προέρθει από παντού ! Ι.Παπατζανής Εκδήλωση για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Ρέθυμνο

2 Σκοπός της παρουσίασης α) Να αναδείξει το τομέα των υπηρεσιών, της μη τεχνολογικής καινοτομίας και των υπηρεσιών έντασης γνώσης σαν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας στο χώρο της καινοτομίας μέσα από Ευρωπαϊκές στατιστικές (ΜΕΡΟΣ Ι) β) Να προβάλει το γεγονός ότι καινοτομία στη Ελλάδα και στη Κρήτη δεν είναι μόνο η έρευνα των πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων αλλά η καινοτομία μπορεί να προέλθει από παντού (ΜΕΡΟΣ Ι) γ) Να παρουσιάσει τις δραστηριότητες του ΕΒΕΡ και του ΒΙΟΠΑ για τη ανάπτυξη των υπηρεσιών στο Ρέθυμνο (ΜΕΡΟΣ ΙΙ) δ) Να παρουσιάσει νέα εργαλεία (κουπόνια καινοτομίας) για τη ανάδειξη των υπηρεσιών στις επιχειρήσεις (ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ) ε) Σενάρια Ανάπτυξης για τις υπηρεσίες έντασης γνώσης στο Νομό Ρεθύμνης (ΜΕΡΟΣ ΙV)

3 ΜΕΡΟΣ Ι

4 Τεχνολογική Καινοτομία στη Ελλάδα: Ιδαίτερα Χαμηλή 2006 ΣΥΝΘΕΤΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (SII) ΓΙΑ ΤΗ ΕΛΛΑΔΑ T-4T-3T-2T-1SII EU EU BE CZ DK DE EE EL ES 0.31 FR IE IT 0.34 CY

5 , Όμως έχουμε Υψηλούς δείκτες παραγωγικότητας και υψηλή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας…….

6 Παράδοξο? H απάντηση μπορεί να προέρχεται από τη ανάπτυξη των υπηρεσιών

7 Είμαστε στη τέταρτη θέση στο δείκτη καινοτομιών για τις υπηρεσίες στη Ευρώπη Source: Arundel A., Kanerva M., Van Cruysen D., and Hollanders H. (2007) “Innovation Statistics for the European Service Sector, Pro Inno Europe Source : Eurostat, New Cronos.

8 Πρώτη θέση στις υπηρεσίες έντασης γνώσης και στη μη τεχνολογική καινοτομίας στη Ευρώπη Source: Arundel A., Kanerva M., Van Cruysen D., and Hollanders H. (2007) “Innovation Statistics for the European Service Sector, Pro Inno Europe

9 4 η θέση στις υπηρεσίες (συμπεριλαμβανομένων και των υπηρεσιών έντασης γνώσης ) σε όλη τη Ευρώπη Source: Arundel A., Kanerva M., Van Cruysen D., and Hollanders H. (2007) “Innovation Statistics for the European Service Sector, Pro Inno Europe Source : Eurostat, New Cronos.

10 Κατηγορίες Υπηρεσιών στη Κρήτη Τουρισμός Πολιτισμός Εστίαση/ Αναψυχή Λιανικό Εμπόριο Χρηματό-πιστωτικές υπηρεσίες Ναυτιλία (Αερο)μεταφορές Κατασκευές ( Real Estate)

11 Κατηγορίες Υπηρεσιών Έντασης Γνώσης στη Κρήτη Ηλεκτρονικό Εμπόριο Έξυπνα φανάρια στις πόλεις Άρδευση μέσω κινητού τηλεφώνου Ηλεκτρονική περιήγηση πόλεων για τους επισκέπτες Ψηφιακή Κρήτη

12 Νέα Επιχειρηματικά Μοντέλα για τη ανάπτυξη των υπηρεσιών: Δίκτυα, Πελάτες, Οργάνωση Επιχείρησης, Νέες Τεχνολογίες

13 Νέες Τεχνολογίες ΤΠΕ και Τηλεπικοινωνίες Ευρυζωνικά Δίκτυα Κινητή Τηλεφωνία

14 Πελάτες Π Καινοτομίες στη εφοδιαστική αλυσίδα Σχεδιασμός προϊόντων βασισμένα στη γνώμη των πελατών-καταναλωτών Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

15 ΝΕΕΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΑΝΟΙΚΤΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΡΓΑΤΕΣ ΓΝΩΣΗΣ

16 ΝΕΑ ΔΙΚΤΥΑ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΜΟΥ= ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΠΕΛΑΤΗΣ ΝΕΕΣ ΑΝΑΔΥΩΜΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

17 ΜΕΡΟΣ ΙΙ

18 ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑΣ – ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ CREATIVE INDUSTRIES ΣΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ

19 Ορισμός Δημιουργικές επιχειρήσεις περιλαμβάνουν τη δημιουργικότητα, τις ικανότητες και το ταλέντο που μπορούν να δημιουργήσουν πνευματική ιδιοκτησία

20 Κατηγορίες Δημιουργικών Επιχειρήσεων Διαφήμιση Τέχνες Φωτογραφία Δημοσιογραφία Πολιτισμός Πληροφορική Σχέδιο Αρχιτεκτονική Τηλεόραση/ VIDEO Πολυμέσα Μουσική Μόδα

21 ΕΧΤΡΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΕΧΤΡΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΤΑΛΕΝΤΩΝ, ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΣΤΗ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑ ΣΤΟΧΟΣ = ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ

22 ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ

23 23 ΚΟΥΠΟΝΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

24 24 ΣΚΕΠΤΙΚΟ Πρόβλημα: ΜΜΕ δεν είναι σε θέση να αναπτύξουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω της έρευνας Οι επιχειρήσεις αγοράσουν κουπόνια καινοτομίας από το κράτος / περιφέρεια με πολύ ανταγωνιστικούς όρους (60% επιδότηση) για να αγοράσουν υπηρεσίες έρευνας και ανάπτυξης από πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα (το ύψος του κάθε κουπονιού μπορεί να ανέλθει και μέχρι Ευρώ)

25 25 ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Επικεντρώνονται στο πρόβλημα τους και όχι στις ανάγκες κάποιου ερευνητικού έργου Διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων και φορέων γνώσης Ευέλικτη διαδικασία καθώς επιτρέπει στη επιχείρηση να συνεργαστεί με οποιαδήποτε φορέα είναι σε θέση να τη βοηθήσει

26 26 ΆΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΠΕΡΑ ΑΠΌ ΤΗ ΕΡΕΥΝΑ –ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ –ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ –ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΆΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

27 ΜΕΡΟΣ ΙV

28 ΝΕΑ ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΠΚ-ΚΡΗΤΗΣ : ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Βιομηχανική πρόοδος μέσω των υπηρεσιών των επιχειρήσεων ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Εντατικές υπηρεσίες επιχειρηματικής γνώσης (KIBS) Καινοτόμες έννοιες υπηρεσιών, Νέες έννοιες υπηρεσιών, επιχειρηματικά πρότυπα και στρατηγικές αναπτύσσονται χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, προϊόντα ή άλλες συστηματικές μεθόδους. Ανανέωση των αγορών με τις συνεργασίες μεταξύ των υπηρεσιών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα Ιδιωτικός ΤομέαςΔημόσιος Τομέας

29 Προκλήσεις για τη ανάπτυξη υπηρεσιών ΠΠΚ-ΚΡΗΤΗΣ 2006’2008 ΠΠΚ-ΚΡΗΤΗΣ

30 Σενάρια για τη ανάπτυξη των υπηρεσιών στο Ρέθυμνο και τη Κρήτη

31 Παράδειγμα: Rent a Car


Κατέβασμα ppt "Η καινοτομία μπορεί να προέρθει από παντού ! Ι.Παπατζανής Εκδήλωση για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Ρέθυμνο 29.05.08."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google