Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ > ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 - Κίνηση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ > ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 - Κίνηση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ > ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Α.Μ.:799) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ

2

3 ΘΕΜΑ Στίβος Φέτος ήταν η τελευταία χρονιά για τη Μαρίνα - 17χρονη - αθλήτρια μήκους που συμμετέχει σε αγώνες. Οι επιδόσεις τα δύο τελευταία χρόνια δεν ήταν πολύ καλές και η ίδια δήλωσε στον προπονητή της ότι θέλει να σταματήσει να αθλείται. Στη συγκέντρωση όμως για την έναρξη της επόμενης αγωνιστικής χρονιάς, ο προπονητής την κάλεσε να πάει γιατί είχε κάτι ενδιαφέρον να της προτείνει. Η πρόταση ήταν να δουλέψουν μαζί ώστε να αλλάξει αγώνισμα και την επόμενη αγωνιστική περίοδο να αντιπροσωπεύσει το σύλλογο τους στο αγώνισμα του επί κοντώ. Η Μαρίνα δέχτηκε και μια νέα προπονητική περίοδος ξεκίνησε με στόχο τη συμμετοχή στους αγώνες στο τέλος της περιόδου. Πώς θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα εξάσκησης;

4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ο προπονητής για να ενισχύσει ένα αποτελεσματικό σχέδιο διδακτικής καθοδήγησης πρέπει να γνωρίζει το υπόβαθρο, τις ικανότητες, την προηγούμενη εμπειρία του ασκούμενου, τους μηχανισμούς της ανθρώπινης απόδοσης, τον μαθησιακό στόχο και τις συνθήκες επίτευξής του, όπως επίσης τις αρχές οργάνωσης της εξάσκησης, τις μεθόδους και την ανατροφοδότηση.

5 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ --- Χαρακτηριστικά αθλήτριας --- Κατάλληλη ηλικία --Προηγούμενη εμπειρία --Φυσικές ικανότητες --Σημαντικά κίνητρα για βελτίωση --Ψυχολογική επιβάρυνση --Κινητικό στάδιο μάθησης αλλά η διόρθωση χρειάζεται επιστροφή στο γνωστικό στάδιο μάθησης.

6 ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΣΗΣ --Λόγω αλλαγής αθλήματος απαιτείται η μάθηση νέου κινητικού προγράμματος. Η αθλήτρια θα χρειασθεί να εντάξει στην εκτέλεση της νέας δεξιότητας, νέες παραμέτρους (χειρισμός κονταριού, αιώρηση κ.λ.π) και να γενικεύσει την απόδοση εκτέλεσης σε συνθήκες αγώνα. Η ικανότητα εντοπισμού και διόρθωση των λαθών είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της απόδοσης

7 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ Κλειστή κινητική δεξιότητα Συμμετοχή μεγάλων και μικρών μυϊκών ομάδων Συριακή δεξιότητα, χωρική και χρονική ακρίβεια Χειρισμός αντικειμένου Εξωτερική και εσωτερική ανατροφοδότηση Εντοπισμός πληροφοριών και επιλογή απάντησης Σοβαρός κίνδυνος τραυματισμού

8 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟΔΟΣΗΣ Αγωνιστικές συνθήκες Παρουσία κοινού Περιβάλλον πίεσης χρόνου Φόβος αποτυχίας ( και λόγω προηγούμενης εμπειρίας)

9 Αφού, λοιπόν, κάνει ο προπονητής τη διάγνωση της Μαθησιακής Συνθήκης, θα προχωρήσει στην Προετοιμασία Παρουσίαση Μέθοδο και την ανατροφοδότηση της Εξάσκησης

10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Η μάθηση γίνεται σε έμπειρη αθλήτρια σε μία νέα κινητική δεξιότητα. Θα χρειασθεί, λοιπόν, νέο κινητικό πρόγραμμα : Προφορική παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών της νέας δεξιότητας από τον προπονητή Επίδειξη της δεξιότητας από τον προπονητή ή κάποιον άλτη του επί κοντώ Καθοδηγητικές πληροφορίες και υπενθύμιση των σημείων κλειδιών της δεξιότητας (προφορικά και επίδειξη με χρήση βίντεο)

11 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Λόγω της συνθετότητας του αγωνίσματος θα γίνει τμηματικά μερική εξάσκηση της κινητικής δεξιότητας. Η προπόνηση θα διαιρεθεί σε 4 μέρη: * λαβή και μεταφορά κονταριού * τοποθέτηση στη βαλβίδα * αιώρηση και υπερπήδηση * προσγείωση με αυστηρή σειρά (ομαδοποιημένη εξάσκηση)

12 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ζητείται από τη Μαρίνα να προχωρήσει στην εκτέλεση Στη διάρκεια της εξάσκησης παρέχεται λεκτική λεκτική-καθοδηγητική ανατροφοδότηση Μετά την εκτέλεση ζητείται από την αθλήτρια να προχωρήσει σε νοερή απεικόνιση της κίνησής της, ώστε να διαπιστώσει μόνη της τα ενδεχόμενα λάθη της (εξάσκηση εντοπισμού λάθους)

13 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Αν χρειάζεται, ο προπονητής της παρέχει λεκτική ανατροφοδότηση και πιθανώς μία οπτική επίδειξη για να προσαρμόσει η Μαρίνα, την επόμενη προσπάθεια Εξάσκηση στο επόμενο κομμάτι της δεξιότητας, μόλις σταθεροποιηθεί η εκτέλεση του πρώτου Επιβάλλονται πολλές επαναλήψεις (σταθερή σύνδεση)

14 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ  Εξοικείωση με το κοντάρι : Η αθλήτρια, κρατώντας το κοντάρι ανάμεσα στα πόδια της κάνει ασκήσεις εκτίναξης με προσγείωση σε σκάμμα ή σε μαλακό στρώμα  Ιδια άσκηση με φόρα  Το σημείο εκτίναξης είναι υπερυψωμένο, η μυτερή άκρη του κονταριού είναι τοποθετημένη στο έδαφος. Η αθλήτρια εκτελεί μία ώθηση προς τα κάτω με ημιπεριστροφή, έτσι, ώστε

15 Μετά την προσγείωσή της να βλέπει προς την κατεύθυνση του σημείου εκτίναξης, κρατώντας πάντα το κοντάρι στα χέρια της.  Ίδια άσκηση με φόρα 5-7 βημάτων και χωρίς να γίνεται η εκτίναξη από υπερυψωμένο έδαφος  Εκτέλεση ολόκληρης της κίνησης πάνω από ένα λάστιχο.

16  Εκτέλεση ολόκληρης της κίνησης στις εγκαταστάσεις του άλματος επί κοντώ. Λόγω της συνθετότητας του αθλήματος, η προπόνηση απαιτεί παράλληλα προς την ταχύτητα στο σπριντ και τη δύναμη εκτίναξης, μεγάλη δύναμη στους βραχίονες και τον κορμό, Καθώς και επιδεξιότητα.

17 Γίνονται, λοιπόν, ασκήσεις ταχύτητας αλλά και γυμναστικές ασκήσεις στο  Έδαφος  Μονόζυγο  Σχοινί και το  Κοντάρι αναρριχήσεως

18 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ Ο προπονητής για να διευκολύνει τη μεταφορά των εμπειριών της Μαρίνας από την προπόνηση στις αγωνιστικές συνθήκες, της παρέχει ανατροφοδότηση με μικρότερη συχνότητα.

19 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ Ταυτόχρονα την προτρέπει να χρησιμοποίηση την τεχνική ελέγχου της αναπνοής για ρύθμιση της διέγερσής της και συγκέντρωση της προσοχής. (Υπάρχει εμπειρία από την προηγούμενη δραστηριότητά της).

20 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ο προπονητής ενσωματώνει στην προπόνηση στοιχεία απόσπασης της προσοχής : Θορυβώδεις καταστάσεις Αναφορές σε αποτελέσματα άλλων αθλητών Απροσδόκητες καθυστερήσεις

21 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Κινητική μάθηση και απόδοση (Richard A. Schmidt PhD Craig Weisberg PhD Επιστημονική επιμέλεια:Μαρία Μιχαλοπούλου) ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΩΝ Τεχνική Μεθοδική Διόρθωση Λαθών (Καντζίδης Δ., Παπαϊακώβου Γ.) ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ (Καντζίδης Δ., Παπαϊακώβου Γ.)

22 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ > ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 - Κίνηση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google