Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
2
Η αιτιακή σχέση Δ Ε Ν Τ Ρ Ο χ ω μ α Θ Α Λ Α Σ Σ Α ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ Ξ Υ Λ Ο
3
Αυτό είναι φανερό: Στα παιδικά γραπτά
Πολλές φορές, όταν τα ίδια τα παιδιά γράφουν, το σημαίνον απηχεί το σημαινόμενο σε μια σχέση που μοιάζει αιτιακή. Στην προσευχή που έγραψε, ο Στέφανος επέμεινε να χρησιμοποιήσει σταυρούς, γιατί «αλλιώς δεν θα ήταν προσευχή».
4
Τα μέσα Το χρώμα/ η απουσία του Το μέγεθος Η γραμματοσειρά Η εικόνα
Ο χώρος/ η διάταξη Υπογραμμίσεις/ πλάγια/ έντονα
5
Μια συνεχώς αυξανόμενη εικονοποίηση του γραπτού μηνύματος, εφόσον από τη μια μεριά συχνά τα γράμματα αποτελούν την πρώτη ύλη για να σχηματιστούν ζωγραφιές (συμβαίνει και στο οπτικό ποίημα) και από την άλλη οι λέξεις είτε αντικαθίστανται με εικόνες είτε διανθίζονται με εικονιστικά στοιχεία. Επιπλέον γίνονται πολύ ελαστικές οι χωροταξικές ρυθμίσεις ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες που τώρα πλέον δεν τοποθετούνται χωριστά.
8
Το βιβλίο παραμένει ανοιχτό σε πολλά δια-ειδολογικά δάνεια, αφού ή υιοθετεί συμβάσεις από άλλα είδη (π.χ. τα μπαλόνια λόγων των κόμικς) ή επιτρέπει να αναπαράγονται οι κειμενικές και οπτικές ιδιαιτερότητες καθημερινών εντύπων (π.χ. εφημερίδες).
10
Μεγαλύτερη έμφαση στη μορφή του γραπτού κειμένου, με σκοπό όχι πλέον διακοσμητικό, αλλά πρωταρχικά τον εμπλουτισμό του περιεχομένου, χωρίς βέβαια να αποκλείονται και οι στιγμές όπου ο τρόπος που γράφεται μια λέξη απλώς επαναλαμβάνει αυτό που ήδη σημαίνει (π.χ. κόκκινο, πράσινο).
11
ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ: ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑ
12
Έλενα Καλαφάτη, 2014
13
Η πασχαλίτσα της αγάπης
14
ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
15
Η καρακάξα και το διαμάντι
Στη Μεγάλη Βελανιδιά μαζί με πολλά άλλα πουλιά και μικρά ζώα ζούσε μια μοναχική καρακάξα. Όλη μέρα τριγυρνούσε εδώ και εκεί για να βρει την τροφή της. Μα πιο πολύ από οποιοδήποτε φαγώσιμο χαιρόταν όταν έβρισκε παράξενα αντικείμενα που τα μάζευε και τα έκρυβε στη φωλιά της. Πότε ένα σπασμένο κουτάλι, πότε ένα μικρό καπάκι, πότε ένα κομμάτι γυαλί. Μα πιο πολύ από όλα της άρεσε να μαζεύει γυαλιστερά αντικείμενα. Ένα κρύο πρωινό του χειμώνα, σε μια μισοπαγωμένη λακκούβα με νερό, είδε μέσα κάτι να λάμπει. Έσκυψε, κοίταξε καλύτερα από πιο κοντά και φώναξε ενθουσιασμένη: «Τι τυχερή που είμαι! Βρήκα το πιο ωραίο, λαμπερό και μεγάλο διαμάντι». Αμέσως το πήρε προσεκτικά με το ράμφος της και πέταξε όσο πιο γρήγορα μπορούσε στη φωλιά της. Έβαλε το διαμάντι στο παράθυρο για να δείχνει ακόμη πιο λαμπερό στο φως του χειμωνιάτικου ήλιου και πέρασε την υπόλοιπη μέρα της στις γειτονιές του δάσους προσκαλώντας τα ζώα στο σπίτι της για να θαυμάσουν το διαμάντι που έλαμπε. Όταν προχωρημένο απόγευμα συγκεντρώθηκαν όλα τα ζώα του δάσους μπροστά στη φωλιά της, το διαμάντι ‘είχε κάνει φτερά’. Στη θέση του υπήρχε μια μικρή λιμνούλα από νερό. Ανάστατοι όλοι άρχισαν να αναζητούν τον κλέφτη του διαμαντιού. Και επειδή οι έρευνες απέβησαν άκαρπες, τα βλέμματα στράφηκαν στη σοφή κουκουβάγια για να δώσει τη λύση.
16
Κατερίνα Πετρουτσοπούλου
17
ΕΜΦΑΣΗ Η μαμά θέλει κάτι να πει στον Αλέκο
19
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
22
Χαρακτήρας
25
ΛΥΚΟΣ Κοκκινοσκουφίτσα Γιαγιά
26
ΣΚΗΝΙΚΟ: ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΙΣΙΩΣΗ
31
Κίνηση
34
Ήχος
37
ΟΜΙΛΙΑ Ποιος μιλάει; Τι γλώσσα μιλάει; Με ποιον τρόπο μιλάει;
38
Τραγούδι
40
Οπτική μετάφραση
41
Ένταση φωνής
42
Διάλογος
44
Διακειμενικότητα
45
ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
47
Παράδοση: έως την Κυριακή 19/ 1/ 2014
ΕΡΓΑΣΙΑ Προσπαθήστε να δημιουργήσετε, με βάση ένα παιδικό βιβλίο, μια δραστηριότητα που να αναδεικνύεται ιδιαίτερα η μορφή του γραπτού λόγου. Η δραστηριότητα εκτός από τον σκοπό της και την περιγραφή της θα περιλαμβάνει και οπτικό υλικό, κυρίως από εικονογραφημένα παιδικά βιβλία, που θα την υποστηρίζει. Να προτιμηθεί το power point. Παράδοση: έως την Κυριακή 19/ 1/ 2014 Αποστολή:
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.