Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS1/56 1/4/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 6 Αντικείμενα,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS1/56 1/4/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 6 Αντικείμενα,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS1/56 1/4/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης karagian@uth.gr Διάλεξη 6 Αντικείμενα, Πρότυπα & Δραστηριότητες Μάθησης Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή

2 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS2/56 1/4/2015 Σύνοψη μαθήματος 1.Εισαγωγή 2.Περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης – eClass 3.Περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης – Moodle & Blackboard 4.Περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης – Centra & BigBlueButton 5.Συστήματα διαχείρισης μάθησης/περιεχομένου, learning analytics 6.Αντικείμενα, πρότυπα & δραστηριότητες μάθησης

3 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS3/56 1/4/2015 Σύνοψη διάλεξης Αντικείμενα μάθησης  learning objects Πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών  learning technologies specifications & standards Δραστηριότητες μάθησης  learning activities Συζήτηση

4 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS4/56 1/4/2015 Επανάληψη προηγουμένων – LMS

5 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS5/56 1/4/2015 Επανάληψη προηγουμένων – LCMS εκπαιδευτικό περιεχόμενο learning objects

6 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS6/56 1/4/2015 Αντικείμενα μάθησης Learning object  Οποιοδήποτε αρχείο/περιεχόμενο που μπορεί να (επανα) χρησιμοποιηθεί για μάθηση, π.χ. ένα αρχείο εικόνας ή βίντεο any entity, digital or non-digital, that may be used for learning, education or training  Ένα μικρό κομμάτι διδασκαλίας, που έχει ένα συγκεκριμένο στόχο απόδοσης a small piece of instruction that targets a specific performance goal

7 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS7/56 1/4/2015 Πιο αναλυτικά… The smallest independent instructional experience that contains an objective, a learning activity and an assessment  objective: ο εκπαιδευτικός στόχος (instructional objective) ή στόχος απόδοσης (performance goal) που προσπαθεί να επιτύχει το LO  activity: το “σώμα” του LO, ή αλλιώς η διδακτική στρατηγική που χρησιμοποιεί το LO για να ικανοποιήσει το στόχο  assessment: αξιολογεί τη μάθηση στο συγκεκριμένο θέμα a collection of content items, practice items, and assessment items that are combined based on a single learning objective

8 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS8/56 1/4/2015 Δυνατότητες Αφού τα αντικείμενα μάθησης είναι τα μικρότερα αυτόνομα κομμάτια διδασκαλίας  μπορούν να συντεθούν (σε courses, lessons, tracks, etc) με διαφορετικό τρόπο για να καλύψουν τις ανάγκες διαφορετικών εκπαιδευομένων (εξατομικευμένη μάθηση) όπως γίνεται στα ειδησεογραφικά sites…

9 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS9/56 1/4/2015 Χαρακτηριστικά Παραδοσιακά, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο αναπτύσσεται σε "μεγάλα κομμάτια" (αρκετών ωρών), ενώ τα LO είναι πολύ μικρότερα (2-15 λεπτά) Είναι αυθύπαρκτα – κάθε LO μπορεί να σταθεί μόνο του Είναι επαναχρησιμοποιήσιμα – κάθε LO μπορεί να αξιοποιηθεί σε διαφορετικά πλαίσια Μπορούν να συντεθούν σε μεγαλύτερες συλλογές (π.χ. μαθήματα) Συνοδεύονται από μεταδεδομένα

10 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS10/56 1/4/2015 Ερώτηση Πώς αποκτούμε αντικείμενα μάθησης?  How do you populate your database with RLOs?

11 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS11/56 1/4/2015 Τα δημιουργούμε…

12 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS12/56 1/4/2015 Ή τα παίρνουμε έτοιμα…

13 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS13/56 1/4/2015 Ή τα αγοράζουμε …

14 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS14/56 1/4/2015 Σύνοψη διάλεξης Αντικείμενα μάθησης  learning objects Πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών  learning technologies specifications & standards Δραστηριότητες μάθησης  learning activities Συζήτηση

15 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS15/56 1/4/2015 Είχαμε μείνει εδώ… πώς γνωρίζει το σύστημα τα χαρακτηριστικά του μαθησιακού περιεχομένου? πώς γνωρίζει το σύστημα τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων?

16 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS16/56 1/4/2015 Πρόβλημα αναπτύσσουμε μαθησιακό περιεχόμενο για την ιστορία της τέχνης το αποθηκεύουμε στο αρχείο art.ppt το τοποθετούμε σε ένα κοινό χώρο του πανεπιστημίου πώς μπορεί να το βρει και να το χρησιμοποιήσει ένας συνάδελφος? είναι σημαντικό να μπορεί να το βρει? (πόσο κοστίζει άραγε το μαθησιακό περιεχόμενο?)

17 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS17/56 1/4/2015 Πιθανές λύσεις Περίπτωση 1  ψάχνει (ο ίδιος, ή μια μηχανή αναζήτησης) όλα τα αρχεία του server, για να βρει ποια από αυτά αναφέρονται στην ιστορία της τέχνης  ??? Περίπτωση 2  αντί να αποθηκεύσουμε το περιεχόμενο αυτό καθ’ αυτό (το αρχείο art.ppt), αποθηκεύουμε την περιγραφή του, με βάση μια κοινή γλώσσα που καταλαβαίνουμε όλοι  ???

18 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS18/56 1/4/2015 LOM introduction Υπάρχουν πολλά εργαλεία για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (learning content, resources)  από απλά εργαλεία παρουσιάσεων μέχρι πολύπλοκα εργαλεία συγγραφής Αυτή η πληθώρα εργαλείων δημιουργεί προβλήματα διαλειτουργικότητας, καθώς κάθε λογισμικό χρησιμοποιεί άλλη αναπαράσταση  χρειαζόμαστε ένα κοινό μηχανισμό για να βρίσκουμε και να (επανα)χρησιμοποιούμε εύκολα το εκπαιδευτικό υλικό

19 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS19/56 1/4/2015 Meta-data Μια λύση είναι να χρησιμοποιούμε περιγραφικές ταμπέλες (descriptive labels) που περιγράφουν κάθε αντικείμενο μάθησης, ώστε να καθιστούν την εύρεσή τους πιο εύκολη  αυτές οι ταμπέλες ονομάζονται μετα-δεδομένα (δεδομένα για τα δεδομένα) Παραδείγματα  κατάλογοι βιβλιοθηκών (συγγραφέας, τίτλος, περιοχή, κλπ)  κουτιά σούπας (συστατικά, βάρος, τιμή, κλπ)

20 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS20/56 1/4/2015 Meta-data specification Καθιστά εύκολη τη διαδικασία εύρεσης και χρησιμοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού  καθορίζει ποια πεδία χρησιμοποιούνται για να περιγράψουμε κάθε αντικείμενο μάθησης, καθώς και το λεξιλόγιο (σύνολο λέξεων) για κάθε πεδίο

21 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS21/56 1/4/2015 LOM elements

22 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS22/56 1/4/2015 Εργαλεία συγγραφής μεταδεδομένων

23 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS23/56 1/4/2015 Εργαλεία συγγραφής μεταδεδομένων (2/2)

24 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS24/56 1/4/2015 LIP overview Πρότυπο για την περιγραφή του προφίλ των χρηστών- εκπαιδευομένων  recording and managing learning-related history, goals, and accomplishments  engaging a learner in a learning experience  discovering learning opportunities for learners Το προφίλ του χρήστη μπορεί να αξιοποιηθεί από  learning management systems, human resource systems, student information systems, enterprise e-learning systems, knowledge management systems, resume repositories, and other systems used in the learning process

25 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS25/56 1/4/2015 LIP scenarios Individual perspective  κάποιος που υποβάλλει αίτηση για μια εργασία, μπορεί να θέλει να συμπεριλάβει και όλη την εκπαιδευτική του ιστορία  personal career management Vendor perspective  η πληροφορία αυτή (προφίλ) μπορεί να διαμοιραστεί και σε άλλα συστήματα, όπως τα συστήματα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων

26 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS26/56 1/4/2015 AccessForAll (AFA) Brief description  πρότυπα για προσβασιμότητα, συμπεριληπτικό σχεδιασμό και εξατομίκευση του εκπαιδευτικού υλικού, ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες όλων των χρηστών/εκπαιδευομένων standards for accessibility, inclusive design, and personalization of online learning resources to meet the needs of all users/learners Applicable to  όλα τα συστήματα που χρησιμοποιούν ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και προφίλ χρηστών LMS, CMS, VLE, IMS, digital content, content management/repository systems, student systems, mobile technology, authoring tools, assessment systems

27 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS27/56 1/4/2015 AFA details Rationale ίσες ευκαιρίες για κάθε χρήστη  η ενσωμάτωση των προτύπων προσβασιμότητας και διαλειτουργικότητας εμπλουτίζει την εμπειρία του χρήστη, βελτιστοποιώντας το στυλ αλληλεπίδρασης και τα χαρακτηριστικά των συσκευών για κάθε χρήστη, και βελτιώνει την εκπαιδευτική τεχνολογία αφού παρέχει ίσες ευκαιρίες για κάθε χρήστη!!! Impact  διασφαλίζει καλύτερη πρόσβαση στην εκπαίδευση για εκπαιδευόμενους με αναπηρίες, βελτιώνει την ποιότητα της αλληλεπίδρασης και της μάθησης, καθώς και την ευχρηστία

28 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS28/56 1/4/2015 AFA examples

29 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS29/56 1/4/2015 Content Packaging (CP) Brief description  standards for distribution of distributed digital learning content and resources Applicable to  all systems that access or supply digital content - such as learning platforms (LMS, CMS, VLE, IMS), digital content, content management/repository systems, mobile technology, authoring tools  ολοκληρωμένα "πακέτα" εκπαιδευτικού υλικού, "συσκευάζονται" σε ένα αρχείο zip, μαζί με την περιγραφή της δομής τους

30 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS30/56 1/4/2015 Common Cartridge (CC) Brief description  standards for organization, publishing, distribution, delivery, search and authorization of a wide variety of collections of digital learning content, applications, and associated online discussion forums used as the basis for or in support of online learning of any type Applicable to  all systems that access or supply digital content for learning - such as learning platforms (LMS, CMS, VLE, IMS), digital content, web-served content, content management/repository systems, mobile technology, authoring tools, learning portals  περιλαμβάνει και user-generated content

31 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS31/56 1/4/2015 ePortfolio (eP) Brief description evidencelife experiences  standards for exchange of digital information (ePortfolios) that contain evidence of learning, education, training, and life experiences resulting in a more effective matching than traditional resumes of applicants to the offerings of potential employers, offices, etc Applicable to  ePortfolio systems talent management systems  ePortfolio systems, learning platforms (LMS, CMS, VLE, IMS), learning portals, assessment systems, student systems, talent management systems, data analytics, social web  το επαγγελματικό μας μέλλον???

32 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS32/56 1/4/2015 K12/Schools Enhancements to Common Cartridge (K12 CC) Brief description curriculum  enhancements to IMS CC to address several specific issues including alignment of content and assessments to curriculum standards and learning objectives, and lesson planning Applicable to  all systems that access or supply digital content for learning - such as learning platforms (LMS, CMS, VLE, IMS), digital content, web-served content, content management/repository systems, mobile technology, authoring tools, learning portals  και το μέλλον του σχολείου!!!

33 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS33/56 1/4/2015 Learning Information Services (LIS) Brief description course rosterslearner profilescompetencies  standards to support interactions and data exchange between learning systems and administrative, student, or human resource systems, including exchange of course rosters, learner profiles, competencies/learning objectives and learning outcomes Applicable to  learning platforms (LMS, CMS, VLE, IMS), web-served content, assessment systems, learning portals, group collaboration systems, adaptive tutors, simulations, gaming systems, ePortfolio systems, classroom capture and management systems, student systems, data analytics systems, talent management systems  τα πάντα καταγράφονται!!!

34 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS34/56 1/4/2015 Learning Object Discovery & Exchange (LODE) Brief description  aims to facilitate the discovery and retrieval of learning content stored in repositories, such as Common Cartridges, online library resources, and so forth by leveraging combinations and profiles of existing standards in use Applicable to  all systems that search, access and supply digital content for learning from repositories or standards-based content management systems - such as learning platforms (LMS, CMS, VLE, IMS), content management/repository/document management systems, mobile technology, authoring tools, learning portals, search systems, assessment systems

35 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS35/56 1/4/2015 Learning Tools Interoperability (LTI) Brief description  standards to support interactions, namely launching and data exchange, between learning systems or related applications, either in the enterprise or web-based, enabling incorporation of learning tools, applications, mash- ups, and software as a service within the context of a learning portal or other learning environment Applicable to  web-served content, assessment systems, authoring tools, learning portals, group collaboration systems, adaptive tutors, simulations, gaming systems, social networking systems, virtual tutoring systems, plagiarism systems, search systems, ePortfolio systems, classroom capture and management systems, and a variety of ancillary tools

36 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS36/56 1/4/2015 Question and Test Interoperability (QTI) Brief description  standards for constructing, processing, and exchanging online assessment information, test items, tests, and the reporting of test results Applicable to  learning platforms (LMS, CMS, VLE, IMS), digital content, content management/repository systems, test item banking systems, mobile technology, authoring tools, assessment systems, data analytics systems  και οι ασκήσεις μας τυποποιούνται!

37 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS37/56 1/4/2015 Σύνοψη διάλεξης Αντικείμενα μάθησης  learning objects Πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών  learning technologies specifications & standards Δραστηριότητες μάθησης  learning activities Συζήτηση

38 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS38/56 1/4/2015 From learning content to learning objects Content is the King  αλλάζει ο τρόπος που προσεγγίζουμε το εκπαιδευτικό περιεχόμενο Αντί να αναπτύσσουμε μαθήματα (courses)  αναπτύσσουμε αντικείμενα μάθησης που επανα-χρησιμοποιούνται και συνθέτονται για τη δημιουργία (εξατομικευμένων) μαθημάτων

39 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS39/56 1/4/2015 From learning content to learning activities LAMS – learning activity management system  LAMS is a revolutionary new tool for designing, managing and delivering online collaborative learning activities  It provides teachers with a highly intuitive visual authoring environment for creating sequences of learning activities  These activities can include a range of individual tasks, small group work and whole class activities based on both content and collaboration

40 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS40/56 1/4/2015 LAMS authoring environment

41 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS41/56 1/4/2015 LAMS community The LAMS community website is a global community website for teachers and developers who use the LAMS software  As of September 2012, the LAMS Community had over 7950 members across 80 countries sharing 1094 sequences (downloaded 17457, previewed 23493 times) and 7583 discussion forum postings LAMS creates "digital lesson plans" that can be run online with students, as well as shared among teachers  The LAMS Community allows teachers to share and adapt digital lesson plans, and discuss their experiences of using LAMS  Teachers, trainers and professors can find digital lessons plans that are freely available to use and adapt, and they can share their own and adaptations  There is a Greek LAMS community

42 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS42/56 1/4/2015 LAMS demo

43 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS43/56 1/4/2015 Σύνοψη διάλεξης Αντικείμενα μάθησης  learning objects Πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών  learning technologies specifications & standards Δραστηριότητες μάθησης  learning activities Συζήτηση

44 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS44/56 1/4/2015 LOs from tutor-centredto learner-centred, content-centred, activities-centred

45 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS45/56 1/4/2015 Standards The major objective of introducing technical standards is to improve interoperability Interoperability problems occur at a variety of levels  humans (users, developers, providers) need to share approximately the same understanding of intended interactions and of the meaning of the data they need to exchange in order to interoperate  systems need to agree on the format of the data they send and receive in order to interoperate  services need to agree on the sequences of messages which they can accept and send in order to interoperate

46 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS46/56 1/4/2015 Άμεση υλοποίηση/σύνθεση Goal-specific "assembly" mindset  όπως οι προγραμματιστές δημιουργούν γρήγορα νέες εφαρμογές από υπάρχοντα τμήματα λογισμικού (και αναπτύσσουν μόνο αυτά που χρειάζονται)  έτσι και οι instructional designers πρέπει να δημιουργούν γρήγορα νέα “μαθήματα” μέσα από τη σύνθεση υπαρχόντων LOs, και δημιουργώντας μόνο τα απολύτως απαραίτητα

47 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS47/56 1/4/2015 Just-enough learning Tα LOs είναι αυθύπαρκτα (self-contained) κομμάτια διδασκαλίας  και όχι “monolithic courses”  γι αυτό, πρέπει να έχουν νόημα σε πολλαπλά contexts

48 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS48/56 1/4/2015 Eξατομικευμένη εμπειρία Personalised experience  απαιτείται ένα επιπλέον βήμα: την περιγραφή των LOs μέσω μετα- δεδομένων (standards)  όπως η Amazon.com περιγράφει τα βιβλία της (συγγραφέας, κατηγορία, κλπ) ώστε να μπορούν να τα αναζητήσουν εύκολα οι αναγνώστες  έτσι και οι δημιουργοί περιεχομένου πρέπει να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά κάθε LO (author, publication date, category, instructional objective, etc) ώστε να μπορούν να τα αναζητήσουν εύκολα οι εκπαιδευόμενοι

49 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS49/56 1/4/2015 Αλλαγές… For instructional designers, the idea of knowledge bits (RLOs) requires a small but immense change in thinking  instead of looking at trainings as linear processions with a beginning, middle and end, we must now look at trainings as clusters of independent, stand alone bits of knowledge  they are certainly related to each other and they may be viewed together, but they may also be viewed singly  just as you can enter a web site at any page and leave at any point, so too can training consumers

50 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS50/56 1/4/2015 Κι άλλες αλλαγές… Lose the notion of a class of eager learners trapped before you for a day  these new consumers of training can come in at nearly any point in the training, stay as long or as short as they wish and leave when either when they are bored or when they have learned what they want  bits of the training may be used in dozens of different trainings for different people

51 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS51/56 1/4/2015 Άλλος κόσμος… Designers will now develop instructional goals, piece together knowledge bits based on those goals and develop clear navigation  a much greater emphasis must be placed on developing clear instructional goals, for it will be these goals which guide what should be offered; in addition, navigation becomes crucial  trainings must be developed to allow, indeed to help the learner get to exactly the point they wish, and then helping them learn and understand that exact piece of information, knowing that once they get what they want, they will leave  no evaluations...no thanks...no flowers

52 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS52/56 1/4/2015 Διεθνείς οργανισμοί/επιτροπές προτυποποίησης IEEE LTSC – Learning Technologies Standards Committee IMS – Instructional Management Systems Global Learning Consortium AICC – Aviation Industry CBT (Computer-Based Training) Committee CEN/ISSS – European Committee for Standardisation, Information Society Standardisation System ADLnet – Advanced Distributed Learning nwtwork ISO – International Standardisation Organisation

53 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS53/56 1/4/2015 Όμως… The Reusability Paradox  If a learning object is useful in a particular context, by definition it is not reusable in a different context.  If a learning object is reusable in many contexts, it isn’t particularly useful in any.

54 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS54/56 1/4/2015 AFA philosophy disability redefined!!!

55 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS55/56 1/4/2015 Webliography

56 Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS56/56 1/4/2015 Καλό απόγευμα! karagian@uth.gr


Κατέβασμα ppt "Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS1/56 1/4/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 6 Αντικείμενα,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google