Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η Φύση μέσα από την αλήθεια της Τέχνης
Η Αρχιτεκτονική σε αρμονία με την Φύση. Η περίπτωση της καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς 4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ Σ. Έτος
2
“Ο επιστήμονας δε μελετά τη φύση επειδή είναι χρήσιμη
“Ο επιστήμονας δε μελετά τη φύση επειδή είναι χρήσιμη. Τη μελετά επειδή την απολαμβάνει και την απολαμβάνει επειδή είναι όμορφη. Αν η φύση δεν ήταν όμορφη δεν θα άξιζε την προσοχή μας, και αν η φύση δεν άξιζε την προσοχή μας, τότε και η ζωή δεν θα άξιζε να τη ζούμε. Φυσικά δεν μιλάω για την ομορφιά που διεγείρει τις αισθήσεις, την ομορφιά της ποιότητας και των μορφών. Όχι ότι υποτιμώ την ομορφιά αυτή – κάθε άλλο μάλιστα- αλλά αυτή η ομορφιά δεν έχει καμία σχέση με την επιστήμη. Αναφέρομαι στην ομορφιά που προέρχεται από την αρμονική τάξη των τμημάτων, την οποία μόνο μια διαυγής νοημοσύνη μπορεί να συλλάβει” Jules Henri Poincare :κορυφαίος Γάλλος μαθηματικός και θεωρητικός φυσικός και φιλόσοφος της επιστήμης ( )
3
Σκοπός της εργασίας μας
Διερεύνηση κατά πόσο η Φύση, υπό το πρίσμα της Βιολογίας, αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον άνθρωπο και την ενεργητική αφετηρία όλων των Τεχνών με ιδιαίτερη έμφαση την Αρχιτεκτονική Η Φύση αποτελούσε ανέκαθεν για τον άνθρωπο τον καμβά παρατήρησης για την κατανόηση του περιβάλλοντός του, αλλά ταυτόχρονα κι ένα υποδειγματικό σύστημα πολυπλοκότητας και συνθετικής διαδικασίας, την «ευφυΐα» του οποίου προσπάθησε αρχικά να αναλύσει και στη συνέχεια να αντιγράψει.
4
Ερευνητικά ερωτήματα που θέσαμε και επεξεργαστήκαμε
Τι είναι η Βιολογία; Τι είναι η Φύση; Πως ορίζεται η φύση μέσα από την Βιολογία; Επηρέασε η φύση τις Τέχνες; Ποιες είναι οι τέχνες και ποια η ιστορική τους διαδρομή; Μέσα από ποια καλλιτεχνικά κινήματα φάνηκε περισσότερο η επίδραση της φύσης στην καλλιτεχνική δημιουργία; Υπάρχουν ιδιαίτερες μορφές τέχνης που συνδέονται άμεσα με την Βιολογία και την φύση όπως παρουσιάζεται μέσα από αυτή; Τι είναι το κίνημα Bio-art; Υπήρχαν κάποιοι Βιολόγοι που επηρέασαν το πώς η τέχνη επηρεάστηκε από τη φύση; Τι είναι ο νεοδαρβινισμός και πως επηρέασε τις τέχνες; Ποια η σχέση της Φύσης με καθεμιά από τις υπό έρευνα μορφές Τέχνης; Τι είναι η Αρχιτεκτονική; Τέχνη ή επιστήμη; Υπάρχουν ειδικοί τομείς της που σχετίζονται με την εναρμόνιση της με τη φύση; Τι είναι η βιο-αρχιτεκτονική; Τι είναι η βιομιμητική αρχιτεκτονική; Τι είναι η φυσική αρχιτεκτονική; Υπάρχουν παραδείγματα και χαρακτηριστικά κτίρια; Τι ισχύει για την Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς; Ανασκόπηση από βιβλιογραφία Τα ερευνητικά ερωτήματα που θέσαμε και επεξεργαστήκαμε ήταν πολλά.
5
Μεθοδολογία Συζητήσαμε για την επιστήμη της Βιολογίας και πως μελετάται η Φύση από αυτή. Αναλύσαμε τα είδη και τις μορφές της Τέχνης. Θέσαμε τα ερευνητικά ερωτήματα Χωριστήκαμε σε 6 ομάδες που καθεμιά ερεύνησε και εργάστηκε για 1-2 μορφές Τέχνης Ομάδα 1: Φύση και Αρχιτεκτονική Ομάδα 2: Φύση και Μουσική - Χορός Ομάδα 3: Φύση και Ζωγραφική – Γλυπτική Ομάδα 4: Φύση και Κινηματογράφος Ομάδα 5: Φύση και Κόμικς – Γκράφιτι Ομάδα 6: Φύση και Λογοτεχνία & Ποίηση – Φωτογραφία Κύρια πηγή των δεδομένων μας προήλθαν από το διαδίκτυο αλλά και την δημοτική βιβλιοθήκη και συνεντεύξεις με επαγγελματίες.
6
Βασικά ερευνητικά ερωτήματα
Τι είναι η Βιολογία; Η Βιολογία είναι η επιστήμη που μελετά τη δομή και την λειτουργία των έμβιων όντων αλλά και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους και το περιβάλλον τους Τι είναι η Τέχνη; Η λέξη «τέχνη» προέρχεται από το ρήμα «τίκτω» = γεννώ και όπως κάθε δημιουργία, είναι στενά συνδεδεμένη με την κοινωνική πραγματικότητα και με τις αντιλήψεις κάθε εποχής. «Τέχνη είναι ο άνθρωπος προστιθέμενος στη φύση», είπε ο Σεζάν Τι είναι η Φύση; H Φύση, με την ευρύτερη έννοια, είναι ισοδύναμο με το φυσικό κόσμο. "Nature" αναφέρεται στα φαινόμενα του φυσικού κόσμου, αλλά και στη ζωή γενικότερα. Τι είναι η Φύση στην Βιολογία; Στην Βιολογία η έννοια τη φύσης περιλαμβάνει τον φυσικό κόσμο και γενικότερα τη ζωή και υπό αυτό το πρίσμα αποτελεί αντικείμενο μελέτης της. Η φύση επηρέασε τις Τέχνες; Από τις βραχογραφίες της Παλαιολιθικής εποχής ως τις εικονογραφημένες Βοτανικές του Διαφωτισμού και τη Βio-Αrt του 21ου αιώνα, οι καλές τέχνες αντλούν τις εμπνεύσεις τους από τη ζωή, την απεικονίζουν, την περιγράφουν και την σχολιάζουν, σύμφωνα με τα αισθητικά ρεύματα της εποχής τους
7
Ιστορική σύνδεση : Πως η φύση επηρέασε συνολικά τις Τέχνες;
Προϊστορική Τέχνη: βραχογραφίες Αλταμίρα, σπήλαια Λασκώ, πήλινες Αφροδίτες κά Αρχαία Αίγυπτος: εξύμνησε το φυσικό κόσμο Μινωϊκός πολιτισμός: υμνήθηκε η θάλασσα, οι οργανισμοί της αλλά και οι αθλητικές δραστηριότητες Ελληνικός πολιτισμός: Μεταξύ των θεμάτων περιλαμβάνονται πραγματικές ή φανταστικές μορφές ζώων που αντλούνται από την ελληνική μυθολογία. Παρά τον φανταστικό χαρακτήρα που έχουν οι μορφές αυτές περιέχουν στοιχεία ζωολογικής αλήθειας που συνέβαλαν στην περιγραφή και την κατανόηση του κόσμου των ζώων Μεσαίωνας: απεικονίσεις που αφορούν κυρίως την Βοτανική Αναγέννηση: άνθιση Βοτανικής, απεικονίσεις φυσιολογίας. Μοντέρνες Τέχνες: ρομαντισμός, ιμπρεσιονισμός, art nouveau, εξπρεσιονισμός, κυβισμός, αφηρημένες τέχνες, σουρεαλισμός, ποπ αρτ Μέσα από μία σύντομη ιστορική αναδρομή στις Τέχνες θα αντιληφθούμε την διασύνδεση της Φύσης με τις Τέχνες Παράλληλα, με την ανάπτυξη των Θετικών Επιστημών, οι καλές τέχνες επηρεάζονται από τις επιστήμες και ιδιαιτέρως τη Βιολογία, ενσωματώνοντας την οπτική της και τα επιτεύγματά της στην καλλιτεχνική δημιουργία
8
Η φύση στην Προϊστορική Τέχνη
Βραχογραφία στα σπήλαια Λασκώ Βραχογραφία Αλταμίρα Η Ιστορία της Τέχνης αντικατοπτρίζει τη σχέση του ανθρώπου με τη Φύση, από την εποχή που αυτός ζούσε στα σπήλαια και δεν αφήνει το παραμικρό κενό Οι βραχογραφίες της Αλταμίρα και του σπηλαίου Λασκώ, τα πήλινα γυναικεία ειδώλια (Αφροδίτης) είναι μερικά από τα σπουδαιότερα ευρήματα Παλαιολιθικής Τέχνης. Κατά καιρούς έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείες για τις ανάγκες που κάλυπτε η τέχνη των σπηλαίων. Για πολλούς τα βραχογραφήματα αποτελούν τελετουργικές αναπαραστάσεις του κυνηγιού με σκοπό την επίκληση μαγικών δυνάμεων που θα το καταστήσουν περισσότερο επιτυχές. Μεταξύ όμως των ερμηνειών δεν λείπουν και εκείνες που θεωρούν αυτές τις πρώτες απόπειρες για τη δημιουργία Τέχνης, όπως και γενικά την ανάγκη μας να εκφραζόμαστε καλλιτεχνικά, ως μια εξελικτική προσαρμογή που επιτρέπει στα μέλη των κοινοτήτων μας, να μεταφέρουν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες για το φυσικό περιβάλλον, αυξάνοντας την πιθανότητα επιβίωσής τους σε αυτό. Ό,τι τελικώς και να ισχύει οι αναπαραστάσεις αυτές αποκαλύπτουν το πρώιμο ενδιαφέρον και την ανάγκη του ανθρώπου να περιγράψει και να απεικονίσει τη φύση με τον τρόπο που την αντιλαμβάνεται
9
Η φύση στην Αρχαία Αίγυπτο
Η υπερβολική ευσέβεια των Αιγυπτίων τους οδηγούσε να θεοποιούν σχεδόν κάθε είδος ζώου και φυτού και η αγάπη τους για τη ζωή, να καταγράφουν κάθε στιγμή της. Η τέχνη τους αναπαρήγαγε με ακρίβεια τα όντα που είχαν συμβολοποιήσει, έτσι ώστε ένας βιολόγος πολύ εύκολα να μπορεί να ταυτοποιήσει από τους παπύρους και τις τοιχογραφίες την εικονιζόμενη πανίδα και χλωρίδα. Τους εντυπωσίαζε η κανονικότητα με την οποία ο ήλιος ανέτειλε και έδυε, το άνοιγμα και το κλείσιμο των νουφάρων του Νείλου το πρωί και το απόγευμα και όλη η τέχνη τους, όπως και η θρησκευτική λατρεία τους, ήταν προσανατολισμένες στη διατήρηση της τάξης που διέβλεπαν ότι υπάρχει πίσω από κάθε εκδήλωση της ζωής.
10
Φύση και Μινωϊκή τέχνη Στη Μινωική Τέχνη τα θέματα που κυριαρχούν στις τοιχογραφίες, τα μικρά γλυπτά, τα αγγεία και τα κοσμήματα προέρχονται από το φυτικό και ζωικό κόσμο και μαρτυρούν τη μεγάλη αγάπη που είχαν οι Μινωίτες για τη ζωή. Στην τέχνη τους ιδιαιτέρως υμνήθηκε η θάλασσα, οι οργανισμοί της αλλά και οι αθλητικές δραστηριότητες, όπως τα ταυροκαθάψια, ένα είδος ακροβατικής ταυρομαχίας.
11
Φύση & Ελληνικός Πολιτισμός
Οι ρίζες της κλασσικής ελληνικής τέχνης βρίσκονται στην πρωτογεωμετρική και τη γεωμετρική περίοδο ( π.Χ) που ακολούθησαν το μινωικό πολιτισμό. Στις ανεικονικές αυτές περιόδους αν και δεν αναπαραστάθηκε ο φυσικός κόσμος (πρωτογεωμετρική) ή αναπαράχθηκε σχηματοποιημένα (γεωμετρική), επινοήθηκαν οι αρχές της σαφήνειας, της αναλογίας και της συμμετρίας, χάρη στις οποίες τα μελλοντικά καλλιτεχνικά επιτεύγματα της ελληνικής τέχνης απέδωσαν με λαμπρότητα, πρωτίστως τον άνθρωπο και δευτερευόντως τη φύση.
12
Η Φύση στον Μεσαίωνα Δεν υπάρχει ίσως επιστημονικό αντικείμενο από αυτά που μελετήθηκαν και περιγράφηκαν στη διάρκεια του μεσαίωνα, που να έχει εικονογραφηθεί περισσότερο από τα φυτά. Στις πρώτες Βοτανικές η εικονογράφηση σπανίως αποδίδει τα πραγματικά χαρακτηριστικά των φυτών και δεν είναι καλλιτεχνικώς άρτια. Ο εικονογράφος δεν είναι καλλιτέχνης και τα θέματα του, δεν προέρχονται από άμεση παρατήρηση τους στη φύση, αλλά από αλλεπάλληλες αντιγραφές από προγενέστερα έργα. Στα έργα αυτά καταγράφονται οι πραγματικές ή φανταστικές φαρμακευτικές ιδιότητες που προσέδιδαν στα φυτά οι Έλληνες ιατροί, οι Ρωμαίοι εγκυκλοπαιδιστές και οι ιατροί του Μεσαίωνα, καθώς οι χρήσεις που απορρέουν από αυτές Η πρώτη Βοτανική βασίστηκε στο έργο «Περί ύλης Ιατρικής» του Πεδάνιου Διοσκουρίδη, του Έλληνα ιατρού που γεννήθηκε το 25 μ.Χ. στην Κιλικία
13
Η φύση στην Αναγέννηση Η ανανέωση του ενδιαφέροντος για την αρχαία ελληνική γλώσσα, τη φιλοσοφία, και την επιστήμη, η στροφή προς τον άνθρωπο και την κοσμική γνώση, δημιούργησαν τους όρους για μεταγενέστερες προόδους σε πολλούς επιστημονικούς τομείς, όπως η Βοτανική, η Ανατομία, η Φυσική κ.α. Χάρη μάλιστα στο τεχνολογικό επίτευγμα της τυπογραφίας με κινητά μεταλλικά στοιχεία, έγινε δυνατή η ταχεία διάδοση και ανταλλαγή των ιδεών, χωρίς την οποία η επιστημονική επανάσταση του 17ου αιώνα δεν θα είχε επιτευχθεί. Μεταξύ των επιστημών που γνώρισαν άνθιση κατά την Αναγέννηση ήταν η Ανατομία
14
Η Φύση στις Μοντέρνες Τέχνες
Με τον όρο Μοντέρνα τέχνη αναφερόμαστε κυρίως στην καλλιτεχνική παραγωγή που παρατηρήθηκε από τα τέλη του 19ου αιώνα ως περίπου το Η παρουσία της Φύσης στις μοντέρνες τέχνες είναι καταλυτική σε όλες τις καλές τέχνες
15
Η Φύση στις Μοντέρνες Τέχνες
…και ιδιαίτερα την αριτεκτονική. … Σακράδα φαμίγια : εκκλησία του καταλανού αρχιτέκτονα αντόνι γκαουντί Γκαουντί έβλεπε ότι ο φυσικός κόσμος είναι γεμάτος καμπύλες και όχι ευθείες γραμμές· παρατηρούσε ότι στις φυσικές «κατασκευές» έχουν προτιμηθεί ανθεκτικά υλικά όπως το ξύλο, οι μύες και οι τένοντες. Μ’ αυτά τα «οργανικά» μοντέλα κατά νου, στήριξε τα έργα του σ’ έναν απλό συλλογισμό: Αν η φύση είναι έργο του Θεού και οι αρχιτεκτονικές μορφές απορρέουν από τη φύση, τότε ο καλύτερος τρόπος να υμνήσουμε το Θεό είναι να σχεδιάζουμε κτίρια βασισμένα στο έργο του. «Η τέχνη είναι ανύπαρκτη αν δεν πηγάζει από τη φύση» ήταν το συμπέρασμα του Γκαουντί
16
Υπάρχουν επιστήμονες που επηρέασαν τα καλλιτεχνικά κινήματα σε σχέση με την σχέση φύση- τέχνες;
Ο Γερρμανός ζωολογος Ερνστ Χάεκελ καθιερώθηκε ως ερευνητής και εκλέχθηκε ως έκτακτος καθηγητής της Ζωολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ιένας, με μία μονογραφία που εξέδωσε το 1862 πάνω στα Ακτινόζωα, την κλάση των μονοκύτταρων οργανισμών την οποία μελέτησε στη Μεσσήνη της Ιταλίας. H εργασία αυτή στην οποία περιγράφονταν νέα είδη ακτινοζώων, περιελάμβανε 35 χαλκογραφίες που τα απεικόνιζαν. Η καλλιτεχνική τελειότητα των εικόνων του είναι τέτοια, ώστε να γίνονται δυσδιάκριτα τα όρια ανάμεσα στην καλλιτεχνική δημιουργία και την επιστημονική περιγραφή. Ernst-Haeckel
17
Υπάρχουν επιστήμονες που επηρέασαν τα καλλιτεχνικά κινήματα σε σχέση με την σχέση φύση- τέχνες;
Όροι όπως «βιομομορφές», «μεταβολή», και «μεταμόρφωση» είχαν γίνει κοινής χρήσεως ανάμεσα στους καλλιτέχνες της Art Nouveau, ενώ εκφράσεις όπως η «Εξέλιξη του αρχιτεκτονικού ρυθμού», «Εξέλιξη του καλλιτεχνικού γούστου» γεννήθηκαν τότε, μαρτυρώντας τη διεισδυτικότητα της δαρβινικής συλλογιστικής και στο πεδίο της Τέχνης Ο Δαρβίνος άφησε και εξακολουθεί να αφήνει το στίγμα του σε όλες τις μορφές Τέχνης. Για τους ιστορικούς της Τέχνης ο δαρβινισμός απετέλεσε τον μεγαλύτερο διαμορφωτικό παράγοντα του νατουραλισμού, του καλλιτεχνικού κινήματος που έκανε την εμφάνισή του στο τέλος του 19ου αιώνα. Στην νατουραλιστική θεώρηση του κόσμου, την οποία επηρέασαν τα μεγάλα επιστημονικά επιτεύγματα και οι ανακαλύψεις νέων φυτικών και ζωικών ειδών Όπως οι ιδέες του Δαρβίνου έτσι και οι πρόοδοι στη μικροσκοπία επηρέασαν επίσης τις εικαστικές τέχνες. Πράγματι το καλλιτεχνικό και διακοσμητικό ύφος των μέσων του 19ου αιώνα που στην Αγγλία και τη Γαλλία αποκλήθηκε Art Nouveau, στην Γερμανία Jugendstil και στην Ισπανία Μοντερνισμός επηρεάστηκε ισχυρά από τις προόδους στη Βιολογία
18
Κίνημα Bio-art H Bio-art αναπτύσσεται στο σημείο τομής της Επιστήμης με την Τέχνη Οι καλλιτέχνες της Bio-art, ενώ εμπνέονται και αυτοί από τη ζωή, χρησιμοποιούν τα βιολογικά αντικείμενα και την ίδια τη ζωή, όχι μόνο ως θέματα, αλλά και ως υλικά που τα μετασχηματίζουν σε έργα τέχνης.
19
Μυοβλαστες από μυϊκά κύτταρα
20
Καλλιέργεια Βακτηρίων
21
Ζωγραφική – Γλυπτική και Φύση
Αρκετά είδη- κινήματα ζωγραφικής και γλυπτικής σχετίζονται αποκλειστικά με τη φύση: Νατουραλισμός Τοπογραφία Νεκρή φύση Eco-art Bio-art Art-nouveau
22
Γκράφιτι – κόμικς και Φύση
Οι καλλιτέχνες της street art (γκράφιτι) και των κόμικς εμπνέονται από την φύση αλλά και δημιουργούν σε αρμονία μαζί της
23
Λογοτεχνία& Ποίηση και Φύση
Η Φύση αποτελεί πρωταρχική πηγή έμπνευσης στην ποίηση και τα παραδείγματα από την Ελληνική και παγκόσμια ποίηση είναι ατελείωτα Δημοτικό τραγούδι Οδυσσέας Ελύτης Ρίτσος Επτανησιακή σχολή : Διονύσιος Σολωμός Η φύση, η ζωή της υπαίθρου και το ελληνικό τοπίο κατέχουν σημαντική θέση στη λογοτεχνική παραγωγή Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Ανδρέας Καρκαβίτσας
24
Χορός και φύση Στον χορό χρησιμοποιούνται πολλές εικόνες βασισμένες στη φύση, στην ποίηση για τη σύνθεση μικρών κομματιών ακόμα αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα, τα οποία δουλεύονται σε group, duo, solo. Μέσω διεργασιών της φαντασίας, μαθαίνουμε να γινόμαστε κάτι άλλο (ζώα, φυτά, έντομα, πουλιά, σκόνη, καπνός, φάντασμα κλπ) με τη μεταλλαγή
25
Μουσική και φύση Η ίδια η Φύση παράγει ήχους με μουσική αρμονία . Αλλά και η μουσική εμπνέεται άμεσα ή έμμεσα από το φυσικό περιβάλλον Κλασσική: Mendelssohn, Beethoven, Vivaldi Ελληνική: Ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι, ρεμπέτικο, παλιό ελαφρό τραγούδι, καντάδα, νεότερο (βλ. ποίηση Γκάτσου)
26
Κινηματογράφος και φύση
Η ιατρικοκεντρική και φυσικοκεντρική προσέγγιση, με την οποία παρουσιαζόταν η ζωή τη δεκαετία του 30, τη δεκαετία του 50 παραχώρησε τη θέση της σε μια οπτική που αξιοποιούσε τη νεοσύστατη μοριακή βιολογία. Αργότερα τις δεκαετίες του 70 και του 80, που σημαδεύτηκαν από μεγάλες καταστροφές του περιβάλλοντος, κυριάρχησαν οι ταινίες οικολογικού προβληματισμού, και τέλος τη δεκαετία του 90, κάτω από την επίδραση των μεγάλων επιτευγμάτων της Μοριακής Βιολογίας και της Βιοτεχνολογίας, ο κινηματογραφικός φακός έφερε στο προσκήνιο τις ελπίδες αλλά και τους φόβους της νέας εποχής.
27
Φωτογραφία και φύση Η Φύση και σε αυτή τη μορφή τέχνης έχει πρωταρχικό ρόλο ως πηγή έμπνευσης τόσο στη φωτογραφία τέχνης, όσο και τη διαφημιστική φωτογραφία Εξαιρετικής αισθητικής αποτελούν και φωτογραφίες από μικροσκόπιο
28
Αρχιτεκτονική και φύση
Υπάρχουν πολλές σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και τη φύση και πάντα ο ρόλος του ανθρώπου σε αυτές είναι καθοριστικός. Μερικές από αυτές έχουν να κάνουν με την παρουσία της φύσης πάνω στο αρχιτεκτονικό έργο, στις όψεις αυτού, στο εσωτερικό του, στην άμεση αλληλεπίδραση της αρχιτεκτονικής με το περιβάλλον της και στη μίμηση της φύσης από την αρχιτεκτονική. Άλλοτε είναι η αρχιτεκτονική αυτή που συμβάλει στη δημιουργία τοπίων και τοποσήμων και άλλοτε που τα ίδια τα τοπία είναι πρωταγωνιστές σε σχέση με την υπάρχουσα αρχιτεκτονική παρουσία ή τέλος, όταν αυτά τα δύο συνδιαλέγονται άριστα μεταξύ τους.
29
Βιοαρχιτεκτονική: Βιομιμιτική – Φυσική Αρχιτεκτονική
30
Βιομιμητική
31
Φυσική αρχιτεκτονική
32
Η περίπτωση της Καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς
Μέσα από την βιβλιογραφία μας έγινε απολύτως κατανοητό πως η καστροπολιτεία κατασκευάστηκε σε απόλυτη αρμονία με την φύση όσον αφορά τον σχεδιασμό αλλά και την χρήση των δομικών υλικών
33
Δράσεις του προγράμματος
Κατασκευές Καλλιτεχνήματα Υλικό/CD Πόστερ- αφίσες Εκπαιδευτική επίσκεψη Παρουσίαση με stand στην ημερίδα μαθητικής δημιουργικότητας (6/5) με θέμα : Φυσικές επιστήμες και τέχνη: Έμπνευση και εφαρμογή
34
Έργα του προγράμματος Πίνακες Ζωγραφικής Μακέτα Βιοκλιματικού σπιτιού
Μακέτα κινηματογράφου Σχέδιο κόμικς – Μικρογραφία γκράφιτι Γλυπτό ομοίωμα DNA Συρμάτινο γλυπτό – δέντρο Κατασκευή από φυσικά υλικά (ανθολόγιο) Μεταμόρφωση πεταλούδας
35
Εκπαιδευτική επίσκεψη Μεθώνη-Πύλου
36
Παιδαγωγική ομάδα Συντονίστρια: Ελένη Νίκα , Βιολόγος
Συμμετέχοντες καθηγητές : Σοφία Δημητροπούλου, Βιολόγος Μπαντούνα, καθ. Αγγλικής Φιλολογίας Στάθης Λουμιώτης , Μαθηματικός
37
Συμμετέχοντες μαθητές
Ομάδα κόμικς – graffiti :Watermelons Τσαουσάι Άγγελος Τσόπελας Θανάσης Ντερβισάι Ρονάλντο Τασσόπουλος Γιώργος Ομάδα Ποίηση & Λογοτεχνία – Φωτογραφίας: Εικονολόγοι της Φύσης Τρυφωνοπούλου Αναστασία Τριαντόπουλους Θεμιστοκλής Τζοίτης Γιώργος Τσαπάρα Νίκη Τσιπολίτη Δώρα Ομάδα Μουσική – Χορός : Muda Μπαμπάτσικου Χριστίνα Λεωνιδοπούλου Γωγώ. Αργυρόπουλος Νίκος Δημήτρουλα Ασπασία Ζαμπάνια Ιωάννα Ομάδα Αρχιτεκτονικής: Green Architecture Κρητικού Χαρά Πετρόγιαννη Γεωργία Πατσή Χριστίνα Μικελοπούλου Κωνσταντίνα Πέκο Μαριλένα Ομάδα Ζωγραφικής – Γλυπτικής: Τα χρώματα της Γης Μαυρομάτη Γεωργία Δρακοπούλου Αθανασία Κατσιρόπουλος Γιάννης Χορηγά Ξένια Γέρου Ειρήνη Ομάδα Κινηματογράφου: Camera Girls Φωτοπούλου Αντωνία Φωτοπούλου Μαριαρέτη Φτερνιάτη Μαριέστα
38
Ευχαριστούμε
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.