Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ ΤΑΞΗ ΣΤ-ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
2
EΡΕΥΝΩ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΟΠΤΙΚΗ
3
ΦΥΣΙΚΗ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Εφαρμογές των φακών
Η φωτογραφική μηχανή Ο κινηματογράφος… και Οι προβολείς Το μικροσκόπιο Το τηλεσκόπιο
4
ΟΙ ΦΑΚΟΙ Είναι σώματα διαφανή, τα οποία αλλάζουν μορφή στην παράλληλη δέσμη φωτός. Είναι συνήθως γυάλινοι και διαφανείς Έχουν 2 σφαιρικές επιφάνειες ή μια επίπεδη και μια σφαιρική
5
ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ… Συγκλίνοντες ή συγκεντρωτικοί
ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ… Συγκλίνοντες ή συγκεντρωτικοί Αποκλίνοντες ή αποκεντρωτικοί… Μετατρέπουν την παράλληλη φωτεινή δέσμη σε συγκεντρωτική Μετατρέπουν την παράλληλη φωτεινή δέσμη σε αποκλίνουσα
6
ΕΙΔΗ ΦΑΚΩΝ
7
ΕΙΔΗ ΦΑΚΩΝ
8
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ Η πρώτη φωτογραφία στον κόσμο ήταν οι στέγες των σπιτιών του χωριού Chalonsur-Saone, στην κεντρική Γαλλία. Νικηφόρος Νιέπς(1826)
9
Η ιστορία της φωτογραφίας αρχίζει από ένα δωμάτιο ή ένα κουτί εντελώς σκοτεινό, που στην μία άκρη έχει μία γυαλιστερή επιφάνεια και στην ακριβώς απέναντι άκρη μια πολύ μικρή τρύπα, την Camera Obscura. Το αρχαιότερο γνωστό διάγραμμα ενός σκοτεινού θαλάμου, που έγινε το 1544 από τον Ολλανδό φυσικο-μαθηματικό Reinerus Gemma-Frisius.
10
Η Camera Obscura Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν σε ευθεία γραμμή, με αποτέλεσμα να σχηματίζεται ανάποδα πάνω στη γυαλιστερή επιφάνεια μια εικόνα των αντικειμένων που βρίσκονται έξω από το δωμάτιο (ανεστραμμένο είδωλο). Στους επόμενους αιώνες, πολλοί ασχολήθηκαν με την camera obscura και σε πολλούς δόθηκε λανθασμένα η πατρότητα αυτής της ανακάλυψης, όπως στον Roger Bacon, τον Etien de Silouette, τον Leonardo Da Vinci ή τον Giovanni Battista Della Porta.
11
Ιταλός καλλιτέχνης και μηχανικός.
Το σχέδιο της εικόνας προέρχεται από τις σημειώσεις του και δείχνει ότι το φως που εκπέμπουν δύο κεριά ρίχνει σκιές και από τις δύο πλευρές ενός αντικειμένου. Διακρίνουμε ορισμένες παρατηρήσεις, που είναι γραμμένες αντίστροφα, όπως το συνήθιζε ο μεγαλοφυής Ιταλός. Σε πολλούς πίνακες χρησιμοποιούσε φωτοσκιάσεις για να φτιάξει μια εικόνα.
12
Βελτιώσεις της Camera Obscura
Κατασκευή φακών Οι πρώτοι φακοί κατασκευάζονταν πάνω σε τροχούς: ο τροχιστής αντέγραφε πάνω στο γυαλί το σχήμα που είχε κάποιο κατάλληλο καλούπι. Το 1550 έγινε η προσθήκη από τον Girolamo Gardano, ενός διπλού κοίλου φακού στην τρύπα εισόδου του φωτός.
13
TO ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ
14
Η ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ 1826-1830
15
Η 1η μηχανή κουτί - Talbot
16
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Το "Μαμούθ" Πρόκειται για τη μεγαλύτερη φωτογραφική μηχανή που ζύγιζε 635 κιλά μαζί με τη γυάλινη πλάκα του (225 κιλά) και απαιτούσε για το χειρισμό περίπου 15 άτομα. Κατασκευάστηκε στο Σικάγο μαζί με το ειδικό βαγόνι για τη μεταφορά του. Η φωτογραφία του είχε διαστάσεις 1,4χ2,4 μέτρα και για την εμφάνισή της απαιτούσε 45 λίτρα χημικών διαλυμάτων.
17
Υγρή Πλάκα - Αμβροτυπία - Σιδεροτυπία
Μέχρι το 1930 χρησιμοποιήθηκαν διάφορα υλικά αντί του πρώτου αρνητικού για την αποτύπωση του ειδώλου. Το 1879 η εφεύρεση της ξηρής πλάκας ζελατίνης οδήγησε στη μείωση του όγκου των μηχανών.
18
Η ΠΡΩΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΜΕ ΦΙΛΜ ΡΟΛΟ
Το 1888 ο Geοrge Eastman κατασκεύασε το φιλμ σε ρολό και την πρώτη μηχανή κουτί (box camera) kodak. Το όνομα Κodak το διάλεξε γιατί ήταν μικρό και εύκολο. Η μηχανή Κodak ζύγιζε περίπου ένα κιλό, με διαστάσεις 15χ8χ8 εκ
19
1925 Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΦΛΑΣ To 1925, o Seguin κατασκεύασε πυκνωτή αερίου για τη δημιουργία αναλαμπής (φλας) και πέτυχε τη λήψη αντικειμένων κινούμενων με μεγάλη ταχύτητα. Το 1935 ο Osterman κατασκεύασε λυχνίες αναλαμπής με μαγνήσιο. Έκτοτε συνεχείς βελτιώσεις έδωσαν καλύτερους φακούς, ελαφριές μηχανές και απεριόριστες δυνατότητες φωτογράφησης κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
20
ΔΗΛΑΔΗ…ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΙ… Η φωτογραφία με τη σημερινή της μορφή είναι εφεύρεση του 19ου αι. Πρώτοι που επινόησαν τη φωτογραφία ήταν οι Γάλλοι Νιέπς και Νταγκέρ Ο Ίστμαν επινόησε τις φωτοπαθείς ταινίες (φιλμς). Τέλος το 1907 οι αδερφοί Λιμιέρ επινόησαν αυτόχρωμες φωτογραφίες και το φιλμοκολόρ δηλαδή έβαλαν τις βάσεις για τον κινηματογράφο.
22
Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΑΚΩΝ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΕΙΔΩΛΑ
Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΑΚΩΝ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΕΙΔΩΛΑ
24
Το φως που πέφτει πάνω στο αντικείμενο ανακλάται και επιστρέφοντας περνά από το φακό, που βρίσκεται μπροστά στη μηχανή. Ο φακός συγκεντρώνει τις ακτίνες και προβάλλει ένα ανεστραμμένο είδωλο του αντικειμένου πάνω στο φιλμ, που είναι μέσα στη μηχανή και πίσω από το φακό.
25
TA ΠΕΝΤΕ ΜΕΡΗ ΜΙΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
"Οι φακοί" είναι καμπύλα κομμάτια από γυαλί ή πλαστικό, που συγκεντρώνουν το φως για να σχηματιστεί η εικόνα στο φιλμ. Το "διάφραγμα" είναι μία τρύπα που αλλάζει μέγεθος, και επιτρέπει να περνάει περισσότερο ή λιγότερο φως. Ο φωτοφράκτης ή "κλείστρο" ελέγχει πόση ώρα το φως από το αντικείμενο πέφτει πάνω στο φιλμ. Ο "σκοτεινός θάλαμος" είναι συνήθως μαύρος από μέσα, ώστε να σταματάει κάθε τεχνητό φως. Τέλος το "φιλμ" είναι μια μεμβράνη καλυμμένη από ευαίσθητες στο φως χημικές ουσίες, όπου αποτυπώνεται η εικόνα.
26
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
Μπροστά υπάρχει ένας συγκεντρωτικός φακός που μπορεί να μετακινείται. Στο πίσω μέρος τοποθετείται το φίλμ
27
Ανάμεσα στο φιλμ και στο φακό υπάρχει ένα διάφραγμα.
Πιέζοντας το κουμπί το διάφραγμα ανοίγει… Τότε οι ακτίνες φτάνουν στο φιλμ και αποτυπώνουν το είδωλο.
28
ΤΟ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ…Η ΙΡΙΔΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
29
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
30
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ …ΚΛΙΚ
32
ΤΟ ΦΙΛΜ ΚΑΙ Η ΕΚΤΥΠΩΣΗ Το φιλμ αποτελείται από φωτοευαίσθητα χημικά υλικά που έχουν την ιδιότητα να αποτυπώνουν ακριβείς εικόνες ( είδωλα)του γύρω κόσμου. Η εμφάνιση του φιλμ γίνεται σε ειδικούς σκοτεινούς θαλάμους και οι φωτογραφίες τυπώνονται σε ειδικό χαρτί
33
Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Η ………… μηχανή αποτελείται από ένα ……… θάλαμο. Ο Φ……. της μηχανής εστιάζει το φως από το αντικείμενο Το εστιασμένο φως από τη μηχανή σχηματίζει αντεστραμμένο …….. πάνω στο πίσω μέρος του……..θαλάμου Στο σημείο αυτό οι α………….σχηματίζουν μια θερμική κηλίδα. Εκεί τοποθετούμε το φ…..…και παίρνουμε με χημική επεξεργασία ένα αντίγραφο του πραγματικού αντικειμένου.
34
TA ΠΕΝΤΕ ΜΕΡΗ ΜΙΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
"Οι …….." είναι καμπύλα κομμάτια από γυαλί ή πλαστικό, που συγκεντρώνουν το φως για να σχηματιστεί η εικόνα στο φιλμ. Το "δ……….." είναι μία τρύπα που αλλάζει μέγεθος, και επιτρέπει να περνάει περισσότερο ή λιγότερο φως. Ο φ………….. ή "κλείστρο" ελέγχει πόση ώρα το φως από το αντικείμενο πέφτει πάνω στο φιλμ. Ο "σ……… …………ς" είναι συνήθως μαύρος από μέσα, ώστε να σταματάει κάθε τεχνητό φως. Τέλος το ………. είναι μια μεμβράνη καλυμμένη από ευαίσθητες στο φως χημικές ουσίες, όπου αποτυπώνεται η εικόνα.
36
ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ… Το μέλλον ανήκει στην Ψηφιακή τεχνολογία…και στις ψηφιακές Φωτογραφικές μηχανές
37
ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΑΥΤΉ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ…
ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ…
38
O ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
39
Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Το πρώτο στοιχείο του κινηματογράφου, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, ήταν η προβολή. Η απλούστερη μορφή προβολής παρουσιάστηκε από τον προϊστορικό άνθρωπο, όταν έριχνε σκιές με το χέρι σε ένα τοίχο υπό το φως της φωτιάς. Πιο σύνθετες εικόνες φωτός και σκιάς παρήχθησαν από το θέατρο σκιών της Άπω Ανατολής. Στο θέατρο σκιών οι επίπεδες φιγούρες ρίχνουν τις σκιές τους πάνω στην οθόνη.
40
TO MEΤΑΙΣΘΗΜΑ Το μάτι μπορεί να διατηρεί την εντύπωση μιας εικόνας επί 1/10 του δευτερολέπτου . Οι εικόνες στο σινεμά είναι αποτυπωμένες πάνω σε φιλμ. Προβάλλονται ξεχωριστά στην οθόνη αλλά με ταχύτητα μικρότερη του 1/10 του δευτερολέπτου. Έτσι δίνουν την εντύπωση της κίνησης.
45
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ
49
ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.