Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Οι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης
Διδασκαλία: Κουταλιάγκα Στέλλα Μάουλα Χριστίνα Πνευματικούδη Κυριακή
2
Οι βασικότεροι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης είναι:
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών Το εισόδημα των καταναλωτών Οι τιμές των άλλων αγαθών Οι προσδοκίες και οι προβλέψεις των καταναλωτών σχετικά με τη μελλοντική εξέλιξη: i) των τιμών ii) του εισοδήματος τους Ο αριθμός των καταναλωτών
3
α) Οι προτιμήσεις των καταναλωτών
Προτιμήσεις μεταβάλλονται αρνητικά για ένα προϊόν Μειωμένη ζήτηση Προτιμήσεις μεταβάλλονται ευνοϊκά για ένα προϊόν Αυξημένη ζήτηση
4
β) Το εισόδημα των καταναλωτών
Κανονικά αγαθά Αυξάνεται το εισόδημα Αυξάνεται η ζήτηση τους Κατώτερα αγαθά Μειώνεται το εισόδημα Αυξάνεται η ζήτησή τους
5
γ) Οι τιμές των άλλων αγαθών
Υποκατάστατα Αύξηση της τιμής του μοσχαρίσιου κρέατος Αύξηση στη ζήτηση του χοιρινού
6
γ) Οι τιμές των άλλων αγαθών
Συμπληρωματικά Αύξηση της τιμής της φωτογραφικής μηχανής Μείωση στη ζήτηση του φιλμ
7
δ) Οι προσδοκίες και οι προβλέψεις των καταναλωτών σχετικά με τη μελλοντική εξέλιξη: i) των τιμών Σε δύο εβδομάδες Μείωση των αγορών εκπτώσεις σήμερα ii) του εισοδήματος τους Αναμένεται αύξηση Αύξηση των αγορών του εισοδήματος σήμερα
8
ε) Ο αριθμός των καταναλωτών
π.χ. σε ένα νησί τους θερινούς μήνες αυξάνεται η ζήτηση πολλών αγαθών από την άφιξη μεγάλου αριθμού παραθεριστών Σημείωση! Οι τέσσερις πρώτοι προσδιοριστικοί παράγοντες αφορούν τόσο την ατομική ζήτηση, όσο και την αγοραία. Ο αριθμός των καταναλωτών αφορά μόνον την αγοραία ζήτηση.
9
Ερωτήσεις ?
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.