Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ

2 GUERNICA Η Γκερνίκα (Guernica στα ισπανικά ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά), είναι το διασημότερο ίσως έργο του Πάμπλο Πικάσο.

3 GUERNICA

4 Πάμπλο Πικασο... Ο Πάμπλο Ντιέγο Χοσέ Φρανθίσκο ντε Πάουλα Χουάν Νεμοπουθένο Μαρία ντε λος Ρεμέδιος Θιπριάνο ντε λα Σαντίσιμα Τρινιδάδ Ρουίθ υ Πικάσο ή απλά Πάμπλο Πικάσο (25 Οκτωβρίου Απριλίου 1973) ήταν Ισπανός ζωγράφος. Είναι ένας από τους κυριότερους Ισπανούς εκπροσώπους της τέχνης του 20ού αιώνα, συνιδρυτής μαζί με τον Ζωρζ Μπρακ του κυβισμού, και με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης.

5 Η Γυναίκα που σκίβει απο το παράθυρό της....
Στo συγκεκριμένο έργο μας τραβά την προσοχή μια γυναίκα που σκύβει από το παράθυρό της κρατώντας μια λάμπα. Πιθανόν να το κάνει αυτό, διότι ψάχνει τον άνδρα της ή τα αδέρφια της που είναι πληγωμένοι από τον πόλεμο. Επίσης, δείχνει να απορεί, γιατί δεν μπορεί να τους διακρίνει μέσα στο σκοτάδι. Τέλος φαίνεται αγχωμένη, διότι δεν ξέρει το μέλλον της οικογένειάς της.

6 Η ζωγραφική είναι ένα όπλο ενάντια στον πόλεμο
Ο Πικάσο ήθελε να αντιμετωπίσει τον πόλεμο μέσα από αυτόν τον πίνακα δείχνοντας μας το αποτέλεσμα μιας μάχης που δεν είναι άλλο παρά πολλοί νεκροί, κατεστραμμένες πόλεις και διαλυμένες οικογένειες που αποτελούνται από ορφανά και χήρες.

7 Τα χαρακτηριστικά και οι εκφράσεις των ανθρώπων του πίνακα..
Ο πόλεμος προξενεί στα θύματά του στεναχώρια, πίκρα, θυμό και εκδικητικότητα, αλλά και πόνο και αμέτρητη θλίψη, που έχουν χάσει τους δικούς τους ανθρώπους. Στα μάτια τους φαίνεται η απελπισία τους, όπως και στον υπόλοιπο πρόσωπό τους .

8 Η παραμόρφωση χαρακτηριστικό του πίνακα..
Ο Πικάσο θέλει να μας δείξει μέσα από τα κομματιασμένα, παραμορφωμένα και άσχημα σκίτσα την τραγικότητα και τον πόνο που διαπερνά την ανθρώπινη ύπαρξη σε καιρό πολέμου.

9 Η επιλογή των χρωμάτων... Τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος είναι μουντά, διότι οι μορφές του πίνακα μεταδίδουν όλη τη δυστυχία, την απόγνωση και τη θλίψη που προξενούν οι πόλεμοι.

10 Τα σχήματα που κυριαρχούν..
Τα σχήματα και οι γραμμές είναι κοφτερές και γεμάτες ένταση, δεν μας ξεκουράζουν, αντίθετα μας αναστατώνουν και μας πανικοβάλλουν.

11 Οι ήχοι του πίνακα Οι ήχοι που αφουγκραζόμαστε στο έργο είναι κραυγές. Είναι οι πολεμιστές οι οποίοι κραυγάζουν για την ζωή τους, είναι επίσης οι χήρες που κλαίνε και οδύρονται για τον χαμό του άντρα τους ή οι μάνες για την απώλεια των παιδιών τους.

12 Ένας διάσημος πίνακας.. Το έργο αυτό έχει γίνει διάσημο σε όλο τον κόσμο, γιατί είναι αντιπολεμικό. Το θέμα του έχει διαχρονική αξία, αν και πρόκειται για ένα μοντέρνο έργο. Υποθέτουμε ακόμη πως η τεχνική του ζωγράφου, οι ιδιαίτερες μορφές του πίνακα, ο κατακερματισμός και η παραμόρφωση που κυριαρχούν σε αυτόν, κάνουν το έργο ξεχωριστό, ώστε να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των φιλότεχνων, και όχι μόνο.

13 Σύγχρονα παγκόσμια πολεμικά γεγονότα...
Πολλά παρόμοια γεγονότα με το βομβαρδισμό της ισπανικής πόλης Guernica συμβαίνουν στις μέρες μας, όπως ο πόλεμος στις χώρες της Ανατολής (Ιράκ, Ιράν Παλαιστίνη κ.α.) για το πετρέλαιο Επιπλέον, παρόμοιες καταστάσεις υπάρχουν και στις χώρες τις Αφρικής, εκεί όπου πολεμάνε για το χρυσό, τα διαμάντια και άλλους πολύτιμους λίθους, στρατολογώντας ακόμη και μικρά παιδιά.

14 Σκηνές πολέμου...

15 Και ο Στράτης Μυριβήλης μας κληροδότησε το αντιπολεμικό έργο «Η Ζωή εν Τάφω»..
Ο Στράτης Μυριβήλης (30 Ιουνίου Ιουλίου 1969) ήταν Έλληνας πεζογράφος της Γενιάς του '30. Το πραγματικό του όνομα ήταν Ευστράτιος Σταματόπουλος.

16 Ο Στρατής Μυριβήλης καταγγέλλει τον πόλεμο!
Στο απόσπασμα από τη Ζωή εν Τάφω, «ο λόφος με τις παπαρούνες», περιγράφει μια ειρηνική σκηνή ενώ διεξάγεται ο Α΄ Παγκόσμιος Πολέμος. Η μέρα που ξημέρωσε ήταν μια μέρα διαφορετική, χαρούμενη και φωτεινή. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί κάποιες αντιπολεμικές φράσεις << η αγάπη και η έχθρα έχουν διεθνή γλώσσα >>, << η μουσική είναι η πανανθρώπινη γλώσσα >> Στις παραπάνω φράσεις ο ποιητής καταγγέλλει τον πόλεμο και προσπαθεί να ενώσει όλους τους λαούς.

17 Χωρία με μηνύματα υπέρ της ειρήνης και της συναδέλφωσης!
Ο συγγραφέας στέλνει επίσης μηνύματα υπέρ της ειρήνης και της συναδέλφωσης όπως: << μεταξύ των λαών πρέπει να επικρατεί ειρήνη, αγάπη και συναδελφοσύνη >>. Επίσης, άλλη μια τέτοια φράση είναι η ακόλουθη: <<  οι Ρούσοι βάλανε παπαρούνες μέσα στις μπούκες των τουφεκιών μας.>>

18 Έριχ Μαρία Ρεμάρκ, «Ουδέν Νεώτερον από το μέτωπο»
Ο Έριχ Μαρία Ρεμάρκ είναι πολύ νέος και έχει πάρει μέρος ως στρατιώτης στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο. Επομένως, γνωρίζει μόνο από απελπισία, φόβο και θανάτους. Επιπλέον, έχει περάσει πολλά χρόνια που το μόνο που έκανε ήταν να σκοτώνει ανθρώπους. Επίσης, αναφέρει ότι οι άνθρωποι έχουν χάσει κάθε αίσθημα ανθρωπισμού και ευαισθησίας. Τέλος, λέει ότι όλοι έχουν γίνει άγρια ζώα που δεν πολεμούν, απλώς αμύνονται στην καταστροφή.

19 Οι μουσικοί καταγγέλλουν τον πόλεμο..
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου καταγγέλλει τον πόλεμο και αυτός μέσα από το τραγούδι του ‘Τρίτος παγκόσμιος’ Ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς σε φάμπρικα δούλευαν φτιάχνοντας τανκς ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς αχώριστοι γίνανε φτιάχνοντας τανκς Ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς δουλεύαν στον Μπράουν στο Φίσερ στον Κράφτ ο Μπράουν ο Φίσερ κι Κράφτ αχώριστοι γίνανε φτιάχνοντας τραστ Αυτοί είναι κάποιοι από τους στίχους του τραγουδιού.

20 ΤΕΛΟΣ…


Κατέβασμα ppt "ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google