Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Δρ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΙΑΠΑΤΗ –Σχ.Ψυχολόγος ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Οικογενειακή Θεραπεύτρια ( ΜSc.Ed.Psych., Ph.D)

2 ΠΡΟΕΦΗΒΕΙΑ- ΕΦΗΒΕΙΑ: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ;
ΠΡΟΕΦΗΒΕΙΑ- ΕΦΗΒΕΙΑ: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ; Αλλαγή Συναισθηματικές διακυμάνσεις (ευαισθησία, εσωτερικές συγκρούσεις, λύπη- ενθουσιασμό, σιγουριά- ανασφάλεια) Έντονα συναισθήματα άγχους Αναστάτωση Αποχωρισμό και αποχαιρετισμό Αβεβαιότητα Προσαρμογή και ενσωμάτωση Μεταμόρφωση στην αυτό- εικόνα (αλλαγές στο σώμα και στη συμπεριφορά) Νέες κοινωνικές συμπεριφορές

3 Από το δημοτικό στην Α’ Γυμνασίου
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ: Εκδήλωση προβλημάτων αλλά και περίοδοι πρόληψης του επικίνδυνου ρίσκου Από το σπίτι στο νηπιαγωγείο Από το δημοτικό στην Α’ Γυμνασίου Από το γυμνάσιο στην Α’ Λυκείου Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς Αλλαγή πολιτισμικού περιβάλλοντος

4 ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ… Μετακίνηση από το ένα αναπτυξιακό στάδιο στο άλλο & τη μια εκπαιδευτική βαθμίδα στην άλλη Συνεχείς προσπάθειες σύνδεσης με τη νέα πραγματικότητα/ περιβάλλον Αλλαγές σε πολλά επίπεδα: σχολικό, οικογενειακό, φιλικό-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ Αποχωρισμούς με ανθρώπους και καταστάσεις της προσχολικής- παιδικής ηλικίας ΑΜΕΣΕΣ ενέργειες προσαρμογής

5 ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΗ ΟΜΑΛΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ:
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΗ ΟΜΑΛΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ: Χαμηλή σχολική επίδοση Αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη και στην οικογένεια Αυξημένη πιθανότητα δυσπροσαρμογής λόγω του ότι νοιώθει ευάλωτος αυτή την περίοδο Μεγάλο άγχος και αγωνία σχετικά με το αν θα κερδίσει την αποδοχή από συνομηλίκους και αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σχολικές απαιτήσεις

6 ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Το πέρασμα από ένα σταθερό πλαίσιο - & συνήθως ένα πλαίσιο που επιτρέπει πολλά –όπως αυτό του Δημοτικού - σε ένα πιο απαιτητικό πλαίσιο – όπως αυτό της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης -, ενέχει εκπλήξεις αλλά και κινδύνους.

7 Τι σημαίνει ο όρος “ΜΕΤΑΒΑΣΗ” ;;;
Τι σημαίνει ο όρος “ΜΕΤΑΒΑΣΗ” ;;; ΜΕΤΑΒΑΣΗ = ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ & ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

8 ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΟΜΑΛΗ ΚΑΙ ΑΝΩΔΥΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ!!
ΠΟΛΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

9 ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μειωμένη ακαδημαϊκή επίδοση Μειωμένα κίνητρα Άγχος & Καταθλιπτικά συμπτώματα Αίσθημα χαμηλής αυτο-αξίας

10 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ: ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

11 ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ: (1) ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΧΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΧΑΝΟΥΝ ΠΑΛΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΠΟΒΟΛΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΦΙΛΩΝ

12 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Τα προγράμματα παρέμβασης οδηγούν σε σημαντική μείωση του άγχους των μαθητών πάνω σε θέματα του σχολείου, δημιουργούν νέους φίλους και βελτιώνουν τη βαθμολογία. Δεν καταφέρνουν ωστόσο να απαλύνουν το άγχος α) για τους πολλούς εκπαιδευτικούς και τις απαιτήσεις τους και, β) για τις απαιτήσεις- υποχρεώσεις που έχουν φορτωθεί (πτυχία ξένων γλωσσών, επαγγελματικές αποφάσεις, βαθμολογία). Οι διαφορετικές αντιλήψεις γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με διάλογο χωρίς να υπάρχουν απορρίψεις. Επιβάλλεται συνεπώς να υπάρχει σεβασμός προς τις απόψεις του άλλου από όλους τους εμπλεκόμενους στο διάλογο.

13

14 Ο άνθρωπος φαίνεται να έχει την τάση ν’ αντιστέκεται στην αλλαγή και στο καινούργιο, να κλείνεται στο γνωστό και το καθιερωμένο σε μια προσπάθεια του να διατηρήσει αυτό που ήδη γνωρίζει καλά και επομένως δεν του δημιουργείται το αίσθημα ότι απειλείται.

15 Όταν λοιπόν αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να μεταβεί από κάτι γνωστό σε κάτι άγνωστο περνάει συνήθως από διάφορα στάδια, με τα εξής χαρακτηριστικά:

16 Σοκ της αλλαγής Διάθεση να παραμείνει στο παλιό. Στο στάδιο αυτό, νιώθει προσωρινά ν’ ανεβαίνει λιγάκι η αυτοεκτίμησή του, καθώς πιστεύει ότι έχει δίκιο που αρνείται την αλλαγή. Κατάθλιψη και πτώση αυτοεκτίμησης, όταν συνειδητοποιεί ότι η αλλαγή είναι αναπόφευκτη Διάθεση παραίτησης και μεγαλύτερη πτώση αυτο-εκτίμησης

17 Αναγκαστικός δαμασμός του καινούργιου.
Εσωτερίκευση της εμπειρίας του καινούργιου με αποτέλεσμα θετικότερη αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση.

18 ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ ‘ΓΥΜΝΑΣΙΟ’ Γ γλώσσα, γιορτή, γέλιο, γραφεία, γυμνασιάρχης, γόμα, γραφή, γκρίνια, γνωριμίες, γεωμετρία, γραμματική, γερμανικά, γέλια, γήπεδο, γυμναστική Υ υπολογιστές, υπευθυνότητα, ύλη, υδρόγειος Μ μαθήματα, μαύρος, μολύβι, μίσος, μπουγέλο, μπασκέτα, μαγκιά, μάθηση, μπλέξιμο, μεγάλος Ν νεύρα, νευρικός, νότες, ναρκωτικά, νταής, νοοτροπία

19 Α. άλγεβρα, αρχαία, ασκήσεις, αποβολή,
Α άλγεβρα, αρχαία, ασκήσεις, αποβολή, άγχος, ακμή, απουσίες, αδεξιότητα, ατυχία, αγάπη, ανήλικος, ανεξαρτησία Σ σοβαρότητα, συνεργασία, σύλλογος, σχέδιο, συμβιβασμός, σπυράκια, σιδεράκια, στρες, στόχος, σκανταλιές, σχέσεις, σεβασμός Ι ιδιοτροπίες, Ιστορία, ικανότητα, Ιλιάδα, ιδέες Ο ορνιθοσκαλίσματα, ομάδα, Οικιακή Οικονομία, Όμηρος, ορθογραφία

20 ΕΡΕΥΝΑ (Σίσκος & Παπαιωάνου, 2007) :
572 ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΣΕ 10 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΗΛΩΝΑΝ ΟΤΙ: α) Ξεκινούσαν με σημαντική υποβάθμιση της αυτο-εικόνας τους όσον αφορά στα μαθήματα, τις σχέσεις τους με τους γονείς και το σχολείο και τις φυσικές τους ικανότητες, ΕΝΏ β) Στον τομέα που καταγράφηκε βελτίωση ήταν η εικόνα τους για τη φυσική τους εμφάνιση.

21 ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΕΙΓΜΑ 45 ΠΑΙΔΙΩΝ

22 ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΒΑΣΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ Α) ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ & ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ (αρίστευση, επιλογή επαγγέλματος, προσδοκίες άλλων, φοίτηση σε φροντιστήρια….) Γ) ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Β) ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

23 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΕΓΡΑΨΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΑΓΧΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.

24

25 ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΘΑ ΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΘΑ ΜΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ- ΑΠΟΧΕΣ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΣΧΗΜΗ ΣΥΜΠΕΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΠΟΒΟΛΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20 ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΛΟΓΩ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ

26 ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΘΑ ΜΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΙ ΘΑ ΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ [ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΑΤΑΙΩΣΗΣ] ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΑΡΑ: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ: ΓΝΩΣΤΙΚΗ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ & ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

27 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ
Υπάρχουν κάποια πολύ σημαντικά πράγματα που χρειάζεται  να γνωρίζουν οι γονείς. Ο καθένας μπορεί να μετρήσει τους σπόρους μέσα σε ένα μήλο. Κανείς δεν μπορεί να μετρήσει τα μήλα μέσα σε ένα σπόρο. Έτσι, λοιπόν, κάθε παιδί μπορεί να έχει πολλές και άγνωστες, στους γονείς ,δυνατότητες. Οι γονείς χρειάζεται να είναι δίπλα στα παιδιά τους με τρόπους που θα βοηθήσουν τα ίδια να ξεδιπλώσουν αυτές τις δυνατότητες.

28 Τα παιδιά μαθαίνουν από αυτό που είμαστε και όχι από αυτό που λέμε
Τα παιδιά μαθαίνουν από αυτό που είμαστε και όχι από αυτό που λέμε. Αν βλέπουν ότι αλλάζουμε, βελτιωνόμαστε, αντλούν χαρά και ικανοποίηση από τη ζωή μας, θέλουν να μας μοιάσουν. Τα παιδιά είναι δικά μας, ταυτόχρονα όμως δεν μας ανήκουν. Είναι δώρα της ζωής για τα οποία χρειάζεται να είμαστε ευγνώμονες, να τα τιμούμε και να τα σεβόμαστε σαν ανθρώπινα όντα.

29 Είναι πολύ σημαντικό να τα ενθαρρύνουμε
Είναι πολύ σημαντικό να τα ενθαρρύνουμε. Να τους δίνουμε την αίσθηση ότι αξίζουν και ότι μπορούν να βάλουν στόχους και να τα καταφέρουν. Ενθαρρύνουμε τη φαντασία, τον πειραματισμό, το άνοιγμα των οριζόντων. Τα θεωρούμε πολύτιμα μέλη της οικογένειας, τα ενθαρρύνουμε να βοηθάνε  στο σπίτι, εκτιμούμε τη συνεισφορά τους, τους δίνουμε υπευθυνότητες.

30 Δημιουργούμε ένα περιβάλλον φιλικό προς τα λάθη
Δημιουργούμε ένα περιβάλλον φιλικό προς τα λάθη. Αξιοποιούμε τα λάθη και τις αποτυχίες γιατί μέσα από τις αμέτρητες εμπειρίες επιτυχιών και αποτυχιών στη ζωή μας, χτίζουμε την αυτοεκτίμηση και την υπευθυνότητα. Οι επιτυχίες και οι αποτυχίες μας συνδέονται άμεσα με το τι πιστεύει κανείς βαθιά μέσα του ότι είναι πραγματικά. («τι έμαθες»; «τι σκέφτεσαι να κάνεις, να αλλάξεις»;)  Οι πράξεις μας έχουν συνέπειες θετικές και αρνητικές. Από τις αρνητικές συνέπειες της συμπεριφοράς μας, μπορούμε να μάθουμε τι και γιατί μας συνέβη κάτι, να βρούμε εναλλακτικές λύσεις και να πάρουμε αποφάσεις.

31 Δίνουμε χώρο στην έκφραση των αρνητικών συναισθημάτων, όπως ο φόβος, ο θυμός, η θλίψη, για τα οποία θεωρούμε υπεύθυνους τους άλλους. Έτσι χάνουμε την ευκαιρία για πολύ σημαντικά μαθήματα ζωής που σχετίζονται με την αντίληψη ότι ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για το τι αισθάνεται, τι επιθυμεί και πώς αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τα γεγονότα της ζωής.

32 Τα βοηθάμε να επιλέγουν να κάνουν πράγματα που αγαπούν, έτσι μαθαίνουν να εργάζονται με χαρά και να είναι δημιουργικά Τα μαθαίνουμε να απολαμβάνουν το ταξίδι της ζωής, την ομορφιά της φύσης, να απελευθερώνονται από το άγχος του τι πρόκειται να συμβεί, την αβεβαιότητα. Χρειάζονται αξίες και κυρίως νόημα ζωής.

33 Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε υπόψη μας ότι δεν μπορούμε να δώσουμε κάτι που δεν έχουμε. Ό,τι θέλουμε να κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας, χρειάζεται να το διαθέτουμε πρώτα εμείς στον εσωτερικό εξοπλισμό μας.   Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας (στα παιδιά σας), όχι όμως και τις ιδέες σας, γιατί αυτά έχουν τις δικές τους ιδέες. Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, όχι όμως και τη ψυχή τους, γιατί η ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του αύριο, που εσείς δεν μπορείτε να επισκεφτείτε, ούτε στα όνειρά σας. ( Χαλίλ Γκιμπράν)

34 Σας ευχαριστώ πολύ!!


Κατέβασμα ppt "ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google