Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γιάννης Τζουμέρκας Βασιλική Πετροπούλου Από την ειδησεογραφική ζωγραφική του Goya στον οριενταλισμό του Delacroix και τους Έλληνες ζωγράφους του Αγώνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γιάννης Τζουμέρκας Βασιλική Πετροπούλου Από την ειδησεογραφική ζωγραφική του Goya στον οριενταλισμό του Delacroix και τους Έλληνες ζωγράφους του Αγώνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γιάννης Τζουμέρκας Βασιλική Πετροπούλου Από την ειδησεογραφική ζωγραφική του Goya στον οριενταλισμό του Delacroix και τους Έλληνες ζωγράφους του Αγώνα Τρίπολη

2 Ο Ελληνικός Αγώνας στη ζωγραφική
Ο Αγώνας των Ελλήνων ως ορόσημο στην ανάδειξη νέων τάσεων στην Ευρωπαϊκή Ζωγραφική Θεματικές, τεχνοτροπικές και εικονογραφικές αλλαγές στην εικονογράφηση ιστορικών θεμάτων Παράλληλα εικαστικά και λογοτεχνικά ρεύματα τον 19ο αιώνα Εθνική συνείδηση και ηρωισμός

3 Η Παράδοση της Breda(1635) του Diego Velazquez (1599-1660)
Νατουραλιστική γλώσσα Αντικλασικισμός Εθνικές φορεσιές Ιστορικότητα

4 Θρησκευτική ζωγραφική χωρίς ιστορική αίσθηση
Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ Pieter Pauwel Rubens ( ) Η Ιστορία της Μαρίας των Μεδίκων (1622-5) Θρησκευτική ζωγραφική χωρίς ιστορική αίσθηση Αλληγορία και μύθος Ρητορεία και κολακεία

5 Ειδησεογραφική ζωγραφική Οι Αμερικανοί - B
Ειδησεογραφική ζωγραφική Οι Αμερικανοί - B. West ( ) O θάνατος του στρατηγού Wolfe (1771)

6 Τα κύρια χαρακτηριστικά της ειδησεογραφικής ζωγραφικής
Απόλυτος σεβασμός στις φορεσιές της εποχής Νατουραλισμός στην απόδοση τοπίων και προσώπων Απεμπλοκή από γυμνούς ήρωες και αρχαίες φορεσιές Ιστορικιστική ζωγραφική αντί για ‘ήρεμο μεγαλείο’ και ‘ευγενική άμιλλα’ Ανάδειξη της ιστορικής συνείδησης του ατόμου και της εθνικής συνείδησης των λαών

7 Francisco José de Goya (1746-1828)
Οι Εκτελέσεις (1808)

8 Francisco José de Goya y Lucientes
Η Μάχη της 2ας Μαΐου 1808

9 Francisco José de Goya y Lucientes
Τα χαρακτικά Οι καταστροφές του πολέμου (1810-3)

10 Wilhelm von Kobell Η πολιορκία της Κόσελ (1808)

11 Theodore Gѐricault (1791-1824)
Η Σχεδία της Φρεγάτας Μέδουσα (1818)

12 Eugéne Delacroix και Ρομαντισμός
Η κυριαρχία του χρώματος πάνω στη φόρμα Η επικράτηση του πάθους στη λογική Η νίκη του απείρου στο πεπερασμένο Η απόρριψη της εξωτερικής αληθοφάνειας και της απλής περιγραφικής και διηγηματικής απόδοσης Έντονη μουσική διάθεση και μια ποιητική πνοή Πόθος για το ξένο και το μακρινό

13 Jacques Louis David και Κλασικισμός
Δικτατορία των μορφών της αρχαίας ελληνικής τέχνης Το κύριο βάρος πέφτει στη γραμμή Καθαρά διαγράμματα, λεπτομέρεια, πλαστικές εντυπώσεις Παρεξήγηση μιας ζωγραφικής ιδωμένης με όρους γλυπτικής

14 Jacques-Louis DAVID (1748-1825) Ο Λεωνίδας στις Θερμοπύλες (1814)

15 Antoine-Jean Gros (1771-1835) Οι πανουκλιασμένοι της Γιάφας (1804)

16 Eugéne Delacroix Οι Σφαγές της Χίου (1823)
. Μοναχικές τραγικές φιγούρες καθώς περνάμε από τα ατομικά δράματα του πρώτου επιπέδου στα ομαδικά του δεύτερου και τη γενική σφαγή του τρίτου. Χρώματα άτονα και γκρίζα

17 E. Delacroix Η Ελλάδα ξεψυχάει στα ερείπια του Μεσολογγίου (1827)

18 E. Delacroix Είσοδος των Σταυροφόρων στην Κωνσταντινούπολη (1840)

19 Ι. Μακρυγιάννης-Π. Ζωγράφος Η πτώσις της Κωνσταντινουπόλεως

20 E. Delacroix – Δύο Έλληνες πολεμιστές χορεύουν (Μελέτη για κοστούμια Σουλιωτών-1824-5)

21 Ary SCHEFFER(1795 – 1858) Σουλιώτισσες (Salon de 1827)

22 Θεόδωρος Βρυζάκης ( ) Η έξοδος του Μεσολογγίου

23 Giuseppe Mazzola Επίθεση του Ιμπραήμ Πασά κατά του Μεσολογγίου

24 Louis Rossignon (1781-1850) Η Τελευταία Μετάληψη των Μεσολογγιτών (1827)

25 Joseph-Denis ODEVAERE (1775-1830) Ο Βύρων στη Νεκρική Κλίνη του (1826)

26 Francesco Hayez Οι Πρόσφυγες της Πάργας (1818)

27 Οι Οριενταλιστές Isabey,Vernet, Chassériau, Fromentin, Dauzats, Marilhat, Tournemine και κατεξοχήν ο Decamps Αναζήτηση του εξωτικού και μακρινού Άρνηση της ομοιομορφίας και της βιομηχανικής παγκοσμιότητας

28 Η αναζήτηση της Ανατολής
DECAMPS ( ) Το Καραβάνι (1854) Διάλειμμα σε Τουρκικό Σχολείο (1841)

29 Οι Έλληνες ζωγράφοι του Αγώνα Κύριες Τάσεις
η πρώτη, με εκπρόσωπο τον Π. Ζωγράφο είναι λαϊκή και αφελής δανείζεται από τη βυζαντινή τέχνη και την αγιογραφία Οι ρίζες της φτάνουν στα Νειλοτικά Τοπία της Αλεξανδρινής εποχής και στα ιστορικά μωσαϊκά της Πομπηίας

30 Οι Έλληνες ζωγράφοι του Αγώνα Κύριες Τάσεις
η δεύτερη είναι λόγια και διαμορφώνεται στο ‘Σχολείον των Τεχνών’ κυριαρχείται από τον ‘ιστορικό ρεαλισμό’ και τον ακαδημαϊσμό της Σχολής του Μονάχου επιφανείς εκπρόσωποι ο Νικόλαος Γύζης, ο Νικηφόρος Λύτρας και ο Κωνσταντίνος Βολανάκης

31 Ι. Μακρυγιάννης-Π. Ζωγράφος Μάχη της Λαγγάδας και Κομπότι

32 Νειλοτικά Τοπία και Ιστορική Τοιχογραφία
Νειλοτικό τοπίο Η Μάχη στην Ισσό (Μωσαϊκό Πομπηίας)

33 Περσικές Μινιατούρες Shahnama of Ferdowsi,Turkman,15ος αι
Περσικές Μινιατούρες Shahnama of Ferdowsi,Turkman,15ος αι. Khamsa of Nizami, Isfahan, 16ος αι.

34 Richard Dadd (1817-1886) The Flight out of Egypt (1849-50)

35 Albrecht Altdorfer (1480-1538) Η Μάχη της Ισσού (1529)

36 Θεματικοί κύκλοι (1)Τα δεινά του Πολέμου
Το παλικάρι και ο Τούρκος Ο θάνατος του παλικαριού Τα ανώνυμα θύματα

37 Henri Decaisne (1799-1852) Αποτυχία επιχείρησης (1826)

38 Δ. Τσόκος (1820-1862) Ο Θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη (1844-7) D
Δ. Τσόκος ( ) Ο Θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη (1844-7) D. de Vivo (μέσα 19ου αιώνα) Ο Θάνατος του Λάμπρου Τζαβέλα (<1855)

39 (2) Ηθογραφία με ιστορικό ένδυμα
ο δεσπότης και ο άρχοντας η Μεγαρίτισσα, ο Θεσσαλός και η Τηνιακιά ο οργανοπαίχτης και η νύφη

40 Michel Génod (1795-1862) Όρκος του Νεαρού Πολεμιστή

41 Διονύσιος Τσόκος (1820-1862) Γέρος Αγωνιστής παίζει Λύρα (1858)
Διονύσιος Τσόκος ( ) Γέρος Αγωνιστής παίζει Λύρα (1858)

42 Το Στρατόπεδο του Καραϊσκάκη στο Φάληρο

43 (3) Προσωπογραφίες Αγωνιστών
Karl Krazeisen ( ) 21 Προσωπογραφίες ( ) Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

44 Προσωπογραφίες Αγωνιστών
K. Krazeisen Προσωπογραφία του Σκωτσέζου Φιλέλληνα στρατηγού Thomas Gordon ( )

45 Peter von Hess ( ) - Ο Κεφαλάς επί των τειχών της Τριπόλεως - Ο αποχαιρετισμός του Καπετάνιου

46 (4) Το πέρασμα στην Ηθικοπλαστική ζωγραφική
(4) Το πέρασμα στην Ηθικοπλαστική ζωγραφική Στόχος η διδαχή και ο παραδειγματισμός Ιδεαλιστική αντίληψη για την διαμόρφωση του Έθνους

47 J. S. Copley (1738-1815) Ο θάνατος του ταγματάρχη Pierson (1780)

48 Διονύσιος Τσόκος Δολοφονία του Καποδίστρια (1850)
Διονύσιος Τσόκος Δολοφονία του Καποδίστρια (1850)

49 (4) Ιστορικός ρεαλισμός
Ο Αγώνας στη θάλασσα και Η Σχολή του Μονάχου (Λύτρας, Γύζης, Βολανάκης)

50 Ivan Aivasowsky (1817-1900) Πυρπόληση της Τουρκικής Ναυαρχίδος από τον Κανάρη (1881)

51 Νικηφόρος Λύτρας (1832-1904) Πυρπόληση της Τουρκικής Ναυαρχίδος από τον Κανάρη (1881)

52 Κωνσταντίνος Βολανάκης (1837-1907)
Η Έξοδος του Άρεως (1894)

53 Αγγλική Τοπιογραφία Turner – Ο Οδυσσέας γελοιοποιώντας τον Πολύφημο (1829) Constable - Near Stoke-by-Nayland (1850)

54 Νικόλαος Γύζης(1842-1901) Μετά την Καταστροφή των Ψαρών (1878)


Κατέβασμα ppt "Γιάννης Τζουμέρκας Βασιλική Πετροπούλου Από την ειδησεογραφική ζωγραφική του Goya στον οριενταλισμό του Delacroix και τους Έλληνες ζωγράφους του Αγώνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google