Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός στα Σχολεία
2
ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1η ομάδα Γκάλαβου Κορνηλία Κοβάτζη Τζένη Κογκέζος Αλέξανδρος Χαλαιδοπούλου Μαρία 2η ομάδα Σαραγατσή Εύα Σαρακατσιάνου Μαρία Τσαμήτρος Γιώργος Τσιαμίτη Ειρήνη 3η ομάδα Ακριβόπουλος Δαμιανός Ζησίογλου Ελένη Μπαζάκας Ζώης Παπαδοπούλου Κωνσταντίνα Τζίμα Ιωάννα 4η ομάδα Δελαβερίδου Ελίζα Ιγνατίδου Θεοδώρα Καμπίσιος Δημήτρης Σιδηροπούλου Νένα Συμεωνίδης Δημήτρης
3
Σχολικός εκφοβισμός: Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.
4
Μορφές εκφοβισμού Εμφανίζεται:
με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια) του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα) του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές) του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).
6
Σύμφωνα με έρευνες της Ε. Ε
Σύμφωνα με έρευνες της Ε.Ε. τέσσερα στα δέκα παιδιά υποφέρουν από το σχολικό εκφοβισμό. ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΑΠΡΑΓΟΣ, ΚΑΝΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΌ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣΤΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!
7
Cyber Bulling: Διαδικτυακός εκφοβισμός είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, παρενόχλησης ή τρομοκρατίας παιδιών και εφήβων που πραγματοποιείται μέσω ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας από συνομηλίκους τους ή από μεγαλύτερους.
9
Μορφές Διαδικτιακού εκφοβισμού:
Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου. Παρενόχληση (σεξουαλική) μέσω διαδικτύου. Δημοσίευση εικόνων ή βίντεο χωρίς τη συγκατάθεση του παιδιού ή του εφήβου.
10
Μορφές Διαδικτιακού εκφοβισμού:
Είσοδος στους προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου που εκφοβίζεται χωρίς τη συγκατάθεση του. Αποστολή προσωπικών πληροφοριών του παιδιού ή του εφήβου που εκφοβίζεται σε πολλαπλούς παραλήπτες χωρίς τη θέληση του.
12
Επιπτώσεις Ενδοσχολικής Βίας
Η Ενδοσχολική Βία και ο Εκφοβισμός έχει πολλές και σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη σωματική και ψυχική υγεία όσο και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα οι συνέπειες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες κ είναι δυνατόν να έχουν τραγικά αποτελέσματα.
13
Χαρακτηριστικά θυμάτων:
να νιώσουν έντονο άγχος και αισθήματα ανασφάλειας να έχουν φοβίες να παρουσιάσουν σχολική άρνηση να οδηγηθούν σε σχολική αποτυχία εμφανίσουν μαθησιακές δυσκολίες ψυχοσωματικά προβλήματα όπως πονοκεφάλους, διαταραχές ύπνου ακόμα και κατάθλιψη!
14
Χαρακτηριστικά θυτών Είναι άτομα επιθετικά και «τσαμπουκαλεμένα»
Είναι άτομα επιθετικά και «τσαμπουκαλεμένα» Είναι άτομα δημοφιλή και εκκεντρικά Ιδιαίτερα στην εμφάνισή τους Είναι άτομα υπεροπτικά και αντιπαθητικά προς άλλους Έτσι είναι παιδιά οξύθυμα που προσπαθούν να προβάλουν το χαρακτήρα τους και να τραβήξουν την προσοχή των άλλων.
15
Οι θύτες μπορεί : να απομακρυνθούν από το σχολείο
να διακόψουν τη σχολική φοίτηση να εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι και να εξελιχθούν σε ποσοστό που αγγίζει το 50%(!), σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.
16
Αποτελέσματα έρευνας:
Δημοτικού: Το ένα στα τρία παιδιά δεν έχουν συμπεριφερθεί άσχημα. Από τα παιδιά που έχουν επιδείξει άσχημη συμπεριφορά τα δύο στα τρία το έχουν συζητήσει.
17
Το ένα στα δύο παιδιά θα συμμετείχαν σε μια επιθετική συμπεριφορά απέναντι σε κάποιον που δε συμπαθούν.
18
Γυμνασίου: Τα οκτώ στα δέκα παιδιά δηλώνουν ότι προσπαθούν να σταματήσουν μια άσχημη συμπεριφορά απέναντι σ’ άλλους μαθητές.
19
Μόνο ο ένας στους πέντε θεωρεί ότι όταν έχουμε φαινόμενο σχολικής βίας οι καθηγητές δε βοηθούν.
20
Λύκειο: Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του Λυκείου θεωρεί ότι πιο βίαιη συμπεριφορά έχουν τα αγόρια απέναντι στους συμμαθητές τους.
21
Ο ένας στους τέσσερις έχουν υποστεί οποιουδήποτε είδους βία.
Ο ένας στους δέκα δήλωσε σπάνια τη λεκτική βία.
22
Συμπεράσματα Έρευνας Λιγότεροι από 20% έχουν υποστεί ή συμμετάσχει σε ενδοσχολική βία. Οι μορφές βίας που εκδηλώνονται είναι βασικά η λεκτική βία (βρισιές, απειλές, απομόνωση) και η σωματική βία (ξυλοδαρμός). Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που εκδηλώνουν άσχημη συμπεριφορά είναι αγόρια.
23
Ο ένας στους δύο που δέχεται άσχημη συμπεριφορά έχει ανταποδώσει ή είναι έτοιμος να την ανταποδώσει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. «Η βία γεννά βία» Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές παρεμβαίνουν ή στηρίζουν αυτούς που έχουν υποστεί άσχημη συμπεριφορά όταν γίνονται γνώστες αυτής. Οι τρεις στους τέσσερις μαθητές θα παρέμβαιναν ή έχουν παρέμβει για να σταματήσουν την εκδήλωση βίας.
24
Μέτρα αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας
Στο σχολείο : Η δημιουργία ομάδας φιλίας - διαμεσολάβησης. Οι συναντήσεις γονέων - εκπαιδευτικών. Η καλύτερη επίβλεψη στα σχολεία. Η δημιουργία ερωτηματολογίου
25
Στην τάξη: Η δημιουργία κανόνων κατά του εκφοβισμού. Η ύπαρξη συνεργατικής μάθησης. Η ύπαρξη συνελεύσεων της τάξης. Η δημιουργία συνελεύσεων γονέων / κηδεμόνων - εκπαιδευτικών.
26
Ομάδα παρέμβασης Στόχοι
Την αποτελεσματική αντιμετώπιση και επίλυση των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών με ειρηνικά μέσα. Τη μείωση της σχολικής βίας. Την αύξηση του επιπέδου συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.
27
Το σεβασμό του "διαφορετικού" και την αντιμετώπιση των προκαταλήψεων.
Την ύπαρξη εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών. Τη δημιουργία ενός ευχάριστου και ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές χωρίς εξαιρέσεις.
28
Επίλογος Η ερευνητική εργασία γύρω από τη σχολική βία και επιθετικότητα, μας βοήθησε να καταλάβουμε πως είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Σε άλλα σχολεία έχουν ληφθεί πιο πολλά μέτρα για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου, ενώ τα πιο πολλά σχολεία δείχνουν σχετική αδιαφορία γύρω από αυτό το πρόβλημα. Η ενδοσχολική βία και επιθετικότητα μπορούν να σταματήσουν με πρωτοβουλία όλων των μαθητών και καθηγητών.
29
Ας σταματήσουμε το Σχολικό Εκφοβισμό και την Επιθετικότητα όχι μόνο στα Σχολεία, αλλά παντού. Αξίζει μια προσπάθεια! Όλοι μαζί μπορούμε!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.