Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Πτυχιακή εργασία Θέμα: Ηλεκτρονικό μάρκετινγκ και ηλεκτρονικό εμπόριο. Η περίπτωση του eBay Υπό των φοιτητών: Κεχαγιόγλου Κωνσταντίνος (Α.Μ. 9082) Σωτηρούδα Ευαγγελιά (Α.Μ ) Επιβλέπων καθηγητής: Δρ. Μαντζάρης Ιωάννης Οικονομολόγος. Σέρρες 2013

2 Βιβλιογραφία A) Ελληνόγλωσση Β)Ξενόγλωσση Γ) Άρθρα Δ) Διαδίκτυο
Μάρω Βλαχοπούλου(2003)e-Marketing Εκδ. οίκος Rosili Κλαδικές Γιώργος Ρένια Πίγκα Επιχειρησιακός Οδηγός Μarketing. Αθανασίου Δ., Η Σύγχρονη Μηχανογραφική Οργάνωση Επιχειρήσεων, ( 2010 ), Δισίγμα, Θεσσαλονίκη Γκιμπερίτης Β, Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας Εφαρμογές πληροφορικής, ( 2002 ), Γκιούρδας, Αθήνα Δουκίδης Γ., ( 1998 ), Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα Ellsworth J., Ellsworth V.,M., ( 1995 ), Επιχειρηματικές Εφαρμογές με το internet, Γκιούρδας, Αθήνα Πασχοπούλου Α., Σκαλτσά Π., ( 2001 ) Ηλεκτρονικό εμπόριο, Κλειδάριθμος, Αθήνα Σκαλίδης Λ., ( 2000 ), Δίκαιο Εμπορικών Εταιριών, IuS, Θεσσαλονίκη Β)Ξενόγλωσση E. Turban, J. Lee, D. King, H. M. Chung, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ( 2002 ), εκδόσεις Μ. Γκιούρδας. Jim Sterne, World Wide Web Marketing, ( 2001 ), Wiley .Porter M. (1985),Technology and competitive advantage ,Journal of Business Strategy Vol 33. . ( "eBay: The World's Online Marketplace".),("Global Trade: 1. Finding International Items On eBay". Γ) Άρθρα Οικονομικός Ταχυδρόμος, σελ , 1 Δεκεμβρίου 2001 .(Scott Berkun  The Myths of Innovation) "E-commerce giant eBay acquires mobile payment gateway Braintree".) .( "Echobay Partners LTD". Echobay.com),( Mullen, Amy. "The history of ebay". Happynews.com)  Δ) Διαδίκτυο eBay.com  . How did eBay start?

3 Σκοπός της πτυχιακής εργασίας
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε με στόχο την περιγραφή του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Γίνεται ανάλυση των δυο αυτών εννοιών και αναφέρονται τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα καθώς και κάποια από τα χαρακτηριστικά τους. Έπειτα αναφερόμαστε σε έναν από τους μεγαλύτερους ιστότοπους που ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο το e-bay. Επίσης διενεργήσαμε μια έρευνα που αφορούσε το διαδίκτυο και τις συνήθειες των ατόμων που το χρησιμοποιούν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι χρήστες του διαδικτύου εμπιστεύονται τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και είναι ικανοποιημένοι από τις αγορές τους. Τέλος φαίνεται πως είναι γνώστες του e-bay και πως το εμπιστεύονται για της αγορές τους.

4 Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ
Οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της επικοινωνίας την δεκαετία που διανύουμε κατέστησαν το ιντερνέτ να είναι ένα μέσο προώθησης ζωτικής σημασίας σε κάθε εταιρεία, μικρή ή μεγάλη. Έτσι λόγο της εξέλιξης έχουμε την γέννηση του ηλεκτρονικού marketing ή αλλιώς e-marketing. Το e-Marketing είναι στην ουσία το marketing στο χώρο του Internet. Με την ανάπτυξη του Διαδικτύου (όχι μόνο του World Wide Web, αλλά και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οποιοδήποτε άλλου μέσου ηλεκτρονικής μεταφοράς δεδομένων), έχουμε γρηγορότερη και πιο άμεση πρόσβαση με τους πελάτες. Δε βασιζόμαστε πλέον σε έγγραφα και άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες που έχουν ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις και τα ενδεχόμενα λάθη. Από τη στιγμή που μπορούμε να επικοινωνούμε σε παγκόσμιο επίπεδο με την ίδια ευκολία με την οποία επικοινωνούμε και σε τοπικό, οι προσπάθειές μας δεν περιορίζονται μόνο σε τοπικούς πελάτες αλλά σε ένα ευρύτερο κοινό.

5 Λειτουργίες Μάρκετινγκ
Το e-Marketing μπορεί να εκπληρώσει πέραν της αύξησης των πωλήσεων και της μείωσης του κόστους διάφορες λειτουργίες όπως: • Έρευνα αγοράς. • Ανάπτυξη προϊόντων. • Εισαγωγή νέου προϊόντος, δοκιμή προϊόντος. • Διαφοροποίηση, αλλαγή προϊόντος. • Σχεδιασμό προγράμματος marketing και διαφήμισης. • Αναβάθμιση της εικόνας\ image της επιχείρησης και του προϊόντος. • Προσέλκυση της προσοχής, του ενδιαφέροντος και ανάπτυξη της αγοραστικής πρόθεσης του πελάτη με την παρουσίαση των αναγκαίων πληροφοριών και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων για τα προϊόντα. • Υποστήριξη του πελάτη πριν την πώληση. • Υποστήριξη μετά την πώληση.

6 Το μέλλον του Μαρκιτινγκ
Το αύριο θα φέρει νέες μεθόδους επικοινωνίας, νέες ανταγωνιστικές προκλήσεις και νέες απαιτήσεις από τους καταναλωτές. Γι’ αυτό πρέπει να έχουμε ανοιχτό μυαλό. Καθώς οι παραδοσιακές εταιρίες επιστρέφουν στο διαδίκτυο, τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά σε σχέση με την προηγούμενη εμπειρία στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Το Internet έχει θέσει πλέον γερά θεμέλια στην πλειονότητα των τομέων της επιχειρηματικής πρακτικής. Η πλειοψηφία των μεγάλων εταιριών παρακολουθούν την αγορά και αναζητούν την καλύτερη πρακτική που θα αποφέρει βέλτιστα και επιτυχή αποτελέσματα. Το ηλεκτρονικό marketing φαίνεται πως κερδίζει συνέχεια έδαφος στις προτιμήσεις τους.

7 Ορισμός ηλεκτρονικού εμπορίου
Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κάθε είδους συναλλαγή (επιχειρηματική, διοικητική και ανταλλαγή πληροφοριών) που γίνεται μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και έχει ως σκοπό την ενίσχυση των πελατών (είτε με προϊόντα είτε με υπηρεσίες) και την αύξηση του κέρδους των εταιριών μέσω του ανταγωνιστικού στοιχείου

8 Λειτουργίες του ηλεκτρονικού εμπορίου
Επιχείρηση με επιχείρηση ( Business to business ή B2B ) Επιχείρηση με καταναλωτή ( Business to customer ή B2C ) Καταναλωτής με καταναλωτή ( Customer to customer ή C2C ) Επιχείρηση με κράτος ( Business to government ή B2G ) Καταναλωτής με κράτος ( Customer to government ή C2G ) Κράτος με κράτος ( Government to government ή G2G )

9 Ηλεκτρονικές πληρωμές
Τέσσερις τρόποι ηλεκτρονικών πληρωμών: Χρήση της πιστωτικής κάρτας. Αντικαταβολή. Ηλεκτρονικές επιταγές. Ψηφιακό χρήμα.

10 Τι είναι το eBay Το eBay Inc. είναι μία αμερικάνικη πολυεθνική διαδικτυακή, από καταναλωτή σε καταναλωτή, εταιρεία που εδρεύει στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια. Eίναι μια πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων επιχείρηση με δραστηριότητες σε πάνω από τριάντα χώρες .Η εταιρεία διαχειρίζεται το eBay.com έναν ιστότοπο με ηλεκτρονικές δημοπρασίες και αγορές στις οποίες οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο.

11 Λειτουργίες του eBay Ηλεκτρονικές δημοπρασίες προιόντων
Πώληση αντικειιμένων με προκαθορισμένη τιμη «Buy it now». Διαδικτυακές διαφημίσεις απευθείας σύνδεσης Μικρές αγγελίες πωλήσεις εισιτηρίων για διάφορων τύπων εκδηλώσεις ηλεκτρονικές μεταφορές χρημάτων μέσω προπληρωμένης κάρτας άλλες πολλές υπηρεσίες

12 Ανάλυση SWOT του eBay Ισχυρά σημεία Ευκαιρίες Απειλές Αδύναμα σημεία
Η μεγαλύτερη αγορά internet στον κόσμο Επιχειρηματικό μοντέλο (υπάρχει ισχυρός άμεσος ανταγωνισμός) Οικονομίες κλίμακας Ο εντοπισμός Το σύστημα πληρωμών Η φήμη Ευκαιρίες Αυξανόμενος αριθμός των αγοραστών Αύξηση των υπηρεσιών και του χαρτοφυλακίου των προϊόντων μέσω της εξαγοράς Άνοιξε περισσότερα online καταστήματα σε άλλες χώρες Απειλές Ηλεκτρονική ασφάλεια Περιφερειακά χαμηλό κόστος σε απευθείας σύνδεση με λιανοπωλητές Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από το Amazon Συναλλαγματικές ισοτιμίες Αδύναμα σημεία Τα υψηλά τέλη Δεν απαιτητέ περαιτέρω στρατηγική ανάπτυξης

13 Στοιχεία έρευνας

14

15

16 Συμπεράσματα Στην εποχή που ζούμε το διαδίκτυο έχει κυρίαρχο ρόλο στη καθημερινότητα των ανθρώπων. Όπως είναι φυσικό σαν κομμάτια του διαδικτύου, το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ έχουν αναπτυχθεί μαζί με αυτό. Οι δύο αυτές έννοιες καθώς και τα στοιχεία που τις αποτελούν αναλύθηκαν ενδελεχώς στη παρούσα πτυχιακή εργασία. Φυσικά δεν θα ήταν δυνατό να μην αναλυθεί ο πλέον καταξιωμένος ισότοπος που σχετίζεται με αυτές τις έννοιες, το eBay. Για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα διενεργήσαμε μια έρευνα μέσω ερωτηματολογίου το οποίο δόθηκε προς απάντηση σε άτομα που έχουν άμεση σχέση με το διαδίκτυο. Η έρευνα μας οδήγησε στο ήδη γνωστό συμπέρασμα, ότι το διαδίκτυο χρησιμοποιείτε σε καθημερινή βάση, με κύρια ασχολία την επικοινωνία φυσικών προσώπων μέσω συνομιλίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η διαφήμιση στο διαδίκτυο καθώς και η χρήση των social media έχουν εδραιώσει πλέον τη θέση τους στη καθημερινότητα μας. Σαν αποτέλεσμα αυτού έχουμε την ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς ολοένα και περισσότερα άτομα κάνουν αγορές μέσω του διαδικτύου. Ένας καλός λόγος για την προαναφερθείσα ανάπτυξη είναι το γεγονός πως οι πληρωμές μέσω τραπέζης ή προπληρωμένων καρτών είναι ένας από τους πλέον ασφαλέστερους τρόπους. Τα παραπάνω αποτελέσματα έρχεται να ενισχύσει και η άνθηση που συνάγει με την αναγνωσιμότητα και την χρησιμότητα του eBay. Με το πέρας της συγκεκριμένη πτυχιακής εργασίας καταλήξαμε σε μια βάση δεδομένων πάνω στην οποία μπορούν να στηριχθούν επόμενες πτυχιακές εργασίες και έρευνες που αφορούν το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ, το ηλεκτρονικό εμπόριο και το eBay.

17 Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!
Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας! Ερωτήσεις κανείς;


Κατέβασμα ppt "Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google