Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΡΟΩΘΗΣΗ, ΕΠΙΔΕΙΞΗ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Έρη Γιαννακά Ερευνητική Μονάδα 6, ΕΑΙΤΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΡΟΩΘΗΣΗ, ΕΠΙΔΕΙΞΗ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Έρη Γιαννακά Ερευνητική Μονάδα 6, ΕΑΙΤΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΡΟΩΘΗΣΗ, ΕΠΙΔΕΙΞΗ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Έρη Γιαννακά Ερευνητική Μονάδα 6, ΕΑΙΤΥ Email: giannaka@cti.gr

2 Η ευρυζωνικότητα στην Ευρώπη και τον κόσμο

3 Η Ευρυζωνικότητα παγκοσμίως (1/4) Μερίδιο Συνδρομητών Παγκοσμίως – Q1 2008 Διείσδυση και Ανά π τυξη κατά το 1 ο τρίμηνο του 2008

4 Η Ευρυζωνικότητα παγκοσμίως (2/4) Τεχνολογικές Τάσεις Q1 2008 Ευρυζωνικότητα ανά Τεχνολογία Πρόσβασης Q1 2008

5 Η Ευρυζωνικότητα παγκοσμίως (3/4) Μερίδιο αγοράς DSL Μερίδιο αγοράς FTTH Μερίδιο αγοράς καλωδιακού modem

6 Η Ευρυζωνικότητα παγκοσμίως (4/4)  Οι 10 χώρες με τη μεγαλύτερη τριμηνιαία ανά π τυξη - 1 ο τρίμηνο του 2008  Οι 10 χώρες με τη μεγαλύτερη ετήσια ανά π τυξη - 1 ο τρίμηνο του 2008

7 Από την “εποχή του χαλκού” … στην “εποχή της ίνας”

8 Η Ευρυζωνικότητα στην Ευρώπη

9 Αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας

10 Αξιοποίηση διεθνούς εμπειρίας  Καταγραφή / επιλογή βέλτιστων πρακτικών για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας από το διεθνές περιβάλλον  Σύνταξη δράσεων στρατηγικής για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας μέσα από την μεταφορά βέλτιστων πρακτικών από το διεθνές περιβάλλον

11 Στρατηγικές και πολιτικές για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας διεθνώς  Οι πολιτικές που οι χώρες υιοθετούν για την ανάπτυξη και την επέκταση της ευρυζωνικότητας σχετίζονται σημαντικά τόσο με τη διείσδυση του Διαδικτύου και τη διείσδυση της ευρυζωνικότητας, όσο και με το ποσοστό του αγροτικού πληθυσμού και των απομακρυσμένων περιοχών  Οι χώρες με μεγάλο ποσοστό διείσδυσης επικεντρώνονται στη διατήρηση και στην επέκταση του υψηλού ποσοστού διείσδυσης μέσω πολιτικών για παροχή καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών και περιεχομένου, καθώς και μέσω της συνολικής κάλυψης του πληθυσμού  Οι χώρες με μικρότερα ποσοστά διείσδυσης δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών

12 Καλές Πρακτικές σε Περιφερειακό Επίπεδο  Δίκτυα Οπτικών Ινών  Βιέννη ( Αυστρία )  Κοινοπραξία Sipperec ( Γαλλία )  Κοινοπραξία Utopia ( ΗΠΑ )  Amsterdam ( Ολλανδία )  Στοκχόλμη ( Σουηδία )  Limousin ( Γαλλία )  Ασύρματα Δίκτυα  Παρίσι ( Γαλλία )  Silicon Valey ( ΗΠΑ )  Στοκχόλμη ( Σουηδία )  Leiden ( Ολλανδία )

13 Αυστρία - Βιέννη  Βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός ευρυζωνικού δικτύου που ακολουθεί την προσέγγιση FTTH (Fiber To The Home)  Στόχος αυτού του δικτύου είναι :  Να εξασφαλίσει και μελλοντικά τον επιτυχημένο ρόλο της Βιέννης ως χώρο ανάπτυξης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.  Να παρέχει στους πολίτες την μεγαλύτερη δυνατή πρόσβαση σε πληροφορία  Να εισάγει νέες διαστάσεις στην ποιότητα των υπηρεσιών  Με το τέλος του έργου 950.000 κατοικίες και 70.000 ΜΜΕ θα συνδεθούν με τον δίκτυο  Στόχος του δήμου της Βιέννης είναι να επιτύχει καθολική πρόσβαση στην πληροφορία ( χωρίς κανένα διαχωρισμό ) ως μια υπηρεσία υποδομής γενικού ενδιαφέροντος όπως για παράδειγμα η ύδρευση και άλλες δημοτικές υπηρεσίες  Αντί ο δήμος της Βιέννης να δημιουργήσει ένα μονοπώλιο στην πρόσβαση της πληροφορίας, στοχεύει στην δημιουργία μιας ανοικτής πλατφόρμας η οποία, σε συνεργασία με τους άλλους ενδιαφερόμενους συντελεστές της αγοράς, θα εξασφαλίσει δίκαια πρόσβαση σε όλους  Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση το δίκτυο θα είναι ανοικτό σε παρόχους υπηρεσιών και περιεχομένου, ενώ θα υλοποιηθούν και νέες δημοτικές υπηρεσίες

14 Γαλλία -Siperec  60 κοινότητες γύρω από το Παρίσι που λειτουργούν μια ενεργειακή επιχείρηση  1990 – δίκτυο fiber back bone  Εκμετάλλευση και επέκταση από την Irisé  470 Km σωληνώσεων,237 σημεία παρουσίας, καλύπτοντας 84 κοινότητες  Η Irise νοικιάζει το δίκτυο οπτικών ινών σε ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών  2004 κερδοφόρο

15 Αμερική - UTOPIA  Στη Utah των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, δεκαοχτώ (18) πόλεις ξεκίνησαν ( εκ των οποίων οι 14 συνεχίζουν ) να εργάζονται για την εξασφάλιση πρόσβασης σε προηγμένες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και σχημάτισαν την εταιρεία Utah Telecommunication Open Infrastructure Agency (UTOPIA)  Η UTOPIA είναι μια διαδημοτική εταιρεία ( κοινοπραξία δήμων ), της οποίας αποστολή είναι η ανάπτυξη και συντήρηση ενός δικτύου οπτικών ινών ανοικτής πρόσβασης, με το οποίο θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε νοικοκυριό και επιχείρηση να έχει πρόσβαση σε μια ποικιλία τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών υψηλής τεχνολογίας, οι οποίες θα παρέχονται από επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα  Το δίκτυο UTOPIA θα είναι ανοιχτό στην πρόσβαση από μια μεγάλη γκάμα ιδιωτικών επιχειρήσεων, οι οποίες θα παρέχουν προηγμένες υπηρεσίες φωνής, Διαδικτύου, δεδομένων και video  Το επιχειρηματικό μοντέλο του UTOPIA χαρακτηρίζεται από ανοιχτή πρόσβαση σε πολλαπλούς παρόχους σε ένα δίκτυο “ χονδρικής ” (wholesale network), το οποίο γίνεται εφικτό μέσω της συνεργασίας πολλών κοινοτήτων ( Δήμων ), οι οποίες λειτουργούν σαν ενιαία οντότητα μέσω της συμφωνίας που έχουν συνάψει μεταξύ τους (Interlocal Agreement)  Αυτή η δέσμευση, που θυμίζει το ρητό “ όλοι για έναν και ένας για όλους ”, μεταφράζεται στις ακόλουθες λειτουργικές βάσεις :  Το συνολικό κόστος ανά συνδρομητή μειώνεται με τη διαμοίραση ( μεταξύ όλων των πόλεων ) των εξόδων για εγκαταστάσεις  Τα έσοδα ανά συνδρομητή για τις μικρότερες και λιγότερο επικερδείς κοινότητες, τα οποία είναι αυξημένα και εξισορροπούνται από τη διαμοίραση των εσόδων με τις μεγαλύτερες και περισσότερο επικερδείς πόλεις

16 Ολλανδία – Amsterdam  Ο Δήμος του Amsterdam επέλεξε οπτικές ίνες καθώς θεώρησε ότι ο χαλκός και τα ομοαξονικά καλώδια πρόκειται να ξεπεραστούν σύντομα.  απροθυμία των παρόχων να επενδύσουν στην εγκατάσταση οπτικών ινών και την υλοποίηση Fibre to the Home (FttH)  Το μοντέλο που επιλέχθηκε είναι η δημιουργία μιας κοινωφελούς εταιρείας στην οποία ο Δήμος συμμετέχει με 20% και κατέχει αλλά και εκμεταλλεύεται το παθητικό δικτυακό επίπεδο (fibre).  Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στην δημόσια - ιδιωτική κοινοπραξία (Public Private Partnership -PPP) είναι ιδιωτικοί φορείς και εταιρείες  Το ενεργό μέρος τους δικτύου ανήκει σε μια ιδιωτική εταιρεία.  Το FttH project στο Amsterdam ονομάζεται “Citynet” και αφορά 450.000 νοικοκυριά στο Amsterdam. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 800 MEuro ( δηλαδή ανάμεσα σε 1500 και 2000 Euro ανά σύνδεση )

17 Σουηδία - Stokab ( Στοκχόλμη )  Ιδρύθηκε η εταιρεία Stokab που ανήκει στο Δήμο Στοκχόλμης  Ανάπτυξη διαχειριστικά ουδέτερων (operator-neutral) υποδομών και Παροχή δικτυακών υποδομών στην αγορά, οι οποίες επιτρέπουν στους παρόχους (operators, service providers) να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στους χρήστες  Οι ίδιες υποδομές, μπορούν να καλύπτουν τις όποιες τηλεπικοινωνιακές ανάγκες επιχειρήσεων, δημόσιων και μη οργανισμών και δημόσιων υπηρεσιών  Ε πιχειρηματικό μοντέλο ως πάροχος και ιδιοκτήτης ενός « ουδέτερου » δικτύου :  Η εταιρεία Stokab είναι υπεύθυνη για την δημιουργία της υ ποδομής στην περιοχή της Στοκχόλμης και ιδιαίτερα στην πόλη της Στοκχόλμης,  λειτουργεί ως πάροχος για το εσωτερικό δίκτυο την πόλη της Στοκχόλμης το οποίο εξυπηρετεί διαχειριστικούς σκοπούς και κοινωνικές ανάγκες.  Σε συνεργασία με άλλους, προάγει την ανάπτυξη των ασύρματων υποδομών για την κοινότητα της Στοκχόλμης.  Σε συνεργασία με άλλες δημοτικές επιχειρήσεις, προωθεί και οδηγεί την ανάπτυξη της ευρυζωνικής αγοράς  Η εταιρεία Stokab παρέχει την φυσική υποδομή την οποία διαθέτει, με ανοικτό τρόπο και με τους ίδιους όρους σε όλους τους παρόχους υπηρεσιών, έτσι ώστε αυτοί να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στους πελάτες τους

18 Γαλλία – Limousin  Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι το έργο θα συγχρηματοδοτούνταν και από κρατικούς πόρους  πρόβλημα με το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο η κρατική χρηματοδότηση παράβαινε το κοινοτικό ρυθμιστικό πλαίσιο  η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι η δημόσια συγχρηματοδότηση για μια ανοιχτή ευρυζωνική υποδομή στην Limousin είναι σύννομη με το κοινοτικό δίκαιο  Αποδέχθηκε ότι η πρόσβαση σε ευρυζωνικές υπηρεσίες για όλους τους κατοίκους έχει προκριθεί σαν Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος ( ΥΓΟΣ ) στην περιοχή  Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι η δημόσια συγχρηματοδότηση της υποδομής αποτελεί ανταποδοτικό όφελος για την παροχή ΥΓΟΣ και επομένως δεν είναι κρατική βοήθεια  Επιτάπηκε να χρησιμοποιηθούν χρήματα φορολογουμένων γιατί καλύπτονται κάποιες προϋποθέσεις.  Ισχύει μόνο για επενδύσεις που συνδέονται με την χονδρική παροχή δικτυακών υποδομών και όχι με λιανικές ευρυζωνικές υπηρεσίες προς τελικούς χρήστες  Το πλεονέκτημα του μοντέλου χονδρικής (wholesale model) είναι ότι επιτρέπει την ύπαρξη πολλών παρόχων στο δίκτυο, κάθε ένας από τους οποίους θα ανταγωνίζεται τους υπόλοιπους για πελάτες  Το όλο έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 85 εκατομμύρια ευρώ και συγχρηματοδοτείται από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης  Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής αγοράς για ευρυζωνικές υπηρεσίες.

19 Γαλλία - Παρίσι  Από τον Ιούλιο του 2007 λειτουργεί η ομπρέλα ασύρματης δικτύωσης με 105 σημεία πρόσβασης με τη σήμανση «Paris Wi-Fi»  Η δωρεάν σύνδεση με το διαδίκτυο προσφέρεται σε δημόσιους χώρους όπως το προαύλιο του Δημαρχείου, κήποι, πλατείες, πάρκα, μουσεία και 44 βιβλιοθήκες.  Στο ασύρματο δίκτυο έχει προβλεφθεί η χρήση λογισμικού γονικών φίλτρων, προκειμένου να εμποδίζεται η πρόσβαση παιδιών σε ακατάλληλες ιστοσελίδες.  Η υλοποίηση « ομπρέλας » ασύρματης δικτύωσης στη γαλλικής πρωτεύουσας αναμένεται να ολοκληρωθεί τον φθινόπωρο του 2007, με χρηματοδότηση του Δήμου και της Περιφέρειας του Παρισιού.

20 ΗΠΑ – Silicon Valley  Η τοπική αρχή του Silicon Valley προχώρησε στο σχηματισμό μιας ομάδας εργασίας για την ανάπτυξη ενός ασύρματου δικτύου που θα καλύπτει όλη την περιοχή του Silicon Valley σε συνεργασία με την Αρχή Ανάπτυξης (Economic Development Alliance) του SiliconValley.  Η ομάδα εργασίας προετοίμασε ένα πλάνο για την ανάπτυξη ενός ασύρματου δικτύου που θα καλύπτει την περιοχή του Silicon Valley και το δημοσίευσε το Νοέμβριο του 2005. Εν συνεχεία, αναπτύχθηκε η πρόσκληση για προτάσεις (Request for Proposals - RFP). Την άνοιξη του 2006, το RFP εκδόθηκε από την αρχή τηλεπικοινωνιών SAN Mateo. Οι 36 πόλεις, οι 4 νομοί και άλλες αρχές συνυπέγραψαν το RFP.  Σήμερα το ασύρματο δίκτυο του Silicon Valley βρίσκεται υπό κατασκευή και οι πρώτες πόλεις που αναμένεται να αποκτήσουν ασύρματη ευρυζωνική σύνδεση είναι το San Carlos και το Palo Alto.  Οι κύριοι στόχοι είναι οι εξής :  Η ανάπτυξη ενός λειτουργικού ασύρματου δικτύου που θα καλύπτει όλη την περιοχή  Οποιοσδήποτε να έχει τη δυνατότητα να μετακινείται στην περιοχή χωρίς να χάνει το σήμα  Οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης θα έχουν άμεση πρόσβαση στο δίκτυο  Παροχή δωρεάν και επι - πληρωμή υπηρεσιών, ποικιλία επιπέδων ασφάλειας  Πρόσβαση από εσωτερικό χώρο με τη χρήση σταθερού εξοπλισμού  Χρήση ανοικτών προτύπων

21 Σουηδία - Στοκχόλμη  Το ασύρματο ευρυζωνικό δίκτυο που αναπτύχθηκε στη Στοκχόλμη και είναι γνωστό με την ονομασία StockholmOpen.Net βασίζεται στην ιδέα ότι ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει (wireless ή wired) σημεία πρόσβασης ή τοπικά δίκτυα τα οποία θα είναι δημόσια προσπελάσιμα και να παρέχεται η σύνδεση με το δίκτυο μέσω ενός server ο οποίος θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη μεμονωμένα να επιλέγει το πάροχο υπηρεσιών του.  Το δίκτυο καλύπτει το μεγαλύτερος μέρος της πόλης μέσω πολλών διαφορετικών σημείων πρόσβασης που έχουν τοποθετηθεί σε διάφορες περιοχές.  Καθοριστικό ρόλο για την αποδοχή και επέκταση του δικτύου είχε η συνεργασία μεταξύ των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, των εταιρειών, των τοπικών και περιφερειακών αρχών της ευρύτερης περιοχής της Στοκχόλμης.  Το Stokab ενισχύει το ασύρματο δίκτυο της Στοκχόλμης παρέχοντας το υποστηρικτικό δίκτυο οπτικών ινών.  Επίσης το Stokab βοηθά το StockholmOpen.net να επεκτείνει την κάλυψή του και σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που δεν βρίσκονται στην περιοχή της Στοκχόλμης και ενισχύει οικονομικά φοιτητές που πραγματοποιούν εργασίες οι οποίες σχετίζονται με το StockholmOpen.net.

22 Ολλανδία - Leiden  Το ασύρματο δίκτυο που αναπτύχθηκε στην πόλη του Leiden ξεκίνησε με τη πρωτοβουλία τριών κατοίκων και ένθερμων υποστηρικτών των ασύρματων δικτύων.  Το Wireless Leiden, αποτελεί ένα από τα πρώτα μεγάλα, ανεξάρτητα δημοτικά ασύρματα δίκτυα σε παγκόσμιο επίπεδο. Κύριοι στόχοι ήταν  η δημιουργία ενός ασύρματου δικτύου με μικρό κόστος κατασκευής που θα προσέφερε ελεύθερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο στους κατοίκους της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.  η ανάπτυξη του δικτύου είχε ως στόχο να διευκολύνει και να δώσει νέες προοπτικές στην τοπική αγορά και τις εμπορικές συναλλαγές.  Τη διαχείριση του δικτύου την έχει ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός (Wireless Leiden) που αποτελείται από μια ομάδα εβδομήντα εθελοντών οι οποίοι κατασκεύασαν, επεκτείνουν, διαχειρίζονται, διατηρούν, προωθούν και εξασφαλίζουν τους οικονομικούς πόρους.  Η Wireless Leiden χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν πιο φθηνό εξοπλισμό, ανοικτά πρότυπα και Open Source λογισμικό κατάφερε να υλοποιήσει ένα δίκτυο με πολύ χαμηλό κόστος.  Το αρχικό κόστος καλύφθηκε από την ομάδα εθελοντών. To κόστος διατήρησης και επέκτασης του δικτύου ενισχύθηκε οικονομικά από χορηγίες ( χρήματα ή εξοπλισμό ).  Αρχικά δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στη σύνδεση των επιχειρήσεων, των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των δημόσιων υπηρεσιών με το δίκτυο. Στη συνέχεια συνδέθηκαν με το δίκτυο και οικιακοί χρήστες.

23 Καλές Πρακτικές σε Εθνικό Επίπεδο  Δανία  Ιαπωνία  Καναδάς  Ν. Κορέα

24 Δανία  Συντονισμένες προσπάθειες για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά των τηλεπικοινωνιών.  Μεταξύ των πρώτων χωρών που ζήτησε την αδεσμοποίηση του τοπικού βρόχου ( και για τα δίκτυα οπτικών ινών !!!).  Πρωτοβουλίες από περιφερειακούς φορείς :  « Έξυπνο σκάψιμο » ( με συντονισμό εργασιών )  Ενοποίηση της ζήτησης  Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας μπήκαν νωρίς στην ευρυζωνική αγορά.  Οι εταιρείες ενέργειας  είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το capital-equity χωρίς περιορισμό  μπορούσαν να αναπτύξουν δίκτυα επικοινωνίας σύμφωνα με το μοντέλο ανοιχτής πρόσβασης ( να λειτουργούν ως χονδρέμποροι )  δεν μπορούσαν να χρησιμοποιούν δημόσιες επιχορηγήσεις για την κατασκευή ευρυζωνικών υποδομών  είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν δίκτυα FTTx την ίδια στιγμή και στις ίδιες τάφρους των καλωδίων ηλεκτρικής ενέργειας  Ανάπτυξη εναλλακτικών δικτύων (IP πλατφόρμα σύγκλισης τεχνολογιών )  LAN σε MAN και WAN  ασύρματα IP δικτύου σε οικιακά και εργασιακά περιβάλλοντα (WLAN)  ασύρματα hot spots σε δημόσια και ιδιωτικά σημεία  ασύρματα δίκτυα σε μεγαλύτερες γεωγραφικές περιοχές  Ειδικός φορολογικός νόμος, για προσφορά Η / Υ και ευρυζωνικών συνδέσεων σε υπαλλήλους με απαλλαγή φόρου ( φορολογικές μειώσεις ~50% των δαπανών ).

25 Ιαπωνία (1/2)  Η Ιαπωνία άργησε να εισχωρήσει στον τομέα των ευρυζωνικών δικτύων αλλά από το 2001 έχει σημειώσει ταχεία πρόοδο.  Βασικός παράγοντας για την καθυστέρηση ήταν η αργή φιλελευθεροποίηση της τοπικής αγοράς τηλεπικοινωνιών.  Ελέγχος της αγοράς από την NTT (Nippon Telegraph and Telephone), με αρνητική επίδραση για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στα αρχικά στάδια.  Η φιλελευθεροποίηση ξεκίνησε το 1999  Το 2001 ανακοινώθηκε το σχέδιο e-Japan που είχε ως βασικό στόχο τη δημιουργία ενός προηγμένου ευρυζωνικού δικτυακού περιβάλλοντος μέχρι το 2005.  Στις αρχές του 2007, η Ιαπωνία βρισκόταν στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης όσον αφορά τον αριθμό των ευρυζωνικών συνδρομητών.  Το πιο σημαντικό είναι ότι το 79% των νοικοκυριών στην Ιαπωνία έχουν πρόσβαση σε δίκτυα οπτικών ινών που παρέχουν ταχύτητες της τάξης των 100 Mbps.

26 Ιαπωνία (2/2)  Διάφορα μέτρα που διευκόλυναν την ανάπτυξη των ευρυζωνικών υποδομών :  Δημιουργία εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας όπως αγωγών και σωλήνων,  Διευκόλυνση της πρόσβασης υψηλής ταχύτητας στο Διαδίκτυο από τα συγκροτήματα διαμερισμάτων,  Ανοιγμα των αχρησιμοποίητων οπτικών ινών σε ιδιωτική χρήση,  Κυβερνητικό πρόγραμμα u-Japan ( έως το 2010)  να καταστεί η ψηφιακή τηλεόραση, πύλη για την κοινωνία της πληροφορίας,  να υπάρχει παντού, για όλους και οποιαδήποτε στιγμή ευρυζωνική πρόσβαση και  να εξασφαλιστεί η ασφαλής χρήση των ICT εφαρμογών  Βαρύνουσα σημασία στο ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας  ελκυστικά προγράμματα χρηματοδότησης και φορολογικά κινήτρα  Έμφαση στην ανάπτυξη εφαρμογών που θα υποστηρίζονται από συσκευές κινητών τηλεφώνων και digital mobile υπηρεσιών.

27 Καναδάς  Η προώθηση της ευρυζωνικότητας στον Καναδά παρουσιάζει μια μοναδικότητα, καθώς πραγματοποιείται μέσα σε μια απέραντη χώρα που ο πληθυσμός της παρουσιάζει εξαιρετικά μεγάλη διασπορά  Οι δημόσιες πρωτοβουλίες εστίασαν στη σύνδεση αυτών των κοινοτήτων με το εθνικό ευρυζωνικό δίκτυο, στην επέκταση της τοπικής ευρυζωνικής υποδομής πρόσβασης για να εξυπηρετηθούν οι κοινότητες σε λογικές τιμές, καθώς και στην ανάπτυξη των ευρυζωνικών εφαρμογών και του περιεχομένου που θα επιτρέπουν στις κοινότητες αυτές να απολαμβάνουν μια αποδοτικότερη πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες  Η μεγάλη πλειοψηφία των πρωτοβουλιών για να ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη των ευρυζωνικών υποδομών στον Καναδά μπορεί να διαιρεθεί κατά προσέγγιση σε δύο ευρείες στρατηγικές :  το μοντέλο άθροισης ζήτησης  το μοντέλο υποστήριξης δημόσιων υποδομών

28 Νότια Κορέα  Από τις χώρες με το υψηλότερα ποσοστά ευρυζωνικής διείσδυσης σε παγκόσμιο επίπεδο  Η κρατική ευρυζωνική πολιτική της Κορέας είναι ιδιαίτερα ενεργή όσον αφορά την προώθηση των τεχνολογιών πληροφορικής.  Επιθετική κυβερνητική πρωτοβουλία, γνωστή και ως Korean Information Infrastructure (KII) Plan  Στόχος η παροχή καθολικής ευρυζωνικής πρόσβασης με ταχύτητες > 1 Mbps στο 84% των νοικοκυριών.  Σειρά δανείων και επιχορηγήσεων σε παρόχους ISPs για την αύξηση του αριθμού των σπιτιών με ευρυζωνικό δίκτυο από 55% σε 70% έως το τέλος του 2002  Σειράς σχεδίων για επέκταση των δικτύων VDSL και οπτικών ινών έτσι ώστε το ποσοστό κάλυψης σε εθνικό επίπεδο να φτάσει στο 80% έως το 2005.  Επιτροπή προώθησης της χρήσης της Πληροφορικής ( καθοδηγείται από τον πρωθυπουργό )  Οι ευρυζωνικές πολιτικές συνδέονται άμεσα με τις πολιτικές για τον βιομηχανικό τομέα και τις πολιτικές έρευνας και ανάπτυξης.  Οι οικιακοί χρήστες παίζουν τον πιο καθοριστικό ρόλο για τη μεγάλη ζήτηση ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών.  Περισσότερα από 93% των νοικοκυριών βρίσκονται σε μια ακτίνα 4 χιλιομέτρων από τα κεντρικά σημεία μετάδοσης και το γεγονός αυτό καθιστά το ADSL ιδιαίτερα δημοφιλές.  Περίπου το 94% των χρηστών internet στην Κορέα χρησιμοποιούν ευρυζωνικές συνδέσεις.

29 Στρατηγικές Κατευθύνσεις για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας

30 Ευρωπαϊκές Πολιτικές για την ευρυζωνικότητα  2005: Η στρατηγική της Λισαβόνας πήρε νέα ώθηση μέσω της πρωτοβουλίας για την Ανάπτυξη και την Απασχόληση.  Στον τομέα της κοινωνίας της πληροφορίας ξεκίνησε η πρώτη βασική πρωτοβουλία με τίτλο «i2010 – A European Information Society for Growth and Employment» στο πλαίσιο της στρατηγικής της Λισαβόνας με στόχους  τη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου της πληροφορίας,  τη διενέργεια επενδύσεων στο χώρο της έρευνας και στην ανάπτυξη καινοτομιών, καθώς και την προσφορά καλύτερων δημόσιων υπηρεσιών  την επίτευξη υψηλότερης στάθμης ποιότητας ζωής ( συμπεριλαμβάνοντας δράσεις όπως οι eGovernment, eAccessibility, eInclusion, κ. λπ.)  Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, σε συνδυασμό με την πρωτοβουλία eEurope, καθώς και την ισχύουσα νομοθεσία περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών, έχει θέσει στο ευρωπαϊκό επίπεδο τις βάσεις για την προώθηση της χρήσης των ΤΠΕ και της ευρυζωνικότητας.

31 Προσπάθειες Ανάπτυξης Στρατηγικής και Δράσεων για την Ευρυζωνικότητα στην Ελλάδα (1/2)  2002: θεσπίστηκε η Ελληνική ομάδα εργασίας ευρυζωνικών δικτύων (Broadband Task Force)  δημοσίευσε το « Κείμενο Στρατηγικής για την Ευρυζωνική Πρόσβαση »  2005: στο πλαίσιο της ευρυζωνικής και ψηφιακής στρατηγικής της χώρας, καταρτίστηκε από την Επιτροπή Πληροφορικής ολοκληρωμένη Ψηφιακή Στρατηγική για την χώρα  αποσκοπεί στην πραγματοποίηση « ψηφιακού άλματος » στην παραγωγικότητα και στην ποιότητα ζωής αναδεικνύοντας τις ΤΠΕ και τις νέες σχετικές δεξιότητες, ως βασική στρατηγική κατεύθυνση της χώρας για την επόμενη περίοδο.  Μάιος του 2005: προστέθηκε νέος στρατηγικός άξονας για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας  πολύ φθηνή παροχή ευρυζωνικών συνδέσεων στην κοινωνική ομάδα των φοιτητών, κατόπιν συμφωνίας πολιτείας και παρόχων

32 Προσπάθειες Ανάπτυξης Στρατηγικής και Δράσεων για την Ευρυζωνικότητα στην Ελλάδα (2/2)  Γ ’ ΚΠΣ : το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα « Κοινωνία της Πληροφορίας » χρηματοδοτεί δράσεις για δίκτυα και ευρυζωνική πρόσβαση στον δημόσιο, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα  Ειδικά για την περίοδο 2007 – 2008, χρηματοδοτεί πολύ βασικές δράσεις οι οποίες περιλαμβάνουν τη δημιουργία ευρυζωνικής υποδομής, την ανάπτυξη εφαρμογών και περιεχομένου, καθώς και την ευαισθητοποίηση των χρηστών ευρυζωνικών υπηρεσιών, αποτελώντας έτσι ένα σημαντικό πυρήνα επί του οποίου μπορεί να βασιστεί η περαιτέρω ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας  Δ ’ Προγραμματική Περίοδος : τόσο το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα « Ψηφιακή Σύγκλιση », όσο και τα υπόλοιπα περιφερειακά προγράμματα προβλέπεται και σχεδιάζεται να περιέχουν δράσεις που θα υποστηρίξουν και θα προωθήσουν την ευρυζωνικότητα στη χώρα

33 Στρατηγικές Κατευθύνσεις για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας  Εξέλιξη της ευρυζωνικότητας  Κυβερνητική Παρέμβαση για τις ευρυζωνικές υποδομές  Διάχυση ευρυζωνικότητας, χρήση, πολιτικές ανάπτυξης και συστάσεις  Προώθηση ανταγωνισμού, καινοτομία, διαλειτουργικότητα και επιλογή  Ασφάλεια και προστασία του καταναλωτή  Ρυθμιστικά πλαίσια που εξισορροπούν το ενδιαφέρον των παρόχων και των χρηστών  Έρευνα & Ανάπτυξη για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας  Αποτίμηση και συντονισμός πολιτικών

34 Εξέλιξη της Ευρυζωνικότητας  Ο κανονισμός των νέων ευρυζωνικών συνδέσεων που χρησιμοποιούν FTTH το αντικείμενο εκτενών συζητήσεων τα επόμενα χρόνια  Επαναξιολόγηση των υπαρχόντων πολιτικών καθώς οι νέες συνδέσεις οπτικών ινών δεν μπορούν να καλυφθούν από τα υπάρχοντα ρυθμιστικά πλαίσια  Οι ρυθμιστές πρέπει να εξετάσουν εάν οι δικτυακές αρχιτεκτονικές που στηρίζονται ακόμα σε τμήματα των χάλκινων τηλεπικοινωνιακών υποδομών θα πρέπει να αντιμετωπιστούν διαφορετικά από τα νέα δίκτυα που αποτελούνται εξολοκλήρου από δίκτυα οπτικών ινών.  Η διείσδυση της ευρυζωνικότητας έχει βελτιωθεί αλλά παραμένουν σημαντικές διαφορές μεταξύ επαρχιακών και αστικών περιοχών.  Ο ανταγωνισμός μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών παρόχων παραμένει βασικός στόχος για τις αγορές επικοινωνιών ώστε οι συνδρομητές διαδικτυακών συνδέσεων στις αστικές περιοχές να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ σταθερών και ασύρματων πακέτων

35 Κυβερνητική Παρέμβαση για τις ευρυζωνικές υποδομές  Ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να πάρει το προβάδισμα στην ανάπτυξη εύρυθμων ευρυζωνικών υποδομών  Οι κυβερνήσεις πρέπει να βρουν νέες μεθόδους για να ενισχυθούν οι επενδύσεις στον τομέα των υποδομών  Χαρτογράφηση των δικτύων προκειμένου να αναδειχτούν μικρότερα δίκτυα που έχουν ανάγκη από διασύνδεση.  Οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να αποκλείουν τους δήμους ή τις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας από την είσοδό στην αγορά τηλεπικοινωνιών.  Οποιαδήποτε νέα υποδομή που χτίζεται χρησιμοποιώντας χρηματικούς πόρους της κυβέρνησης να είναι ανοιχτής πρόσβασης

36 Διάχυση ευρυζωνικότητας, χρήση, πολιτικές ανάπτυξης και συστάσεις  Οι χώρες πρέπει να επαναλάβουν τις προσπάθειες να προωθήσουν την ευρυζωνική ανάπτυξη και να την χρησιμοποιήσουν σε δημόσιους οργανισμούς, επιχειρήσεις νοικοκυριά και κυβερνήσεις  Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεχίσουν την προώθηση της επιχειρηματικής χρήσης της ευρυζωνικότητας και του ηλεκτρονικού εμπορίου  Στήριξη της καινοτομίας με κέντρο την επιχείρηση και τον χρήστη που παρακινείται από τα ευρυζωνικά δίκτυα στην επιχείρηση αλλά και τις κοινωνικές και πολιτιστικές περιοχές  Παραμένουν διάφορες δυσκολίες στην ανάπτυξη ευρυζωνικών υπηρεσιών και περιεχόμενου. Οι περισσότερες από αυτές θα επιλυθούν στην σφαίρα του ανταγωνισμού

37 Προώθηση ανταγωνισμού, καινοτομία, διαλειτουργικότητα και επιλογή  Η διατήρηση ενός πεδίου δραστηριότητας ίσων ευκαιριών και μείωση των αντι - ανταγωνιστικών πρακτικών μπροστά στα υπάρχοντα δίκτυα  Έλεγχος και ανάλυση των νέων δομών αγοράς του ευρυζωνικού λογισμικού, των υπηρεσιών και των παρόχων περιεχομένου μέσα σε μερικά χρόνια  Οι φορείς χάραξης στρατηγικής πρέπει να αντιλαμβάνονται τις επιδράσεις που θα έχουν οι υποδομές της ευρυζωνικής αγοράς τα επόμενα χρόνια και να ρωτούν αν οι τρέχουσες πολιτικές προσεγγίσεις για εξασφάλιση του ανταγωνισμού λειτουργούν ουσιαστικά.  Οι κυβερνήσεις πρέπει να προωθήσουν την διαλειτουργικότητα σε εθνικό επίπεδο και να ενθαρρύνουν τα ανοικτά πρότυπα.

38 Ασφάλεια και προστασία του καταναλωτή  Η αυξανόμενη διείσδυση της ευρυζωνικότητας και της χρήσης του διαδικτύου έχει σαν αποτέλεσμα να πληθαίνουν τα θέματα διαχείρισης προσωπικών δεδομένων που χρειάζονται έλεγχο.  Οι φορείς χάραξης πολιτικής, η βιομηχανία και η κοινωνία πολιτών πρέπει να εξετάσουν τα νέα ευρυζωνικά ζητήματα προστασίας των καταναλωτών που δεν αντιμετωπίζονται αυτήν την περίοδο στις τρέχουσες συστάσεις.  Νέα ζητήματα που αφορούν τους καταναλωτές έχουν προκύψει και σε άλλους τομείς των ευρυζωνικών υπηρεσιών και περιεχομένου.  Οι κυβερνήσεις πρέπει να αποθαρρύνουν την επιβλαβείς επιχειρησιακές συμπεριφορές και πρακτικές όπως την παραπλανητική διαφήμιση και τις αδικαιολόγητες μακροχρόνιες περιόδους δέσμευσης των καταναλωτών.

39 Ρυθμιστικά πλαίσια που εξισορροπούν το ενδιαφέρον των παρόχων και των χρηστών  Τα ρυθμιστικά πλαίσια που εξισορροπούν το ενδιαφέρον των παρόχων και των χρηστών σε πεδία όπως τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας θα παραμείνουν σε υψηλή προτεραιότητα, ιδιαίτερα σε περιοχές που έχουν επιτευχθεί άλλοι στόχοι όπως η βασική ευρυζωνική πρόσβαση.  Πολλά από τα θέματα που σχετίζονται με IPR και την ψηφιακή « πειρατεία » αναμένεται να επιλυθούν εκτός αγοράς, στα δικαστήρια και χωρίς κυβερνητική ανάμειξη  Οι κυβερνήσεις προτείνεται να συνεχίσουν την παρακολούθηση των εξελίξεων από κοντά και να προσαρμόζουν το σύστημα ρυθμίσεων όταν αυτό είναι απαραίτητο  Όλοι οι συμμετέχοντες θα πρέπει περιοδικά να αποτιμούν την ανάγκη για καλύτερο διεθνή συντονισμό και την εναρμόνιση θεμάτων σχετικών με δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.

40 Έρευνα & Ανάπτυξη για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας  Οι κυβερνήσεις πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές του για τη διασφάλιση έρευνας και ανάπτυξης ( Ε & Α ) στο πεδίο των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών έτσι ώστε η αποδοτικότητα της ευρυζωνικότητας να είναι εγγυημένη σε οικονομικό, κοινωνικό και μορφωτικό επίπεδο.  Η ορθότητα, η καταλληλότητα και η αποδοτικότητα των υπαρχόντων κυβερνητικών σχημάτων υποστήριξης Ε & Α ( π. χ. φορολογικές ελαφρύνσεις ) και ο ρόλος τους για τα ευρυζωνικά δίκτυα, υπηρεσίες και περιεχόμενα πρέπει να επανεκτιμηθούν.  Η ενίσχυση των ερευνητικών δικτύων ( υποδομές πλέγματος - GRID) που έχουν σαν αντικείμενο την ευρυζωνικότητα, και η διευκόλυνση της διεθνούς συνεργασίας μέσω τέτοιων δικτύων και της συνεργατικής έρευνας πρέπει να είναι μια πολιτική προτεραιότητα.  Πρέπει να επιταχυνθούν τα σχέδια για την παροχή ψηφιακής πρόσβασης στις επιστημονικές πληροφορίες και την έρευνα.

41 Αποτίμηση και Συντονισμός Πολιτικών  Οι κυβερνήσεις πρέπει να υλοποιήσουν συγκεκριμένες ευρυζωνικές διαδικασίες πολιτικής αξιολόγησης και αποτίμησης προκειμένου να εκτιμηθεί αποτελεσματικότερα η πρόοδος της επίτευξης των στόχων της ευρυζωνικής πολιτικής.  Πιο αρμονικά δεδομένα για την ευρυζωνική κάλυψη, σε πραγματικές ταχύτητες, τιμές και συνθήκες ανταγωνισμού.  Ο βελτιωμένος πολιτικός συντονισμός μεταξύ των διάφορων αντιπροσωπειών, υπουργείων και ιδιωτικού τομέα θα είναι ουσιαστικός. Αυτό απαιτείται ιδιαίτερα με προηγμένες ευρυζωνικές εφαρμογές σε ζωτικής σημασίας τομείς όπως η υγεία, οι μεταφορές και σε άλλα πεδία, όπου οι ευθύνες μοιράζονται.  Τα διεθνή φόρουμ ανταλλαγής πρέπει να ενθαρρυνθούν, έτσι ώστε οι ορθές πρακτικές να μπορούν να μοιραστούν, και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν να μπορούν να επιλυθούν.

42 Πρόταση Στρατηγικών για τις περιοχές της Ελλάδας

43 Η Ευρυζωνική διείσδυση στην Ελλάδα

44 Προτεινόμενη Στρατηγική για τις Περιοχές της Ελλάδας  H χώρα για να αναπτυχθεί περαιτέρω και να δημιουργήσει ανταγωνιστική αγορά υπηρεσιών, πρέπει να διασφαλίσει ότι οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε ένα περιβάλλον με ευρυζωνικές ψηφιακές υπηρεσίες.  Το όραμα μπορεί να υλοποιηθεί μόνο από πολιτικές που αντιλαμβάνονται την ευρυζωνικότητα σαν μία νέα καθολική υποδομή με σημαντικές επιδράσεις στην ανάπτυξη, οικονομία, εκπαίδευση, ευημερία και πρόοδο της κοινωνίας.  Οι πολιτικές πρέπει να θεωρούν την ευρυζωνικότητα σαν δημόσιο αγαθό, για το οποίο η πολιτεία οφείλει να λάβει εκείνα τα μέτρα για να είναι διαθέσιμο το συντομότερο δυνατόν σε όλους τους πολίτες της χωρίς αποκλεισμούς.

45 Άξονες και Δράσεις  1 η Δέσμη Δράσεων  Αύξηση της ζήτησης της ευρυζωνικότητας  2 η Δέσμη Δράσεων  Αύξηση της δυνατότητας πρόσβασης της ευρυζωνικότητας

46 1 η Δέσμη Δράσεων  Δράση 1.1: Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των πολιτών στην χρήση ΤΠΕ  Δράση 1.2: Αύξηση της διείσδυσης της πρόσβασης στο Διαδίκτυο  Δράση 1.3: Πληροφόρηση του κοινού για την ευρυζωνικότητα

47 Δράση 1.1: Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των πολιτών στην χρήση ΤΠΕ  Σε εθνικό επίπεδο :  Επιδότηση της αγοράς Η / Υ σε μαθητές / φοιτητές μέσω των σχολείων / πανεπιστημίων που μπορούν να αγοράσουν εξοπλισμό στις χαμηλότερες δυνατές τιμές μέσω ενός εθνικού σχεδίου προμήθειας.  Σε επίπεδο Περιφέρειας / Νομαρχίας :  Δημιουργία διαπεριφερειακών δικτύων on-line κέντρων αναβάθμισης δεξιοτήτων ενηλίκων, αξιοποίηση του φθηνού υπολογιστή (100$ laptop).  Εξασφάλιση ότι οι καταναλωτές διαθέτουν την απαραίτητη γνώση και εμπιστοσύνη για τη χρησιμοποίηση των ΤΠΕ στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, δημιουργία ασφαλούς on line περιβάλλοντος.  Εκπαίδευση πληθυσμού σε θέματα πληροφορικής ( σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, νοικοκυρές, στρατός, ΑμεΑ ).  Επανεκπαίδευση βιομηχανικών εργατών για την γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος και την ανάπτυξη καλά καταρτισμένου εργατικού δυναμικού.

48 Δράση 1.2: Αύξηση της διείσδυσης της πρόσβασης στο Διαδίκτυο  Επέκταση του προγράμματος ΔΙΟΔΟΣ και για μαθητές της Β ’ θμιας εκπαίδευσης.  Φορολογικές ελαφρύνσεις των μικρομεσαίων εταιριών που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για προβολή.  Να γίνονται δεκτά ως έξοδα των εταιριών στην εφορία οποιαδήποτε έξοδα ευρυζωνικής διασύνδεσης εργαζομένων τους ( όπως σήμερα δικαιολογούνται π. χ. τα κινητά ).  Παράλληλα να εκπίπτουν από την προσωπική φορολογική δήλωση τα έξοδα ευρυζωνικής σύνδεσης.

49 Δράση 1.3: Πληροφόρηση του κοινού για την ευρυζωνικότητα  Προώθηση της προσφοράς φτηνών λύσεων ταυτόχρονη προσφορά υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.  Συνέχιση των έργων προώθησης της ευρυζωνικότητας με αύξηση των μετρήσεων άθροισης ζήτησης ανά περιφέρεια της χώρας.  Ανάπτυξη συγκεκριμένων δράσεων προώθησης κάθε καλής πρακτικής και στοχευμένη διαφήμιση των ωφελειών.

50 2 η Δέσμη Δράσεων  Δράση 2.1: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τηλεπικοινωνιακής αγοράς  Δράση 2.2: Ενίσχυση των ευρυζωνικών υποδομών με συμπληρωματικές δράσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα  Δράση 2.3: Δημιουργία ασφαλών ευρυζωνικών εφαρμογών και περιεχομένου  Δράση 2.4: Αποτίμηση – Παρακολούθηση εξελίξεων

51 Δράση 2.1: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τηλεπικοινωνιακής αγοράς (1/2)  Σε εθνικό επίπεδο  Ισχυρός ανταγωνισμός οδηγεί σε χαμηλότερες τιμές, περισσότερες προσφορές και πιο εκτεταμένα ευρυζωνικά δίκτυα.  Απαγόρευση της πολυ - ιδιοκτησίας από τους παρόχους γιατί συνήθως μειώνει την διείσδυση της ευρυζωνικότητας και πρέπει να αντιμετωπίζεται.  Συνεχής έλεγχος της ανταγωνιστικής δομής της αγοράς από την ΕΕΤΤ και την αρχή Ανταγωνισμού.  Άμεση έκδοση όλων των απαραίτητων προεδρικών διαταγμάτων που απαιτούνται για την εφαρμογή του νέου τηλεπικοινωνιακού νόμου.  Μελέτη για τα δικαιώματα διέλευσης και όλων των άλλων ( εκτός Δήμων ) « ιδιοκτητών » δικαιωμάτων διέλευσης δημοσίου χαρακτήρα ( ΔΕΗ - ΔΕΣΜΙΕ, ΕΥΔΑΠ - ΥΠΕΧΩΔΕ, ΟΣΕ, ΗΛΠΑΠ - ΥΜΕ κλπ ).  Πιστή εφαρμογή των αποφάσεων της ΕΕΤΤ και του νόμου. Άμεση χρήση όλων των μηχανισμών πίεσης της ΕΕΤΤ ( π. χ. αυστηρά πρόστιμα ) που διαθέτει για την εφαρμογή του νόμου. Εξέταση της ανάγκης λειτουργίας ανεξάρτητου οργάνου  Ενεργή συμμετοχή του αρμόδιου υπουργείου και της ΕΕΤΤ στις διαβουλεύσεις και τις εξελίξεις για την αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου του 2002 από την ΕΕ. Άμεση αντίδραση με προσαρμογή και του ελληνικού θεσμικού πλαισίου στις όποιες αλλαγές προκύψουν ( αρχές 2007).

52 Δράση 2.1: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τηλεπικοινωνιακής αγοράς (2/2)  Σε επίπεδο Περιφέρειας / Νομαρχίας  Ισχυρός ανταγωνισμός οδηγεί σε χαμηλότερες τιμές, περισσότερες προσφορές και πιο εκτεταμένα ευρυζωνικά δίκτυα.  Υποστήριξη μη κερδοσκοπικών οργανισμών απομακρυσμένων περιοχών μέσω της χρηματοδότησης για την κατάρτιση επιχειρηματικού σχεδίου για την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών Υιοθέτηση της περίπτωσης της πόλης Limousin ( Γαλλία ) σχετικά με την δημόσια χρηματοδότηση. Λόγω του ότι οι νομοί που συμμετέχουν στο έργο αποτελούνται ( όπως η Limousin) κυρίως από αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές και ότι η πρόσβαση σε ευρυζωνικές υπηρεσίες, που παρέχουν οι υπάρχουσες εταιρείες, είναι ανεπαρκής για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού η πρόσβαση σε ευρυζωνικές υπηρεσίες για όλους τους κατοίκους θα μπορούσε να προκριθεί σαν Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος ( ΥΓΟΣ ) στις περιοχές αυτές. Αυτό αφορά επενδύσεις που συνδέονται με την χονδρική παροχή δικτυακών υποδομών και όχι με λιανικές ευρυζωνικές υπηρεσίες προς τελικούς χρήστες.  Δημιουργία ασύρματων δικτύων ΙΡ σε μεγάλες περιοχές στις οποίες δεν υπάρχει πρόσβαση σε ευρυζωνικές υποδομές

53 Δράση 2.2: Ενίσχυση των ευρυζωνικών υποδομών με συμπληρωματικές δράσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (1/2)  Σε εθνικό επίπεδο  Ολοκλήρωση των δημοτικών ευρυζωνικών δικτύων ( οπτικών και ασύρματων ) και διασύνδεσή τους με επενδύσεις που προέρχονται από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, με συντονιστικό ρόλο της ΚΕΔΚΕ.  Αλλαγή στη ισορροπία ανάμεσα σε τεχνολογίες XDSL και FTTx, με σαφή ενίσχυση των τεχνολογιών οπτικών ινών που θα καλύπτουν όλες τις αστικές περιοχές (FTTx).  Αναβάθμιση των δικτύων ΕΔΕΤ, ΣΥΖΕΥΞΙΣ και Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.  Εφαρμογή καινοτόμων ιδεών για την επέκταση των δικτύων και επιχορήγησή τους με άμεση ασφάλιση, παροχή δανείων με χαμηλό επιτόκιο, ευνοϊκή φορολογική αντιμετώπιση και άλλους τύπους οικονομικών ενισχύσεων.  Διευκόλυνση της πρόσβασης υψηλής ταχύτητας στο Διαδίκτυο από τα συγκροτήματα διαμερισμάτων.  Άνοιγμα των αχρησιμοποίητων οπτικών ινών σε ιδιωτική χρήση.  Παρότρυνση προς τον ιδιωτικό τομέα να επενδύσει στα ανώτερα επίπεδα της αλυσίδας αξιών χρησιμοποιώντας και δίνοντας αξία στην βασική αυτή υποδομή, κατοχυρώνοντας πάντα τους ιδιώτες για την ΜΗ εμπλοκή του δημοσίου σε θέματα λειτουργίας της αγοράς σε αυτά τα επίπεδα ( εγγυήσεις για μη αθέμιτο ανταγωνισμό ).  Χρηματοδότηση διασύνδεσης των μητροπολιτικών δικτύων οπτικών ινών σε περιφερειακά δίκτυα με την κατασκευή των νέων, ευρυζωνικών δικτύων κορμού υψηλής χωρητικότητας.

54 Δράση 2.2: Ενίσχυση των ευρυζωνικών υποδομών με συμπληρωματικές δράσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (2/2)  Σε επίπεδο Περιφέρειας / Νομαρχίας  Υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ανάπτυξη ευρυζωνικών υπηρεσιών. Στους δήμους που έχουν ενταχθεί στα έργα της Π 93 για την ανάπτυξη δικτύων οπτικών θα πρέπει να σχεδιαστεί επέκταση αυτών των δικτύων ώστε κάθε νοικοκυριό και επιχείρηση έχει σύνδεση στο δίκτυο οπτικών ινών χωρίς να έχει κάποια οικονομική υποχρέωση ( βλ. την περίπτωση της Βιέννης ). Τα δίκτυα θα πρέπει να βασίζονται σε ανοικτή πλατφόρμα στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι φορείς παροχής υπηρεσιών υπό ίσους όρους. Η επέκταση των μητροπολιτικών δικτύων οπτικών ινών της Π 93 ή η δημιουργία νέων θα πρέπει να προϋποθέτει την συμμετοχή των δήμων σε συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ( ΣΔΙΤ ). Εναλλακτικά προτείνονται οι συμπράξεις δήμων και κοινοτήτων για την δημιουργία δικτύων κορμού οπτικών ινών με στόχο την ενοικίαση ( βλ. την περίπτωση της κοινοπραξίας Sipperec στην Γαλλία και την περίπτωση της κοινοπραξίας Utopia στις ΗΠΑ ) σε ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών. Την βάση των παραπάνω δικτύων θα αποτελούν τα μητροπολιτικά δίκτυα της Π 93. Ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών που θα πρέπει να αποτελούνται μόνο από παθητικό εξοπλισμό (Dark Fibre Network) ο οποίος να παρέχεται με κοστοστρεφή τρόπο στους πελάτες / χρήστες που ζητούν πρόσβαση σε αυτόν. Τα δίκτυα θα πρέπει να παρέχουν πληθώρα υπηρεσιών ( π. χ. οι πελάτες τους μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους δίκτυο και μάλιστα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και την τοπολογία του, εάν δηλαδή επιθυμούν δίκτυο αστέρα, δακτυλίου κτλ.).

55 Δράση 2.3: Δημιουργία ασφαλών ευρυζωνικών εφαρμογών και περιεχομένου (1/2)  Σε εθνικό επίπεδο  Ενθάρρυνση και ένταξη σε επιδοτήσεις ( αναπτυξιακός, Δ ΚΠΣ ) παρόχων της δημιουργίας state-of-the-art υποδομής τηλεφωνίας ΙΡ (VoIP) και της τηλεόρασης μέσω Διαδικτύου (IPTV).  Ενσωμάτωση των ΤΠΕ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού. Δημιουργία και εγκατάσταση λογισμικού για αντιβιοτικά, τείχη προστασίας και γονικούς ελέγχους.  Ανάπτυξη σύγχρονων και διαλειτουργικών δημόσιων υπηρεσιών που χρησιμοποιούν ΤΠΕ.  Έμφαση σε ανοικτές και διαλειτουργικές τεχνολογικές πλατφόρμες.  Επιδότηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Φορολογικά κίνητρα ( απαλλαγή ΦΠΑ για ορισμένα αγαθά ;).  Δημιουργία μεγάλων μονάδων μαζικής παραγωγής ευρυζωνικού περιεχομένου για το πολιτισμό, την εκπαίδευση, την έρευνα, τη ψυχαγωγία και τη δημόσια διοίκηση.

56 Δράση 2.3: Δημιουργία ασφαλών ευρυζωνικών εφαρμογών και περιεχομένου (2/2)  Σε επίπεδο Περιφέρειας / Νομαρχίας  Δημιουργία ομπρέλας ασύρματης δικτύωσης στις πόλεις και προσφορά δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο σε δημόσιους χώρους ( Δημαρχείο, κήποι, πλατείες, πάρκα, μουσεία και βιβλιοθήκες, λιμάνια ).  Στόχος είναι η διευκόλυνση των τουριστών και των επισκεπτών στις πόλεις όσο και των μόνιμων κατοίκων που δεν έχουν την δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο.  Η υλοποίηση « ομπρέλας » ασύρματης δικτύωσης προτείνεται να υλοποιηθεί με δημοτικούς πόρους.

57 Δράση 2.4: Αποτίμηση – Παρακολούθηση εξελίξεων  Αποτίμηση της διαθεσιμότητας και της διάχυσης των ευρυζωνικών υπηρεσιών στην αγορά, προκειμένου να καθοριστεί αν οι αναλαμβανόμενες πρωτοβουλίες είναι κατάλληλες, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο θα έπρεπε αυτές, πιθανά, να αναδιαρθρωθούν. Σε εθνικό επίπεδο η αποτίμηση μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο του Παρατηρητηρίου τη Κοινωνίας της Πληροφορίας, ενώ σε επίπεδο Περιφέρειας / Νομαρχίας μπορεί να συμβάλει εταιρία συμβούλων.  Χαρτογράφηση των δικτύων ( είτε από το αρμόδιο Υπουργείο είτε από τις επιμέρους Νομαρχίες ) προκειμένου να αναδειχτούν μικρότερα δίκτυα που έχουν ανάγκη από διασύνδεση.  Συνεχής έλεγχος και αναλύσεις των νέων δομών της αγοράς του ευρυζωνικού λογισμικού, των υπηρεσιών υπηρεσίας και των παρόχων.

58 Όραμα (1/3)  Τελικός στόχος πρέπει είναι η επέκταση του δικτύου ( σε διάφορες φάσεις ), έτσι ώστε να παρέχει μακροπρόθεσμα δίκτυο οπτικών ινών ( παθητικό εξοπλισμό ) σε κάθε νοικοκυριό, όπως συμβαίνει σε κάθε υποδομή που θεωρείται δημόσιο αγαθό  Το παραπάνω σε συνδυασμό με ανάπτυξη υπηρεσιών και περιεχομένου θα φέρει τη χώρα μας σε αξιόλογη θέση

59 Όραμα (2/3)  Ήδη αρκετές χώρες ξεφεύγουν ποιοτικά μπροστά με αντικατάστασή των DSL συνδέσεων από συνδέσεις οπτικών ινών έως το σπίτι και την επιχείρηση  Το όραμα πρέπει να είναι η ( πραγματική ) ευρυζωνικότητα να φτάσει  σε κάθε σπίτι,  σε κάθε πολίτη,  σε κάθε επιχείρηση  Ο προϋπολογισμός του κράτους να μην έχει πόρους ΜΟΝΟ για δρόμους αλλά και για δίκτυα οπτικών ινών

60 Όραμα (3/3)  Να εξεταστούν διάφοροι τρόποι επέκτασης της υποδομής οπτικών ινών έως τον τελικό χρήστη  Χρηματοδότηση από το κράτος, τους ΟΤΑ  Εκμετάλλευση των δημιουργούμενων υποδομών και επένδυση των εσόδων σε επέκταση του δικτύου  Ενεργοποίηση των ιδιωτικού τομέα  Πιθανά, εμπλοκή των ίδιων των χρηστών Ο πρώτος χρήστης σε μια περιοχή βαρύνεται με κόστος επέκτασης της γραμμής ως εκεί Οι υπόλοιποι επωφελούνται της ύπαρξης του δικτύου Η αδικία για τον πρώτο χρήστη άρεται αν π. χ. με κάθε επιπλέον σύνδεση του επιστρέφεται μέρος της αρχικής του επιβάρυνσης Κόστος για τους « τολμηρούς » πρώιμους ενστερνιστές (early adopters), αλλά και επιστροφή, εν καιρώ, της δαπάνης, αλλά Υποδομές τελευταίου μιλίου που ανήκουν στους ίδιους τους πολίτες ( και μπορούν να είναι και να παραμείνουν κοινά αγαθά )

61 http://interreg-broadband.cti.gr interreg-broadband@cti.gr ΔικτυακόςΤόπος Δικτυακός Τόπος Διεύθυνση Επικοινωνίας INTERREG III Α ΕΛΛΑΔΑ-ΙΤΑΛΙΑ 2000-2006 Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΤΠΑ και εθνικούς πόρους


Κατέβασμα ppt "ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΡΟΩΘΗΣΗ, ΕΠΙΔΕΙΞΗ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Έρη Γιαννακά Ερευνητική Μονάδα 6, ΕΑΙΤΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google