Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Διασαφήνιση όρων Διάγνωση Αντιμετώπιση Σεβαστή Ε. Δριμαροπούλου
2
Στόχος μας είναι να αντιληφθούμε τις δικές μας σκέψεις
Στόχος μας είναι να αντιληφθούμε τις δικές μας σκέψεις .. Τα δικά μας συναισθήματα .. και να ακούσουμε το σώμα μας . Μέσω της αυτογνωσίας φτάνουμε στην θεραπεία .
3
Μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία;
Λόγω των συνεχόμενων μελετών , καθώς οι επιστήμονες πολύ πρόσφατα άρχισαν να ασχολούνται συστηματικά με τους συγκεκριμένους όρους , δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά τον ορισμό . Μπορούμε όμως να διατυπώσουμε τι δεν είναι .
4
Δεν είναι από μόνοι τους ακριβή διάγνωση.
Δεν επιβάλλεται φαρμακευτική αγωγή. Δεν έχουν άμεση σχέση με τον δείκτη iQ. Αντιθέτως, παιδιά τόσο με υψηλό όσο και με χαμηλή αντίληψη είναι δείγμα μαθησιακών δυσκολιών. Δεν δηλώνουν νοητική καθυστέρηση. Δεν εμποδίζουν την μαθησιακή διαδικασία, αν αναγνωρισθεί εγκαίρως. Δεν έχουν διασαφηνιστεί τα ακριβή αίτια. Φανερώνονται με την γλωσσική ικανότητα, είτε προφορική είτε γλωσσική.
5
Η βασική διαφορά Η δυσλεξία αφορά τον γραπτό λόγο. Συνήθως ταυτίζεται με τα σύμβολα ( ανάγνωση, γραφή , μαθηματική αναγνώριση, ακοή και λόγος.) Οι μαθησιακές δυσκολίες αφορούν το σύνολο των αντιληπτικών δυσκολιών που οδηγούν , συχνά και σε προβλήματα συμπεριφοράς . Η αναπαραγωγή των ίδιων ιδεών στον λόγο αλλά και μεταπήδηση από το ένα θέμα στο άλλο αποτελεί ένδειξη . Συχνά αυτά τα συμπτώματα συνδυάζονται με ελλειμματική προσοχή, απομόνωση κτλ).
6
ΠΡΟΣΟΧΗ ! Η δυσλεξία δεν μπορεί να οδηγήσει σε μαθησιακές δυσκολίες, όμως μπορεί να συμβεί το αντίθετο . Μαθησιακές δυσκολίες->δυσλεξία.
7
Αντιμετώπιση Αφού αποκλείσουμε τους εξωγενείς παράγοντες (εκφυλιστικές ασθένειες ή γενετικά σύνδρομα-σύνδρομο Down- σκλήρυνση κατά πλάκας , επίκτητοι εγκεφαλικοί τραυματισμοί – μόλυνση κεντρικών νευρικών συστημάτων, φυσικές καταστάσεις – νευρικές διαταραχές ,ψυχιατρικές διαταραχές, νευρολογικοί τραυματισμοί ), οδηγούμαστε στους ενδογενείς παράγοντες που σχετίζονται με τις ψυχολογικές αξιολογήσεις .
8
Μέθοδος PIAGET Με την συγκεκριμένη μέθοδο μπορούμε να ελέγξουμε τις νοητικές δομές σε σχέση με την βιολογική ανάπτυξη. Η αξιολόγηση είναι πολύωρη (τουλάχιστον 2,5-3 ώρες) καθώς ο ψυχολόγος πρέπει να κάνει μια διαδικασία από ασκήσεις . Καμία αξιολόγηση δεν κρατά λιγότερο από 2,5 ώρες
9
Γονείς και παιδί Θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το παιδί ως με το ρόλο του παιδιού και όχι με το ρόλο του μαθητή . Τις περισσότερες φορές οι γονείς μεταφέρουν το άγχος για το σχολείο στα παιδιά με αποτέλεσμα να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα και τα παιδιά να αντιμετωπίζουν το σχολείο μια μόνιμη άρνηση .
10
Αντιμετώπιση γονιών Σωστή κατανομή του χρόνου . Πρέπει να υπάρχει ισορροπία μαθητή –παιδιού. Αρχικά χειρίζονται οι γονείς τον χρόνο διαβάσματος αλλά , στην πορεία αφήνουν το παιδί να αποφασίσει πόση ώρα χρειάζεται. Αναφερόμαστε στο σχολείο με τον όρο ‘δουλειά ή εργασία’ για να καταλάβει ότι όλοι εργαζόμαστε σε διαφορετικούς τομείς . Έχουμε υποχρεώσεις ακόμα κι αν είμαστε κουρασμένοι. Το λαμβάνει ως εργασία και όχι ως σχολείο με αποτέλεσμα να νιώθει ευθύνες. Διάβασμα σε ήσυχο περιβάλλον . Να μην έρχεται σε επαφή με υπολογιστή , ούτε μουσική ,ούτε κινητό τηλέφωνο . Ο υπολογιστής να αντιμετωπίζεται μόνο ως μέσο ψυχαγωγίας σε συγκεκριμένο χρόνο και στιγμή. Να αναλάβει υποχρεώσεις (ατομική υγιεινή –προσωπική οργάνωση) και να το επιβραβεύουμε .
11
Εκπαιδευτικοί Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ντρέπονται ούτε να φοβούνται την αντίδραση του γονιού όταν ακούσει ότι το παιδί του, ίσως, έχει πρόβλημα δυσλεξίας ή μαθησιακών δυσκολιών . Όσο πιο νωρίς εντοπίσουμε το πρόβλημα τόσο πιο εύκολα επιλύεται .
12
Σεβαστή Ε. Δριμαροπούλου
Επιμέλεια : Σεβαστή Ε. Δριμαροπούλου Φιλόλογος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.