Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDeianira Vassos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Ανακατασκευή 3Δ Σκηνής από δυσδιάστατες Φωτογραφίες Βασιλάκης Ανδρέας-Αλέξανδρος Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Φούντος Ιωάννης
2
Εμφάνιση Προβλήματος Εμφάνιση Προβλήματος Οι ολοένα αυξανόμενες επιδόσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών οδηγούν στην ευκολότερη αναπαράσταση τρισδιάστατων περιβαλλόντων Τα εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούνται για αυτό το σκοπό προσφέρουν περισσότερες επιλογές και, ως αποτέλεσμα, γίνονται πιο πολύπλοκα και χρονοβόρα στη χρήση τους Επίσης, πολλά «εικονικά» αντικείμενα έχουν βάση αντίστοιχα πραγματικά Έτσι, γεννήθηκε το πρόβλημα της ανακατασκευής αντικειμένων σε υπολογιστή από πραγματικά αντικείμενα με βάση φωτογραφίες των τελευταίων Το πρόβλημα της 3Δ ανακατασκευής τυγχάνει ευρείας χρήσης, όπως σε αρχαία κτήρια, ιστορικά ευρήματα, προγράμματα εικονικής πραγματικότητας, ανακατασκευή ανθρώπινου σώματος, προσώπου κ.ά.
3
Ορισμός Προβλήματος Ορισμός Προβλήματος Ο ορισμός του προβλήματος μπορεί να συνοψιστεί ως η προσπάθεια απόκτησης τρισδιάστατων χαρακτηριστικών των αντικειμένων όταν έχουμε διαθέσιμες φωτογραφίες παρμένες από απλές μηχανές. Οι φωτογραφίες είναι ένα προϊόν μιας μη αμετάτρεπτης προβολής μιας τρισδιάστατης σκηνής σε μία δυσδιάστατη εικόνα.
4
Πλεονεκτήματα μεθόδου Πλεονεκτήματα μεθόδου Εύκολη στη χρήση (απαιτούνται μόνο οι φωτογραφίες και ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής) Οικονομική (δεν απαιτείται εξειδικευμένο υλικό, π.χ. 3Δ ψηφοποιητής [χειροκίνητος ή αυτόματος], συσκευή laser) Ευέλικτη (μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε μορφής και μεγέθους αντικείμενα) Δεν είναι απαραίτητη η γνώση της θέσης της φωτογραφικής μηχανής στις φωτογραφίες
5
Διαστρωμάτωση της γεωμετρικής δόμησης Διαστρωμάτωση της γεωμετρικής δόμησης Η τρισδιάστατη γεωμετρία χωρίζεται σε επίπεδα Προβολικό - Projective Συσχετισμένο - Affine Μετρικό - Metric Ευκλείδειο - Euclidean Τα επίπεδα αυτά είναι ορισμένα με βάση κάποιες σταθερές. Τι είναι σταθερά; Αναβάθμιση σε υψηλότερο επίπεδο;
6
Διαστρωμάτωση της γεωμετρικής δόμησης Διαστρωμάτωση της γεωμετρικής δόμησης Προβολικό Λιγότερο δομημένο επίπεδο, τομή γραμμών, cross ratio. Συσχετισμένο Επίπεδο του απείρου (παραλληλισμός, vanishing points). Μετρικό Υψηλότερο επίπεδο ανακατασκευής, απόλυτο κωνικό. Ευκλείδειο Απόλυτες αποστάσεις, γωνίες αντί σχετικές.
7
Αναπαράσταση εικόνας Αναπαράσταση εικόνας Η εικόνα είναι ένας δυσδιάστατος πίνακας φωτεινότητας (ή χρωμάτων). Μπορεί να εκφραστεί σαν συνάρτηση:
8
Μοντέλο της κάμερας Μοντέλο της κάμερας Προοπτικό μοντέλο κάμερας (ιδανική pinhole κάμερα).
9
Μοντέλο της κάμερας Μοντέλο της κάμερας Πίνακας Ρύθμισης (calibration matrix) K (εσωτερικοί παράμετροι) (εσωτερικοί παράμετροι) Πίνακας Προβολής (projection matrix) P κάμερας (εξωτερικοί παράμετροι) (εξωτερικοί παράμετροι)
10
Epipolar Γεωμετρία Epipolar Γεωμετρία Τα pixels που ταιριάζουν στις δύο εικόνες δεν μπορούν να μετακινηθούν αυθαίρετα από την μία εικόνα στην άλλη Epipolar γραμμή Έστω πίνακας 3x3 F: Θεμελιώδης πίνακας (Fundamental matrix)
11
Epipolar Γεωμετρία Epipolar Γεωμετρία Άλλος τρόπος… Epipole σημείο
12
Θεμελιώδης πίνακας Θεμελιώδης πίνακας Γραμμική μέθοδος υπολογισμού F (αλγόριθμος των 8 σημείων) (αλγόριθμος των 8 σημείων) Αν γνωρίζουμε 8 σημεία που ταιριάζουν σε κάθε εικόνα μπορούμε να επιλύσουμε το σύστημα με την SVD μέθοδο ή με την απαλοιφή Gauss.
13
Βελτίωση αλγορίθμου 8 σημείων Βελτίωση αλγορίθμου 8 σημείων Αιτία: π.χ. συντεταγμένες σημείου ανήκουν από (0,0) ως (1024,768) Συνεπάγεται μεγάλες ενδιάμεσες τιμές κατά τον υπολογισμό Άρα, μεγάλη πιθανότητα σφαλμάτων. Λύση (normalization): Μετασχηματισμός των συντεταγμένων ώστε να βρίσκεται από με το τύπο Υπολογισμός του F που αντιστοιχεί στα μετασχηματισμένα σημεία Υπολογισμός του Θεμελιώδη από το τύπο
14
3Δ Ανακατασκευή 3Δ Ανακατασκευή Αν θεωρήσουμε ότι το Π.Σ.Σ συμπίπτει με αυτό της 1 ης κάμερας και έστω ένας αυθαίρετος 4x4 πίνακας Η έχουμε: όπου και Έστω τότε Αν αναλύσουμε παραπάνω έχουμε Άρα, προκύπτει
15
Προβολική ανακατασκευή Προβολική ανακατασκευή Όπως πριν θεωρούμε ότι το Π.Σ.Σ συμπίπτει με αυτό της 1 ης κάμερας στον προβολικός χώρο Τότε ισχύει ότι ο πίνακας προβολής της 2 ης κάμερας είναι Χρησιμοποιώντας την μέθοδο της Τριγωνοποίησης βρίσκουμε την προβολική ανακατασκευή Έχουμεθέτουμε Συνεπάγεται το σύστημα το οποίο λύνουμε με SVD.
16
Συσχετισμένη Ανακατασκευή Συσχετισμένη Ανακατασκευή Για την αναβάθμιση σε συσχετισμένο από προβολικό επίπεδο πρέπει να υπολογίσουμε τον πίνακα :ώστε Έχει την ειδική ιδιότητα να προβάλλει όλα τα σημεία του προβολικού χώρου που ικανοποιούν την εξίσωση στις ομογενείς συντεταγμένες Αυτά τα σημεία σχηματίζουν το επίπεδο του απείρου. Χρειαζόμαστε τρία σημεία (vanishing points) για να το υπολογίσουμε. Μετά εκτελούμε την απαλοιφή Gauss στο σύστημα Για να υπολογίσουμε τα vanishing points xρησιμοποιούμε τον παραλληλισμό των γραμμών στις εικόνες.
17
Ευκλείδεια ανακατασκευή Ευκλείδεια ανακατασκευή Για την αναβάθμιση από συσχετισμένο σε ευκλείδειο επίπεδο πρέπει να υπολογίσουμε τον πίνακα :ώστε Για τον υπολογισμό του Κ χρησιμοποιούμε το απόλυτο κωνικό Υποθέτοντας ότι τα pixel έχουν s=0 και είναι τετράγωνα τότε Επίσης ισχύει για τα vanishing points (λόγω ορθογωνικότητας) : Έχουμε από πριν 3 vanishing points, άρα επιλύουμε το σύστημα με απαλοιφή Gauss και υπολογίσουμε Κ. Από κει υπολογίζουμε πίνακα αναβάθμισης
18
Εφαρμογή Εφαρμογή Παράθυροαλληλεπίδρασης:
19
Παράδειγμα: Epipolar γραμμές
20
Πειραματικά αποτελέσματα Πειραματικά αποτελέσματα ΚΥΒΟΣΕικόνες: Επιλεγμένα σημεία:
21
Πειραματικά αποτελέσματα Πειραματικά αποτελέσματα Προβολική ανακατασκευή: Συσχετισμένη ανακατασκευή:
22
Βιβλιογραφία Βιβλιογραφία [1] Γ. Δ. Ακρίβης, Β. Α. Δουγάλης, ''Εισαγωγή στην Αριθμητική Ανάλυση'', 2002. [1] Γ. Δ. Ακρίβης, Β. Α. Δουγάλης, ''Εισαγωγή στην Αριθμητική Ανάλυση'', 2002. [2] Θ. Θεοχάρης, Α. Μπεμ, ''Γραφικά, Αρχές και Αλγόριθμοι'', 1999. [2] Θ. Θεοχάρης, Α. Μπεμ, ''Γραφικά, Αρχές και Αλγόριθμοι'', 1999. [3] Gilbert Strang, ''Linear Algebra and its Applications'', 2001 [3] Gilbert Strang, ''Linear Algebra and its Applications'', 2001 [4] Mason Woo, Jackie Neider, Tom Davis, ''OpenGL programming guide : the official guide to learning OpenGL, version 1.1'', Addison Wesley, 1997 2nd Edition [4] Mason Woo, Jackie Neider, Tom Davis, ''OpenGL programming guide : the official guide to learning OpenGL, version 1.1'', Addison Wesley, 1997 2nd Edition [5] Yi Ma, Stefano Soatoo, Jana kosecka, Shankar S. Satry, ''An Invitation to 3-D Vision: From Images to Geometric Models'', 2004 [5] Yi Ma, Stefano Soatoo, Jana kosecka, Shankar S. Satry, ''An Invitation to 3-D Vision: From Images to Geometric Models'', 2004 [6] Mark Pollefys, ''Tutorial on 3D Modeling from images: Lecture Notes'', In conjunction with ECCV 2000, Dublin, Ireland, 26 June 2000 [6] Mark Pollefys, ''Tutorial on 3D Modeling from images: Lecture Notes'', In conjunction with ECCV 2000, Dublin, Ireland, 26 June 2000 [7] P. Beardsley, A. Zisserman and D. Murray, ''Sequential Updating of Projective and Affine Structure from Motion'', International Journal of computer Vision (23), No. 3, Jun-Jul 1997, Springer Verlag, pp. 235-259 [7] P. Beardsley, A. Zisserman and D. Murray, ''Sequential Updating of Projective and Affine Structure from Motion'', International Journal of computer Vision (23), No. 3, Jun-Jul 1997, Springer Verlag, pp. 235-259 [8] G. Golub and C. Van Loan, ''Matrix Computations'', John Hopkins Univercity Press, 1983. [8] G. Golub and C. Van Loan, ''Matrix Computations'', John Hopkins Univercity Press, 1983. [9] R. Hartley, ''In defence of the eight-point algorithm'', IEEE Trans. On Pattern Analysis and machine Intelligence, 19(6):580-593, June1997. [9] R. Hartley, ''In defence of the eight-point algorithm'', IEEE Trans. On Pattern Analysis and machine Intelligence, 19(6):580-593, June1997. [10] R. Hartley, P. Sturm, ''Triangulation'', Computer Vision and Image Understanding, 68(2):146-157, 1997. [10] R. Hartley, P. Sturm, ''Triangulation'', Computer Vision and Image Understanding, 68(2):146-157, 1997.
23
Τέλος Παρουσίασης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.