Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Kαθηγητής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Kαθηγητής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών: Τοπική Αυτοδιοίκηση και Ανάπτυξη
Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Kαθηγητής Επιστημονικός Υπεύθυνος Ερευνητικής Moνάδας 6, Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών ru6.cti.gr/bouras

2 Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής Προτεινόμενες Δράσεις Διαπιστώσεις Ερωτήσεις

3 Σημεία που επιβάλλουν τη χρήση ΤΠΕ (1/2)
Οι ΤΠΕ συμβάλλουν κατά 50% στην αύξηση της οικονομίας Το 35% των ευρωπαίων αποφασίζουν που θα πάνε διακοπές μέσω διαδικτύου. Η ευρυζωνικότητα σχετίζεται άμεσα με την οικονομική ευρωστία και κατά συνέπεια αποτελεί ένα κρίσιμο κομμάτι της εθνικής τηλεπικοινωνιακής υποδομής μιας ανεπτυγμένης χώρας Κοινωνία της Πληροφορίας

4 Σημεία που επιβάλλουν τη χρήση ΤΠΕ (2/2)
Η Ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για την "Κοινωνία της Πληροφορίας" και τα Media, Viviane Reding, τον Ιούνιο 2005 είχε αναφέρει: «Στόχος μας είναι μέχρι το 2010, να είναι συνδεδεμένα τα μισά ευρωπαϊκά νοικοκυριά σε ευρυζωνικά δίκτυα με ταχύτητες τουλάχιστον 10 Megabit το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας έτσι την πρόσβαση σε πλούσιες μορφές επικοινωνίας όπως το video.» Κοινωνία της Πληροφορίας

5 Η Δράση e-Europe 2005 της Ε.Ε.: Κοινωνία της Πληροφορίας για όλους
Σύγχρονες δικτυακές δημόσιες υπηρεσίες Ηλεκτρονική διακυβέρνηση (e-government) Ηλεκτρονικές υπηρεσίες μάθησης (e- learning) Ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας (e-health) Δυναμικό περιβάλλον ηλ. επιχειρείν (e-commerce) και ως καταλύτη γι’ αυτές, Διαδεδομένη διάθεση ευρυζωνικής πρόσβασης σε ανταγωνιστικές τιμές Ασφαλή υποδομή πληροφοριών Κοινωνία της Πληροφορίας

6 Η Ψηφιακή Στρατηγική i2010 της Ε.Ε.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τον Ιούνιο του 2005 τη νέα ψηφιακή στρατηγική i2010 που έχει ως στόχο η Ευρώπη να καταστεί ελκυστικότερη για επενδύσεις και καινοτομία σε προϊόντα και υπηρεσίες που βασίζονται στη γνώση. Οι τρεις κύριοι στόχοι του i2010: Ενιαίος ευρωπαϊκός χώρος της πληροφορίας που παρέχει οικονομικά προσιτές και ασφαλείς ευρυζωνικές επικοινωνίες και ψηφιακές υπηρεσίες Επιδόσεις παγκόσμιας κλάσης σε έρευνα και καινοτομία στις ΤΠΕ, κλείνοντας το χάσμα με τους ηγετικούς ανταγωνιστές της Ευρώπης Μια κοινωνία της πληροφορίας χωρίς αποκλεισμούς, που παρέχει δημόσιες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προάγει την ποιότητα ζωής. Κοινωνία της Πληροφορίας

7 Τι είναι Ευρυζωνικότητα;
Μία υποδομή για τον 21ο αιώνα με σημασία και επίδραση στην κοινωνία, στην ανάπτυξη και στην οικονομία αντίστοιχη του ηλεκτρισμού Το προηγμένο, εφικτό και καινοτόμο από πολιτική, κοινωνική, οικονομική και τεχνολογική άποψη περιβάλλον, αποτελούμενο από: την παροχή γρήγορων συνδέσεων στο Διαδίκτυο την κατάλληλη δικτυακή υποδομή την δυνατότητα του πολίτη να επιλέγει το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο για την ενδυνάμωση της καινοτομίας και την προστασία του ανταγωνισμού Κοινωνία της Πληροφορίας

8 Η σημασία της Ευρυζωνικότητας
O Επίτροπος της FCC στην Αμερική, Michael Copps τον Αύγουστο του 2003 είχε αναφέρει: «Τα ευρυζωνικά δίκτυα θα είναι για τον 21ο αιώνα τόσο κριτικής σημασίας όσο ήταν για τον 19ο αιώνα οι δρόμοι, τα κανάλια και οι σιδηροδρομικές γραμμές και για τον 20ο αιώνα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και τα ταχύτατα μέσα μαζικής μεταφοράς.» O Δήμαρχος του Σαν Φραντζίσκο σε πρόσφατες δηλώσεις του τόνισε: «Όπως το φως και το νερό, η ευρυζωνικότητα πρέπει να γίνει μέρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων» Κοινωνία της Πληροφορίας

9 Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής Προτεινόμενες Δράσεις Διαπιστώσεις Ερωτήσεις

10 Δείκτης Ετοιμότητας Δικτυακών Τεχνολογιών- NRI
Δυνατότητα χωρών να επωφεληθούν σε όλο το εύρος της οικονομίας και της κοινωνίας από την αξιοποίηση των ΤΠΕ Η Ελλάδα υποχώρησε από την 43η θέση (την περίοδο ) στην 48η (την περίοδο ) στην κατάταξη με βάση το Δείκτη Ετοιμότητας Δικτυακών Τεχνολογιών (Networked Readiness Index-NRI) μεταξύ 122 κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο. Δείκτης Κατάταξη Ελλάδας Μεταβολή Σύνολο χωρών NRI 48η θέση -5 122 NRI 43η θέση -1 115 NRI 42η θέση -9 104 NRI 34η θέση 102 Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

11 Υπολογιστής στο σπίτι Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία
Πηγή: Ευρωβαρόμετρο,Νοε-Δεκ 2006 Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

12 Xρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ανά φύλο και περιφέρεια
Πηγή: Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, Οκτ-Δεκ 2006 Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

13 Διείσδυση Ευρυζωνικότητας
Πηγή: ΟΟΣΑ – Δεκ. 2006 Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

14 Χρήση του Διαδικτύου ανά φύλο και περιφέρεια
Πηγή: Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, Οκτ-Δεκ 2006 Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

15 Μέτερηση δεικτών eEurope – i2010 Πρόσβαση στο Διαδίκτυο ανά Περιφέρεια
Πηγή: Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, Μάρτιος 2007 Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

16 Βασικές αιτίες που μας οδηγούν στις τελευταίες θέσεις
Η χώρα αποτελεί σχετικά μικρή αγορά στον τομέα της πληροφορικής και των επικοινωνιών σε σχέση με της άλλες χώρες της ΕΕ. Η αγορά τα προηγούμενα χρόνια ειδικότερα, παρουσίαζε αρκετές ιδιαιτερότητες που κύρια οφειλόταν στην έλλειψη ενός ανταγωνιστικού τηλεπικοινωνιακού νόμου. Η χώρας μας λόγο της μορφολογίας της δεν επιτρέπει την εύκολη ανάπτυξη ευζωνικών δικτύων από άκρη σε άκρη. Απουσία ευρυζωνικών υπηρεσιών οι οποίες θα μπορούσαν θεωρητικά να δημιουργήσουν τη ζήτηση ευρυζωνικων υπηρεσιών και να αναπτύξουν μια αγορά στον τομέα αυτό. Χαμηλή διείσδυση του Internet η οποία τα τελευταία 2 χρόνια παρουσιάζει στασιμότητα Το Internet χώρα μας αποτελεί ακριβό προϊόν. Υπάρχει ένας πάροχος σε πλεονεκτική θέση Δεν υπάρχει σύγκλιση φωνής και Internet Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

17 Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα
Δυνατότητα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών σε πολίτες μη ευνοημένων αστικών ή αγροτικών περιοχών Κάλυψη των μακροπρόθεσμων τηλεπικοινωνιακών αναγκών σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας Προώθηση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών Έμμεση ενίσχυση της βιομηχανίας παραγωγής περιεχομένου, αφού η διάδοση της ευρυζωνικότητας αποτελεί ικανή συνθήκη για τη διάδοση νέων, προηγμένων ευρυζωνικών υπηρεσιών Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

18 Οι ΤΠΕ δεν υπάρχουν στο λόγο των πολιτικών
Τα ελληνικά πολιτικά κόμματα και η τοπική αυτοδιοίκηση δεν αναφέρουν – προωθούν την ευρυζωνικότητα και τα οφέλη της Σε αντιδιαστολή με: Παράδειγμα 1: Οι δήμαρχοι του Παρισιού και της Βιέννης ανακοινώνουν προγράμματα για «fiber to the home» σε χιλιάδες νοικοκυριά Παράδειγμα 2: Στις τελευταίες εκλογές των ΗΠΑ η ευρυζωνικότητα ήταν μια ερώτηση στο debate Bush - Kerry Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία

19 Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής Προτεινόμενες Δράσεις Διαπιστώσεις Ερωτήσεις

20 Ψηφιακή ΤΑ (1/6) Μία Ψηφιακή ΤΑ στοχεύει στη χρήση των ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) για την ηλεκτρονική υποστήριξη: Της επικοινωνίας και της συνεργασίας των Δημοσίων Οργανισμών με τους Πολίτες και τις Επιχειρήσεις καθώς επίσης και άλλους Δημόσιους Οργανισμούς Των εσωτερικών λειτουργιών των Δημοσίων Οργανισμών Παροχή υπηρεσιών για τους πολίτες Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

21 Ψηφιακή ΤΑ (2/6) Μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση της Ψηφιακής ΤΑ θα πρέπει να εστιάσει στους 3 βασικούς εμπλεκόμενους στη λειτουργία ενός Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης: στους αιρετούς στο υπηρεσιακό προσωπικό των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους πολίτες και στις τοπικές επιχειρήσεις Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

22 Ψηφιακή ΤΑ (3/6) Επίσης η Ψηφιακή ΤΑ να εστιάζει στις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στους 3 βασικούς εμπλεκόμενους στη λειτουργία ενός Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης : Τη δημοκρατική διάσταση της σχέσης μεταξύ των αιρετών και της κοινωνίας των πολιτών Τη διάσταση της παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις από το προσωπικό των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Τη διάσταση της διοίκησης των δημοτικών υπηρεσιών από την αιρετή ηγεσία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

23 Ψηφιακή ΤΑ (4/6) Η δημιουργία της Ψηφιακής ΤΑ στηρίζεται σε νέες δράσεις που δεν έχουν αναδειχθεί συστηματικά μέχρι σήμερα και καλύπτουν τις παρακάτω ενότητες: Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και υποδομές που μειώνουν τον χρόνο και βελτιώνουν την ποιότητα των συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων με την ΤΑ. Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και υποδομές που διευκολύνουν και υποστηρίζουν την τοπική επιχειρηματικότητα. Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

24 Ψηφιακή ΤΑ (5/6) Τοπική ανάπτυξη μέσα από επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού καθώς και άλλες δράσεις εκπαίδευσης. Δράσεις που υποστηρίζουν τις αποφάσεις της ΤΑ, προωθούν τη διαφάνεια και διευκολύνουν τη συμμετοχή των πολιτών και τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς. Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

25 Εμπειρία Ελληνική Διεθνής ΚΕΔΚΕ ΠΕΤΑ ΕΕΤΑΑ ΙΤΑ eΤρίκαλα Πορτογαλία
Ισπανία (San Sebastian, Catarroja) Σουηδία (Γκετενμπόργκ) Γαλλία (Metz) Ιταλία (Ρώμη) Μεγάλη Βρετανία (Εδιμβούργο, Γλασκόβη) Βραζιλία (Santo Andre) INEC Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

26 Χαρακτηριστικά και Προϋποθέσεις για την ανάπτυξη των ΤΠΕ στην Τ.Α.
Οι ΤΠΕ & Διαδικτύου έχουν τέτοια φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά ώστε να επηρεάζουν τον τρόπο εργασίας, επικοινωνίας και μάθησης. Ειδικότερα είναι: Τεχνολογίες Υποδομής Καθολικής Εφαρμογής Ανατρεπτικές Αποδιαρθρωτικές & Αναδιαρθρωτικές Επιτρέπουν την υπέρβαση σταδίων εξέλιξης Η αξιοποίηση τους προϋποθέτει και απαιτεί: Οργανωτικές & Θεσμικές αλλαγές Αλλαγές στην οργάνωση της εργασίας και κυρίως στις νοοτροπίες (καταπολέμηση της τεχνοφοβίας) και τις συμπεριφορές Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

27 Προϋποθέσεις & Προκλήσεις – Υποδομές
Προϋποθέσεις & Προκλήσεις – Υποδομές Ελάχιστο επίπεδο πληροφοριακής υποδομής σε κάθε Δήμο, ανάλογα με το μέγεθος και τη δραστηριότητα που αναπτύσσει Αναδιοργάνωση, διασύνδεση και διαλειτουργικότητα Υποδοχή και αξιοποίηση δικτύων και υποδομών που θα δημιουργηθούν: όπως π.χ. το Εθνικό Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης (ΣΥΖΕΥΞΙΣ), οι Ευρυζωνικές υποδομές, ο Πληροφοριακός εξοπλισμός Δήμων και Νομαρχιών... Δεν γίνονται όλα από την αρχή: αναγνωρίζονται και αναλύονται οι κοινές απαιτήσεις των συστημάτων των Δήμων Δημιουργούνται βασικές πλατφόρμες – εργαλεία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

28 Προϋποθέσεις & Προκλήσεις – Ανθρώπινοι Πόροι
Ελάχιστο επίπεδο ανθρωπίνων πόρων ανάλογα με το μέγεθος του Δήμου - «Η Πληροφορική και το Διαδίκτυο θέλουν τους ανθρώπους τους» Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των χρηστών: οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο μπορούν να γίνουν εύχρηστα εργαλεία και να βοηθήσουν στην καθημερινή μας εργασία Ανοιχτή διάχυση και διαχείριση της πληροφορίας, μοντέλα συνεργασίας και ανταλλαγής πρακτικών, επιμόρφωση Αξιοποίηση υπό διαμόρφωση υποδομών και προώθηση νέων έργων: Εθνικό Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης (υπηρεσίες και πλατφόρμες συνεργασίας), έργα επιμόρφωσης (γενικά και ανά έργο) Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

29 Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής Προτεινόμενες Δράσεις Διαπιστώσεις Ερωτήσεις

30 Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας για την εφαρμογή ΤΠΕ στην ΤΑ
Ισχυρές δεσμεύσεις της κάθε ηγεσίας στους στόχους Προτεραιότητες και αυστηρή προκαταβολική αξιολόγηση φορέων για την επίτευξη στόχων Αποκέντρωση στην υλοποίηση, βάσει κανόνων και χρονοδιαγραμμάτων. Σε περίπτωση αποκλίσεων επιβολή διαβαθμισμένων κυρώσεων Ενίσχυση με επιχειρησιακούς ή τεχνικούς συμβούλους σε εκείνους που απαιτούνται ή αξιολογούνται ως έχοντες αδυναμίες Απλοποίηση διαδικασιών από την ισχύουσα υπερβολική γραφειοκρατία Κίνητρα επιβράβευσης για όσους μετά από αξιολόγηση επιτύχουν καθορισμένους στόχους. Αυτό συντείνει στον ανταγωνισμό και την εκδήλωση άμιλλας Διακομματικές επιτροπές για δημόσια διαβούλευση προδιαγραφών – διαφάνεια διαγωνισμών (δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο όλων των σταδίων) Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής

31 Επένδυση σε ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (1/2)
Επένδυση σε ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (1/2) Τα «Ευρυζωνικά δίκτυα» παρέχουν δυνατότητα γρήγορων, ασφαλών και αξιόπιστων συνδέσεων στο διαδίκτυο στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού μίας περιοχής με ανταγωνιστικές τιμές. Στην ΤΑ προσφέρουν δυνατότητες για την παροχή καλλίτερων υπηρεσιών προς τον πολίτη αλλά και πηγή εσόδων, δεδομένου ότι οι ΤΑ μπορούν να συμμετέχουν στην κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση ευρυζωνικών υποδομών. Η υλοποίηση των ευρυζωνικών δικτύων επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην λειτουργία κάθε τοπικής κοινωνίας και συμβάλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολίτη αφού παρέχουν νέες δυνατότητες για υπηρεσίες υγείας, μάθησης, πολιτισμού, ψυχαγωγίας και επιχειρηματικότητας. Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής

32 Επένδυση σε ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (2/2)
Επένδυση σε ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (2/2) 4ετές σχέδιο στην Βαρκελώνη για να συνδέσει 386 δήμους με ένα κεντρικό δίκτυο 10 Gbps με προϋπολογισμό 448 εκατομμύρια € Η όλη δράση στηρίζεται σε ένα σχέδιο 25-έτους επένδυσης – απόσβεσης, με επιστροφή 8% ετησίως. Παρόμοιες προσπάθειες εντοπίζονται στην Σουηδία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία. Κρίσιμο σημείο αποτελεί ο ενιαίος και συντονισμένος έλεγχος, με τους δήμους, των δημοτικών οδών και δρόμων. Η ιδέα είναι να υπάρξει μια τρίτη οντότητα στην οποία οι δήμοι μπορούν να δώσουν τις αρμοδιότητες που έχουν εκχωρήσει στην LocalRet με σκοπό την συντονισμένη φυσική πρόσβαση, για να χτιστεί άμεσα το δίκτυο. Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής

33 ΑΝΟΙΚΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Ανοικτά πρότυπα και εργαλεία ανοικτού λογισμικού
ομαλή ανάπτυξη και προσαρμογή στις νέες συνθήκες σοβαρές, οργανωμένες επενδύσεις άπαξ αποτελεσματικά προϊόντα και υπηρεσίες Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής

34 Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής Προτεινόμενες Δράσεις Διαπιστώσεις Ερωτήσεις

35 Μετάβαση στην Ψηφιακή ΤΑ
Η μετάβαση της ΤΑ στο μοντέλο της Ψηφιακού ΤΑ στηρίζεται στις παρακάτω πολιτικές: Ανάπτυξη των υποδομών ΤΠΕ Ηλεκτρονικές υπηρεσίες και περιεχόμενο Ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων Συντονισμός Προτεινόμενες Δράσεις

36 Ανάπτυξη των υποδομών ΤΠΕ
Οι υποδομές ΤΠΕ αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Κοινωνίας της Γνώσης, της Ανάπτυξης, και τις ευημερίας με χρήση ΤΠΕ. Η υποδομή αυτή κάνει δυνατή τη γρήγορη, φιλική και με χαμηλό κόστος αποθήκευση, ανάκτηση, διακίνηση και επεξεργασία της ψηφιοποιημένης πληροφορίας υπό τη μορφή φωνής, δεδομένων, εικόνας. Προτεινόμενες Δράσεις

37 Ηλεκτρονικές υπηρεσίες και περιεχόμενο
Η πολιτική της τοπικής αυτοδιοίκησης εστιάζεται σε μια Κοινωνία της Γνώσης, της Ανάπτυξης, και τις ευημερίας με χρήση ΤΠΕ, προσβάσιμη για όλους μέσα και επικεντρώνεται στην προαγωγή της δημοκρατικής λειτουργίας και της διαφάνειας και την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Προτεινόμενες Δράσεις

38 Ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων (1/2)
Η ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της τοπικής αυτοδιοίκησης περιλαμβάνει: Την στελέχωση κάθε Δήμου με άτομα με τις απαιτούμενες δεξιότητες για την προώθηση της Κοινωνίας της Γνώσης, της Ανάπτυξης, και τις ευημερίας με χρήση ΤΠΕ Την σταδιακή κατάρτιση στη χρήση ΤΠΕ όλων των εργαζόμενων στους ΟΤΑ, ώστε να γίνουν καλοί χρήστες Την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και των επιχειρήσεων κάθε δήμου στην χρήση των νέων υπηρεσιών Προτεινόμενες Δράσεις

39 Ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων (2/2)
(συνέχεια) Την σταδιακή συστηματική αναβάθμιση των δεξιοτήτων όλων των χρηστών, ώστε οι νέες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο μπορούν να γίνουν εύχρηστα εργαλεία και να βοηθήσουν στην καθημερινή τους εργασία Την ανοιχτή διάχυση και διαχείριση της πληροφορίας, μοντέλα συνεργασίας και ανταλλαγής «καλών» πρακτικών Την αξιοποίηση των υπό διαμόρφωση δημόσιων υποδομών. Προτεινόμενες Δράσεις

40 Συντονισμός (1/2) Ο Συντονισμός των εμπλεκομένων φορέων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και η συνέργια με υφιστάμενες παράλληλες ή συμπληρωματικές δράσεις: Υιοθέτηση και προώθηση της στρατηγικής για την Κοινωνία της Γνώσης, της Ανάπτυξης, και τις ευημερίας με χρήση ΤΠΕ Υποστήριξη στην ανάλυση και αξιοποίηση της διεθνούς, εθνικής και τοπικής εμπειρίας. Προτεινόμενες Δράσεις

41 Συντονισμός (2/2) (συνέχεια)
Ανάδειξη και προβολή πρωτοβουλιών και καλών πρακτικών δήμων και κοινοτήτων, τοπικών ενώσεων, δημοτικών, διαδημοτικών εταιρειών, κλπ. Προώθηση συνεργασιών και διευκόλυνση πρωτοβουλιών δήμων και κοινοτήτων, τοπικών ενώσεων και δημοτικών - διαδημοτικών εταιριών Οργάνωση και συντονισμός νέων δράσεων, προσφορά υπηρεσιών και τεχνογνωσίας στην τοπική αυτοδιοίκηση και στη δημόσια διοίκηση Προτεινόμενες Δράσεις

42 Προτεινόμενο Επιχειρηματικό Σχέδιο
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Επιμόρφωση ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Προτεινόμενες Δράσεις

43 Δράση A: Υποδομές Περιλαμβάνονται όλες τις δράσεις σχετικά με την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών ΤΠΕ για την ανάπτυξη της Ψηφιακής ΤΑ και υποστήριξη του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Οι υποδομές ΤΠΕ αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Ψηφιακής ΤΑ. Προτεινόμενες Δράσεις

44 Δράση B: Υπηρεσίες Η Ψηφιακή ΤΑ εστιάζεται σε μια Κοινωνία των Πολιτών προσβάσιμη για όλους και επικεντρώνεται στην προαγωγή της δημοκρατικής λειτουργίας και της διαφάνειας και την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Η ανάπτυξη πληροφοριακού, πολιτισμικού και εκπαιδευτικού περιεχομένου οδηγεί σε μεγάλο βαθμό και στην ανάπτυξή της ίδιας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Προτεινόμενες Δράσεις

45 Δράση Γ: Πολιτικές Περιλαμβάνονται οι απαραίτητες πολιτικές οι οποίες θα εξασφαλίσουν τον συντονισμό των εμπλεκομένων φορέων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και η συνέργια με υφιστάμενες παράλληλες ή συμπληρωματικές δράσεις. Οι κατάλληλες πολιτικές είναι αυτές οι οποίες θα συμβάλουν στην αξιοποίηση των αποτελεσμάτων των άλλων δράσεων και θα οδηγήσουν στην υιοθέτηση και προώθηση της Ψηφιακής ΤΑ μειώνοντας το ψηφιακό χάσμα. Προτεινόμενες Δράσεις

46 Δράση Δ: Επιμόρφωση Ο εκσυγχρονισμός της τοπικής αυτοδιοίκησης και η δημιουργία Ψηφιακής ΤΑ δεν μπορεί παρά να στηριχθεί στο ανθρώπινο δυναμικό της τοπικής αυτοδιοίκησης μέσα από την κατάρτιση και επιμόρφωση των εν ενεργεία υπαλλήλων σε θέματα οργάνωσης, διοίκησης και πληροφορικής. Προτεινόμενες Δράσεις

47 Πολιτικές Ψηφιακής ΤΑ Εξυπηρέτηση του πολίτη
Μείωση του Ψηφιακού χάσματος και Απόκτηση δεξιοτήτων Δημόσια Αγαθά (Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα, Ευρυζωνικότητα, Φάσμα, Περιεχόμενο) Φθηνός φορητής Η/Υ για μαθητές Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας Ψηφιακό Περιβάλλον Προτεινόμενες Δράσεις

48 Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής Προτεινόμενες Δράσεις Διαπιστώσεις Ερωτήσεις

49 ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ (1/3) Αυτό που χρειάζεται σήμερα είναι η επιτάχυνση των ρυθμών, η μεγαλύτερη συνειδητοποίηση των πραγματικών δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ΤΠΕ για : τη βελτίωση της δουλειάς των δήμων, της λειτουργίας τους και των αποφάσεών τους, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή κάθε δήμου, για τη μεγαλύτερη εμπλοκή των δημοτών στα τοπικά δρώμενα και στην ενδυνάμωση ρόλου τους στη διαμόρφωση και τον έλεγχο των αποφάσεων που τους αφορούν, και τέλος στην τοπική ανάπτυξη με τη διαμόρφωση νέων ευκαιριών για την προώθηση δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πρωτοβουλιών σε κάθε τόπο και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης με τη δημιουργική αξιοποίηση ιδίως των νέων ανθρώπων που μπορούν, έτσι, να μενουν στον τόπο τους, να προσφέρουν δημιουργικά, χωρίς να χάσουν την επαφή τους με τις σύγχρονες τεχνολογικές και άλλες εξελίξεις. Διαπιστώσεις

50 ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ (2/3) Απαιτείται μια καλά μελετημένη και δομημένη στρατηγική μετάβασης από τη σημερινή κατάσταση στην επιδιωκόμενη, ενός ηλεκτρονικού δήμου, που θα πρέπει να εφαρμοστεί με επιμονή και συνεχή έμπρακτη δέσμευση όλων των ενδιαφερομένων Το ζητούμενο είναι: η βελτίωση της λειτουργίας των δήμων, η ανάπτυξη της συμμετοχής των πολιτών και η τοπική οικονομική ανάπτυξη, για τα οποία οι ΤΠΕ αποτελούν βασικό μέσο. Επομένως, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι ουσιαστικά αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη διακυβέρνηση. Η ηλεκτρονική δημοκρατία είναι πρώτα απ΄ όλα αναβαθμισμένη δημοκρατία. Διαπιστώσεις

51 ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ (3/3) Η Τεχνολογία είναι το μέσο και όχι αυτοσκοπός.
Η Τεχνολογία είναι το μέσο και όχι αυτοσκοπός. Η Κοινωνία της Πληροφορίας είναι πρώτα και πάνω απ΄όλα Κοινωνία. Δεν είναι κουτιά και λογισμικό που απλώς τα «φυτεύουμε» στον δήμο. Δεν είναι απλό άθροισμα έργων. Είναι πάνω απ΄όλα ανθρώπινα δίκτυα. Ο χρήστης της τεχνολογίας (δημότης, επιχείρηση, τοπικός φορέας, εργαζόμενος στον δήμο, αιρετός), πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο μιας στρατηγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ. Όλα τα άλλα έπονται. Διαπιστώσεις

52 Κοινωνία της Πληροφορίας
Ευρώπη – Ελλάδα - Μεσσηνία Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σημεία – Κλειδιά της Στρατηγικής Προτεινόμενες Δράσεις Διαπιστώσεις Ερωτήσεις

53 Ερωτήσεις

54 Ευχαριστώ Χρήστος Μπούρας
Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΜ-6/ΕΑΙΤΥ ru6.cti.gr/bouras


Κατέβασμα ppt "Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Kαθηγητής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google