Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εθνικές και Διεθνικές Κοινότητες στην Οθόνη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εθνικές και Διεθνικές Κοινότητες στην Οθόνη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εθνικές και Διεθνικές Κοινότητες στην Οθόνη
IAKA-ΠΑΝΕ/ΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Χειμερινό Εξάμηνο 11η εβδομάδα Ελένη Σιδέρη

2 Στόχοι Τι σημαίνει ο όρος παγκόσμιο σινεμά;
Πώς διαμορφώνεται αυτό το ‘παγκόσμιο’ στον κινηματογράφο ( παραγωγή, διανομή, πρόσληψη)

3 Παγκοσμιοποίηση και το παγκόσμιο
O Robertson (1992) υποστήριξε ότι η παγκοσμιοποίηση είναι ουσιαστικά μια συμπύκνωση του κόσμου και μια ενίσχυση της αίσθησης του κόσμου ως ενότητας Σε αυτήν την αίσθηση μεγάλη σημασία έπαιξαν τα ΜΜΕ, οι νέες τεχνολογίες αλλά και ο κινηματογράφος

4 Πληθωρισμός παραγωγής Γ. Μαρούδας, Σημειώσεις για Ψηφιακό σινεμά 2012
1.554 κινηματογραφικά φεστιβάλ 5.862 υποβολές συμμετοχής στο φ. μικρού μήκους του Κλερμόν Φεράν το 2010 3.812 υποβολές συμμετοχής στο φ. ανεξάρτητων μεγάλου μήκους στο Σάντανς, 2011 35 ώρες βίντεο το λεπτό ανεβαίνουν στο Youtube ( ), το ισοδύναμο δηλ. με περίπου 25 χιλιάδες κινηματογραφικές ταινίες ημερησίως

5 MPAA (Motion Pictures Association of America) Γ
Οι έξι μεγάλες εταιρείες μέλη της MPAA, γνωστές και ως “big six”, είναι: η Sony Pictures Entertainment Inc., (ιδιοκτησίας Sony Corporation), η 20th Century Fox Film Coroporation (ιδιοκτησίας Νews Corporation) η Warner Bros Entertainment Inc. (ιδιοκτησίας Time Warner Inc.), η Paramount Pictures (ιδιοκτησίας Viacom), η Universal Studios (ιδιοκτησίας ΝBC Universal) και η Walt Disney Studios Motion Pictures (ιδιοκτησίας Walt Disney Company). Οι παραπάνω εταιρείες, αν και συχνά συμμετέχουν οι ίδιες ή θυγατρικές τους στην παραγωγή των ταινιών, κατά κύριο λόγο λειτουργούν ως παγκόσμιοι κινηματογραφικοί διανομείς.

6 Kινηματογραφικές αίθουσες: 25%, ΤV: 25%
‘Πίτα’ Κατανάλωσης The End? Far from it”, Ed Cumming, More Intelligent Life, Ηome Video/DVD: 50% , Kινηματογραφικές αίθουσες: 25%, ΤV: 25%

7 To παγκόσμιο σινεμά χαρακτηρίζεται από δυο λέξεις
Εντροπία Και Δίκτυα Το πρώτο χαρακτηρίζει το σύνθημα της παγκοσμιοποίησης «παντού, τώρα» Το δεύτερο χαρακτηρίζει τα κινηματογραφικά δίκτυα και συστήματα εταιριών παραγωγής και διανομής αλλά κυρίως τα φεστιβάλ

8 Νέος Ρόλος για τα φεστιβάλ
Δεν προσπαθούν πλέον να ανακαλύψουν νέες δημιουργούς και έργα αλλά δημιουργούν τις συνθήκες παραγωγής τους (φόρουμ για παραγωγή, μάρκετινγκ, δημιουργικά workshop) συντελούν στο να αναπτυχθούν οι συνθήκες ώστε να παραχθούν έργα για ένα παγκόσμιο κοινό

9 Ο νέος ‘νέος ελληνικός’ κινηματογράφος ή το νέο ‘νέο κύμα ή Greek weird cinema
1970 στροφή από ένα ελληνικό σινεμά για όλους στο σινεμά του δημιουργού (νέος ελληνικός κινηματογράφος, πχ Αγγελόπουλος, Βούλγαρης, Παναγιωτόπουλος, Νικολαϊδης, Πανουσόπουλος κα). Το 1990/2000 στροφή σε ένα πιο μαζικό κινηματογράφο επηρεασμένο από την τηλεόραση (Safe Sex 1999, εισιτήρια)

10 Πέρα από την επίδραση της τηλεόρασης σε αυτήν την αναγέννηση (ηθοποιοί, συγγραφείς από την ΤV, Ρέππας –Παπαθανασίου, Περάκης) υπάρχει και η ανάπτυξη ενός κινηματογράφου της νοσταλγίας (Τέλος Εποχής Κόκκινος 1994, Πολίτικη Κουζίνα, Μπουλμέτης, 2003) Η αναγέννηση του ελληνικού σινεμά σχετίζεται με τη χρυσή περίοδο της ελληνικής τηλεόρασης, η στήριξη του ΕΚΚ από το ΥΠΠΟ και ΕΕ, εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων)

11 Σημαντικός είναι και ο ρόλος της διαφήμισης και της επικοινωνιακής πολιτικής της ταινίας που πια θεωρείται προϊόν το οποίο ψάχνει να βρει μερίδιο στην αγορά με όρους μάκετινγκ

12 Αφροδίτη Νικολαίδου Στην περίπτωση του Τέλους Εποχής, εκτός από τα δελτία Τύπου – κάτι που για την εποχή δεν ήταν τόσο απλό αφού το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά αρχεία δεν χρησιμοποιούνταν – γεγονός προς επικοινωνία αποτέλεσε το πρώτο επιτυχημένο Σαββατοκύριακο. Είδηση δηλαδή έγινε η ίδια η επιτυχία της ταινίας. Η στρατηγική αυτή συμπληρώθηκε από συνεντεύξεις και κείμενα που δεν αφορούσαν άμεσα την ταινία, αλλά είχαν αφορμή αυτήν. Στόχος ήταν να δημοσιεύονται πράγματα που εμμέσως αφορούσαν την ταινία. Με αυτό τον τρόπο, το Τέλος Εποχής ακουγόταν πέρα από τα αυστηρώς σινεφιλικά κανάλια ή τα έντυπα νέων προσεγγίζοντας ένα ευρύ κοινό, το οποίο με τη σειρά του στήριξε την ταινία. Για παράδειγμα, ο Παύλος Τσίμας διηύθυνε τότε μια πολυπρόσωπη εκπομπή πολιτικής κυρίως θεματολογίας. Η Παπαζαχαρίου πρότεινε, και έγινε αποδεκτό, να γίνει μια εκπομπή με θέμα τις «γενιές» – όποιος έχει δει την ταινία μπορεί να καταλάβει γιατί – και εκεί να προσκαλέσουν το σκηνοθέτη και τον παραγωγό

13 Μέσα από αυτό το πλαίσιο αναδύονται νέοι Έλληνες δημιουργοί , όπως ο Γιώργος Λάνθιμος με τον Κυνόδοντα που είναι και καλοί γνώστες του μέσου αλλά και της αγοράς αλλά και πιο εξωστρεφείς οι ίδιοι και οι εταιρίες παραγωγής αφήνοντας πίσω τις αγκυλώσεις εμπορικό/ποιοτικό

14 Λάνθιμος: Commercials offer me more than money. When I made my first film, by having worked ten years in the advertising sector, I was on set and I didn’t have the slightest anxiety about technical matters. We were five people who placed the technical aspect of cinema at our fingertips […] Advertisement gives you a great advantage […] While you work with actors and scripts, you practice on what you like to do. (Thoma 2008)

15 Δείτε το παρακάτω απόσπασμα
Εντοπίστε στοιχεία που μπορούν να θεωρηθούν ότι βοήθησαν την ταινία να σημειώσει επιτυχία στο δίκτυο των φεστιβάλ Επίσης εντοπίστε στοιχεία που την συνδέουν με το διεθνικό

16 Πόσο η ταινία προσδιορίζει το κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο;
Ποια στοιχεία παραπέμπουν σε ένα ‘ εθνικό’ περίγυρο; Ποια στοιχεία περιεχομένου και κινηματογραφικής γλώσσας παραπέμπουν στο χαρακτηρισμό ‘weird’; Πόσο πιστεύετε ότι το τελευταίο σχετίζεται με την επιτυχία της ταινίας στα φεστιβάλ;

17 Στυλ και παγκοσμιοποίηση
Style is the principle of decision in a work of art, the signature of the artist’s will. Suzan Sonntag Τα μιντιακά τοπία και τα τεχνοτοπία που εντοπίζει ο Απαντουράι ως μέρος των διασυνδέσεων που δημιουργεί η παγκοσμιοποίηση συμβάλουν στη δημιουργία ενός κοινού πεδίου προσλήψεων και κατανάλωσης εικόνων ενώ ταυτόχρονα παράγει και ένα κορεσμό εικόνων που αναζητεί το ‘καινούργιο’ που όμως θα πρέπει να κατανοείται σε διαφορετικά επίπεδα (τοπικό/εθνικό/ παγκόσμιο)

18 To σινεμά του Χονγκ Κονγκ
Παραγωγή ταινιών Κουνγκ-Φου (1970 Μπρους Λι) Μεγάλη διασπορά κοινού μέσα από τις διασπορικές κοινότητες Σύνδεση με το Ευρωπαϊκό σινεμά μέσω της Βρετανικής κυριαρχίας Απόφαση της Κινεζικής κυβέρνησης να το μετατρέψουν σε παγκόσμιο πόλη-σύμβολο αναγέννησης της χώρας μετά την ένωσή του με την Κίνα

19 In the Mood of Love εντοπίστε στοιχεία της κινηματογραφικής γλώσσας της ταινίας (φωτογραφία, μοντάζ, αφήγηση) και στοιχεία περιεχομένου που συντελούν στο προσωπικό ύφος/στυλ Θεωρείτε ότι βοηθούν ή όχι στην παγκόσμια επιτυχία της

20 Το παγκόσμιο σινεμά Αποτελεί αποτέλεσμα οικονομικών συνθηκών και τεχνολογικών εξελίξεων που δημιουργούν ένα διασυνδεδεμένο δίκτυο διανομής και κατανάλωσης, το δίκτυο των φεστιβάλ που διαμόρφωσαν αγορά και κοινό που έψαχνε ταινίες που απαντούσαν σε ένα παγκόσμιο φαντασιακό (περιέργεια για το ανθρώπινο πέρα από το εθνικό, συνείδηση ενός διασυνδεδεμένου κόσμου και προβλημάτων, κατανόηση κινηματογραφικών παραδόσεων και στυλ σε ένα διευρυμένο κοινό αλλά και κατανάλωση του διαφορετικού)

21 Δε σημαίνει όμως πως το ίδιο ‘παγκόσμιο’ καταναλώνεται παντού πχ επιτυχία των ινδικών ταινιών στη Νιγηρία, επιτυχία των Νιγηριανών ΄[Νόλιγουντ] στις διασπορές και άλλες αφρικανικές χώρες Επίσης όπως δείχνουν οι εθνογραφικές έρευνες κοινού κατανόηση γίνεται με διαφορετικά κριτήρια

22

23 Λέξεις Κλειδιά Παγκόσμιο, στυλ, κινηματογραφική παγκοσμιοποίηση, νέο-νέο ελληνικό σινεμά, σινεμά του Χονγκ Κονγκ


Κατέβασμα ppt "Εθνικές και Διεθνικές Κοινότητες στην Οθόνη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google