Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Σχολικός εκφοβισμός μαθητές : Καραχρήστος Σπυρίδων Αραμπατζή Κατερίνα 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης
2
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Πότε εμφανίστηκε; Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού μελετήθηκε για πρώτη φορά το 1978 στη Νορβηγία και 9 χρόνια μετά, το 1987, σε πολλά επιστημονικά περιοδικά εμφανίζεται ο σχετικός όρος “bullying”.
3
Παράμετροι σχολικού εκφοβισμού
Μια σημαντική παράμετρος που τίθεται είναι η έννοια της επανάληψης. Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός. Δεν είναι ένας απλός τυχαίος καβγάς μεταξύ δυο παιδιών στη σχολική αυλή. Επίσης, περιλαμβάνει ανισορροπία δύναμης ή εξουσίας μεταξύ του παιδιού που εκφοβίζει και του παιδιού που εκφοβίζεται. Το αποτέλεσμα αυτής της πράξης είναι η δεύτερη σημαντική παράμετρος. Οι πράξεις σχολικού εκφοβισμού έχουν αποτέλεσμα ή θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα σωματική βλάβη ή συναισθηματικές δυσκολίες (δυσκολίες συμπεριφοράς) πάνω στο παιδί.
4
Μορφές εκφοβισμού Μπορεί να πάρει διάφορες μορφές:
Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον Λεκτικός Εκφοβισμός με εκβιασμό Έμμεσος ή κοινωνικός Ηλεκτρονικός Ρατσιστικός Σεξουαλικός
5
Παράδειγμα σχολικού εκφοβισμού
Ο καλύτερός μου φίλος μου είπε ότι κάποια παιδιά τον παρενοχλούσαν στο σχολείο. Επειδή ήθελα να τον βοηθήσω, αποφάσισα να πάω να τους μιλήσω αλλά μετά από αυτή μου τη πράξη άρχισαν να κάνουν το ίδιο και σε μένα. Τώρα είμαστε και οι δύο θύματα εκφοβισμού, μας κοροϊδεύουν, μας πετούν διάφορα αντικείμενα και απειλούν ότι θα μας δείρουν. Αποφασίσαμε και οι δυο να κρατήσουμε τα στόματά μας κλειστά, επειδή φοβόμαστε ότι τα πράγματα μπορεί να χειροτερέψουν.
6
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να βοηθήσουν τα παιδιά τους;
Να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά του παιδιού τους Να απενοχοποιήσουν το παιδί Να εξηγήσουν στο παιδί ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να του φέρεται έτσι Να επιβραβεύσουν το παιδί που συμμετείχε στην κουβέντα και αποκάλυψε σημαντικά πράγματα Να μην βάλουν το παιδί σε διαδικασίες αντεκδίκησης Να αναδείξουν στο παιδί τη σημασία του να έχει επικοινωνία με το δάσκαλο Να επικοινωνήσουν με το δάσκαλο
7
Τι μπορείς να κάνεις εσύ
Μη δείξεις ότι ενοχλήθηκες Μην ανταποδώσεις Κράτα απόσταση ασφαλείας Ρίξ’ το στο αστείο Αγνόησέ τους Ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή σου Μίλησε σε κάποιον
8
Θύτες και θύματα
9
Θύτες και θύματα να απομακρυνθούν από το σχολείο
Τα παιδιά-θύτες, αυτά που ασκούν τον εκφοβισμό και τη βία, βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο: να απομακρυνθούν από το σχολείο να διακόψουν τη σχολική φοίτηση να εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι να εξελιχθούν σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά. Τα θύματα είναι συνήθως παιδιά: με περισσότερο άγχος και ανασφάλεια από τους άλλους μαθητές ήσυχα και ευαίσθητα εσωστρεφή και μοναχικά με χαμηλή αυτοεκτίμηση δύσκολα υπερασπίζονται τον εαυτό τους.
10
Λέμε όχι στο Σχολικό εκφοβισμό
Όλοι μαζί (γονείς/παιδιά/εκπαιδευτικοί) μπορούμε να καταπολεμήσουμε τον σχολικό εκφοβισμό. Η βία δεν είναι λύση για προβλήματα μικρών και μεγάλων. Οι μαθητές που είναι θύματα σχολικού εκφοβισμού πρέπει να μιλήσουν σε κάποιον εκπαιδευτικό ή στους γονείς τους. Πρέπει να μην πηγαίνουν σε σημεία που θα είναι εύκολος στόχος για θύτες. Αν μιλήσει κάποιος εκπαιδευτικός στο παιδί που είναι ο θύτης και του εξηγήσει ότι αυτό που κάνει σε συνομηλίκους του είναι άδικο και προσβλητικό, ίσως σταματήσει να φοβίζει τα άλλα παιδιά. Αν πάλι όχι, ας μιλήσει με τους γονείς του παιδιού θύτη για το συγκεκριμένο θέμα.
11
Σας ευχαριστούμε
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.