Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Γ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΦΟΥ
2
ΠΟΡΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Αναζήτηση άρθρων που διαπραγματεύονται θέματα σχετικά με τα παιδικά ατυχήματα Καθορισμός του θέματος της έρευνας (άξονες της έρευνας) Καταρτισμός ερωτηματολογίου Δείγμα της έρευνας Συλλογή δεδομένων Καταγραφή και Ανάλυση δεδομένων Αποτελέσματα – Συμπεράσματα Έρευνας Συγγραφή άρθρου Κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο και στο σπίτι
3
Άρθρα σχετικά με τα παιδικά ατυχήματα
Ελληνική εταιρεία προαγωγής και αγωγής της υγείας : « Πρόληψη παιδικών ατυχημάτων » Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης παιδικών ατυχημάτων: Πορίσματα σχετικής έρευνας Εφημερίδα Σημερινή : «Μάστιγα τα παιδικά ατυχήματα» Εφημερίδα Πολίτης: « Απροσεξία γονέων …. Τραυματίζει τέκνα» VITA GR : «Ατυχήματα στο σχολείο»
4
Σημαντικότερες αναφορές από την αρθρογραφία
Ατύχημα= δυσάρεστο περιστατικό από «ατυχία» «Τα ατυχήματα είναι μέχρι στιγμής το πιο σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι ενήλικες έως 34 ετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2008, οι θάνατοι που οφείλονται σε ατύχημα ανέρχονται σε ποσοστό (του συνόλου των θανάτων) 8,3% στις ηλικίες 0-4 ετών, σε 38% στις ηλικίες 5-14 ετών, σε 73,5% στις ηλικίες ετών και σε 56,5% στις ηλικίες ετών» ΚΕΠΠΑ
5
Σημαντικότερες αναφορές από την αρθρογραφία
«Τα ατυχήματα αποτελούν το σημαντικότερο πρόβλημα υγείας παιδιών και νέων ατόμων. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια τα παιδικά ατυχήματα έχουν πάρει στον τόπο μας διαστάσεις επιδημίας. Όμως, η αντιμετώπισή τους είναι εφικτή και η επιδημία είναι δυνατό να τεθεί υπό έλεγχο, όπως έχει δείξει η εμπειρία άλλων χωρών, που έχουν εφαρμόσει επιτυχή προγράμματα πρόληψης.» Εφημερίδα Πολίτης
6
Σημαντικότερες αναφορές από την αρθρογραφία
«Έρευνες έχουν δείξει ότι το 90% των τραυματισμών παιδιών θα μπορούσαν να προληφθούν με την κατάλληλη εκπαίδευση των γονιών και με αλλαγές στην κατασκευή, αλλά και στα προϊόντα που βρίσκονται μέσα στο σπίτι.» « Ένα ατύχημα που μπορεί να πάθει ένα παιδί στο σχολείο δεν είναι πάντα αποτέλεσμα της δικής του απροσεξίας. Η υποδομή του σχολείου με συνάρτηση την ευθύνη αυτού μπορεί να είναι σε θέση να προλάβουν ένα παιδικό ατύχημα.»
7
Σημαντικότερες αναφορές από την αρθρογραφία
Οι 5 άξονες: Οι ειδικοί ανακοίνωσαν πέντε άξονες στους οποίους πρέπει να κινηθούν οι γονείς και η πολιτεία για τη μείωση των παιδικών ατυχημάτων. -Πρόληψη - Eνημέρωση -Γρήγορη και σωστή μεταφορά στο νοσοκομείο -Δημιουργία Παιδικών Κέντρων Τραύματος (Ενδεικτικά στη Γερμανία από τη στιγμή που λειτούργησαν τα Παιδικά Κέντρα Τραύματος, η παιδική θνησιμότητα μειώθηκε σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30%. -Καταγραφή των παιδικών τραυμάτων.
8
Σημαντικότερες αναφορές από την αρθρογραφία
« Πάντα πρέπει να καθορίζονται κανόνες για όλες τις δραστηριότητες του σχολείου. Οι μαθητές πρέπει οι ίδιοι να γίνουν υπεύθυνοι και πάντα να είναι υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών. Πρέπει να κοινοποιούνται σε όλους τους μαθητές κανόνες συμπεριφοράς για την αποφυγή ατυχημάτων» Εφημερίδα Σημερινή
9
Ερωτήματα έρευνας Σε ποιους χώρους γίνονται πιο συχνά τα παιδικά ατυχήματα; Τι είδους ατυχήματα συμβαίνουν τις περισσότερες φορές; Που οφείλονται αυτά τα ατυχήματα; Τι μπορεί να γίνει προκειμένου να βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση;
10
Δείγμα Αποφασίσαμε να δώσουμε ερωτηματολόγια στους μαθητές των Δ,΄ Ε΄ και Στ΄ τάξεων του σχολείου μας. Δ΄ Τάξη: 24 μαθητές Ε΄ Τάξη: 44 μαθητές Στ΄Τάξη: 42 μαθητές Χρησιμοποιήσαμε το ερωτηματολόγιο που υπήρχε στο άρθρο του σχολικού μας βιβλίου εμπλουτίζοντας το με κάποιες δικές μας ερωτήσεις.
11
Ερωτηματολόγιο Ποιό είναι το πιο πρόσφατο ατύχημα που σας έχει συμβεί;
Πτώση Σύγκρουση Κάψιμο Τροχαίο Κόψιμο Κάποιο άλλο
12
Ερωτηματολόγιο Πού σας συνέβη το ατύχημα; Στο σπίτι Στο σχολείο
Στο δρόμο Στο πάρκο Κάπου αλλού
13
Ερωτηματολόγιο Αν το ατύχημα συνέβη στο σχολείο σε ποιον ακριβώς χώρο συνέβη αυτό; Στην είσοδο - έξοδο Στο προαύλιο Στην τάξη Στους διαδρόμους Κάπου αλλού
14
Ερωτηματολόγιο Ποιά ήταν η αιτία που προκάλεσε το ατύχημα;
Αφηρημάδα δική μου Αφηρημάδα των άλλων Τσακωμός Περιέργεια Μη υπακοή σε κανόνες ασφάλειας Κάποια άλλη
15
Ερωτηματολόγιο Ποιά τα αποτελέσματα του ατυχήματος; μώλωπες σκισίματα
σπάσιμο διάσειση στραμπούληγμα Κάποιο άλλο
16
Καταγραφή αποτελεσμάτων
Ποιό είναι το πιο πρόσφατο ατύχημα που σας έχει συμβεί; Πτώση μαθητές – 48% Σύγκρουση- 28 μαθητές – 25% Κάψιμο – 2 μαθητές – 2% Τροχαίο - 2 μαθητές – 2% Κόψιμο – 18 μαθητές – 16% Κάποιο άλλο – 7 μαθητές – 6%
17
Ποιό είναι το πιο πρόσφατο ατύχημα που σας έχει συμβεί;
18
Καταγραφή αποτελεσμάτων
Πού σας συνέβη το ατύχημα; Στο σπίτι – 45 μαθητές – 40% Στο σχολείο – 35 μαθητές - 32% Στο δρόμο – 14 μαθητές – 14% Στο πάρκο – 7 μαθητές – 6% Κάπου αλλού- 9 μαθητές – 8%
19
Πού σας συνέβη το ατύχημα;
20
Καταγραφή αποτελεσμάτων
Αν το ατύχημα συνέβη στο σχολείο σε ποιον ακριβώς χώρο συνέβη αυτό; Στην είσοδο - έξοδο – 12 μαθητές – 38% Στο προαύλιο – 5 μαθητές – 16% Στην τάξη – 1 μαθητής – 3% Στους διαδρόμους – 13 μαθητές – 40% Κάπου αλλού- 1 μαθητής – 3%
21
Αν το ατύχημα συνέβη στο σχολείο σε ποιον ακριβώς χώρο συνέβη αυτό;
22
Καταγραφή αποτελεσμάτων
Ποιά ήταν η αιτία που προκάλεσε το ατύχημα; Αφηρημάδα δική μου – 39 μαθητές – 35% Αφηρημάδα των άλλων – 20 μαθητές – 18% Τσακωμός – 14 μαθητές – 13% Περιέργεια – 11 μαθητές- 10% Μη υπακοή σε κανόνες ασφάλειας μαθητές- 17% Κάποια άλλη- 7 μαθητές – 6%
23
Ποιά ήταν η αιτία που προκάλεσε το ατύχημα;
24
Καταγραφή αποτελεσμάτων
Ποιά τα αποτελέσματα του ατυχήματος; Μώλωπες – 50 μαθητές – 45% Σκισίματα – 26 μαθητές – 24% Σπάσιμο – 1 μαθητές – 1% Διάσειση – 3 μαθητές – 3% Στραμπούληγμα - 5 μαθητές – 4% Κάποιο άλλο – 25 μαθητές – 23%
25
Άρθρο Ποιά τα αποτελέσματα του ατυχήματος;
26
Συμπεράσματα – Σύγκριση με άλλες έρευνες
Οι περισσότεροι μαθητές δήλωσαν πως το πιο πρόσφατο ατύχημά τους ήταν το πέσιμο. Ακολουθούσαν τα ατυχήματα σχετικά με σύγκρουση και κόψιμο. Οι περισσότεροι μαθητές δήλωσαν πως το πιο πρόσφατο ατύχημα το είχαν στο σπίτι. Αρκετά μεγάλος αριθμός μαθητών δήλωσαν πως το πιο πρόσφατο ατύχημα το είχαν στο σχολείο. Οι περισσότεροι μαθητές οι οποίοι είχαν το πιο πρόσφατο ατύχημα στο σχολείο ανάφεραν πως αυτό συνέβηκε στους διαδρόμους του σχολείου.
27
Συμπεράσματα – Σύγκριση με άλλες έρευνες
Οι περισσότεροι μαθητές πιστεύουν πως κύρια αιτία του πρόσφατου ατυχήματός τους ήταν η αφηρημάδα τους. Σημαντικό ποσοστό μαθητών ανάφερε πως το ατύχημα που είχαν οφειλόταν σε ανυπακοή στους κανόνες ασφάλειας. Το 42% των μαθητών απέκτησαν μώλωπες από τα ατυχήματα που είχαν. Τα δικά μας αποτελέσματα ήταν πολύ κοντά στις έρευνες τις οποίες διαβάσαμε.
28
Πως πρέπει να συμπεριφέρομαι στο σχολείο
Δεν κάνω ακροβατικά στις σκάλες και στα κάγκελα. Περιμένουμε τη σειρά μας στο κυλικείο και δεν τσακωνόμαστε για το ποιος θα εξυπηρετηθεί πρώτος. Βγαίνουμε από την τάξη χωρίς να τρέχουμε και να σπρώχνουμε ο ένας τον άλλο. Παίζουμε χωρίς να θέτουμε τον εαυτό μας σε κίνδυνο.
30
Πως πρέπει να συμπεριφέρομαι στο σχολείο
Παίζουμε στα γήπεδα του σχολείου και όχι στις σκάλες και τους διαδρόμους. Δεν εγκαταλείπουμε το σχολείο για κανένα λόγο. Δεν πηδάμε από ψηλά σημεία. Υπακούμε στους κανόνες που ορίστηκαν από το σχολείο για την ασφάλειά μας.
32
Τι πρέπει να κάνω ή να μην κάνω όταν βρίσκομαι εκτός σχολείου
Αποφεύγω να επεξεργάζομαι ηλεκτρικές συσκευές. Είμαι προσεκτικός όταν βγαίνω έξω στην αυλή για παιχνίδι. Αποφεύγω το παιχνίδι στο δρόμο. Δε σκαρφαλώνω στα κάγκελα των μπαλκονιών. Αποφεύγω τα αιχμηρά αντικείμενα. Δεν ανάβω φωτιά για κανένα λόγο και δεν επιχειρώ να μαγειρέψω χωρίς την επίβλεψη κάποιου ενήλικα.
33
Κρυπτόλεξο: ΚΟΨΙΜΟ, ΜΩΛΩΠΑΣ, ΚΑΨΙΜΟ, ΠΟΝΟΣ, ΑΤΥΧΗΜΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΠΡΟΛΗΨΗ, ΣΠΑΣΙΜΟ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
Δ Φ Ε Τ Θ Γ Χ Ζ Ω Ν Ξ Β Η
34
ΛΥΣΗ Λ Ρ Π Κ Ο Ψ Ι Μ Υ Α Σ Δ Φ Ε Τ Θ Γ Χ Ζ Ω Ν Ξ Β Η
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.