Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
2
Τα πρώτα χρόνια Υποκαθιστά τη γλυπτική, που «απαγορεύεται» (αγάλματα = είδωλα). Χρήση για «διδακτικούς» λόγους στους αναλφάβητους πιστούς της νέας θρησκείας Επικέντρωση στο θέμα, απλή και καθαρή περιγραφή επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
3
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Ο καλός Ποιμένας, ψηφιδωτό (Ραβέννα, 425) Νεαρός, αγένειος Χριστός – αρκετή κίνηση και φύση επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
4
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Το θαύμα των άρτων και των ιχθύων, ψηφιδωτό (Άγιος Απολλινάριος Ραβέννας, 520) Χρυσό φόντο, ελάχιστη φύση, ακαμψία επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
5
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Ο Ιουστινιανός και η ακολουθία του, ψηφιδωτό (Άγιος Βιτάλιος Ραβέννας, 547) Μεγαλύτερη ακαμψία, περιφρόνηση στις φυσικές αναλογίες επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
6
Ανθρώπινη έκφραση μαθητών και προφητών, εξαϋλωμένη μορφή του Χριστού
Η Μεταμόρφωση, ψηφιδωτό (Μοναστηριακή εκκλησία Αγίας Αικατερίνης Σινά, 6ος αι.) Ανθρώπινη έκφραση μαθητών και προφητών, εξαϋλωμένη μορφή του Χριστού επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
7
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Τα χαρακτηριστικά : Κυριαρχία ανθρώπινης μορφής Μετωπική απεικόνιση Ακινησία, ακαμψία, αυστηρότητα Περιφρόνηση για τις φυσικές αναλογίες Χρυσό φόντο, ελάχιστη φύση Έλλειψη βάθους, προοπτικής επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
8
Το εικονογραφικό «πρόγραμμα»
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
9
Παντοκράτορας στον τρούλο, ψηφιδωτό (Μονή Δαφνίου, τέλη 11ου αι.)
Αυστηρός κριτής – προφήτες – στα ημιχώνια: Ευαγγελισμός, Γέννηση, Βάπτιση, Μεταμόρφωση επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
10
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Παντοκράτορας στην αψίδα (Τσεφαλού Σικελίας, 1140) Νευρώδης, με πάθος – κάτω: Παναγία δεομένη εν μέσω Αρχαγγέλων επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
11
Παντοκράτορας, ψηφιδωτό (Μονρεάλε Σικελίας, 1190)
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
12
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Παντοκράτορας, τοιχογραφία (Παναγία του Άρακος, Κύπρος, 1192) Άγχος στη μορφή - κλασικισμός επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
13
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Αρχάγγελος Γαβριήλ (Παναγία του Άρακος) Υψηλή κορμοστασιά, συστροφή, οφιοειδείς πτυχώσεις επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
14
Λεπτομέρεια αγγέλου από τρούλο (Μονή Αγίου Ιεροθέου Αττικής)
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
15
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, ψηφιδωτό (Από το βόρειο τοίχο της Αγίας Σοφίας Κων/πολης, τέλη 9ου αι.) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
16
Από τους Κομνηνούς στους Παλαιολόγους
Ρεαλισμός και ιδεαλισμός
17
Έκφραση πάθους και οδύνης
Ταφή Ιησού, τοιχογραφία (άγιος Παντελεήμονας στο Νέρεζι –Σκόπια- ,1164) Έκφραση πάθους και οδύνης επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
18
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Λεπτομέρεια από Σταύρωση, τοιχογραφία (Παναγία της Studenica-Σερβία-, ) Ρεαλισμός επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
19
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Ο Χριστός εκδιώκει τους εμπόρους, τοιχογραφία (Βασιλική του Πρωτάτου, Καρυές Αγίου Όρους, 1300) Μανουήλ Πανσέληνος;Λαμπρότητα χρώματος/Δραματική, ρεαλιστική τεχνοτροπία επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
20
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Θαύματα του Χριστού, τοιχογραφία (Αφεντικό του Μυστρά, ) Ήρεμες πλαστικές και χρωματικές αρμονίες.Θυμίζει Θεοφάνη τον Έλληνα (δεν είναι) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
21
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Σκηνή Βαϊoφόρου, τοιχογραφία (Παντάνασσα, Μυστράς, 1428) Ανοιχτόχρωμη πινελιά, μειωμένη αίσθηση του δράματος, «γραφικότητα» - ιδεαλισμός επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
22
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Μικροτεχνία επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
23
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Χρυσά κοσμήματα και νομίσματα (7ος αι.) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
24
Περικάρπια από χρυσό και σμάλτο (9ο-10ος αι.)
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
25
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
τέλος επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.