Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΛ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ Τάξη Α2 Σχολ. έτος Α΄ Τετράμηνο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΛ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ Τάξη Α2 Σχολ. έτος Α΄ Τετράμηνο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΛ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ Τάξη Α2 Σχολ. έτος 2013-14 Α΄ Τετράμηνο
ΓΕΛ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ Τάξη Α2 Σχολ. έτος Α΄ Τετράμηνο

2 «ΒΙΑ, ΜΙΑ ΠΡΑΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ»

3 ΟΜΑΔΑ Α’ ΠΑΣΑ ΕΛΕΝΗ ΤΡΑΓΟΥΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΑΓΟΥΛΙΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΤΕΚΑ ΜΑΡΙΑ ΧΑΛΙΜΟΥΡΔΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΟΜΑΔΑ Β’ ΜΠΑΛΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΖΑΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΜΑΔΑ Γ’ ΜΠΕΓΚΑΙ ΕΡΜΑΛ ΠΑΓΙΑ ΛΕΝΤΙΑΝΑ ΡΟΤΣΙ ΣΟΝΙΛΑ ΣΑΚΚΑ ΜΑΡΙΑ ΦΛΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΑ

4 ΒΙΑ - ΟΡΙΣΜΟΣ - ΜΟΡΦΕΣ Βία είναι η χρήση δύναμης από ένα άτομο πάνω σε ένα άλλο με στόχο την επιβολή της θέλησης του πρώτου στο δεύτερο. Σύμφωνα με το λεξικό του Μπαμπινιώτη «βία είναι η άσκηση σωματικής ή άλλης δύναμης ή η χρησιμοποίηση απειλών με σκοπό την επιβολή της θέλησης κάποιου». Η βία εκδηλώνεται σε αρκετά επίπεδα . Έτσι συναντάτε περιστατικά βίας στην οικογένεια, στο σχολείο, στο δρόμο, στην εργασία, στα γήπεδα μεταξύ ατόμων, μεταξύ ομάδων, μεταξύ κρατών. Η βία μπορεί να εκδηλωθεί με πολλές μορφές, από τις οποίες οι κυριότερες είναι οι παρακάτω:

5 α) Σωματική Βία Ξεκινά από ένα σπρώξιμο, ένα χτύπημα, ένα χαστούκι και μπορεί να φτάσει μέχρι τη βαριά σωματική κάκωση και βλάβη. Είναι κάθε καταπιεστική συμπεριφορά προς το σώμα και μπορεί να προκαλέσει πόνο ή ακόμη και θάνατο.

6 Β) ψυχολογική Βία Με αυτή τη μορφή βίας υπονομεύεται η αυτοεκτίμηση του θύματος. Ο θύτης με τη συμπεριφορά του υποτιμά και ταπεινώνει το θύμα, το κριτικάρει διαρκώς. Όταν υπάρχει συναισθηματική εξάρτηση την εκμεταλλεύεται έτσι ώστε να καταπιέσει και να εξαναγκάσει το θύμα σε πράξεις πέρα από τη θέλησή του. Η ψυχολογική βία είναι λιγότερο εμφανής από τη σωματική, αλλά εξίσου επικίνδυνη αφού μπορεί να βλάψει την ψυχολογική ακεραιότητα του ατόμου.

7 Γ) λεκτική Περιλαμβάνει φωνές, υβριστικές εξευτελιστικές εκφράσεις, ακόμη και απειλές και συνήθως είναι μέρος της ψυχολογικής βίας.

8 δ) Σεξουαλική Βία Είναι η επιβολή σεξουαλικών πράξεων χωρίς την συνειδητή συγκατάθεση του θύματος. π.χ. έκθεση σε πορνογραφικό υλικό, άγγιγμα στο σώμα, βιασμός

9 Οικονομική βία - εκμετάλλευση
Έλεγχος της περιουσίας και των εσόδων θύματος, ανάπτυξη οικονομικής εξάρτησης (με την απαγόρευση εργασίας), άμισθη εργασία και καταναγκαστική εργασία (για κέρδος του θύτη).

10 Εξαναγκασμός σε πράξη ή απραξία του θύματος,
Εξαναγκασμός σε πράξη ή απραξία του θύματος, παρά στη θέληση του.

11 Απομόνωση Περιορισμός της ελευθερίας, έλεγχος της επικοινωνίας με άλλα άτομα περιορισμός της κοινωνικότητας, έλεγχος της πρόσβασης σε πληροφορίες, της συμμετοχής σε ομάδες κι οργανώσεις, παρακολούθηση τηλεφώνων, κλπ.

12 Ρατσιστική Βία Μια άλλη μορφή βίας που δυστυχώς εξαπλώνεται όλο και περισσότερο, είναι η βία ενάντια στα άτομα που έχουν διαφορετική εθνική προέλευση, διαφορετική θρησκεία ή ανήκουν σε άλλη φυλή. Αυτή η μορφή στηρίζεται στην αντίληψη ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους, αλλά διαχωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους ανάλογα με το χρώμα του δέρματός τους ,την εθνικότητα τους, τη θρησκεία τους, το φύλο, το κοινωνικό στρώμα.

13 Ρατσισμός Από αυτή την αντίληψη πηγάζουν στάσεις και συμπεριφορές απαξιωτικές και συχνά επιθετικές προς τα άτομα τα οποία ανήκουν στις «κατώτερες» ομάδες. Η ρατσιστική συμπεριφορά εκδηλώνεται με άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας, με εκφοβισμό, καταστροφή περιουσιακών στοιχείων, ύπαρξη ανισοτήτων στην εκπαίδευση, την υγεία, κοινωνικό αποκλεισμό κ.α. Έτσι παραβιάζεται το θεμελιώδες δικαίωμα κάθε ανθρώπου να ζει χωρίς διακρίσεις λόγω εθνικής ή θρησκευτικής ταυτότητας.

14 Βία στην οικογένεια

15 Νόμος 119/2000 Άρθρο 3 «Οποιαδήποτε παράνομη πράξη, παράλειψη ή συμπεριφορά, με την οποία προκαλείται άμεσα σωματική, σεξουαλική ή ψυχική βλάβη σε οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας από άλλο μέλος της οικογένειας και περιλαμβάνει και τη βία που ασκείται με σκοπό την επίτευξη σεξουαλικής επαφής, χωρίς τη συγκατάθεση του θύματος, καθώς επίσης και τον περιορισμό της ελευθερίας του».

16 Μορφές βίας στην οικογένεια
Σωματική κακοποίηση. Σεξουαλική παραβίαση. Ψυχολογική κακοποίηση. Σύνδρομο «αμέτοχου θεατή».

17 Συνέπειες ενδοοικογενειακής βίας
Μετάδοση βίας από γενιά σε γενιά Συναισθηματικά – ψυχολογικά τραύματα Άγχος – φόβος Εφιάλτες Αποθάρρυνση

18 Εσωστρέφεια Καταχρήσεις Αντικοινωνική συμπεριφορά Ανυπακοή Επιθετικότητα

19 Υποβάθμιση αυτονομίας
Χαμηλή αυτοεκτίμηση Χαμηλή επίδοση στο σχολείο Κατάθλιψη Αυτοκτονικές τάσεις

20 Διαδικτυακός εκφοβισμός
Cyber-bullying

21 Διαδικτυακός εκφοβισμός
Αφορά τον εκφοβισμό την απειλή την ταπείνωση την παρενόχληση παιδιών, προεφήβων και εφήβων

22 Πραγματοποιείται μέσω της χρήσης του Διαδικτύου, κινητών τηλεφώνων και άλλων ψηφιακών τεχνολογιών
επαναλαμβάνεται σε τακτικά ή άτακτα χρονικά διαστήματα, με σκοπό να βλάψει το θύμα.

23 Αίτια διαδικτυακού εκφοβισμού
Οι νέοι οδηγούνται στο διαδικτυακό εκφοβισμό λόγω βίωσης συναισθημάτων όπως: Συσσωρευμένος θυμός Απόγνωση Εκδίκηση Ανάγκη να συγκεντρώσει την προσοχή Ευχαρίστηση να προκαλέσει πόνο

24 Λόγω προβληματικών σχέσεων στο οικογενειακό περιβάλλον
Αντιμετώπιση πλήξης Η λανθασμένη εντύπωση ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός αποτελεί ψυχαγωγία

25 Συνέπειες διαδικτυακού εκφοβισμού
Επιπτώσεις στην ψυχική υγεία του θύματος και του θύτη Η αυτοεκτίμηση πλήττεται έντονα Αίσθημα ενοχής Αποχή από το σχολείο και τις παρέες των συνομηλίκων

26 Αντικοινωνική συμπεριφορά
Απομόνωση Συχνά η αυτοκτονία θεωρείται ως η μοναδική λύση στο πρόβλημα

27 Ο θύτης μακροπρόθεσμα αντιλαμβάνεται ότι ο εκφοβισμός δεν αποτελεί μορφή αναγνώρισης ή ικανοποίησης και αισθάνεται έτσι απογοήτευση.

28 Μορφές Cyberbullying Αποστολή κειμένων, ή άμεσων μηνυμάτων με βλαβερό και απειλητικό περιερχόμενο ή αποστολή «αστείων» που γελοιοποιούν κάποιο παιδί.

29 Δημοσίευση ή αποστολή προσωπικών πληροφοριών ή ευαίσθητων πληροφοριών ( όπως κάποιο προσωπικό πρόβλημα ) σε πολλαπλούς παραλήπτες.

30 Δημιουργία ψεύτικου διαδικτυακού προφίλ.
Αποστολή κακοποιητικών και εξευτελιστικών μηνυμάτων.

31 Αποστολή ιών ή άλλων πειρατικών προγραμμάτων με σκοπό να βλάψουν τον υπολογιστή κάποιου παιδιού ή να τον κατασκοπεύσουν. Κλοπή ταυτότητας ή παραβίαση προσωπικού λογαριασμού και χρήση του ονόματος ξένου χρήστη.

32 Επαναλαμβανόμενες νεκρές κλήσεις.
Δημιουργία ιστοσελίδων που στοχοποιούν συγκεκριμένα άτομα.

33 Δημοσίευση πραγματικών ή ψεύτικων φωτογραφιών σεξουαλικού περιερχομένου που απεικονίζουν ένα συγκεκριμένο παιδί και που αποστέλλονται σε πλήθος παραληπτών.

34 Εγγραφή κάποιου παιδιού σε ιστοχώρο πορνογραφικού περιερχομένου χωρίς την συγκατάθεσή του και αποστολή πορνογραφικού υλικού.

35 Ενημέρωση από το Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Γαβαλούς κ
Ενημέρωση από το Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Γαβαλούς κ. Δημήτριο Ζωγράφο – Αστυνόμο Β΄

36 Σχολικός Εκφοβισμός Επαναλαμβανόμενη και απρόκλητη
παρενόχληση παιδιού που δυσκολεύεται να υπερασπίσει τον εαυτό του

37 Μορφές σχολικού εκφοβισμού

38 Ψυχολογική Βία πειράγματα εξύβριση ταπείνωση εξευτελιστικά σχόλια
απειλές αποκλεισμός από σχολικές δραστηριότητες

39 Σωματική Βία σπρωξίματα χτυπήματα χαστούκια κλωτσιές γροθιές
στριμώγματα

40 Σεξουαλική Βία Ανεπιθύμητα αγγίγματα εξαναγκασμός του θύματος
να παρακολουθεί ή και να συμμετέχει σε σεξουαλικές πράξεις.

41 Οικονομική Εκμετάλλευση
κλοπή ή φθορά προσωπικών αντικειμένων, με εκφοβισμό των παιδιών που τα κατέχουν απόσπαση χρημάτων με απειλές

42 Διαδικτυακός Εκφοβισμός
χρήση νέων τεχνολογιών για: απειλή παρενόχληση δυσφήμιση εκφοβισμό συκοφάντηση 

43 Συνέπειες σχολικού εκφοβισμού

44 Για το παιδί θύμα (ψυχοσωματικά συμπτώματα)
Για το παιδί θύμα (ψυχοσωματικά συμπτώματα) Πονοκέφαλος Έλκος Πόνος στην κοιλιά Αυξημένοι παλμοί Τρέμουλο Έκζεμα κρίσεις πανικού Ενούρηση Διαταραχές ύπνου

45 Ψυχωτικά συμπτώματα Κατάθλιψη Άγχος Φοβίες Ανασφάλεια

46 Απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες
Μείωση σχολικής επίδοσης Μείωση παρουσίασης στο σχολείο Σχολική αποτυχία Σχολική άρνηση

47 Τα παιδιά που εκφοβίζουν
έχουν αυξημένες πιθανότητες να εμπλακούν σε καυγάδες, βανδαλισμούς και να αφήσουν το σχολείο. ως ενήλικες είναι πιθανόν να ασκούν βία στους συντρόφους και τα παιδιά τους και να δυσκολεύονται να κρατήσουν φιλικές σχέσεις.

48 Τα παιδιά παρατηρητές είναι πιθανόν να απουσιάζουν από το σχολείο να έχουν αυξημένα προβλήματα ψυχικής υγειάς, όπως άγχος και κατάθλιψη.

49 Βία στα γήπεδα Υλικές καταστροφές Συμπλοκές οπαδών αντίπαλων ομάδων
Φραστική βία

50 Αίτια βίας στο γήπεδα Εμπορευματοποίηση αθλητισμού
Οικονομικά συμφέροντα Καλλιέργεια φανατισμού από Μ.Μ.Ε Κρίση αξιών Κοινωνικά προβλήματα

51 Βία στην εργασία Από τον προϊστάμενο στον υφιστάμενο
Από συνάδελφο σε συνάδελφο

52 Συχνότερα θύματα είναι οι γυναίκες

53 Μορφές που μπορεί να πάρει
Σωματική βία Σεξουαλική βία Λεκτική βία Ψυχολογική βία Οικονομική βία

54 «Ποια τα αίτια και οι συνέπειες της βίας;»
«Ποια τα αίτια και οι συνέπειες της βίας;»

55 ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ Ποια είναι τα αίτια που γεννούν την βία;

56 Το χαμηλό πνευματικό – ηθικό επίπεδο σε συνδυασμό με το χαμηλό βιοτικό ωθούν συχνά το άτομο προς την βία.

57 Η ελλιπής μόρφωση, η απαιδευσία, η περιορισμένη νοημοσύνη.
Ο κλονισμός των ηθικών αρχών, η έλλειψη πίστης στους θεσμούς και τα ιδανικά. Η κρίση του θεσμού της οικογένειας, η λανθασμένη ανατροφή των παιδιών, η έλλειψη θαλπωρής, η παραμέληση, η αδιαφορία και η καταπίεση που συχνά ασκείται πάνω τους από την οικογένεια ή το σχολείο.

58 Η εκμετάλλευση, οι αδικίες, η αναρχία, η ανασφάλεια
Ο υπερκαταναλωτισμός, τα υλιστικά πρότυπα, η ανεργία, η φτώχεια, οι στερήσεις, η άνιση κατανομή των αγαθών, η τάση για γρήγορο και εύκολο πλουτισμό, η πλεονεξία.

59 Ο θρησκευτικός φανατισμός και η έλλειψη πίστης
Η ελλιπής κοινωνική μέριμνα, η ατιμωρησία, τα κενά του νόμου Η κληρονομικότητα σε σεξουαλικές ανωμαλίες και οι νευρώσεις.

60 ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

61 ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η κοινωνία, όπου επικρατεί βία, χαρακτηρίζεται από οπισθοδρόμηση ή στην καλύτερη περίπτωση στασιμότητα, καθώς είναι πολύ δύσκολο να παρουσιαστεί πολιτισμική πρόοδος. Υπάρχει κρίση αξιών και παραβίαση θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Απειλείται και συχνά καταστρέφεται το αγαθό της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας, του σεβασμού, της προσωπικότητας, της ελευθερίας και της περιουσίας.

62 Η κοινωνική συνοχή διαταράσσεται, οξύνονται τα κοινωνικά προβλήματα, ενώ η επίλυσή τους με διάλογο και συναίνεση είναι αδύνατη. Τα αντικοινωνικά φαινόμενα είναι σε έξαρση και κλονίζονται θεμελιώδεις αξίες του δημοκρατικού πολιτεύματος, όπως δικαιοσύνη και υπακοή στο νόμο.

63 ΓΙΑ ΤΟ ΑΤΟΜΟ Συχνά η ζωή και η υγεία του ανθρώπου κινδυνεύει όχι μόνο των θυμάτων αλλά και των θυτών. Δύσκολα εδραιώνονται σχέσεις εμπιστοσύνης. Ο φόβος και η ανασφάλεια κυριαρχούν στην ανθρώπινη σκέψη. Η προσωπικότητα του ατόμου δεν αναπτύσσεται ομαλά και υπονομεύεται το μέλλον της. Το άτομο καταδικάζεται στην απομόνωση και την έλλειψη επικοινωνίας και συνήθως έχει αυξημένα ψυχολογικά προβλήματα.

64 Μπορεί να υπάρξει εμπλοκή του ατόμου με τον νόμο
Μπορεί να υπάρξει εμπλοκή του ατόμου με τον νόμο. Η επιβολή ποινών, οι οποίες ανάλογα με τη διάρκεια και μορφή τους είναι δυνατόν να οδηγήσουν στην υπονόμευση του μέλλοντος και κάθε προσπάθειας για την οικοδόμηση μιας ήρεμης ζωής. Εμφανίζονται οικογενειακά και προσωπικά αδιέξοδα

65 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΒΙΑΣ
Κοινωνική δικαιοσύνη, Ισότητα, Ισονομία, Ελευθερία. Εκλογίκευση των Κοινωνικών Σχέσεων Ενσωμάτωση ολόκληρης της κοινωνίας στην παραγωγή και την κατανομή των κοινωνικών αγαθών

66 Καταπολέμηση της ανεργίας
Καταπολέμηση της ανεργίας. Παροχή κινήτρων για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Λήψη μέτρων για την αποκέντρωση. Επανατοποθέτηση αθλητισμού σε σωστές βάσεις, απομάκρυνση των στοιχείων που υποβαθμίζουν το αθλητικό ιδεώδες, περιορισμός ανταγωνιστικού πνεύματος

67 Παρέμβαση για την παρεμπόδιση του καταιγισμού σκηνών βίας από τα ΜΜΕ .
Ανάπτυξη στενότερων σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων. Ανθρωπιστική παιδεία και μεταβίβαση ανθρωπιστικών αξιών, καλλιέργεια κριτικής ικανότητας, ισχυροποίηση της βούλησης.

68 Ουσιαστική ανθρώπινη επικοινωνία, σωστή καθοδήγηση από τους πνευματικούς ανθρώπους, εκκλησία κ.α.
Καταπολέμηση της προκατάληψης και του φανατισμού. Καταστολή της βίας όχι με βία, αλλά με γόνιμο διάλογο κι επικοινωνία

69 Η κοινωνία οφείλει να μην καταδικάζει όσους παρανομούν, να μην τους περιθωριοποιεί , αλλά να αφήνει τη δυνατότητα μεταμέλειας, να δείχνει κατανόηση να τους παρέχει ευκαιρίες. Προσεχτική απονομή της δικαιοσύνης, θέσπιση κατάλληλων νόμων, επαρκής αστυνόμευση, παραδειγματικός χαρακτήρας της ποινής, όχι εκδικητικός.

70 Ειδικευμένο προσωπικό (ψυχολόγοι , κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί,...) και διεθνής συνεννόηση για την καταπολέμηση της βίας .

71 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η βία αποτελεί μάστιγα της εποχής μας
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η βία αποτελεί μάστιγα της εποχής μας. Για να περιοριστεί χρειάζεται αγώνα, ατομικό και συλλογικό , στο εσωτερικό των κρατών, αλλά και διεθνή συνεργασία.

72 Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ

73 ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΕΦΗΒΟΥΣ Σε έρευνα που πραγματοποιήσαμε σε δείγμα εκατό εφήβων της περιοχής μας διαπιστώσαμε τα εξής:

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85 ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΕΝΗΛΙΚΕΣ Σε έρευνα που πραγματοποιήσαμε σε δείγμα εκατό ενηλίκων της περιοχής μας διαπιστώσαμε τα εξής:

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100

101

102 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !


Κατέβασμα ppt "ΓΕΛ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ Τάξη Α2 Σχολ. έτος Α΄ Τετράμηνο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google