Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διπλωματική εργασία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διπλωματική εργασία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διπλωματική εργασία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας» Διπλωματική εργασία «Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση» -Ανάπτυξη στρατηγικών βελτίωσης ποιότητας της εκπαίδευσης. -Εκπαίδευση από απόσταση – Τηλεκπεδευση - Δυνητικά Πανεπιστήμια κ.α. -Φύλο και Νέες Τεχνολογίες, Φαινόμενα σεξισμού.

2 «Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση»
Τίτλος: «Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση» Περιγραφή: Διπλωματική εργασία στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας» Λέξεις-κλειδιά: Νέες τεχνολογίες, Η/Υ, εκπαίδευση, μαθητής, εκπαιδευτικός, προγράμματα, πολυμέσα, έρευνα, εικονικό σχολείο, μάθηση, διαδίκτυο, κοινωνία, δραστηριότητες. Δημιουργός: Ελευθέριος Παυλής Ημερομηνία δημιουργίας: Χρόνος έκδοσης: 2006 Χώρα έκδοσης: GR Γλώσσα κειμένου: Gre

3 Παυλής Ελευθέριος Επιβλέπων Καθηγητής: κ Ράπτης Αριστοτέλης Ρόδος 2006

4 Ευχαριστίες Για την ολοκλήρωση αυτής της εργασίας, οφείλω να ευχαριστήσω την καθηγήτρια μου Κυρία Αθανασία Ράπτη Εντεταλμένη Επίκουρος Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τις χρήσιμες συμβουλές της και τις υποδείξεις της , καθώς και για την εν γένει καθοδήγηση που μου παρείχε. Τον επιβλέποντα καθηγητή μου Κύριο Αριστοτέλη Ράπτη καθηγητή στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Θα ήταν παράλειψη μου, να μην αναφερθώ στον στον κ Ηλία Ευθυμίου καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου για τη βοήθεια που μου παρείχε με τις κατατοπιστικές του απαντήσεις στα ερωτήματά μου. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω την καθηγήτρια μου Αντιπρύτανη Πανεπιστημίου Αιγαίου Χρυσή Βιτζηλάκη. Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ, στη Όλγα και τα παιδιά μου.

5 Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση
Παυλής Ελευθέριος

6 Ήταν κάποτε τα μοναδικά εφόδια
των μαθητών. Η κιμωλία, η πλάκα, το κοντύλι τελικά δεν Ξεχάστηκαν για πάντα. Απλώς έγιναν ψηφιακά και απέκτησαν εκπληκτικές δυνατότητες.

7 Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση
Ένα από τα ωραιότερα δώρα που μου έκαναν ποτέ όταν ήμουν παιδί ήταν ένας μαυροπίνακας. Ρώτησα την μητέρα μου τι τον κάνω κι αυτή χάραξε πάνω του τη φράση ‘Regina rosas amat’ (Η βασίλισσα αγαπά τα ρόδα). Ανθρώπινη μαγεία! Δεν ήταν η πρώτη αναπαράσταση που παρακολουθούσα, αλλά ήταν η πρώτη στην οποία μάθαινα να δημιουργώ και ..όρμησα με την κιμωλία στα χέρια, για να χρωματίσω τη μαυρίλα.

8 Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση σήμερα;
Πώς οι Τεχνολογίες αυτές εντάσσονται στην εκπαίδευση; Ποιες αλλαγές φέρνουν και τι αλλάζει; - στα προγράμματα σπουδών; - στις σχολικές πρακτικές; - στη διδακτική και - στη μαθησιακή διαδικασία; Συμβάλλουν άραγε και πώς στο να μαθαίνουμε καλύτερα και γρηγορότερα; Παυλής Ελευθέριος

9 Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση σήμερα;
Ποιες στάσεις σχηματίζουν για αυτές οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί; Πώς εντάσσονται και τι αλλαγές επιφέρουν ειδικότερα στο εκπαιδευτικό σύστημα; Παυλής Ελευθέριος

10 Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση σήμερα;
Η εισαγωγή στο σχολείο των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, είναι πλέον αναγκαιότητα. Οι νέες τεχνολογίες και κυρίως η πληροφορική έχουν μπει στην καθημερινή μας ζωή και την έχουν αλλάξει σημαντικά Η διείσδυση είναι σχετικά μικρή στο πεδίο της εκπαίδευσης Παυλής Ελευθέριος

11 Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση σήμερα;
Στόχος η εξοικείωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών με τη χρήση τους η αξιοποίηση τους στη διαδικασία της μάθησης. Παυλής Ελευθέριος

12 Οι επικρατούσες απόψεις σχετικά με την αναγκαιότητα της Πληροφορικής στην εκπαίδευση
τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ένταξης της Πληροφορικής στην εκπαίδευση Παυλής Ελευθέριος

13 Οι επικρατούσες απόψεις σχετικά με την αναγκαιότητα της Πληροφορικής στην εκπαίδευση
Τα πλεονεκτήματα (Μαθητές) επιστημονικός τρόπος σκέψης δυνατότητα εξατομίκευσης της διδασκαλίας καλύτερη κατανόηση της ύλης διαδικασία μάθησης (ενεργητική) θα πειραματίζονται θα αναζητούν θα ανακαλύπτουν Παυλής Ελευθέριος

14 Οι επικρατούσες απόψεις σχετικά με την αναγκαιότητα της Πληροφορικής στην εκπαίδευση
Τα πλεονεκτήματα (Εκπαιδευτικοί) δυνατότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιμόρφωση στις νέες Τεχνολογίες Παυλής Ελευθέριος

15 πιθανό να προκαλέσουν ομοιομορφία στη διδασκαλία και την αξιολόγηση
Μειονεκτήματα πιθανό να προκαλέσουν ομοιομορφία στη διδασκαλία και την αξιολόγηση μπορεί να δυσκολέψει τη παροχή σύνθετης γνώσης προς τους μαθητές. Παυλής Ελευθέριος

16 Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση αύριο;
Η κατάσταση αλλάζει γρήγορα και οι νέες τεχνολογίες ενσωματώνονται σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Οι εκπαιδευτικοί του μέλλοντος θα πρέπει αφενός να είναι εξοικειωμένοι με αυτές τις τεχνολογίες και αφετέρου να μπορούν να τις συμπεριλάβουν στο μάθημά τους και διδάξουν χρησιμοποιώντας αυτές. Οι διάφορες μελέτες δείχνουν ότι το κλειδί στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η σωστή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Παυλής Ελευθέριος

17 Τι μπορούν να προσφέρουν οι νέες Τεχνολογίες;
Σε τι θα μπορούσαν να βοηθήσουν σήμερα οι νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία; Προετοιμασία και παρουσίαση μαθημάτων Ανταλλαγή πληροφοριών Πειράματα, πραγματικά/ εικονικά /προσομοιώσεις Δημιουργία εικονικών μαθημάτων Εκπαίδευση από απόσταση Αξιολόγηση Προσέλκυση του ενδιαφέροντος των εκπαιδευομένων Ανταλλαγή απόψεων μεταξύ εκπαιδευτικών Υποστηρικτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία Παυλής Ελευθέριος

18 Η μάθηση θα γίνει ενεργητική
οι μαθητές θα πειραματίζονται θα αναζητούν, θα ανακαλύπτουν θα μαθαίνουν να συνεργάζονται θα καλλιεργούν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους θα αγαπούν τη μάθηση Παυλής Ελευθέριος

19 Με την αξιοποίηση της χρήσης του υπολογιστή στο σχολείο.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην διαδικασία μάθησης με την βοήθεια της Πληροφορικής ενισχύεται : Με την αξιοποίηση της χρήσης του υπολογιστή στο σχολείο. Με τη συμμετοχή του στην επιλογή του κατάλληλου λογισμικού. Με την καθοδήγηση και ενθάρρυνση των παιδιών στην χρήση των Η.Υ. Παυλής Ελευθέριος

20 Σε ένα τέτοιο μαθητοκεντρικό μαθησιακό περιβάλλον ο ρόλος του εκπαιδευτικού αλλάζει και από απλός «αναμεταδότης» γνώσεων και «αυθεντία» γίνεται συνεργάτης και σύμβουλος του μαθητή οργανωτής της διδασκαλίας και της διαδικασίας της μάθησης. Παυλής Ελευθέριος

21 ρόλος του εκπαιδευτικού
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στο νέο μαθησιακό περιβάλλον αποκτά καινούργιο περιεχόμενο, καθώς θα αναδειχτεί ως το σημαντικότερο παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όχι όμως με την μορφή του απόλυτου άρχοντα από την έδρα , αλλά του απαραίτητου συμβούλου και καθοδηγητή των εκπαιδευόμενων πίσω από την οθόνη των Η/Υ που θα αντικαταστήσουν το σκονισμένο μαυροπίνακα Παυλής Ελευθέριος

22 Συμπτώματα της άγνοιας και φοβίας αλλά και άρνησης προσαρμογής μας σε κάτι καινούργιο σε κάτι καινοτόμο. ‘Aρνηση μερικών εκπαιδευτικών στην εισαγωγή της Πληροφορικής στην εκπαίδευση Δεν είναι λίγοι εκείνοι που στο άκουσμα της νέας πραγματικότητας εκτιμούν πως υποβαθμίζεται δραματικά ο ρόλος του δασκάλου - παιδαγωγού. Παυλής Ελευθέριος

23 « Το νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον »
Η εισαγωγή των τεχνολογιών των επικοινωνιών και των πληροφοριών μεταβάλλουν το εκπαιδευτικό περιβάλλον Παυλής Ελευθέριος

24 τι εννοούμε με τον όρo «Η Πληροφορική στην εκπαίδευση»;
Η πληροφορική ως αυτόνoμo γνωστικό αντικείμενο που μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα σπουδών και να διδαχθεί σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η πληροφορική διαπερνά όλα τα γνωστικά αντικείμενα ως μέσο γνώσης, έρευνας και μάθησης. Η πληροφορική ως στoιχείo της γενικής κουλτούρας. Παυλής Ελευθέριος

25 Η χρήση των πολυμέσων στην εκπαίδευση
Τα τελευταία χρόνια πολλά εκπαιδευτικά συστήματα προσαρμόζονται στα πρόσφατα αποτελέσματα της έρευνας στο πεδίο της εκπαίδευσης και προσθέτουν πολυμεσικό υλικό στην διδασκαλία των μαθημάτων. Η χρήση πολυμέσου υλικού έχει επίσης εισαχθεί στην διδασκαλία της Φυσικής Παυλής Ελευθέριος

26 Πολυμέσα στην διδασκαλία
Το πολυμεσικό υλικό μπορεί να είναι Γραφικά Φωτογραφίες Ηχητικά ντοκουμέντα Hypertext Αnimation Video Προσομοιώσεις Παυλής Ελευθέριος

27 Πολυμέσα στην διδασκαλία
Το διαθέσιμο πολυμεσικό υλικό σήμερα είναι αρκετό. Με μια απλή αναζήτηση στο Διαδίκτυο θα βρούμε τουλάχιστον 5000 σχετικά ντοκουμέντα. Το πρόβλημα είναι ότι περιορίζεται σε πολύ συγκεκριμένα θέματα έτσι υπάρχει δυσκολία να οργανωθεί ένα πλήρες μάθημα. Επίσης η συστηματική αξιολόγηση του πολυμεσικού υλικού άρχισε μόλις να εφαρμόζεται Παυλής Ελευθέριος

28 «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ»
Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού 1. Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση δηλαδή της γνώσης από το δάσκαλο στο μαθητή. 2. Λογισμικό που υποστηρίζει νέους μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης, βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν νέες δεξιότητες, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και αυτενέργεια. Το δεύτερο ονομάζεται διερευνητικό και είναι το ζητούμενο ως «καλό» Παυλής Ελευθέριος

29 Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό αναμένεται να συμβάλει:
στη φιλικότερη, ελκυστικότερη, πλουσιότερη και πολύπλευρη παρουσίαση της ύλης, στη βιωματική προσέγγιση της γνώσης, στην ενεργοποίηση του μαθητή (δρων μαθητής) μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, πειραματισμό και διερεύνηση, στη συμπύκνωση πολλών μακροσκελών κειμένων σε οπτικοακουστικά μηνύματα με μεγάλη περιεκτικότητα πληροφορίας, Παυλής Ελευθέριος

30 Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό αναμένεται να συμβάλει :
στη μείωση του χρόνου που αφιερώνει ο μαθητής και του κόπου που καταβάλλει για την αφομοίωση της ύλης-περιεχομένου και στην προώθηση της συνεργατικής αλλά και της εξατομικευμένης μάθησης (οι μαθητές στο πλαίσιο κοινών δραστηριοτήτων μαθαίνουν να συνεργάζονται αλλά και ο κάθε μαθητής ξεχωριστά μπορεί να ακολουθήσει τους δικούς του ρυθμούς μάθησης). Παυλής Ελευθέριος


Κατέβασμα ppt "Διπλωματική εργασία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google