Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΟΗΣ ΥΛΙΚΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΜΠΟΡΙΑ (MARKETING) ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ LOGISTICS

2 Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Έλεγχος Παραγωγής Έλεγχος Αποθεμάτων Έλεγχος Ροής Υλικών Ποιοτικός Έλεγχος Προγραμματισμός Παραγωγής Προγραμματισμός Συντήρησης

3 ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΕΙΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΙΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΜΗΧΑΝΩΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΡΟΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
ΕΚΛΟΓΗ ΘΕΣΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΗ ΑΞΙΑ ΓΗΣ ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ - ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ) ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ (ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ 3299/04) ΑΜΟΙΒΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΦΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΑΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΝΑΓΚΑΙΑΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΧΡΟΝΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΦΑΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

5 ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΧΩΡΟ ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΙΔΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ + ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ - ΥΨΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ - ΔΥΣΧΕΡΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΤΑ ΠΡΟΪΟΝ) ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΤΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ + ΣΤΡΩΤΗ, ΓΡΗΓΟΡΗ ΡΟΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ + ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ - ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ

6 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
ΠΡΟΪΟΝ ΤΜΗΜΑ Α ΤΜΗΜΑ Γ ΤΜΗΜΑ Β ΤΜΗΜΑ Δ

7 ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΠΡΟΪΟΝ Α Γ Β Δ 1η ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Α Β Γ Δ 2η ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

8

9 ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΤΑ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ («ΚΥΤΤΑΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ») ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑΣ ΣΕ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ, ΣΕΙΡΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΕΣ + ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ + ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ - ΑΥΞΗΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΡΟΪΟΝ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΘΕΣΗ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΑΦΟΡΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΟΓΚΩΔΗ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ

10 ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΤΑ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Α’ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Α Γ Δ Β Α Γ Α ΚΥΤΤΑΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Β’ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Δ Α Β Γ Α Β Δ Α ΚΥΤΤΑΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

11 ΚΑΤΑΝΟΜΗ «ΕΡΓΑΣΙΩΝ» ΣΕ «ΜΗΧΑΝΕΣ»
Το κόστος παραγωγής 5 παρεμφερών προϊόντων σε ισάριθμες ψηφιακές εργαλειομηχανές δίνεται στον παρακάτω πίνακα. Τα στοιχεία του πίνακα αναφέρονται στις ίδιες μονάδες κόστους. Ο υπεύθυνος παραγωγής θέλει να υπολογίσει τη βέλτιστη κατανομή προϊόντων στις μηχανές, η οποία ελαχιστοποιεί το συνολικό κόστος παραγωγής. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΗΧΑΝΕΣ 1 2 3 4 5 Α 420 430 455 470 480 Β 310 330 340 365 370 Γ 285 290 320 Δ 260 280 300 265 270 Ε 235 230 255 240

12 ΠΡΟΪΟΝΤΑ 1ο ΣΤΑΔΙΟ 2ο ΣΤΑΔΙΟ ΜΗΧΑΝΕΣ 1 2 3 4 5 Α 185 200 205 240 Β 75
100 85 130 Γ 50 60 65 45 70 Δ 25 30 Ε 1ο ΣΤΑΔΙΟ 2ο ΣΤΑΔΙΟ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΗΧΑΝΕΣ 1 2 3 4 5 Α 15 20 55 Β 25 10 Γ Δ 50 45 30 Ε

13 ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ 3ο ΣΤΑΔΙΟ
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΗΧΑΝΕΣ 1 2 3 4 5 Α 20 45 Β 15 25 Γ 10 Δ 40 35 Ε 3ο ΣΤΑΔΙΟ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ 3ο ΣΤΑΔΙΟ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΗΧΑΝΕΣ 1 2 3 4 5 Α 20 40 Β 10 25 Γ Δ 35 15 Ε

14 Η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΛΥΣΗ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ «ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ» ΤΟ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΤΡΟΠΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 2 ΕΙΔΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ: ΤΟ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΗΧΑΝΗ ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΗΧΑΝΗΣ, ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ Η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΛΥΣΗ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

15 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
CAD (Computer Aided Design) : Σχεδίαση προϊόντων ή εξαρτημάτων τους με τη χρήση Η/Υ CAM (Computer Aided Manufacturing) : Βιομηχανική παραγωγή με αυτοματοποιημένες εργαλειομηχανές που καθοδηγούνται από Η/Υ FMS (Flexible Manufacturing Systems) : Ευέλικτα συστήματα παραγωγής, τα οποία μπορούν να παράγουν πολλά διαφορετικά προϊόντα με τη χρήση αυτοματοποιημένων εργαλειομηχανών ή ρομπότ CIM (Computer Integrated Manufacturing) : Ολοκληρωμένη σχεδίαση προϊόντων & παραγωγικής διαδικασίας και βιομηχανική παραγωγή με τη χρήση Η/Υ. Περιλαμβάνει, εκτός από τις τεχνολογίες CAD – CAM, τον έλεγχο της διακίνησης υλικών και τον αυτόματο έλεγχο ποιότητας κάθε μονάδας του προϊόντος

16 ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Ρομπότ είναι μία αυτοματοποιημένη, επαναπρογραμματιζόμενη, πολυλειτουργική διάταξη, ικανή να χειρίζεται υλικά, εργαλεία ή εξειδικευμένες διατάξεις, για την εκτέλεση μιας σειράς εργασιών (ορισμός κατά ISO) Robots πρώτης γενιάς : εκτέλεση μιας σειράς προγραμματισμένων τρισδιάστατων κινήσεων από ένα βραχίονα Robots δεύτερης γενιάς : δυνατότητα αντίληψης ορισμένων αλλαγών του περιβάλλοντος χώρου Robots τρίτης γενιάς : δυνατότητα προσομοίωσης των ανθρώπινων αισθήσεων (ιδιαίτερα της όρασης και της αφής)

17

18

19

20

21 ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ
ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ : ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ : ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Ή ΤΗΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ : ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ : Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ, ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ

22 Πρώιμη Πλειοψηφία 34% Ώριμη Πλειοψηφία 34% Εναπομεί-ναντες % Πρώιμοι Αποδέκτες 13,5% Καινοτόμοι 2,5% Εισαγωγή Ανάπτυξη Ωριμότητα Παρακμή

23 ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕ ΧΡΟΝΟΣΕΙΡΕΣ
ΧΡΟΝΟΣΕΙΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΤΙΜΩΝ ΜΙΑΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ ΑΠΟ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Ή ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΙΣΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ D = f (T,C,S,R) Όπου, D → η πραγματική ζήτηση Τ → η μακροχρόνια τάση στο μέσο επίπεδο της ετήσιας ζήτησης C → η κυκλική διακύμανση της ζήτησης, λόγω οικονομικών, πολιτικών, τεχνολογικών ή άλλων συνθηκών S → η εποχική διακύμανση της ζήτησης R → η απρόβλεπτη τυχαία διακύμανση της ζήτησης ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΧΡΟΝΟΣΕΙΡΩΝ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ : D= T+C+S+R ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ : D=T*C*S*R

24 ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΤΙΚΗΣ ΕΞΟΜΑΛΥΝΣΗΣ (1)
Όπου, : η πρόβλεψη ζήτησης τη χρονική περίοδο t, η οποία αφορά την περίοδο t+1 : η πραγματική ζήτηση την περίοδο t α : ο συντελεστής εξομάλυνσης

25 ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΤΙΚΗΣ ΕΞΟΜΑΛΥΝΣΗΣ (2)
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΤΙΚΗΣ ΕΞΟΜΑΛΥΝΣΗΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ α) ΜΙΑ ΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ και β) Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ α Όπου Ν ο αριθμός των χρονικών περιόδων που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της πρόβλεψης (συνήθως κυμαίνεται από 0,01 έως 0,30)

26 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΗΤΗΣΗ (1)
ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΟΣΤΟΣ 1. ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΩΝ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΥΨΗΛΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΟΤΑΝ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΠΙΘΑΝΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΕΛΑΤΩΝ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ, ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

27 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΗΤΗΣΗ (2)
ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΟΣΤΟΣ 2. ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΖΗΤΗΣΗΣ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΣΕ ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΑΓΟΡΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΟΣΤΟΣ ΥΠΕΡΩΡΙΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΟΣΤΟΣ ΑΓΟΡΑΣ 3. ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΟΤΑΝ Η ΖΗΤΗΣΗ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΟΤΑΝ Η ΖΗΤΗΣΗ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΠΛΗΡΩΜΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ. ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

28 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ M ANUFACTURING R ESOURCES P LANNING
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ «ΧΟΝΔΡΙΚΟΣ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΡΩΝ ΟΧΙ ΕΦΙΚΤΟΣ ; ΝΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΕ ΥΛΙΚΑ (MRP I) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΟΧΙ ΕΦΙΚΤΟΣ ; ΝΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ

29 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ MRP
ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΡΟΪΟΝ (BILL OF MATERIALS, BILL OF RESOURCES) ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

30 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (1)
ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ Η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΥΝΑΤΕΣ ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΕΣ : για ‘n’ εργασίες και ‘m’ μέσα παραγωγής ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ n ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ 2 ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΧΑΝΗ Α ΜΗΧΑΝΗ Β 1 6 3 2 7 10 8 4 9 5 11 ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ : 2,4,3,5,1

31 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (2)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΧΑΝΗ Α ΜΗΧΑΝΗ Β 2 4 6 3 5 27 1 ΝΕΚΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ : ΜΗΧΑΝΗΣ Α=3 & ΜΗΧΑΝΗΣ Β=4

32 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ‘n’ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ‘m’ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΣ CAMPBELL : ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΟΥΜΕ m-1 ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ n ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ 2 ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Κατασκευάζονται 5 εξαρτήματα, τα οποία συναρμολογούμενα δίνουν το τελικό προϊόν. Τα εξαρτήματα πρέπει να περάσουν από 4 διαδοχικές φάσεις κατεργασίας (Α, Β, Γ και Δ). Στον παρακάτω πίνακα δίνονται οι χρόνοι κατεργασίας (σε ώρες). ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΞΑΡΤΗΜΑ Α Β Γ Δ 1 4 2 5 6 3 0,5

33 ΠΡΩΤΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΕΞΑΡΤΗΜΑ Μ1 Μ2 1 5 2 6 4 3 0,5 ΣΕΙΡΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ : 3, 1, 4, 2, 5

34 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕΙΡΑ
Β Γ Δ ΑΡΧΗ ΤΕΛΟΣ 3 0,5 5,5 10,5 11,5 1 1,5 9,5 12,5 17,5 4 4,5 13,5 16,5 21,5 2 14,5 18,5 25,5 5 15,5 19 26 ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 26 ΩΡΕΣ ΕΠΙΛΥΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

35 ΔΕΛΤΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ
ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ… ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ………. ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ : ΑΠΟ…/…/… ΕΩΣ …/…/…. ΕΙΔΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΙ………………………………… ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΒΑΘΜΟΣ (max 100) ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ 1.Ποιότητα των προμηθευόμενων υλικών 0,3 2. Τιμή αγοράς 0,2 3. Αξιοπιστία στο χρόνο παράδοσης 4. Συνοδευτικά έγγραφα προδιαγραφών υλικών 0,1 5. Δυνατότητα πίστωσης 6. Πιστοποίηση προμηθευτή κατά ISO ΣΥΝΟΛΟ = ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ… ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ: Α (από ) Β (από 70-84) Γ (από 50-69) Δ (από 0-49) ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ……………………………………………………………………

36 ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ
ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ : ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (π.χ. ΜΙΣΘΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ) ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (π.χ. ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Α’ ΥΛΩΝ, ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ) ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ : ► ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ► ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΛΑΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ► ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ► ΚΟΣΤΟΣ ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΟΣΤΟΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ : (ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ «ΚΑΛΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ») ► ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ► ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΕΚΤΙΜΗΘΕΙ

37 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ
ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Όπου, : η βέλτιστη ποσότητα παραγγελίας : το συνολικό κόστος διαχείρισης αποθέματος : το ετήσιο κόστος παραγγελιών : το ετήσιο κόστος διατήρησης του αποθέματος : η ετήσια ζήτηση του συγκεκριμένου υλικού : η αξία της μονάδας του αποθέματος : το μέσο κόστος παραγγελίας : το ποσοστό διατήρησης της μονάδας του αποθέματος επί της αξίας της μονάδας του αποθέματος (15-20%) ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ► ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ► ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ

38 Κόστος Ελάχιστο

39 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ
Απόθεμα Μέγιστο Απόθεμα Μ Στάθμη παραγγελίας Α Απόθεμα ασφαλείας Β Χρόνος t t

40 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ
Απόθεμα Μέγιστο Απόθεμα Μ t Απόθεμα ασφαλείας Β t Τ Τ Χρόνος

41 ΓΙΑΤΙ JUST IN TIME; Η ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΑΞΙΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΡΟΥΝ ΚΕΡΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΟΝΟΥ, ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΥ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΙΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΡΟΕΣ ΥΛΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΟΝΟΥ Η ΜΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΤΑΛΗ ΥΛΙΚΩΝ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΟΝΟΥ, ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ JUST IN TIME: ► ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΣΠΑΤΑΛΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ► ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

42 ↑ 30% ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ↓ 25% ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ↓60% ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ
ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ JUST IN TIME ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΥΛΙΚΩΝ ΑΠO ΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΛΙΚΩΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΗΜΙΚΑΤΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΕΛΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ OΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ JUST IN TIME ↑ 30% ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ↓ 25% ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ↓60% ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ↓ 90% ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΑ (GENERAL MOTORS, FORD, HEWLETT PACKARD, HARLEY DAVIDSON, XEROX, GENERAL ELECTRIC, DIGITAL EQUIPMENT, IBM, 3M)

43 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ JUST IN TIME
ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΒΛΑΒΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ‘ΝΕΚΡΩΝ’ ΧΡΟΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΥΨΗΛΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

44 ΣΥΓΚΡΙΣΗ JUST IN TIME – ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ JUST IN TIME ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Είδος παραγωγής Τα υλικά «έλκονται» από την παραγωγή όταν χρειάζονται Τα υλικά «ωθούνται» στην παραγωγή Ποιότητα παραγωγικής διαδικασίας Στόχος ο μηδενισμός ελαττωματικών προϊόντων Ανοχή ορισμένου ποσοστού ελαττωματικών Αποθέματα Ελαχιστοποίηση (στόχος ο μηδενισμός τους) Ανάγκη διατήρησης αποθεμάτων Προμηθευτές Μικρός αριθμός προμηθευτών σε μακροχρόνια συνεργασία Μεγάλος αριθμός προμηθευτών για επίτευξη καλύτερων τιμών Συντήρηση εξοπλισμού Προληπτική συντήρηση Δεν αποτελεί κρίσιμη παράμετρο

45 Step 1 Move card box B A Work station Work station Step 2 Move card box B A Work station Work station Step 3 Move card box A B B A Work station Work station

46 ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ Ή ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ Ή ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ (ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ‘ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ’), ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ Ή ΜΙΑ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ. ΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝ, ΠΟΥ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΕΝΟΣ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΜΗ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΧΡΗΣΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Ή ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Ή ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΕΚΦΡΑΣΜΕΝΕΣ Ή ΣΥΝΑΓΟΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

47 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

48 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ / ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

49 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΥ SERVQUAL (1)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ SERVQUAL Αξιοπιστία Αρμοδιότητα Ευγένεια Αφοσίωση Ασφάλεια Διασφάλιση Υλικά περιουσιακά στοιχεία Πρόσβαση Επικοινωνία Κατανόηση / γνώση του πελάτη Εξατομίκευση Ανταπόκριση

50 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΥ SERVQUAL (2)
το χάσμα ποιότητας της εταιρείας j από την «εξαιρετική» εταιρία το επίπεδο σημαντικότητας του χαρακτηριστικού ποιότητας i η αντίληψη της απόδοσης της εταιρίας j για το χαρακτηριστικό i η προσδοκία του πελάτη για το εξαιρετικό επίπεδο απόδοσης του χαρακτηριστικού i ο συνολικός αριθμός των χαρακτηριστικών ποιότητας

51 ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΕΝΩΝ
Επικοινωνία μεταξύ πελατών Προσωπικές Ανάγκες Εμπειρία Προσδοκώμενες Υπηρεσίες Αντιλαμβανόμενες Υπηρεσίες Παρεχόμενες Υπηρεσίες Χαρακτηριστικά Υπηρεσιών Αντίληψη Διοίκησης για Προσδοκώμενες Υπηρεσίες Επικοινωνία με τον πελάτη ΚΕΝΟ 5 ΚΕΝΟ 1 ΚΕΝΟ 3 ΚΕΝΟ 2 ΚΕΝΟ 4 ΠΕΛΑΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Κενό 5: Εξαρτάται από τα Κενά 1, 2, 3 και 4 Κενό 4: Εξαρτάται από την επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων της επιχείρησης (εσωτερική επικοινωνία) και την επικοινωνία της επιχείρησης με τον πελάτη (εξωτερική επικοινωνία) Κενό 1: Εξαρτάται από τις έρευνες αγοράς και την εσωτερική επικοινωνία της επιχείρησης Κενό 3: Εξαρτάται από την ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης Κενό 2: Εξαρτάται από τη δέσμευση της διοίκησης στην ποιότητα υπηρεσιών και τον καθορισμό των στόχων ποιότητας Το παραπάνω θεωρητικό μοντέλο έχει αναπτυχθεί από τους Parasuraman, Berry, Zeithaml

52 ΜΟΝΤΕΛΟ e-SERVICE QUALITY
Αγορά / Επανάληψη Αγοράς Αντιλαμβανόμενη αξία Αντιλαμβανόμενη e-SQ Χαρακτηριστικά της e-SQ που προσδοκά ο πελάτης Marketing της ιστοσελίδας Σχεδιασμός και λειτουργία της ιστοσελίδας Αντίληψη της επιχείρησης για τις προσδοκίες του πελάτη Κενό Εκπλήρωσης Ποιότητα ΠΕΛΑΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Κενό Πληροφόρησης Κενό Επικοινωνίας Κενό Σχεδιασμού Το παραπάνω θεωρητικό μοντέλο έχει αναπτυχθεί από τους Parasuraman, Zeithaml, Malhotra

53 ΣΤΑΔΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Επιθεώρηση Προϊόντων Στατιστικός Ποιοτικός Έλεγχος Διασφάλιση Ποιότητας Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Πότε ξεκίνησε 1800 1920 1950 1980 Που δίνεται έμφαση Ομοιομορφία προϊόντων Ομοιομορφία προϊόντων με μειωμένες επιθεωρήσεις Σε όλη την παραγωγική διαδικασία και στην ανάλυση των αιτιών αστοχιών Στην αγορά και στις ανάγκες του πελάτη. Η ποιότητα θεωρείται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Μέθοδοι Μετρήσεις Στατιστικά εργαλεία και τεχνικές Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας Στρατηγικός σχεδιασμός. Κινητοποίηση του συνόλου του οργανισμού Επίπεδο ποιότητας Χαμηλή ποιότητα Ανεπαρκής σήμερα Καλή και οικονομικά εφικτή Ποιότητα Best in Class!

54 ΟΛΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕIΝΑΙ… ΝΑ ΑΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΟΥ
ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΓΕΙΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΑΠO ΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΣΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΟΥ ΝΑ ΑΚΟΥΣ, ΝΑ ΥΠΟΚΙΝΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ OΛΑ ΣΩΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΑ

55 ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ Ή ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ EΝΑ
ΠΑΚΕΤΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ : ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ Ή ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ EΝΑ ΠΡΟΪΟΝ ΥΛΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ : ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ, ΤΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, Ο ΒΑΘΜΟΣ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ, Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ… ΗΘΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ : Η ΠΡΟΘΥΜΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ, Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ, Η ΤΗΡΗΣΗ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ, Η ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ… ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ : ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ (π.χ. ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗΣ, ΔΙΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ) ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ : ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΑΠΟ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

56 ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΤΟΥΣ Η ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑ ISO 9001 ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΛΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΝΤΑΙ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΘΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ISO 9001 ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

57 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ : ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ ΧΡΟΝΟΣ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΡΙΣΙΜΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ (CRITICAL PATH METHOD) ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (PROGRAM EVALUATION & REVIEW TECHNIQUE) ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΥΝΑΜΙΚΩΝ (METHOD OF POTENTIALS)

58 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΝΝΟΙΑ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΓΕΓΟΝΟΣ ΛΗΞΗΣ 1 2 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΝΝΟΙΑ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ 5 Α 6 Γ 7 Β 8 Δ 9

59 ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ Νωρίτερος χρόνος γεγονότος είναι ο χρόνος που θα συμβεί το γεγονός, εάν όλες οι προηγούμενες δραστηριότητες αρχίσουν όσο νωρίτερα γίνεται (ο νωρίτερος χρόνος του αρχικού γεγονότος είναι μηδέν) Βραδύτερος χρόνος γεγονότος είναι ο τελευταίος χρόνος στον οποίο μπορεί να συμβεί το γεγονός, χωρίς να καθυστερήσει η ολοκλήρωση του έργου πέρα από το νωρίτερο του χρόνο (ο βραδύτερος χρόνος του γεγονότος λήξης είναι ίσος με το νωρίτερο του χρόνο) Χρονικό περιθώριο γεγονότος είναι η διαφορά ανάμεσα στο βραδύτερο και το νωρίτερο χρόνο γεγονότος 7 4 3 2 Β Ν 4 7 1 14 4 5 9 5 3 ΧΠ

60 ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΜΙΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ
ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΜΙΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ Όπου i το γεγονός έναρξης j το γεγονός λήξης η χρονική διάρκεια της δραστηριότητας ΕΑΝ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΙΣΟ ΜΕ ΜΗΔΕΝ, ΚΑΛΕΙΤΑΙ «ΚΡΙΣΙΜΗ» Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΝΟΣ ΔΙΚΤΥΟΥ, ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ «ΚΡΙΣΙΜΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ» ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΡΙΣΙΜΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΙΜΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΕΡΓΟ

61 7 7 13 2 8 5 5 25 4 1 4 9 15 10 30 6 10 3 6 5 12 25

62 44 38 6 7 7 13 31 25 6 2 51 45 6 8 5 5 25 4 1 16 4 56 9 15 10 30 10 6 6 3 46 6 34 31 3 5 12 25

63

64 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ LOGISTICS MANAGEMENT
ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ (PURCHASING) ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΥΛΙΚΩΝ (INBOUND TRANSPORT) ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ (INVENTORY MANAGEMENT) ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΥΛΙΚΩΝ (WAREHOUSING) ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΕΛΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (OUTBOUND TRANSPORT)

65 ΣΧΕΣΗ MARKETING - LOGISTICS
Δημιουργία ζήτησης Ανάπτυξη προϊόντων Διαφήμιση Προώθηση πωλήσεων Merchandising Τιμές – εκπτώσεις Παραγγελιοληψία Ικανοποίηση ζήτησης Αγορές υλικών Μεταφορές Έλεγχος αποθεμάτων Αποθήκευση Διανομές Παράδοση παραγγελιών ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ : Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ

66 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ LOGISTICS MANAGEMENT
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΞΑΛΕΙΨΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΟΛΗΨΙΑΣ ΑΠΟ MANUAL ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΟΛΗΨΙΑ ΚΑΘΕΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΑΚΕΤΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΙΔΩΝ ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΠ’ ΑΥΤΗΝ ΣΧΕΔΟΝ ΑΜΕΣΩΣ (CROSS DOCKING) ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ LOGISTICS ΜΕΙΩΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΠΕΛΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

67 LOGISTICS MANAGEMENT (1)
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΝΑΛΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΣΤΟΣ-ΚΕΡΔΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΣΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΟΓΟΙ ΑΣΤΟΧΙΑΣ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ

68 LOGISTICS MANAGEMENT (2)
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΝΑΛΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ

69

70


Κατέβασμα ppt "ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google