Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 1 Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Μεταπτυχιακό Τμήματος ΗΜ & ΜΥ (Άνοιξη - 2009) Δίκτυα Προστιθέμενης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 1 Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Μεταπτυχιακό Τμήματος ΗΜ & ΜΥ (Άνοιξη - 2009) Δίκτυα Προστιθέμενης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 1 Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Μεταπτυχιακό Τμήματος ΗΜ & ΜΥ (Άνοιξη - 2009) Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο / Επιχειρείν (Electronic Commerce / Business)

2 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 2 Περιεχόμενα Εισαγωγικού Μαθήματος ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΟΡΙΣΜΟΙ - ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ –Ηλεκτρονικό Εμπόριο (ΗΕ) – Θεματολογία –Είδη ΗΕ – Παραδείγματα - Ιστορική Εξέλιξη ΗΕ ΚΙΝΗΤΡΑ - ΠΛΑΙΣΙΟ –Πλαίσιο ΗΕ – Κίνητρα – Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα / Περιορισμοί –Στοιχεία Αγοράς –Επιχειρηματικά Μοντέλα Ηλεκτρονικού Εμπορίου ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ – ΘΕΜΑΤΑ

3 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 3 Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο Ορισμοί – Μορφές - Παραδείγματα

4 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τι είναι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο? Electronic Commerce (E-Commerce) is the process of two or more parties making business transactions via computer and some type of network. Internet.com - The Electronic Commerce Guide: Expert Advice. Mecklermedia Corporation, 1998. The business practices and technologies known collectively as Electronic Commerce (E-Commerce) include: –Using E-mail for business communication –Using Electronic Funds Transfer (EFT) with your bank, your suppliers, and your clients

5 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τι είναι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο –Establishing a Website to market your products or services –Implementing an Internet-based retail business –Implementing Electronic Data Interchange (EDI) with your suppliers and clients –Integrating EDI with your in-house financial systems –Implementing Technical Data Interchange (TDI) to exchange engineering drawings –Implementing compatible E-Commerce practices throughout your acquisition to distribution supply network –Creating a "virtual enterprise" that fully integrates the design, manufacturing, finance, inventory control, distribution and maintenance systems in your business

6 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τι είναι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο Ορισμός από το ΣΕΠΕ –Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι μια νέα επιχειρηματική πρακτική. Σύγχρονες τεχνολογίες και μέθοδοι συνδυάζονται προκειμένου οι επιχειρήσεις να αυξήσουν την αξία τους να ελαχιστοποιήσουν τα κόστη τους και να μεγιστοποιηθεί η δυνατότητα προσέγγισης όσο το δυνατό περισσότερων πελατών.

7 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 7 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τι είναι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Ηλεκτρονικό Επιχειρείν) ? E-COMMERCE και E-BUSINESS ταύτιση (???) –Carrying out business activities that lead to an exchange of value across telecommunications networks E-COMMERCE και E-BUSINESS με διαφορές (???) E-COMMERCE: Digitally enabled commercial transactions between and among organizations and individuals E-BUSINESS: Digitally enabled transactions and processes within a firm involving information systems of the firm

8 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 8 Διαφορές μεταξύ E-BUSINESS και E-COMMERCE e-business συστήματα e-commerce συστήματα Τεχνολογική Υποδομή ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ The Internet ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

9 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 9 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Διαφορετικές Οπτικές Θεωρήσεις Electronic Commerce is defined from these perspectives –Communications (delivery over computer networks or other electronic means) –Business process (technology to automate business transactions and workflow) –Service (tool to cut service costs while increasing quality and speed of delivery) –Online (buy and sell online – over the Internet) –Collaborations (facilitator for organizational collaboration) –Community (gathering place for community members to learn, transact and collaborate)

10 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Επιστημονικές Θεωρήσεις Computer sciences and Telecommunications Management information systems Consumer behavior and psychology Marketing Finance Economics Accounting and auditing Business law and ethics …

11 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 11 ΣΥΝΟΨΗ Ύλης Μαθήματος Το μάθημα εξετάζει: το θέμα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου / Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και των Δικτύων Προστιθέμενης Αξίας Electronic Data Interchange (EDI) σε συνδυασμό με το Internet. (Ιστορική Αναδρομή και Περιγραφή του Ηλεκτρονικού Εμπορίου - H Μετάβαση από το καθιερωμένο EDI στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο) τις καθιερωμένες μορφές Ηλεκτρονικού Εμπορίου για τις οποίες παρουσιάζονται παραδείγματα σε διεθνή περιβάλλοντα και στο εθνικό περιβάλλον

12 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 12 τα θέματα ασφάλειας και προστασίας των πληροφοριών (μηχανισμοί πρόσβασης και πιστοποίησης, ακεραιότητα και αυθεντικότητα συναλλαγών) Συγκεκριμένα, Ασφάλεια Ηλεκτρονικού Εμπορίου –Θέματα Authentication-Authorization –Η χρήση του SET στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο –Αρχές Πιστοποίησης και Πιστοποιητικά –Τρόποι Προστασίας των Δεδομένων και της Ταυτότητας του Αποστολέα Νομοθεσία και Ηλεκτρονικό Εμπόριο –Νομικό - Κανονιστικό Πλαίσιο, Διεθνής και Ελληνική Εμπειρία Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου σε σημαντικούς χώρους (π.χ. Υγεία, Τράπεζες) Ένα Επιχειρηματικό Μοντέλο που αφορά ολοκληρωμένο παράδειγμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου ΣΥΝΟΨΗ (2)

13 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 13 τη συμβολή των νέων τεχνολογιών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο (XML, Java) και του Open source λογισμικού για EC/EB (OpenOffice.org, GNUenterprise.org, κ.λ.π.), καθώς και τη συνεργασία των Grids με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο τη συμβολή των Βάσεων Δεδομένων για εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Web-based data bases, ηλεκτρονικά σημεία συναλλαγών, διαλειτουργικότητα Βάσεων Δεδομένων, εφαρμογές τηλεσυνεργασίας - κατανεμημένο workflow) τα Περιβάλλοντα Λογισμικού για Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου (αυτοματοποίηση συναλλαγών, πρότυπα λογισμικού) --- Αρχιτεκτονικές Ενοποιημένου Λογισμικού (ολοκλήρωση τεχνολογιών) Εξελίξεις του Ηλεκτρονικού Εμπορίου ΣΥΝΟΨΗ (3)

14 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Μορφές EC - Κλασσικές Ταξινομήσεις Business-to-Business (B2B) –e-marketplace member Business-to-Individual / Consumer (B2C) –Online booking & wireless communications, amazon.com Business-to-Employee (B2E) –Online training & banking Business-to-Public Body (e.g., Government) –e-government, Taxes, IKA Consumer-to Consumer (C2C) –ebay.com P2P Peer to Peer –gnutella M-Commerce –Using Wireless digital devices for transaction on the Web

15 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 15 Προμηθευτής Γ Η επιχείρηση σας Προμηθευτής Α Προμηθευτής Β ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Συστατικά Ηλεκτρονικού Εμπορίου ΑνθρώπινοΔυναμικό Πελάτες

16 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 16 Προμηθευτής Γ Η επιχείρηση σας Προμηθευτής Α Προμηθευτής Β ΑνθρώπινοΔυναμικό Πελάτες Β2E Enterprise (Intranet) Portals ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Συστατικά Ηλεκτρονικού Εμπορίου Internal Procurement

17 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 17 Προμηθευτής Γ Η επιχείρηση σας Προμηθευτής Α Προμηθευτής Β ΑνθρώπινοΔυναμικό Β2C Consumer (Internet) Portals Πελάτες ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Συστατικά Ηλεκτρονικού Εμπορίου

18 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 18 Προμηθευτής Γ Η επιχείρηση σας Προμηθευτής Α Προμηθευτής Β ΑνθρώπινοΔυναμικό Πελάτες Β2B Procurement (Extranet) Portals Β2B ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Συστατικά Ηλεκτρονικού Εμπορίου

19 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 19 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Στοιχεία Ολοκλήρωσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου ElementINTERNETEXTRANETINTRANET E- Commerce Type Business-to- Consumer Business-to- Business Internal Procurement AccessUnrestrictedRestricted SecurityMinimalFirewalls & Restricted Access Payment Method Credit CardPredefined Credit Agreement Within Business Charges

20 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 20 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Ενδεικτικά QANTAS Airways –B2B, B2C, B2E - όλα amazon.com –B2C Ηλεκτρονικές Αγορές (E-Marketplaces) –yassas.com, cosmoone.gr, onianet.gr, …

21 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 21 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: QANTAS Airways Business-to-business (B2B) –E-marketplace member Business-to-customer (B2C): –Online booking & wireless communications Business-to-employee (B2E): –Online training & banking

22 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 22 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑTA: QANTAS Airways B2B Business-to-business (B2B) –E-marketplace member: Joined Airnew Co. (links major airlines with suppliers) Fuel Fuel services Light maintenance services Catering

23 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 23 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑTA: QANTAS Airways B2C and B2E Business-to-customer (B2C): –Online booking –Wireless communications Business-to-employee (B2E): –Online training –Online banking

24 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 24 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Γιατί το Β2C προσφέρει πλεονεκτήματα Cost/ Sweate r Manufacturer Distributor Retailer Customer $48.50 $40.34 $20.45

25 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 25 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: AMAZON.COM (Β2C) B2C business model where customers look for a: –Low price –Fast shipment –Good return policy –Helpful customer service Largest Bookstore in the world Offers millions of items –Books and music –DVDs and videos –Toys and video games –Electronics and software –Home improvement products

26 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 26 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: AMAZON.COM (Β2C) Started business in 1995 –Sales 1996 = $15.7 million (αλλά, $ 6.24 million losses!) 1999 – $1.6 billion (αλλά, big loans and losses) Share value $113 2001 = $1.8 billion (αλλά, $ 1.4 billion losses!!!) Share value $6 2002 = $ 4 billion (για πρώτη φορά, ΚΕΡΔΗ!) Share value $25 –Products 1999 = 5 million titles 2000 = 13 million books, music, DVD/video titles Auctions –Hosts and operates auctions for individuals and small businesses –zShops, Amazon marketplace, Amazon payment processing Provide the opportunity for small businesses to develop custom storefront Storefronts are supported by Amazon’s backend order fulfillment processing

27 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 27 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: AMAZON.COM (Β2C) –Easy browsing and searching –Useful product information –Reviews, recommendations, and personalization Broad selection and low prices Secure payment system (1-Click order technology) Gifts department Online community Secured payments Features

28 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 28 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: AMAZON.COM (Β2C) Financial performance –Overall losses rather than profits up to 2002 –Ability to move into new areas of business should move them toward profitability, but makes money from books –High level of customer service and customer loyalty adds value Strategy for Profitability (after 2002) –Cut Prices –Offer free shipping –Lower Costs of operation significantly (while leveraging the investment Infrastructure created and consumer brands)

29 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 29 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: AMAZON.COM (Β2C) Diversification through business alliances –Online sale of cars - greenlight.com –Online health and beauty aids - drugstore.com –Wireless phones – multiple business partners –Toys - ToysrUs.com

30 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 30 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: AMAZON.COM (Β2C) Customer relationship management –Creates interesting and informative front-end –Highly automated and efficient back-end support –Personalized service Return customers are welcomed back by name Customer wish lists available E-mails customers purchase recommendations based on their purchasing history

31 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 31 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Αγορά του Β2C - Μερικά χαρακτηριστικά Επιτυχίας Characteristics of goods leading to high online sales volumes –Brand recognition and guarantees –Digitized products –Frequently purchased, inexpensive items –Well-known items with standard specifications

32 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 32 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Ηλεκτρονική Αγορά (Electronic Marketplace) Marketplace: 3 main objectives –Match buyers and sellers –Facilitate exchange of information, goods, services, payments (transactions) –Provide institutional infrastructure enabling efficient functioning of the market EC in the marketplace –Increased efficiencies –Decreased cost of executing business functions

33 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 33 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Marketplaces --- Ηλεκτρονικές Αγορές

34 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 34 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

35 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 35 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: : B2B Ολοκλήρωση (από παρουσιάσεις της Microsoft)

36 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 36 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: : B2B Ολοκλήρωση (από παρουσιάσεις της Microsoft)

37 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 37 5,5 δις αγορές μέσω Auctions 15 Προμηθευτές - 7,500 Προϊόντα 56,25% μείωση διαχειριστικού χρόνου (Αργυρομεταλλευμάτων & Βαρυτίνης) σε συγκεκριμένα προϊόντα και 20% κατά Μέσο Όρο. 27% ΜΟ μείωση σε σχέση με τιμή εκκίνησης 33% ΜΟ μείωση σε σχέση με τιμή τελευταίας αγοράς Σε τρία χρόνια λειτουργίας: 800 εκατ. Ευρώ όγκος συναλλαγών (από Προμήθειες – b2bmarketside – και Δημοπρασίες – b2bauctions.) Συγκεντρωτικά Στατιστικά ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: : B2B Ολοκλήρωση (από παρουσιάσεις της Microsoft)

38 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 38 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: : B2B Ολοκλήρωση (από το site της cosmoONE) Από την 1η Ιανουαρίου 2001 έως την 3η Απριλίου 2004 η αξία συναλλαγών στην Ηλεκτρονική Αγορά Προμηθειών ανέρχεται σε 678.980.503 Ευρώ σε σύνολο 17.221 παραγγελιών (b2bmarketplace) b2bauctionsΣΥΝΟΛΑΜΕΣΟΙ ΟΡΟΙ Αριθμός Δημοπρασιών422- Σύνολο Συμμετοχών (Εταιρίες) 1.9775 / Δημοπρασία Δημοπρατηθείσα Αξία (Ευρώ) 101.537.846 240.611 / Δημοπρασία Χτυπήματα (προσφορές τιμών) 9.72223 / Δημοπρασία Παρατάσεις2.6416 / Δημοπρασία Μέσος Όρος μείωσης τιμών 23%

39 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 39 B2B ηλεκτρονικής αγορά στο χώρο της αγοράς προμηθειών των ξενοδοχείων, caterings, νοσοκομείων και ναυτιλιακών εταιρειών. Τώρα - 400 εταιρείες προμηθευτών με συνολικά ενεργούς 1250 χρήστες και 600 εταιρείες πελατών (ξενοδοχείων) με συνολικά ενεργούς 2600 χρήστες (με σύνολο προϊόντων των προμηθευτών ~ 50.000) Στο μέλλον - Πάνω από 1000 εταιρείες προμηθευτών, 2.500 εταιρείες πελατών (ξενοδοχείων) με συνολικά ενεργούς 8.000 χρήστες (με σύνολο προϊόντων των προμηθευτών > 600.000) Αγοραστές: περισσότερα από 550 ξενοδοχεία και 25 νοσοκομεία και caterings. (με αγοραστική δύναμη άνω των 80 δις. δρχ.) Όπως: Grecotel, Famous Gastronomy, Holiday Inn, Mamidakis Hotel Chain, Amalia Hotels, Louis Hotels, G-Hotels, Robinson Club Hotels, Ιασώ. Προμηθευτές: Πάνω από 350 εταιρείες του χώρου με περισσότερα από 10,000 προϊόντα (Pepsico, SC Johnson, Vileda, Creta Farm, Λαζαρίδης, Lavazza, Misko-Barilla, Hepp, Υφαντής). ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: : B2B Ολοκλήρωση (από παρουσιάσεις της Microsoft)

40 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 40 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: : B2B Ολοκλήρωση (από παρουσιάσεις της Microsoft)

41 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 41 Πάνω από 1400 μέλη (650 αγοραστές, 800 προμηθευτές) 200.000 προϊόντα 11.000 επισκέψεις το μήνα, 352 επισκέψεις ημερησίως, διάρκεια επίσκεψης 20 λεπτά Πάνω από 75.000.000 Euro τζίρο τα 3 πρώτα χρόνια λειτουργίας Συγκεντρωτικά Στατιστικά Value-added services: υπηρεσία στατιστικής πληροφόρησης (data warehousing, BI) για την αρτιότερη αξιοποίηση, μελέτη και εκμετάλλευση των δεδομένων τους. ολοκλήρωση με ERP προμηθευτών σχεδιασμός και υλοποίηση ολοκληρωμένων ενεργειών marketing προμηθευτών ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: : B2B Ολοκλήρωση (από παρουσιάσεις της Microsoft)

42 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 42 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ιστορική Εξέλιξη Προπομποί του E-Commerce –Electronic Data Interchange (EDI) business-to-business e-commerce for the delivery of structured business messages (since 1980) Standards: –ANSI X.12 –EDIFACT (ISO) –UN / GTDI (United Nations for Tradacom - an EDI net) –SWIFT (propietary by 3600 financial institutions) –CALS (Department of Defense - USA) –e-mail X.400 Standard cc:mail (de facto for business-to-business)

43 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 43 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ιστορική Εξέλιξη EFT – Electronic Fund Transfer –Automated Teller Machines (ATMs) widespread for information and cash delivery –EPOS and EFTPOS electronic point-of-sale data used by retailers funds transfer methods supported (credit cards, digital money, etc.) VIDEOTEX –Minitel in FRANCE, BTX in GERMANY, Kapatel in Greece Internet Commerce –following major technological developments

44 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 44 Κίνητρα για Ηλεκτρονικό Εμπόριο Χαρακτηριστικά και Μοντέλα

45 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 45 EC: ΟΙ 7 ΒΑΣΙΚΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Ubiquity – Internet / Web Technology is everywhere ! Global Reach – The Technology reaches everywhere Universal Standards – Internet Standards Richness – Video, Audio, Text Messages Interactivity – The Technology works through interaction with the User Information Density – Reduction of information costs while quality is increased Personalization / Customization – The Technology allows personalized messages delivered to individuals / groups

46 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 46 Τι περιμένουν να κερδίσουν οι ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ από το Ηλεκτρονικό Εμπόριο? Streamlining Procurement Processes Decrease costs Decrease length of production cycles Achieve closer customer - vendor relationship Enhance Competitiveness and Economic Growth Enable Enterprises to Conduct Business with distant partners - Expand Marketplace Empower Small Businesses

47 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 47 Κίνητρα για Ηλεκτρονικό Εμπόριο DRIVERS for the Uptake of E-Commerce –Time-to-market fast supply-chain –Customer Relationships loyal, happy customers –Reduced Costs no storage, no intermediaries –Access to the Global Market

48 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 48 Supply-Chain Management

49 Στοιχεία κλειδιά για το EC Ασφαλής πληρωμές Προστασία Αντιγράφων Πολυγλωσσισμός Εκπαίδευση Διαλειτουργικότητα/ Διασυνδεσιμότητα Νομικό και Οικονομικό Πλαίσιο Πληροφόρηση/καλή πρακτική Ψηφιακές Υπογραφές Πιστοποιητικά (Certificates) Τήρηση Απορρήτου Ασφάλεια Δεδομένων Προμήθεια Εμπορικές Υπηρεσίες Τυποποίηση Ιδιοκτησία (Ownership)

50 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 50 Περιορισμοί Ηλεκτρονικού Εμπορίου NON-TECHNICAL - Critical Factors for Success –Security and Privacy concerns –Acceptance of new payment methods (TRUST) –Cost to business and consumers – small numbers of buyers and sellers –Lack of mature methodology and measuring the benefits –Legal and regulatory issues IPR, consumer protection, security regulation, content regulation, cross- border regulation, etc) –Linguistic and cultural issues

51 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 51 Περιορισμοί Ηλεκτρονικού Εμπορίου TECHNICAL - Critical Factors for Success –Lack of “sufficient” Security mechanisms Encryption and other security technologies (firewalls, smart cards, protocols, etc.) –Lack of universally accepted standards for quality, reliability –Availability of infrastructure and bandwidth –Difficulties in integrating the Internet and EC software to some existing (especially legacy) applications and databases –Special WEB servers (additional to Network servers) are needed – some are STATELESS (have no memory) and NON-DYNAMIC –Internet accessibility

52 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 52 Η Εμπλοκή στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι Δύσκολη και έχει μεγάλο Κόστος –positioning for e-commerce implementing an Intranet (internal communications for a good infrastructure) links with new suppliers adapting the legacy systems to a new e-commerce oriented environment –re-engineering the business adapt organization processes for an e-commerce environment (e.g., changing or even deleting them) –re-defining the business outsourcing (even core activities!) virtual companies

53 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 53 ΣΤΑΔΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ στο e-commerce

54 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 54 ΣΤΑΔΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ στο e-commerce

55 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 55 Η Ανάπτυξη της Αγοράς Προοπτική και Εικόνα από το 1997 E-Commerce growth is more than 150% per year or 4 times faster than the overall economy Source : Forrester Research, IDC

56 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 56 Η Ανάπτυξη της Αγοράς Προοπτική και Εικόνα από το 1997 360 Billion** By 2000 32 Billion* Now Source: Yankee Group, IDC, Forrester Research The Real Revenue Growth in E-Commerce has not yet happened (1997) * 22% from consumer transactions and 78% from business-to-business transactions. ** A more conservative estimation of “only” 294 billion in revenue by 2002, was given by the West Chester Electronic Commerce Resource Center. 8.8% out of the revenue from consumer transactions and 91.2% from business-to-business transactions.

57 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 57 Ένα Διάλλειμα στην Ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου Η κατάρρευση των dot.com – από το 1999 –Μόνο το 10% των dot.com εταιρειών του 1999 (ήταν περίπου 12.500) υπάρχουν σήμερα! –Χρηματιστηριακές Φούσκες (διεθνώς) Αισιοδοξία πάλι μετά το 2001-2002, με κέρδη των εταιρειών Internet E-commerce είναι πολύ περισσότερο από αποτυχίες των dot.com – είναι βασικά ο τρόπος με τον οποίο οι σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμοί ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ

58 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 58 To NEO (?) Ηλεκτρονικό Εμπόριο Από ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σε ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Από ENTERPRENEURIAL ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ σε ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ Σταθερότερο και αυστηρότερο Νομικό / Θεσμικό Πλαίσιο Νέες Αγορές που δεν είναι «περιορισμένες»

59 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 59 Η Ανάπτυξη της Αγοράς Μερικά Νέα Νούμερα (Παγκοσμίως) –Internet χρήστες θα φτάσουν τους 750 Μ το 2008 –50% από αυτούς θα χρησιμοποιούν e-commerce –Μέχρι το τέλος του 2003 ο συνολικός τζίρος B2B θα είναι 1 trillion $ (eMarketer) –Συνολικός τζίρος B2B και online shopping σε όλο τον Κόσμο το 2006 θα είναι μεταξύ 5 και 6 trillion $ –Συνολικός τζίρος B2C και online shopping σε όλο τον Κόσμο το 2006 θα είναι μεταξύ 200 και 300 billion $

60 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 60 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η Ανάπτυξη της Αγοράς – Μερικοί από τους Πρωταγωνιστές ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ (2002) Amazon Dell Gateway CompUSA Walmart ColumbiaHouse Hallmark Sears Netfix Bestbuy Amazon Dell Gateway CompUSA Walmart ColumbiaHouse Hallmark Sears Netfix Bestbuy 15 Million 5 Μillion 1.3 Μillion 2.4 Million 3.6 Million 2.4 Million 1.4 Million 2 Million * 15 Million 5 Μillion 1.3 Μillion 2.4 Million 3.6 Million 2.4 Million 1.4 Million 2 Million *

61 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 61 Επιχειρηματικά Μοντέλα (Business Models) Most EC Business Models today are –An online version of traditional models –An extension of physical businesses that are able to reduce cost and improve customer satisfaction –They follow a vertical and rigid supply chain

62 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 62 BUSINESS MODELS -- Emerging Virtual Communities / Companies and markets –a consortium of companies build on each others’ businesses to exploit opportunities Open buyer centric markets –comparison shopping Coalition and outsourcing –e.g. in REAL ESTATE: brokers, banks, escrow (εγγυητές), lawyers (for title inspection)

63 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 63 VIRTUAL STOREFRONT – E-TAILER - ONLINE DIRECT MARKETING: sells goods, services on-line (amazon, Virtual Vineyards,..) PORTALS: collects catalogues characterizing a huge amount of information (large number of hyperlinks as entrance to the WWW – vertical and horizontal portals) yahoo.com, AOL.com, MSN.com, in.gr, … VORTALS: vertical / specialized portals sailnet.com MARKETPLACE CONCENTRATOR: concentrates information from several providers InsureMarket, DealerNet, etc.) INFORMATION BROKER / TRUST BROKER: provides product, pricing, availability information Auto-by-Tel, PartNet, etc) INTERNET BUSINESS MODELS

64 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 64 TRANSACTION BROKER: buyers view rates, terms from various sources (E-Trade, Ameritrade, hotels.com, expedia.com, …) ELECTRONIC CLEARINGHOUSE: auction-like setting, products, prices, change in response to demand (bid.com, OnSale.com, eBay, etc.) REVERSE AUCTION –ELECTRONIC TENDERING SYSTEMS: buyer sets price, submits to multiple sellers (gxs.com) NAME YOUR OWN PRICE – buyer sets the price he wants to pay and the model matches the request with a supplier (priceline.com) FIND THE BEST PRICE: buyer specifies a need – an intermediary locates the best price (hotwire.com, eloan.com) INTERNET BUSINESS MODELS

65 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 65 DIGITAL PRODUCT DELIVERY: sell, download software, other digital products (dell.com, SonicNet, Build-a-Card, etc.) CONTENT PROVIDER: creates revenue through providing client for a fee, and advertising (Tripod, Wall Street Journal, cnn.com etc.) ON-LINE SERVICE PROVIDER: provides service, support for hardware, software products (lawinfo.com, CyberMedia, Tune Up, mybconsulting.com, etc.) COMMUNITY PROVIDER: sites for individuals to come together (about.com, oxygen.com, epinions.com, …) INTERNET BUSINESS MODELS

66 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 66 Τέσσερις Τρόποι για Κέρδη από τις Εταιρείες Internet ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ –yahoo.com ΣΥΝΔΡΟΜΗ –WSJ.com, sportsline.com ΠΟΣΟΣΤΟ ΔΟΣΟΛΗΨΙΑΣ –ebay.com, e-trade.com ΠΩΛΗΣΕΙΣ –amazon.com, gap.com, sears.com, …

67 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 67 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

68 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 68 ΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ (Turban and King)

69 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 69 ENABLING TECHNOLOGIES NETWORKING TECHNOLOGIES –high performance, interoperability, protocols, support for interactivity - interoperability, teleconferencing, etc. Two main methods used for transferring e-commerce data: –VAN (Value Added Networks) –Internet The WWW –hypertext, markup languages (SGML, HTML, XML, …) –Web servers, clients, browsers, search engines, intelligent agents, chat, streaming media…

70 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 70 IDENTIFICATION - ENCRYPTION –privacy, security, trust, encryption, e-signatures, smartcards, …. PAYMENT SYSTEMS –Online payment (digital cash, credit accounts, digital wallets, credit cards, e-check, ebpp, …) MULTIMEDIA –vast amount of multimedia data, image exchange, compression, user interfaces EDI --- BUSINESS MODELS –(financial) data interchange, business processes, business re-engineering, electronic money, regulation, etc. ENABLING TECHNOLOGIES (2)

71 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 71 SHARED DATABASES –distributed - autonomous and heterogeneous information sources, web databases, electronic catalogues, directories, middleware, servers, etc. CO-OPERATIVE APPLICATIONS –CSCW, collaborative work, interoperability, intelligent agents, workflows, e-mail LEGAL and REGULATORY ISSUES –Intellectual Property Rights (IPR), electronic copyright, –Consumer Protection --- Linguistic and Cultural Issues –Regulation for: Security, Content, Cross-Border ENABLING TECHNOLOGIES (3)

72 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 72 Data sources E-Commerce involves massive data transfer among systems. This data is stored, in an electronic form, in data sources. There are several ways to classify the different types of data sources that might participate in the provision of data in E-Commerce: –Structure of the information source: Fully structured data, e.g. databases Semi-structured data, e.g, HTML files, source code files Unstructured data, e.g. books in electronic form –Basic operations provided for each source: Query facility: fetch all items x where P(x) Similarity-based retrieval: fetch items x that are similar to y Classification: classify x near similar items

73 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 73 Structured data database schemaA database is a collection of data items, whose structure is defined by a schema (e.g., a relational schema). Database Management System DBMSA Database Management System (DBMS) is a generic system, which supports the construction and access of a database; in particular: –sets up a scalable implementation data model –provides a data model (e.g., a relational data model) for defining the schema of a database –provides a basic set of operations for accessing and updating the database (e.g., relational algebra). –offers a variety of other services, such as concurrency control and error recovery.

74 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 74 Semi-structured data Here data have some structure, for example, –HTML/DHTML/XML / RDF files –HTML/DHTML/XML / RDF files -- consist of text interleaved with HTML formatting commands –Literature files –Literature files -- have a syntax for references, but the “atoms” of that syntax, such as paper titles, are text –Source code files –Source code files -- based on the syntax of some programming language –Electronic Data Interchange transmission –Electronic Data Interchange transmission -- based on standards.

75 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 75 Any GUI, typically a Web page, that supports online shopping, ordering and payment capabilities –A gateway to a digital version of the business itself (more than a list of products) –Presents a new medium with new capabilities E-catalogs --- Definition

76 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 76 E-catalogs -- TYPES Stand-alone –Independent Web site, primarily for online retailing (e.g., Amazon) E-mall –Collection of catalogs for different merchants (e.g., Internet shopping network) Embedded –Part of a large corporate web site –Primarily for non-retail (e.g., marketing, customer support) –Corporations using it include HP, Bank of America, etc.

77 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 77 E-catalogs vs. Traditional catalogs Interactivity –Allow two-way communication channel between Business and Consumer in real time –Allow for the development of new and closer relationships between Business and Consumer Dynamic Updating Capabilities –quickly adapt to market conditions by adapting prices, repackaging, re-channeling, etc. Global Presence –SMEs can enter the global E-marketplace transcending traditional limitations

78 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 78 E-catalogs -- Functional Features Content –SCOPE: products, services, pricing info, detailed descriptions, links to other resources, etc. –SEARCH and FILTERING Presentation –LAYOUT: spatial arrangement of the catalog and MM use –UI and HCI (Human Computer Interaction) Back-end Processing –Level of Integration (with Company’s databases and legacy systems, with financial institutions) and Interoperability Usage Tracking –Data Warehousing and Data Mining Computational Services –Scalability and Efficiency

79 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 79 Interoperable Commerce HTML, CORBA, EDI –All suffer from one or more of the following limitations: too expensive, too dumb, a private language between 2 partners, a formatting language Need an OPEN framework for Electronic Commerce –Standards is one approach - others include: negotiation protocols, mappings from one to another Need to have a common means to EXCHANGE information between applications required to support EC process flow and fully utilize such components as Databases, EDI, Browsers, Agents, Catalogs, etc... –Users need to be able to search for products using catalogs from multiple suppliers

80 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 80 Applications: –Inf. brokers –Neg. brokers Architecture: –Controller –WfMS –CoopWARE Infrastructure: –EDI –HTTP –VAN Data mgmt: –DBMS Communication: –HTML TCP/IP –flat files UNIX sockets Architecture for Data Integration

81 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 81 WEB HOSTING SERVICES: provides large servers for Web sites of fee-paying customer ELECTRONIC PAYMENT SYSTEM: using Web for electronic funds transfers, credit, smart & debit cards ELECTRONIC COMMERCE SUPPORT SYSTEMS

82 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 82 ICAT: on-line catalog shopping, order placement (Icat) NET.COMMERCE: merchant server supporting Secure Electronic Transactions protocol (IBM) MerchantXpert:: search tools, order management, tax, payment, logistics modules (Netscape) Microsoft - Commerce Server 2000 Electronic Commerce Servers

83 Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 83 OPEN MARKET TRANSACT: customer authentication, order & payment processing, tax, multi-language customer service (Open Market) INTERNET COMMERCE SERVER: integrates orders, inventory, customer service, payments (Oracle) Electronic Commerce Services


Κατέβασμα ppt "Ε.Μ.Π. Ι. Βασιλείου --- Electronic Commerce Εισαγωγή --- 1 Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Μεταπτυχιακό Τμήματος ΗΜ & ΜΥ (Άνοιξη - 2009) Δίκτυα Προστιθέμενης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google