Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

5-7 Σεπτεμβρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "5-7 Σεπτεμβρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διήμερο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Προδημοτικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης
5-7 Σεπτεμβρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης

2 Δομή Παρουσίασης Σύντομη εισαγωγή Διήμερο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών
Δομή Επιμόρφωσης Κεντρική επιμόρφωση Ενδοσχολική επιμόρφωση ΝΑΠ Προσχολικής εκπαίδευσης

3 Εκπαιδευτικοί και επίδοση μαθητών
Η ποιότητα του εκπαιδευτικού (teacher quality) είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας εντός του σχολείου που επηρεάζει την επίδοση των μαθητών (μεγαλύτερη ακόμη επίδραση από την οργάνωση του σχολείου, τη διοίκηση του σχολείου ή τους οικονομικούς πόρους) - (Rivkin, Hanushek and Kain, 2005) Η ποιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος είναι ανάλογη με την ποιότητα των εκπαιδευτικών του (Barber and Mourshed, 2007) Υπάρχει θετική σχέση μεταξύ της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και της επίδοσης των μαθητών (Angrist and Lavy, 2001; Bressoux, 1996)

4 Δεξιότητες Εκπαιδευτικών
Εργασία με γνώση, τεχνολογία και πληροφορία Εργασία με άλλα άτομα Εργασία εντός και με την κοινωνία (Common European Principles for Teacher Competence, Μάρτιος 2005)

5 Δεξιότητες εκπαιδευτικών
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν: Εξειδικευμένη γνώση των αντικειμένων και Απαραίτητες παιδαγωγικές δεξιότητες, π.χ.: Να διδάσκουν σε ανομοιογενείς τάξεις Να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ Να δημιουργούν ασφαλή και ελκυστικά σχολεία (Improving Teacher Quality: the EU agenda, April 2010)

6 Βελτίωση της ποιότητας αλλά και της ποσότητας της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών (CPD) Διάγνωση αναγκών (αυτοαξιολόγηση ή εξωτερική αξιολόγηση) Λειτουργία συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης Ποικιλία μορφών της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης Συμμετοχή σε ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση (Improving Teacher Quality: the EU agenda, April 2010)

7 Εμφάσεις επιμόρφωσης Κεντρική επιμόρφωση Εντός της σχολικής μονάδας
Ικανοποίηση αναγκών με ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση Έμφαση στην ποιότητα και ποσότητα Διάφορες μορφές ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης Κεντρική επιμόρφωση Εντός της σχολικής μονάδας Εφαρμογή παρεμβατικών προγραμμάτων Επιμόρφωση με διάρκεια 7

8 Μορφές Επιμόρφωσης Σεμινάρια/εργαστήρια Συνέδρια/Ημερίδες
Προγράμματα εξασφάλισης προσόντων (π.χ. μεταπτυχιακά) Πραγματοποίηση επισκέψεων σε άλλα σχολεία Συμμετοχή σε δίκτυα εκπαιδευτικών Πραγματοποίηση ατομικής έρευνας ή συμμετοχή σε ομαδικές έρευνες Συμμετοχή σε ρόλο μέντορα και ή παρατήρηση/παρακολούθηση άλλων εκπαιδευτικών Ατομική μελέτη Άτυπη ανταλλαγή απόψεων και συζητήσεων με άλλους (TALIS, 2010)

9 Δομή Διήμερου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών
Διαφορετικές Μορφές Επιμόρφωσης Κεντρική Αποκεντρωμένη –Ενδοσχολική

10 Διήμερο Επιμόρφωσης Νομοθεσία

11 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ανά επαρχία
ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΛΕΜΕΣΟΣ ΠΑΦΟΣ ΛΑΡΝΑΚΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 3/9/2012 Εγγραφές πλατφόρμα ΠΙ ΤΡΙΤΗ 4/9/2012 Εγγραφές πλατφόρμα ΠΙ (μέχρι 10 π.μ.) ΤΕΤΑΡΤΗ 5/9/2012 Κεντρική Επιμόρφωση ΠΕΜΠΤΗ 6/9/2012 Ενδοσχολική επιμόρφωση ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/9/2012

12 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

13 Κεντρική Επιμόρφωση Πληθυσμοί Συμμετοχή στο Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης (γενικά μαθήματα) Ηλ. Πλατφόρμα του ΠΙ: Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης (ειδικά μαθήματα): Φυσική Αγωγή, Μουσική, Τέχνη Ορίζονται απευθείας μέσω της εγκυκλίου Εκπαιδευτικοί Προδημοτικής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

14 Δήλωση μέσω Ηλεκτρ. Πλατφόρμας
Δυνατότητα για εκπαιδευτικούς να επιλέξουν το θέμα της επιμόρφωσης που τους ενδιαφέρει μεταξύ 6 θεμάτων Η δήλωση στην ηλ. πλατφόρμα γίνεται από το Διευθυντή του Σχολείου ή εκπαιδευτικό που θα ορίσει ο διευθυντής, ΌΧΙ από τον κάθε ένα εκπαιδευτικό ξεχωριστά Ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας να δηλώσει ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του στις διάφορες κεντρικές επιμορφώσεις Οι Διευθυντές των σχολείων ΔΕ θα δηλώσουν συμμετοχή για το διήμερο επιμόρφωσης 5-7 Σεπτεμβρίου. Θα παρακολουθήσουν ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης που θα προσφερθεί γύρω στα τέλη Σεπτεμβρίου.

15 Δήλωση μέσω Ηλεκτρ. Πλατφόρμας
Διαδικασίες: Προεργασία Εγγραφή Έλεγχος ότι έχουν γραφεί όλοι οι δάσκαλοι στο σύστημα

16 Πρόγραμμα Κεντρικής Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (βλπ /8/2012 εγκυκλίου)

17 Πρόγραμμα κεντρικής επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης (γενικά μαθήματα)

18

19

20

21

22

23 Πρόγραμμα Κεντρικής Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Προδημοτικής Εκπαίδευσης
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (βλπ. Παράρτημα 2 εγκυκλίου)

24 Πρόγραμμα κεντρικής επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς Προδημοτικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε κοινοτικά νηπιαγωγεία: θα συμπεριληφθούν στο προσωπικό του δημόσιου νηπιαγωγείου, με το οποίο συστεγάζονται ή του πλησιέστερου προς αυτό. η Διεύθυνση του Δημόσιου Σχολείου καλείται να ενημερώσει και τους εκπαιδευτικούς των κοινοτικών τμημάτων και στη συνέχεια να δηλώσει ηλεκτρονικά τα σεμινάρια που θα παρακολουθήσει η κάθε νηπιαγωγός, τόσο από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο όσο και από το Κοινοτικό.

25

26

27

28

29 Πρόγραμμα Κεντρικής Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Ειδικών Μαθημάτων και Ειδικών Εκπαιδευτικών
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης για Ειδικά Μαθήματα (βλ Παράρτημα 3, Εγκυκλίου) Πρόγραμμα επιμόρφωσης για Ειδικούς Εκπαιδευτικούς (βλ Παράρτημα 4, Εγκυκλίου)

30 ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

31 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Γενικό Πλαίσιο
Από το νηπιαγωγείο για το νηπιαγωγείο. Βασικός σκοπός η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Αφετηρία και επίκεντρο οι επιμορφωτικές ανάγκες, ενδιαφέροντα και προτεραιότητες της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τις βασικές αρχές και προσεγγίσεις των νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Έμφαση στην ανάδειξη και διάχυση καλών πρακτικών. Το κάθε σχολείο έχει την επιλογή είτε να ασχοληθεί με ένα μόνο θέμα και να εμβαθύνει σε επιμέρους πτυχές του είτε να ασχοληθεί με περισσότερα και διαφορετικά μεταξύ τους θέματα. Η καθορισθείσα μέρα για ενδοσχολική επιμόρφωση θα πρέπει να αφιερωθεί αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό αυτό.

32 Αλληλογνωριμία Ξενάγηση στο χώρο του σχολείου Ενημέρωση για το ΝΑΠ Προσχολικής Εκπαίδευσης Διοικητικά / Λειτουργικά Θέματα Θέματα αρχικής εγκυκλίου για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς Ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμός, παρουσίαση καλών πρακτικών κατά την περσινή σχολική χρονιά Προβλήματα Σχολικής μονάδας- τρόποι επίλυσης Αναστοχασμός Διάρκεια : 8:00- 13:00

33 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Πού και Πότε;
ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ 6/9/12 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/9/12 ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΛΕΜΕΣΟΣ &ΠΑΦΟΣ ΛΑΡΝΑΚΑ & ΑΜΜΟΧΩΣΤ.

34 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Ποιοι;
Οι εκπαιδευτικοί κάθε σχολικής μονάδας (διευθυντές και δάσκαλοι/ες) σε ρόλο επιμορφωτών και επιμορφωμένων. Αξιοποίηση προσωπικού αναλόγως κλίσεων, ενδιαφερόντων, εξειδικεύσεων, προσόντων κ.λπ.

35 Ενδοσχολική Επιμόρφωση – Καλές Πρακτικές: Τι;
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Διδακτική συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (Περιβαλλοντική αγωγή, αγωγή υγείας, μουσική, μαθηματικά …) Διερευνητική μάθηση Συνεργατική μάθηση Διαφοροποίηση διδασκαλίας Συναισθηματική αγωγή Δραματοποίηση-υπόδυση ρόλων Επικοινωνία με κοινωνικούς εταίρους Διδασκαλία αλλόγλωσσων Δημοκρατική πολιτότητα Διαχείριση τάξης Μαθησιακό κλίμα Δημιουργική σκέψη Κριτική σκέψη Αυτοαξιολόγηση διδασκαλίας …………………………….……………

36 Ενδεικτικές πηγές άντλησης υλικού
Ιστοσελίδες ΔΔΕ: eiou/ Ιστοσελίδες ΠΙ:

37 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Ενδεικτική Δομή
1 Ενημέρωση για επεκτάσεις στην εισαγωγή των ΝΑΠ τη νέα σχολική χρονιά Διάχυση αποτελεσμάτων κεντρικής επιμόρφωσης Θέμα/θέματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης Αναστοχασμός – σκέψεις για επόμενα βήματα 2 3 4

38 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Πώς;
Επιλογή θέματος/θεμάτων και εισηγητών από προηγούμενες μέρες Ετοιμασία πλάνου-χρονοδιαγράμματος (δείγμα). Κοινοποίησή του στον οικείο ΕΔΕ για τυχόν εισηγήσεις. Ορισμός πρακτικογράφων για καταγραφή εισηγήσεων και καλών πρακτικών. Αλληλεπίδραση νηπιαγωγών μονοθέσιων και ποολυθέσιων νηπιαγωγείων

39 Καλωσόρισμα από Δ/ντρια
ΩΡΑ ΘΕΜΑ/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ 8:00 – 8:30 Συμπλήρωση Παρουσιολογίου ( Α/Α. όνομα νηπ. Ονοματεπώνυμο νηπ. σχολείου, φαξ.σχολείου) Καλωσόρισμα από Δ/ντρια Ξενάγηση στο χώρο του σχολείου από Δ/ντρια και το προσωπικό ( οργάνωση και αξιοποίηση αιθουσών διδασκαλίας και βοηθητικών χώρων , υπαίθριου χώρου) Διευθύντρια …………………………… ………………………….. …………………………. 8:30 – 9:00 Γενική ενημέρωση για την εξέλιξη των ΝΑΠ (βλέπε εγκύκλιο) 9:00 – 10:00 Συζήτηση για τις γενικές οδηγίες έναρξης της σχολικής χρονιάς ( Επιλογή σημαντικών θεμάτων προς συζήτηση )  Διευθύντρια ………………………………… 10:00– 10:30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10:30–11:30 Παρουσίαση και συζήτηση καθημερινών προβλημάτων ανά σχολική μονάδα και τρόποι επίλυσης τους  . ………………………… …………………………………. 11:30– 11:40 11:40– 12:40 Παρουσίαση καλών πρακτικών για οποιοδήποτε θέμα  ………………………………... …………………………………… 12:40-13:00 Γενική συζήτηση και αναστοχασμός

40 ΝΑΠ Προσχολικής Εκπαίδευσης
Γενική ενημέρωση Ενσωμάτωση με Ενιαίο Α.Π. Φιλοσοφία και Τομείς Ανάπτυξης Προγράμματα Σπουδών όλων των βαθμίδων Επιστημονική γλώσσα κάθε γνωστικού αντικειμένου Γνωστικά αντικείμενα (Παιδί και γνωστικά αντικείμενα) Παραγωγή εποπτικού υλικού και ανάρτησή του στην ιστοσελίδα

41 ΟΜΑΔΑ ΝΑΠ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μαρία Ηρακλέους Λειτουργός Π.Ι. Χρυσάνθη Μελετίου Αποσπασμένη ΝΑΠ Ροδούλα Καραπατάκη Αποσπασμένη ΝΑΠ Κούλα Κουρσάρου Γ.Ε.Δ.Ε Πρόεδρος ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΕΔΕ Άννα Βιολάρη Λουκία Βούργια Ευαγγελία Παναγιώτου ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΔΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

42 Ιστοσελίδα Προσχολικής Εκπαίδευσης
fsi/index.html


Κατέβασμα ppt "5-7 Σεπτεμβρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google