Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας Γυμνασίου Θουρίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας Γυμνασίου Θουρίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας Γυμνασίου Θουρίας
Παρουσίαση Δραστηριοτήτων Παρασκευή 9 Μαΐου 2014 Αμφιθέατρο Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας

2 Το εξώφυλλο της ομάδας μας στο FB!
Καλημέρα σας Ως εκπρόσωποι των συμμαθητών μας με τους οποίους συμμετέχουμε στο εργαστήριο δημιουργικής γραφής και φιλαναγνωσίας θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας κάποιες από τις εμπειρίες μας από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα.

3 22 μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου Θουρίας
Η ομάδα μας 22 μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου Θουρίας Η ομάδα μας αποτελείται από 22 μαθητές όλων των τάξεων του γυμνασίου Θουρίας. Για τις συναντήσεις μας εκμεταλλευτήκαμε το φιλόξενο χώρο της Βιβλιοθήκης ΕΠΕΑΕΚ που διαθέτει το σχολείο μας. Πρόκειται για ένα περιβάλλον που από μόνο του σε προδιαθέτει να προσεγγίσεις το βιβλίο και να δεθείς με αυτό ....

4 Κίνητρα επαφή με τη λογοτεχνία ανάπτυξη δεξιοτήτων
δημιουργική διέξοδος μέσα από το γράψιμο βαθμιαία εξοικείωση και άσκηση σε συγγραφικές πρακτικές Κίνητρα Τα κίνητρα συμμετοχής μας στην ομάδα υπήρξαν ποικίλα. Όλοι προσδοκούσαμε την επαφή με λογοτεχνικά κείμενα, την ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα μας βοηθούσαν και στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία, την έκφραση σκέψεων, ιδεών και απόψεων, ενώ κάποιοι από μας επιθυμούσαν να εξοικειωθούν με συγγραφικές πρακτικές

5 υιοθετήσαμε μια νέα, πιο ενεργητική στάση
Οφέλη υιοθετήσαμε μια νέα, πιο ενεργητική στάση γίναμε «δημιουργοί» αναπτύξαμε τη φαντασία και τη κρίση μας δουλέψαμε με πειθαρχία προσεγγίσαμε τη μάθηση βιωματικά Δουλέψαμε με συνέπεια και πειθαρχία – τα βασικό στοιχείο κάθε συγγραφικής άσκησης και, σταδιακά, οδηγηθήκαμε στην υιοθέτηση μιας πιο ενεργητικής στάσης. Ανεξάρτητα από την ποιότητα του παραγόμενου κειμένου, γίναμε όλοι μας «δημιουργοί», αναπτύξαμε τη φαντασία και κρίση μας και προσεγγίσαμε τη γνώση με τρόπο βιωματικό

6 Οφέλη καταλάβαμε ότι η λογοτεχνία δεν είναι κάτι απολιθωμένο και απόμακρο ξεπεράσαμε τον φόβο μας και «εκτεθήκαμε» μέσα από τα γραπτά μας τονώθηκε η αυτοπεποίθησή μας ενώ αναπτύξαμε πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. καταφέραμε να υπερνικήσουμε το φόβο μας απέναντι στα λογοτεχνικά κείμενα, καθώς αντιληφτήκαμε ότι η λογοτεχνία δεν είναι κάτι απολιθωμένο και απόμακρο, αλλά μπορεί να εκφράσει τις σκέψεις και τα οράματά μας με έναν δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο. Δεν διεκδικούμε τον τίτλο του συγγραφέα. Εξάλλου όλοι το ξέρουμε πώς δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και συνταγές για να γίνει κανείς συγγραφέας. Κατανοήσαμε όμως και εκτιμήσαμε τη διαδικασία του γραψίματος και γίναμε επαρκέστεροι αναγνώστες. Και το πιο σημαντικό: κατανικήσαμε τον φόβο μας και μέσα από τις δράσεις μας «εκθέσαμε» την αλήθεια μας στα μέλη της ομάδας . Με τον τρόπο αυτό τονώθηκε η αυτοπεποίθησή μας ενώ αναπτύξαμε και δεξιότητες συνεργατικότητας και ομαδικότητας.

7 Λέγεται πώς η δημιουργική γραφή είναι πάνω απ’ όλα δημιουργικό σβήσιμο
Λέγεται πώς η δημιουργική γραφή είναι πάνω απ’ όλα δημιουργικό σβήσιμο. Μπορούμε να βεβαιώσουμε την αλήθεια της φράσης. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η πιο συχνή μας δραστηριότητα ήταν η απόρριψη, μιας λέξης, μιας φράσης, στην προσπάθειά μας να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα εναύσματα των συγγραφικών ασκήσεων.

8 Δραστηριότητες βιωματικά παιχνίδια με γράμματα και λέξεις ασκήσεις αυτόματης γραφής ολοκλήρωση φράσεων – προτάσεων δημιουργία πολυτροπικών κειμένων ΄ Θεατρικό παιχνίδι με τα γράμματα Οι πρώτες μας δραστηριότητες βασίστηκαν στο θεατρικό παιχνίδι και σε ασκήσεις αυτόματης γραφής με στόχο τη σύσφιξη των δεσμών της ομάδας και τη όσο το δυνατόν πιο διασκεδαστική πρώτη επαφή με το αντικείμενο του εργαστηρίου.

9 Δημιουργία Λογότυπου Εργαστήκαμε με το μολύβι, τις μπογιές

10 Δημιουργία Λογότυπου αλλά και τον υπολογιστή

11 Δημιουργία ντανταϊστικής ποίησης
Χρησιμοποιήσαμε εφημερίδες για την δημιουργία μηχανικής ποίησης, με σκοπό, μέσα από αυτά τα ποιητικά παιχνίδια αυτόματης γραφής

12 Αποδόμηση ποιητικής μορφής και ποιητικού περιεχομένου
«ποιητικά» παιχνίδια «μηχανική» ποίηση Αποδόμηση ποιητικής μορφής και ποιητικού περιεχομένου να αποδομήσουμε ποιητική μορφή και περιεχόμενο, και τελικά, να αποβάλουμε το φόβο του λάθους. Παράλληλα εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία για να διασκεδάσουμε ασκούμενοι παράλληλα στην φωναχτή απαγγελία και την κριτική ακρόαση της, δραστηριότητα, παραπληρωματική της δημιουργικής γραφής.

13 Γ. (υμνασίου) Θ.(ουρίας) Καλλιγραφήματα Χαϊκού ρένκα Λίμερικ
Με τον τρόπο του Γ. (υμνασίου) Θ.(ουρίας) Καλλιγραφήματα Χαϊκού ρένκα Λίμερικ Δραστηριότητες εμπνευσμένοι από οπτικοποιήσεις των χαϊκού του Γ. Σεφέρη που εντοπίσαμε στο διαδίκτυο, προχωρήσαμε στη δημιουργία δικών μας «Η Γεννήτρια Παραμυθιών» του V. Propp, από τον Οδηγό Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Α΄ - Β΄- Γ΄ Γυμνασίου, Αθήνα 2006, σελ. 30

14 Πότε θα έρθει αυτή η μέρα
Που θα κλείσουν τα σχολεία Για να πάμε παραλία Για καφέ και παγωτό Που θα ανοίξουν τα σχολεία Για να πάρουμε βιβλία Και να μάθουμε πολλά ρένκα για το σχολείο

15 Συγγραφή κειμένων Ακολούθησε μια σειρά ασκήσεων σε ατομικό αλλά και ομαδικό επίπεδο ...

16 Συγγραφή κειμένων Δουλέψαμε με το χαρτί

17 Συγγραφή κειμένων αλλά και με τα σώματά μας

18 Μερικές ασκήσεις Τροποποιήσεις σε ιστορία (χρήση των αντίθετων επιθέτων) διήγηση της ιστορίας από το τέλος παρουσίαση μιας πραγματικής ιστορίας (παρμένης από εφημερίδα) από την οπτική γωνία των βασικών πρωταγωνιστών της, αλλά και των αυτοπτών μαρτύρων, με τη μορφή τριτοπρόσωπης αφήγησης ή συνέντευξης. Παρουσίαση της ίδιας ιστορίας μέσα από τίτλους (κωμικούς, τραγικούς, πολιτικούς, αθλητικούς κτλ.) Ολοκλήρωση μιας ιστορίας Τι έγινε όταν ... συγγραφή κειμένου εμπνευσμένου από μια εικόνα ή ένα σχέδιο ολοκλήρωση της ιστορίας που διηγείται ένα τραγούδι προσευχή Καταγράφουμε μερικές από τις ασκήσεις στις οποίες εργαστήκαμε, κυρίως σε ομάδες, αλλά και ατομικά ... τις περισσότερες φορές μας δίνονταν η ευκαιρία να προσεγγίσουμε το θέμα μας χωρίς περιορισμούς, και να αναπτύξουμε το επικοινωνιακό είδος κειμένου που εμείς επιθυμούσαμε. Έτσι, π.χ. για το ίδιο θέμα η μια ομάδα παρουσίαζε άρθρο, η άλλη αφήγηση, ενώ δύο από εμάς προτίμησαν να γράψουν ποιήματα!!

19 Βλέπετε κάποια από τα έργα μας

20 Συγγραφή «ανάποδων» παραμυθιών
Συγγραφή «ανάποδων» παραμυθιών Κάποιες από τις συναντήσεις αφιερώθηκαν στη συγγραφή ανάποδων παραμυθιών. Χρησιμοποιώντας ρούμπρικες από το διαδίκτυο αλλά και τη φαντασία μας, ολοκληρώσαμε τη συγγραφή της «Πανάσχημης και του Πανέμορφου τέρατος» του «Βάτραχου που δεν ήθελε να (ξανα-)γίνει πρίγκηπας» και του «Παλούκι Λουκ».

21 σατιρικά κάλαντα Τρίγωνα Κάλαντα Τρίγωνα κάλαντα πνιγμένοι στη δουλειά δεν έχει εκδρομές κι οι τρελοί καθηγητές ούτε πολυήμερες μας παίρνουν τα αυτιά ούτε και απλές Τρίγωνα κάλαντα Τρίγωνα κάλαντα σκόρπισαν παντού σκόρπισαν παντού ήρθε τώρα η τρόικα μα όχι όμως τα χρήματα και το ΔΝΤ, του ηλεκτρικού Άστρο φωτεινό Δώρο ακριβό πήρα ένα βαθμό δε θα πάρω εγώ κάτω από τη βάση γιατί ο Αι Βασίλης και τρέχω να κρυφτώ έχει ένα ρεπό Μέσα στα σχολειά Μέσα στο χιονιά μόνιμη δουλειά δεν έχουμε λεφτά μ’ από κανένα σύμβουλο ούτε για πετρέλαιο δεν παίρνουμε λεφτά ούτε για γλυκά. Γιώτα, Νικολίνα, Αντρέας, Ευλόγησον Τα Χριστούγεννα αναλάβαμε και οργανώσαμε τη σχολική γιορτή, βασισμένοι αποκλειστικά σε δικά μας κείμενα, διανθίζοντάς της με μουσική, σατιρικά κάλαντα, δείγμα των οποίων βλέπετε εδώ, και ζούμπα!!!

22 Πασχαλινές κάρτες με λογοτεχνικό περιεχόμενο
Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας, αποφασίσαμε να αφιερώσουμε τις ανοιξιάτικες συναντήσεις μας στην ανάγνωση Πασχαλινών διηγημάτων και ποιημάτων. Επιλέξαμε τα αγαπημένα μας αποσπάσματα και στη συνέχεια τα αναγράψαμε σε πασχαλινές κάρτες που κατασκευάσαμε και μοιράσαμε στους καθηγητές και τους συμμαθητές μας Γυμνασίου και Λυκείου.

23 Πασχαλινές κάρτες με λογοτεχνικό περιεχόμενο
Θελήσαμε με τον τρόπο αυτό να εκφράσουμε την αγάπη για τον άνθρωπο αλλά την πίστη μας στην αναγκαιότητα της ανάγνωσης.

24 Δράσεις ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας
Η αγάπη μας για το διάβασμα ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της χρονιάς με μια σειρά από δράσεις. Μελετήσαμε κυρίως διηγήματα και ποιήματα

25 Δράσεις Ανάγνωσης Ημερολογιακές ή επιστολικές καταγραφές
Περιγράμματα χαρακτήρων Διαφορετικές οπτικές Μεταγραφή κειμένου σε α' πρόσωπο Ημερολογιακές ή επιστολικές καταγραφές και συν-εργαστήκαμε με αυτά, δημιουργώντας περιγράμματα χαρακτήρων, μεταγράφοντας κείμενα σε πρώτο πρόσωπο, αλλάζοντας την οπτική γωνία ή μετατρέποντας το σε ημερολόγιο ή γράμμα.

26 Τα κείμενα που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και αφορούν το σύνολο των δραστηριοτήτων μας θα δημοσιεύονται στο blog της ομάδας μας. Μπορείτε να τα διαβάσετε στη σελίδα που αναγράφεται στην οθόνη

27 σαν ένα ευχαριστώ ... Η βασική μας ενασχόληση στο πλαίσιο του προγράμματος και η απόλαυσή μας υπήρξαν οι λέξεις. Μαζί σας θα θέλαμε να μοιραστούμε τούτες τις λέξεις του μεγάλου Έλληνα ποιητή Γιάννη Ρίτσου ... Η λέξη με είχε με βρήκε με είπε. Κι εγώ μονάχα «ευχαριστώ». Στη λέξη μια λέξη. Ο κόσμος. Σας ευχαριστούμε πολύ ....

28 Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας Γυμνασίου Θουρίας
Αλεξοπούλου Αθανασία Δημοπούλου Κωνσταντίνα Δούσης Ηλίας Καραχάλιος Ιωάννης Λαμπρινού Ασημίνα Λεκαδίτη Ελευθερία Καραχάλιος Ηρακλής Μιχαλιά Νικολίνα Μουσενίκα Αναστασία Παπακωνσταντίνου Βασιλική Πατρίκης Ανδρέας Περρωτή Μαρία Ρουσοπούλου Σταυρούλα Σακκά Αθηνά Σακκά Χριστίνα Τσατσώνη Όλγα Στασινοπούλου Τριαντάφυλλη Τσάλτα Επιστήμη Τσικούρη Παναγιώτα Τσούγκου Ευγενία Χριστόπουλος Αθανάσιος Χαραλαμποπούλου Βασιλική Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας Γυμνασίου Θουρίας


Κατέβασμα ppt "Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας Γυμνασίου Θουρίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google