Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεLynceus Tavoularis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
2
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη •Καραγεώργη Τερψιθέα •Γκάτσιου Μαρία •Βασιλίδη Στυλιανή •Θεοδωρακόπουλος Βλάσιος Έμφυλη Σχολική Βία
3
Ορισμός της επιθετικότητας Η συμπεριφορά που έχει ως σκοπό να προκαλέσει ζημιά σε άτομα ή αντικείμενα Επιθετικές ενέργειες φυσική επίθεση φραστική επίθεση παραβίαση των δικαιωμάτων των άλλων Έμφυλη Σχολική Βία
4
το βαθμό επίγνωσης που έχουν για το πόσο καλά γνωρίζουν τις συνέπειες των πράξεων τους τις συμπεριφορές και αντιδράσεις που συνηθίζουν να έχουν σε παρόμοιες καταστάσεις Η επιθετική συμπεριφορά στα παιδιά κρίνεται από τα κίνητρα τους Έμφυλη Σχολική Βία
5
Επιθετική συμπεριφορά προέρχεται από σοβαρή εξωτερική αιτία ή κατάσταση που μαθαίνεται ή μιμείται Έμφυλη Σχολική Βία
6
Μορφές της επιθετικότητας Η εχθρική επιθετικότητα Η συντελεστική επιθετικότητα Άλλες μορφές: Η επιθετικότητα ως εγγενής Η επιθετικότητα ως αποτέλεσμα μάθησης Έμφυλη Σχολική Βία
7
Στάδια της επιθετικότητας Προσχολική ηλικία→παιδί πιο επιθετικό 12 μηνών και μετά→τα βρέφη εκδηλώνουν συντελεστική επιθετικότητα μεγαλώνοντας τα παιδιά μειώνεται η συντελεστική επιθετικότητα→αυξάνεται η εχθρική επιθετικότητα (ειδικότερα οι φραστικές επιθέσεις) Έμφυλη Σχολική Βία
8
μείωση επιθετικής συμπεριφοράς λόγω μάθησης εκδήλωσης θυμού ή απογοήτευσης με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους ανάπτυξη ικανότητας για αυτοέλεγχο επιθετικά παιδιά→επιθετικοί ενήλικες Έμφυλη Σχολική Βία
10
προσωρινές επιθετικές συμπεριφορές→αποτέλεσμα άγχους μερικές φορές η επιθετικότητα είναι χρήσιμη και ίσως απαραίτητη Έμφυλη Σχολική Βία
11
Διαφορά βαθμού επιθετικότητας αγοριών - κοριτσιών Αίτια όπου τα αγόρια εμφανίζουν περισσότερη επιθετικότητα: Κοινωνικοί και όχι βιολογικοί παράγοντες Διαφορετικός τρόπος αντιμετώπισης των αγοριών από τους ενήλικες Ανοχή και πιθανή ενίσχυση της επιθετικής συμπεριφοράς για να μη θιγεί ο ανδρισμός τους Παίξιμο πιο άγριων παιχνιδιών Υποστήριξη σε πιθανή διένεξη σε καβγάδες Έμφυλη Σχολική Βία
13
Αίτια της επιθετικότητας ρόλος οικογένειας→μεγάλο μέρος της συμπεριφοράς ενός παιδιού μαθαίνεται από την οικογένεια του ρόλος τηλεόρασης→μπορεί να βοηθήσει στην εκδήλωση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (μίμηση) ηλεκτρονικά παιχνίδια απογοήτευση→ προκαλεί επιθετικότητα Έμφυλη Σχολική Βία
14
Συνέπειες της επιθετικότητας προκλητικά και θυμωμένα παιδιά η επιθετικότητα γεννά επιθετικότητα γονέας-τιμωρός→ πρότυπο για μίμηση βίαιη και καταστροφική συμπεριφορά Έμφυλη Σχολική Βία
15
σοβαρή και επίμονη ανυπακοή κατάχρηση τοξικών ουσιών μαθησιακές δυσκολίες πρόβλημα κοινωνικής προσαρμογής Έμφυλη Σχολική Βία
17
Αγόρια Κορίτσια Α’ Λυκείου78 28 Β’ Λυκείου60 32 Γ’ Λυκείου37 22 Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο Η έρευνα είναι αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας του καθηγητή Ψιάχου Χρήστου και των μαθητών του τμήματος ΑΥ1, Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας. Έμφυλη Σχολική Βία
18
Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός; Α’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός; Έμφυλη Σχολική Βία
19
Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Α’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία
20
Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι/ε; Α’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι/ε; Έμφυλη Σχολική Βία
21
Θέματα για συζήτηση στην τάξη Α’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Τα κορίτσια δείχνουν να είναι πιο ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους και φαίνεται να είναι λίγο πιο αποφασιστικά από τα αγόρια. • Έχουν να πουν τίποτε τα αγόρια για αυτό το ενδιαφέρον συμπέρασμα; Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Η πλειοψηφία των μαθητών της Α δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές (κυρίως τα κορίτσια). Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) • Αξίζει να αδιαφορούμε σε τέτοια φαινόμενα; Μας αφορά; Έμφυλη Σχολική Βία
22
Β’ Λυκείου60 32 Αγόρια Κορίτσια Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο Έμφυλη Σχολική Βία
23
Γνωρίζω τα δικαιώματά μου; Είμαι αποφασιστικός/η; B’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματά μου; Είμαι αποφασιστικός/η; Έμφυλη Σχολική Βία
24
Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; B’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία
25
Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι; B’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι; Έμφυλη Σχολική Βία
26
Θέματα για συζήτηση στην τάξη B’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Κορίτσια και αγόρια δείχνουν να είναι ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους • Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Αρκετά κορίτσια δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές. Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Αυτό φάνηκε και στο γράφημα της επιθετικότητας. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) • Σημαντικό ποσοστό μαθητών αδιαφορεί για το φαινόμενο. Αξίζει να αδιαφορούμε σε τέτοια φαινόμενα; Μας αφορά; Μήπως τελικά δεν είναι αδιαφορία αλλά άγνοια; ‘Εμφυλη Σχολική Βία
27
Αγόρια Κορίτσια Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο. Γ’ Λυκείου 37 22 Έμφυλη Σχολική Βία
28
Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός/η; Γ’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός/η;. Έμφυλη Σχολική Βία
29
Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Γ’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία
30
Πόσο επιθετικοί/ες είμαστε εμείς οι ίδιοι; Γ’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί/ες είμαστε εμείς οι ίδιοι; Έμφυλη Σχολική Βία
31
Θέματα για συζήτηση στην τάξη Γ’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Τα κορίτσια δείχνουν να είναι πιο ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους και φαίνεται να είναι πιο αποφασιστικά από τα αγόρια. • Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Ξέρουμε (κυρίως προς τα αγόρια) ποια η διαφορά ενός αποφασιστικού ατόμου από ένα επιθετικό και βίαιο; (π.χ. ο αποφασιστικός θα ανταποδώσει;) • Αρκετά κορίτσια δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές. Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Αυτό φάνηκε κυρίως στο γράφημα της επιθετικότητας. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) Έμφυλη Σχολική Βία
32
‘Εμφυλη Σχολική Βία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.