Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού
16 Οκτωβρίου «Η καλή θρεπτική τροφή είναι το θεμέλιο των υγιών παιδιών και των εθνών. Είναι καιρός να σταματήσει η πείνα και ο υποσιτισμός των παιδιών, μια για πάντα» - Josette Sheeran, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ Παγκόσμια Ημέρα του Επισιτισμού Πληροφορίες: · Η Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού τιμάται στις 16 Οκτωβρίου που είναι και η ημέρα ίδρυσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) (16 Οκτωβρίου, 1945). · 70 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στην ανέχεια (World Bank ) · Από το 1960 έως το 2000 το παγκόσμιο εμπόριο τροφίμων τριπλασιάστηκε, τη στιγμή που ο παγκόσμιος πληθυσμός διπλασιάστηκε, με τις ανάλογες αυξήσεις στις μεταφορές προϊόντων (πάνω από 500 εκατ. ευρώ ετησίως) · Η μεσογειακή διατροφή ανακηρύχτηκε από την UNESCO ως Άυλο Πολιτιστικό Αγαθό της Ανθρωπότητας
2
Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού
Bo Banks/ ActionAid To φύλλο εργασίας που ακολουθεί έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει μαθητές ηλικίας 8 – 12 ετών σχετικά με το θέμα της τροφής. Πιο συγκεκριμένα, το φύλλο εργασίας περιλαμβάνει 3 ενότητες: Ενότητα «Τρώω άρα Υπάρχω», που βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της τροφής 2) Ενότητα «Τρώω Σωστά», που βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της ισορροπημένης τροφής. Αν και η ενότητα αυτή περιλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων, εξυπηρετεί τους σκοπούς ολόκληρου του φύλλου εργασίας. 3) Ενότητα «Τρώμε Όλοι» , που βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν την αναγκαιότητα για δίκαιη κατανομή της τροφής παγκοσμίως και να προτείνουν λύσεις. Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού
3
Τρώω άρα Υπάρχω Υλικά: 20 καρτέλες με 6 δραστηριότητες
Διάρκεια: 10 λεπτά Σκοπός: να κατανοήσουν οι μαθητές την αναγκαιότητα της τροφής Μοιράζουμε στους μαθητές καρτέλες που απεικονίζουν 6 δραστηριότητες, (βλέπε σελίδα 9). Ζητάμε από τους μαθητές να κυκλώσουν 2 από τις πιο αγαπημένες τους δραστηριότητες. Στη συνέχεια, από τα αποτελέσματα κάνουμε μία σύντομη στατιστική μελέτη. Μπορούμε να σημειώσουμε στον πίνακα τις πιο δημοφιλείς απαντήσεις. Αν τα περισσότερα αποτελέσματα περιλαμβάνουν το φαγητό, τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε συζήτηση με τις παρακάτω ερωτήσεις: 1) Αν ο κόσμος ήταν μόνο 100 άνθρωποι, πόσοι πιστεύετε ότι θα τρέφονταν σωστά καθημερινά; 2) Πόσοι από τους 100 πιστεύετε ότι δεν έχουνε να φάνε; 3) Οι φτωχοί άνθρωποι δεν έχουνε τα βασικά πράγματα για να εξασφαλίσουνε μία αξιοπρεπή ζωή. Μπορείτε να σκεφτείτε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Αν τα περισσότερα αποτελέσματα ΔΕΝ περιλαμβάνουν το φαγητό μέσα, τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε συζήτηση με τις παρακάτω ερωτήσεις: 1. Σας αρέσει το φαγητό; 2. Για ποιο λόγο, λοιπόν, δεν το κυκλώσατε/ για ποιο λόγο το κυκλώσατε τόσο λίγοι; 3. Έχετε κάθε μέρα το φαγητό της αρεσκείας σας στο τραπέζι; 4. Πόσο εύκολο είναι να βρείτε φαγητό εάν πεινάτε; Οι στοχευμένες ερωτήσεις έχουν σκοπό να οδηγήσουν στο ασφαλές συμπέρασμα ότι η τροφή, ενώ είναι απαραίτητο μέσο διαβίωσης, δεν είναι κάτι δεδομένο για όλον τον κόσμο.
4
Τρώω Σωστά Διάρκεια: 15’ Υλικά: 20 κενές καρτέλες μεσογειακής διατροφής Σκοπός: να κατανοήσουν οι μαθητές την αναγκαιότητα μιας ισορροπημένης διατροφής Μοιράζουμε καρτέλες με το σχήμα της μεσογειακής διατροφικής πυραμίδας (βλέπε σελίδα 8) και εξηγούμε στα παιδιά τι ακριβώς είναι αυτό. Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν από κάτω προς τα πάνω, τα φαγητά που τρώει καθημερινά, εβδομαδιαία και μηνιαία. Στη συνέχεια, τους αποκαλύπτουμε την αληθινή σειρά μίας μεσογειακής διατροφικής πυραμίδας (βλέπε σελίδα 7) και συζητάμε τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής. Μπορούμε να εκτυπώσουμε και να κολλήσουμε στον πίνακα ανακοινώσεων την πραγματική πυραμίδα μεσογειακής διατροφής έτσι ώστε οι μαθητές να έχουν καθημερινή επαφή με τα φαγητά που πρέπει να τρώνε.
5
Τρώμε Όλοι Διάρκεια: 15’ Υλικά: παγκόσμιος χάρτης , 20 λευκές κόλλες με τίτλο «Δεκάλογος Εξοικονόμησης Φαγητού» Σκοπός: Να κατανοήσουν οι μαθητές την αναγκαιότητα για δίκαιη κατανομή της τροφής ώστε να υπάρχει ισορροπημένη διατροφή για όλον τον κόσμο & να προτείνουν λύσεις. Τοποθετούμε στον τοίχο έναν παγκόσμιο χάρτη που δείχνει τα ποσοστά του επισιτιζόμενου πληθυσμού (βλέπε σελίδα 6). Χωρίζουμε την τάξη σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τους καλλιεργητές και η δεύτερη ομάδα από τους καταναλωτές. Μοιράζουμε στις ομάδες χαρτάκια που έχουν πάνω τους διάφορες τροφές (καλαμπόκι, hamburger, μακαρόνια, κ.α.) και ζητάμε από τους μαθητές, χωρίς να τους εξηγήσουμε τι σημαίνουν τα χρώματα πάνω στον χάρτη, να κολλήσουν τα χαρτάκια τους σε στις χώρες που νομίζουν ότι προέρχονται και καλλιεργούνται περισσότερο αυτές οι τροφές. Στη συνέχεια ρωτάμε τα παιδιά τις παρακάτω ερωτήσεις: 1) Ρίξτε μια ματιά στον χάρτη. Τι παρατηρείτε; Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει; Για ποιο λόγο; 2) Πώς εξηγείτε το παράδοξο ότι, ενώ οι περισσότερες τροφές παράγονται στις χώρες του Νότου, οι κάτοικοι εκεί δεν έχουν αρκετό φαγητό; 3) Πιστεύετε ότι υπάρχει φαγητό για όλους; Τότε γιατί υπάρχει πείνα; Τέλος, μοιράζουμε στους μαθητές κόλλες που έχουν τίτλο «Δεκάλογος Εξοικονόμησης Φαγητού» και τους ζητάμε να συμπληρώσουν τους τρόπους που, κατά τη γνώμη τους, μπορεί να γίνει εξοικονόμηση τροφής στον πλανήτη μας, τόσο μέσα στην οικογένειά τους, όσο και στην κοινωνία. Αφού τους δώσουμε 3 λεπτά χρόνο να συμπληρώσουν τη φόρμα, τους ζητάμε να ανταλλάξουν απόψεις και στο τέλος τους δίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες λύσεις για το θέμα της δίκαιης κατανομής της τροφής. Στο φύλλο εργασίας μας θα βρείτε στις Πηγές (βλέπε σελίδα 10) link που οδηγεί σε έναν ενδεικτικό «δεκάλογο εξοικονόμησης φαγητού». Εσείς μπορείτε με προσωπική έρευνα να προσθέσετε κι άλλες λύσεις/προτάσεις.
6
Παγκόσμιος Χάρτης Κατανομής Τροφής
Παγκόσμιος Χάρτης Κατανομής Τροφής Παγκόσμιος Χάρτης για τον υποσιτιζόμενο πληθυσμό - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώμε Όλοι»)
7
Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω Σωστά»)
Mednutrition.gr Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω Σωστά»)
8
«Μεσογειακή Διατροφική Πυραμίδα» – Συμπληρώστε όπως εσείς νομίζετε από κάτω προς τα πάνω τα τρόφιμα που φτιάχνουν μία ισορροπημένη διατροφή. - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω Σωστά»)
9
ΚΥΚΛΩΣΤΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μοιράστε στους μαθητές σας φωτοτυπίες και ζητήστε τους να κυκλώσουν δύο από τις αγαπημένες τους δραστηριότητες. (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω άρα Υπάρχω»)
10
ΠΗΓΕΣ http://www.unesco.org http://www.actionaid.org.uk
‘Hungry Planet: what the world eats’ by Peter Menzel and Faith D’ Aluisio, 2005 5)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.