Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών http://www.phed-sr.auth.gr/dept.html
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΕΦΑΑ ΣΕΡΡΩΝ Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

2

3 Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Το ΤΕΦΑΑ Σερρών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ιδρύθηκε το 1985 Ανεξάρτητο τμήμα το 2005 27 Μέλη ΔΕΠ Διοίκηση Γενική Συνέλευση Πρόεδρος, Ευαγγελινού Χριστίνα, Καθηγήτρια Αναπ. Πρόεδρος, Βράμπας Ιωάννης, Καθηγητής

4 Το 2013 ήταν το υψηλότερο σε βάσεις περιφερικό ΤΕΦΑΑ της χώρας
Εγκαταστάσεις Διδακτήριο στον Άγιο Ιωάννη Σερρών Η διοίκηση, Γραμματεία, Γραφεία μελών ΔΕΠ Μαθήματα – Θεωρητικά & Εφαρμοσμένα Προπτυχιακά Μεταπτυχιακά Η βιβλιοθήκη Νησίδα ηλεκτρονικών υπολογιστών Μαθήματα εφαρμοσμένα Εθνικό κολυμβητήριο Κλειστό Γυμναστήριο Εθνικό Στάδιο Σερρών ΕΑΚ Σερρών Το 2013 ήταν το υψηλότερο σε βάσεις περιφερικό ΤΕΦΑΑ της χώρας

5 Σκοπός Να προάγει την Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού με τη διδασκαλία και την εφαρμοσμένη έρευνα. Να παρέχει στους πτυχιούχους τα απαραίτητα εφόδια που θα εξασφαλίσουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Να συμβάλλει στην πρόοδο του ελληνικού αθλητισμού. στη συνειδητοποίηση από τους πολίτες της σημασίας της φυσικής αγωγής ως βασικού παράγοντα για τη βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής.

6 Γιατί να σπουδάσω Φυσική Αγωγή …
Γιατί … μου αρέσει ο αθλητισμός και η σωματική δραστηριότητα. θέλω να διδάξω σε παιδιά την αξία την σωματικής δραστηριότητας και τη συμβολή της στη βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής. κάνω υψηλό αθλητισμό και θέλω να γνωρίσω την επιστήμη που στηρίζει την επιλογή μου και να συμβάλλω στην εξέλιξή της.

7 Γιατί να σπουδάσω Φυσική Αγωγή …
Η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη ζωή των ατόμων με αναπηρία και να συμβάλλει στην ενσωμάτωση τους στην κοινωνία. Η φυσική αγωγή είναι και αναψυχή, μπορεί και κάνει τον άνθρωπο πιο χαρούμενο και πιο αισιόδοξο.

8 ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ … Η φοίτηση είναι τετραετής (8 εξάμηνα)
Μαθήματα: Εφαρμοσμένα και θεωρητικά Τα 4 πρώτα εξάμηνα κοινά για όλους τους φοιτητές Από το 5ο εξάμηνο μέχρι το 8ο οι φοιτητές επιλέγουν κατεύθυνση (4 κατευθύνσεις) ειδίκευση

9 Στο 3ο έτος πραγματοποιείται πρακτική εξάσκηση στα σχολεία
(«Διδακτική στο σχολείο») Μαθήματα επιλογής Οι φοιτητές επιλέγουν 5 μαθήματα επιλογής (με εφαρμοσμένο ή/και θεωρητικό χαρακτήρα)

10 Εργαστήρια Φυσιολογίας, Αθλητιατρικής, Υγιεινής & Βιοχημείας
Διευθυντής: Ι. Βράμπας, καθηγητής Αθλητικής Βιομηχανικής Διευθυντής: Κέλλης Ελευθέριος, αναπ. καθηγητής Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής Διευθύντρια: Χ. Ευαγγελινού, καθηγήτρια Κοινωνικής ΄Ερευνας στη Φυσ. Δραστηριότητα Διευθυντής: Βλαχόπουλος Συμεών, αναπ. καθηγητής

11 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ και ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

12 Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μάθημα Ώρες Κλασικός Αθλητισμός I 3 Κλασικός Αθλητισμός II Πετοσφαίριση I 2 Πετοσφαίριση II Κολύμβηση I Κολύμβηση II Ενόργανη Γυμναστική I Ενόργανη Γυμναστική II Αντισφαίριση Ι Αντισφαίριση II Χειροσφαίριση I Χειροσφαίριση ΙΙ Ανατομία Ι Ανατομία ΙΙ Φυσιολογία Ι Φυσιολογία ΙΙ Ιστορία Φ.Α. Ι Ιστορία Φ.Α. ΙΙ Παιδαγωγική Φ.Α. Ι Παιδαγωγική Φ.Α. ΙΙ Ψυχολογία της Άσκησης Ι Ψυχολογία της Άσκησης ΙΙ Διατροφή Ειδική Αγωγή ΣΥΝΟΛΟ 26

13 Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μάθημα Ώρες 28 27
Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός I 2 Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός II Καλαθοσφαίριση I Καλαθοσφαίριση II Ποδόσφαιρο Ι Ποδόσφαιρο ΙΙ Αεροβική Γυμναστική Ι Αεροβική Γυμναστική ΙΙ Ρυθμική Αγωνιστική Γυμναστική I (για φοιτήτριες) Ρυθμική Αγωνιστική Γυμναστική II (για φοιτήτριες) Πάλη Ι (για φοιτητές) Πάλη ΙΙ (για φοιτητές) Σχολική Φυσική Αγωγή Ι Σχολική Φυσική Αγωγή ΙΙ Βιομηχανική Ι Βιομηχανική ΙΙ Εργοφυσιολογία Ι Εργοφυσιολογία ΙΙ Προπονητική Ι Προπονητική ΙΙ Αθλητιατρική Πρώτες βοήθειες – Υγιεινή Μέθοδοι έρευνας 3 Στατιστική Διοίκηση αθλητισμού και αναψυχής Κοινωνιολογία Αθλητισμού ΣΥΝΟΛΟ 28 27

14 Ε΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μάθημα Ώρες Ειδικότητα Ι 4 Ειδικότητα ΙΙ Διδακτική στο σχολείο Ι 2 Διδακτική στο σχολείο ΙΙ Κατεύθυνση 6 ΣΥΝΟΛΟ 12 Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Η΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μάθημα Ώρες Ειδικότητα ΙΙΙ 8 Ειδικότητα IV Κατεύθυνση 6 ΣΥΝΟΛΟ 14

15 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ

16 Τίτλος Ειδικότητας Καλαθοσφαίριση Αντισφαίριση Πετοσφαίριση Κολύμβηση
Καλαθοσφαίριση Αντισφαίριση Πετοσφαίριση Κολύμβηση Ποδόσφαιρο Αεροβική Γυμναστική – Βάρη Χειροσφαίριση Χειμερινά αθλήματα Κλασικός Αθλητισμός Πάλη Ρυθμική Αγωνιστική Γυμναστική Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός Οργάνωση – Διοίκηση Αθλητισμού και Αναψυχής Ενόργανη Γυμναστική

17 ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Οι τέσσερις (4) ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ 1η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΚΛΙΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ 2η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 3η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 4η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗ

18 1η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΚΛΙΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
Τίτλος μαθήματος 5ο εξάμηνο 6ο εξάμηνο 7ο εξάμηνο 8ο εξάμηνο Κινησιολογία 2 Ανάλυση Βάδισης Αξιολόγηση και ανάλυση της μυϊκής δύναμης και ισχύος Ανάλυση ισορροπίας και κινητικότητας της σπονδυλικής στήλης Άσκηση και αποκατάσταση μυοσκελετικών προβλημάτων Άσκηση και αποκατάσταση νευρο-μυϊκών προβλημάτων Πρακτική Άσκηση ΣΥΝΟΛΟ 6 1η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΚΛΙΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ

19 Τίτλος μαθήματος 2η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 5ο εξάμηνο
6ο εξάμηνο 7ο εξάμηνο 8ο εξάμηνο Διδακτική και Μεθοδολογία 2 Κινητική Μάθηση-Αδεξιότητα Προσχολική Φυσική Αγωγή Φιλοσοφία Φυσικής Αγωγής Παιδαγωγική Ψυχολογία Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή ΣΥΝΟΛΟ 6 2η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

20 3η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Τίτλος μαθήματος 5ο εξάμ. 6ο εξάμ. 7ο εξάμ. 8ο εξάμ. Βιοχημεία της Άσκησης 2 Κυτταρικές Λειτουργίες και Άσκηση Εργομετρία-Αξιολόγηση φυσικών ικανοτήτων Βιολογία της Άσκησης Βιολογική αξιολόγηση αθλητών Διατροφή και Υγεία Άσκηση και Αποκατάσταση σε άτομα με χρόνιες παθήσεις Λειτουργική Ανατομία Φυσικοθεραπεία-Αθλητικές κακώσεις ΣΥΝΟΛΟ 6 3η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

21 4η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗ
Τίτλος μαθήματος 5ο εξ. 6ο εξ. 7ο εξ. 8ο εξ. Ψυχολογία Ασκούμενου 2 Οργάνωση Προγραμμάτων Αθλητισμού Αναψυχής Σχεδιασμός Προγραμμάτων Άσκησης για Όλους Λειτουργία και Δραστηριότητες Κατασκηνώσεων Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής Φυσική Δραστηριότητα σε Ειδικούς Πληθυσμούς Αθλητικός Τουρισμός Μάρκετινγκ και Συμπεριφορά Πελατών Αναψυχής ΣΥΝΟΛΟ 6 4η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗ

22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

23 Αθλητικό δίκαιο Κανόε-καγιάκ Άρση βαρών Κινητικό Θεατρικό Παιχνίδι
Αθλητικό δίκαιο Κανόε-καγιάκ Άρση βαρών Κινητικό Θεατρικό Παιχνίδι Αρχαιογνωσία της άθλησης Κωπηλασία Άσκηση και γυναίκα Μπάντμιντον Άσκηση και τρίτη ηλικία Ναυαγοσωστική Βάρη στο γυμναστήριο Ολυμπιακή Παιδεία Beach volley Παιδαγωγικά παιχνίδια Διατροφή αθλουμένων Ποδόσφαιρο κλειστού χώρου Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού Ποδόσφαιρο 5Χ5 Διπλωματική εργασία Tae Kwon Do Εργαστήρια Η/Υ Υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες Εργαστηριακή Βιολογία της Άσκησης Χειμερινά αθλήματα Ευρωπαϊκοί & Λατινοαμερ. Χοροί Χοροθεραπεία Ιστιοπλοΐα Ψυχολογική προετοιμασία αθλητών Κατασκηνωτικά Ξένη Γλώσσα

24 Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών στο ΤΕΦΑΑ-Σερρών
Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών στο ΤΕΦΑΑ-Σερρών Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Κινησιολογία». Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) του Γ’ κοινοτικού πλαισίου στήριξης. Διευθυντής προγράμματος: Ι. Βράμπας, Καθηγητής. Διδακτορικών Σπουδών στη «Φυσική Αγωγή» . Μετέχει στο Διατμηματικό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Αθλητική Απόδοση και Υγεία».

25 Επαγγελματικές προοπτικές
Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής Σχολεία Α’ & Β΄ βαθμιας εκπαίδευσης. Να εργαστούν Ως προπονητές αθλημάτων Σε χώρους μαζικής γύμνασης & κέντρα αποκατάστασης. Σε κέντρα αξιολόγησης της αθλητικής απόδοσης. Ως στελέχη αναψυχής… Σε εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες υπαίθριων δραστηριοτήτων, σε κατασκηνώσεις και σε ξενοδοχεία που προσφέρουν προγράμματα αθλητικού τουρισμού.

26 Βιβλιοθήκη Βιβλιοθήκη βρίσκεται στον 1ο όροφο του Διδακτηρίου του ΤΕΦΑΑ. Στόχος της είναι το να συμβάλλει στην εύρυθμη διακίνηση πληροφοριών και υλικού.

27 Νησίδα ηλεκτρονικών υπολογιστών
Βρίσκεται στον 1ο όροφο του Διδακτηρίου του ΤΕΦΑΑ. Δημιουργήθηκε το 1997 με χρηματοδότηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Τμήματος και χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ Ι.

28 Εξωτερική αξιολόγηση …
Το τμήμα έχει ήδη πετύχει πολλούς από τους στόχους και έχει διάθεση για βελτιώσεις. Το προπτυχιακό πρόγραμμα δυναμώνουν οι κατευθύνσεις στα 2 τελευταία έτη και οι διδακτικές ικανότητες των μελών ΔΕΠ. Τα κύρια θετικά σημεία είναι: Αναλογία καθηγητών/ φοιτητών ~16. Καλές σχέσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς/φοιτητές. Θετικά σχόλια από φοιτητές για ποιότητα σπουδών τους και εκπαιδευτικό προσωπικό. Ηλεκτρονικό σύστημα για βαθμολογίες φοιτητών και ηλεκτρονική διάθεση περιεχόμενου μαθήματος Συχνή αναμόρφωση περιεχομένου μαθήματος και εμπλουτισμός με σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα Χρόνος αποφοίτησης ικανοποιητικός σε σύγκριση με άλλα τμήματα της χώρας Το τμήμα αναγνωρίζει τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας και το ρόλο της στην υγεία και την πρόληψη χρόνιων παθήσεων και πραγματοποιεί έρευνα στον τομέα αυτό. Εντυπωσιακή λίστα νέων ερευνητών με εξαιρετική εκπαίδευση και ακαδημαϊκά κριτήρια που εργάζονται στα εργαστήρια. Μεγάλη παραγωγικότητα στην έρευνα Αξίζουν συγχαρητήρια στην ερευνητική δραστηριότητα μελών ΔΕΠ. Τα μέλη ΔΕΠ είναι κριτές σε επιστημονικά περιοδικά, και δημοσιεύουν σε υψηλού κύρους περιοδικά. Αυτό δείχνει και τη δυναμική του τμήματος. Στα άτομα που συμβάλλουν στην παραπάνω ανάπτυξη του τμήματος θα πρέπει να δοθούν συγχαρητήρια για τον επαγγελματισμό και τη διάθεσή τους/κίνητρο. Το τμήμα αν και από τα μικρότερα της χώρας κατατάσσεται πολύ υψηλά σε εθνικό επίπεδο, τόσο στο χρόνο αποφοίτησης των φοιτητών, όσο και στα μέλη ΔΕΠ και τις ερευνητικές τους δραστηριότητες

29 Αρνητικά Διασπορά χώρων μαθημάτων Κύρια μέθοδος διδασκαλίας η διάλεξη. Λίγα παραδείγματα από άλλες μεθόδους διδασκαλίας Η έρευνα επαφίεται στη διάθεση και στο κίνητρο του κάθε μέλους ΔΕΠ, χωρίς ιδιαίτερη καθοδήγηση Δε διατίθενται χρήματα για έρευνα (κυρίως λόγω κρίσης) . Δεν προωθείται/ανταμοίβεται η παραγωγικότητα & δεν υπάρχει σύστημα καταγραφής/αξιολόγησης της παραγωγικότητας Διασπορά στο μέγεθος της ερευνητικής δραστηριότητας μεταξύ των μελών ΔΕΠ Το μικρό campus δεν ευνοεί τη συχνή παρουσία των φοιτητών. Δεν υπάρχει μέρος αναψυχής φοιτητών Λίγα μέλη στη γραμματεία του τμήματος

30 ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΘΕΤΙΚΑ Ο στόχος και η δομή του προγράμματος είναι σύμφωνη με τις τρέχουσες πολιτικές που έχουν υιοθετηθεί από δυτικά πανεπιστήμια. Οι φοιτητές δήλωσαν ευχαριστημένοι από το πρόγραμμα και το προσωπικό. ΑΡΝΗΤΙΚΑ Μέλη ΔΕΠ και φοιτητές εξέφρασαν ανησυχίες για την περιορισμένη χρηματοδότησή τους και τη μακρά διαδικασία έγκρισης δεοντολογίας από το παιδαγωγικό Ινστιτούτο εκπαίδευσης θεωρώντας ότι αυτό επηρεάζει την πρόοδό τους και ορισμένοι από αυτούς δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές στο χρονοδιάγραμμα Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές δήλωσαν ότι αναγκάζονται να ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη λόγω του περιορισμένης δυναμικής της βιβλιοθήκης ( πανεπιστημιούπολη) Απουσία μαθημάτων στο διδακτορικό κύκλο σπουδών

31 Μια εικόνα, χίλιες λέξεις…
Απονομή μεταλλίων «φοιτητική εβδομάδα» Ομάδα ποδοσφαίρου κοριτσιών «φοιτητική εβδομάδα»

32 Παρουσίαση παραδοσιακών φορεσιών
Παρουσίαση παραδοσιακών χορών

33 Θεατρικό από φοιτητές του προγράμματος «ERASMUS»
Αγώνας πετοσφαίρισης «φοιτητική εβδομάδα»

34 Συνέδριο Αθλητιατρικής Σαντορίνη 2013
11η Λαμπαδηδρομία Π.Ο.Σ.Ε.Α. 2013

35


Κατέβασμα ppt "Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google