Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητικά εργαλεία –τεχνικές

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητικά εργαλεία –τεχνικές"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητικά εργαλεία –τεχνικές
Για να προσεγγίσουμε το περιεχόμενο και τους στόχους που έχουμε θέσει οι μαθητές διεξάγουν δραστηριότητες. Όλες οι δραστηριότητες είναι: Βιωματικές Ομαδοσυνεργατικές Διερευνητικές

2 Πραγματικές καταστάσεις
ΔΕΔΟΜΕΝΑ , ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΡΑΠΤΑ: Επίσημα Έγγραφα Ιδιωτικά Έγγραφα Τύπος Βιβλία ΑΛΛΗΣ ΦΥΣΗΣ: Αντικείμενα Σχέδια, Πίνακες Ζωγραφικής Φωτογραφίες Κινηματογράφος Πραγματικές καταστάσεις ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ «Ποιος» μιλάει; Για να πει «τι»; Σε «ποιον»; «Πώς»; Με «ποιο» στόχο; ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΝΟΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΕΔΙΟΥ

3 «Ζήστε το χρόνο με όσο το δυνατόν μικρότερα τμήματα»
Όταν ο χρόνος γεμίζει με πολλά όμορφα, μικρά, διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα διαστέλλεται και αποκτά μεγαλύτερο νόημα «Ζήστε το χρόνο με όσο το δυνατόν μικρότερα τμήματα»

4 Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Λύκειο, Ματσαγγούρας
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΟΥΜΕΝΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗ Σχέδια εργασίας Αυτοκίνητο Κινητό τηλεφωνο Τα ρούχα μας… αυτοί οι άγνωστοι! - Ποιες είναι οι διαστάσεις της παραγωγής και κατανάλωσης των ειδών ένδυσης; Τα τρόφιμα … η ζωή μας! Μαθηματική μοντελοποίηση ΝΕΡΟ: ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΟ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Τέχνη – Μόδα – Πολιτισμός ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΑΛΛΙΑΣ

5 Δραστηριότητα: Επίσκεψη σε κατάστημα αθλητικών ειδών
Δραστηριότητα: Επίσκεψη σε κατάστημα αθλητικών ειδών

6 Στόχοι: -να μάθουν οι μαθητές να ελέγχουν τι αγοράζουν και να μην επηρεάζονται από τις διαφημίσεις και το «στήσιμο» των προϊόντων στα καταστήματα με σκοπό την καλλίτερη προώθησή τους

7 Πριν την επίσκεψη: Προετοιμασία: Προκαταρκτική επίσκεψη
Διαδικαστικά θέματα Συζήτηση στη τάξη (στόχοι, πηγές πληροφόρησης, συμπεριφορά μαθητών) Εισαγωγή στο θέμα (διαφημίσεις- συζήτηση) Τι θα κάνουμε στο κατάστημα Χωρισμός σε ομάδες

8 Τι θα μελετήσει η κάθε ομάδα (ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ)
Υλικά που είναι κατασκευασμένο το προϊόν(φυσικό υλικό, συνθετικές ίνες, φιλικό προς το περιβάλλον, ανακυκλώσιμο) Χώρα προέλευσης Επώνυμα ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ (μάρκες) Τιμή Συσκευασία (υπερβολική συσκευασία) Αφίσες, φωτογραφίες ή άλλο έντυπο διαφημιστικό υλικό

9 Στο κατάστημα: Ομάδες, δραστηριότητες (επισήμανση, ταξινόμηση υλικών, χαρτογράφηση, φωτογράφιση, συνεντεύξεις κ.α.) Παρατηρούν τον τρόπο που «προβάλλονται» τα εμπορεύματα Μελετούν τις ετικέτες ή τα κουτιά συσκευασίας Παρατηρούν και καταγράφουν τα προϊόντα που αγοράζουν οι καταναλωτές (στο ταμείο) Φωτογραφίζουν/βιντεοσκοπούν Παίρνουν συνέντευξη από τον καταστηματάρχη, τον πωλητή, τον καταναλωτή

10 Μετά την επίσκεψη Επεξεργασία των στοιχείων που συλλέχτηκαν
Τη σύνθεση των αθλητικών ρούχων, τη σχέση προέλευσης και τιμής, τη σχέση τιμής και μάρκας, τη σχέση διαφήμισης - προώθησης στην αγορά Συζήτηση για τον ρόλο που διαδραματίζει το προϊόν στη καθημερινή ζωή, στην οικονομία, τη θέση του στο ευρύτερο οικολογικό πλαίσιο (πρωτογενή υλικά, κατανάλωση ενέργειας, τελική μορφή, ρύπανση, απορρίμματα) Παρουσίαση από τις ομάδες των καταγραφών παρατηρήσεων σχολίων συμπερασμάτων

11 Δράση Γράψτε μια επιστολή στους υπεύθυνους για να τους ανακοινώσετε τα αποτελέσματα της έρευνάς σας. Κάντε ένα κατάλογο με τρόπους που μπορείτε να επαναχρησιμοποιήσετε παλιά ρούχα και μοιράστε τον στους συμμαθητές σας. Οργανώστε ένα παζάρι μεταχειρισμένων ρούχων στη πλατεία της πόλης σας.

12 Δραστηριότητα: Έρευνα στο σούπερ μάρκετ
Δραστηριότητα: Έρευνα στο σούπερ μάρκετ Στόχοι: Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες το ρόλο της συσκευασίας στην αύξηση του όγκου και βάρους των απορριμμάτων. Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον τα διάφορα υλικά συσκευασίας. Να μάθουν τι σημαίνει «φιλική προς το περιβάλλον» συσκευασία. Να αντιμετωπίσουν κριτικά την καταναλωτική συμπεριφορά του πολίτη και να αλλάξουν πιθανά κάποια στοιχεία της δικής τους στάσης και συμπεριφοράς. Να αναλάβουν πρωτοβουλίες και δράση.

13 Καταγράφουν και σχολιάζουν τα διαφορετικά υλικά συσκευασίας που χρησιμοποιούνται για τα προϊόντα του καταστήματος. Φωτογραφίζουν προϊόντα με συσκευασίες που τους κινούν το ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα: Καταγράφουν τα διαφορετικά είδη συσκευασιών για το ίδιο προϊόν, σύμφωνα με το παρακάτω παράδειγμα. Προϊόν Διαφορετικά υλικά συσκευασίας Γάλα Μέταλλο (αλουμίνιο, σίδηρος), πλαστικό, χαρτί Γιαούρτι Πλαστικό, πηλός Καταγράφουν προϊόντα που κατά τη γνώμη τους έχουν υπερβολική συσκευασία π.χ. είδη δώρων, όπως και αυτά που έχουν οικονομική συσκευασία π.χ. απορρυπαντικά πλυντηρίου.

14 Καταγράφουν φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, δηλαδή αυτές που μπορεί να επαναχρησιμοποιηθούν (π.χ. γυάλινες, χαρτονένια κουτιά απορρυπαντικών), ή να ανακυκλωθούν. Προσέχουν να εντοπίσουν συσκευασίες που προέρχονται από ανακύκλωση. Καταγράφουν προϊόντα μιας χρήσης και προϊόντα για την ίδια ανάγκη που μπορεί να χρησιμοποιηθούν πολλές φορές π.χ. ξυραφάκια - ξυριστική μηχανή. Σημειώνουν τις συσκευασίες τους.

15 Καταγράφουν τον τρόπο μεταφοράς των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ
Συζητούν με τον υπεύθυνο του σουπερμάρκετ για το αν έχουν ληφθεί μέτρα από πλευράς επιχείρησης για ανακύκλωση των χάρτινων κουτιών και για τη δυνατότητα επιστροφής από τους καταναλωτές στο κατάστημα, γυάλινων συσκευασιών.

16 Στο σχολείο: Ζυγίζουμε ξεχωριστά το περιεχόμενο και τη συσκευασία κάποιων προϊόντων που αγοράσαμε και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των μετρήσεων σε πίνακα. Είδος προϊόντος Υλικό συσκευασίας Βάρος συνολικού προϊόντος (gr) Βάρος περιεχομένου (gr) Βάρος συσκευασίας Βάρος συσκ./περιεχ. (%) Βάρος συσκ. /Βάρ. συνολ. προϊόν. (%) Καψούλια Χαρτί 8,5 2,5 6 240 70 Κρουασάν Πλαστικό 230 200 30 15 13 Γάλα (ζαχαρούχο) Σίδερο 99,5 78 21,5 27 21 Αποσμητικό χώρου 13,5 4 9,5 237 Ρύζι 195 180 8 7

17 Συζητούν για το ρόλο της συσκευασίας στην παραγωγή των σκουπιδιών
Συζητούν για το ρόλο της συσκευασίας στην παραγωγή των σκουπιδιών. Για τα προϊόντα που θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν σε επιστρεφόμενη συσκευασία, σε συσκευασία από ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά Καταγράφουν παραδείγματα συσκευασιών που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, π.χ. Προϊόν Υλικό συσκευασίας Πιθανοί τρόποι επαναχρησιμοποίησης Μαγιονέζα Γυάλινο βαζάκι Δοχείο για ζάχαρη ή καφέ, θήκη για κουμπιά Μουστάρδα Γυάλινο ποτήρι Ποτήρι Συζητούν τέλος για το τι πρέπει να κάνει ο πολίτης - καταναλωτής, για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί ο τεράστιος όγκος των σκουπιδιών λόγω συσκευασίας. Καταλήγουν σε προτάσεις που μπορεί να πάρουν τη μορφή ενός καταλόγου συμπεριφοράς του «καλού» καταναλωτή. Λέξεις κλειδιά: Προϊόντα με λίγο υλικό για συσκευασία, υπερβολική συσκευασία, οικονομική (μεγάλη) συσκευασία, συσκευασία από ανακυκλώσιμα υλικά, συσκευασίες που επαναχρησιμοποιούνται, πλαστικές συσκευασίες, προϊόντα με μεγάλη διάρκεια ζωής, προϊόντα μιας χρήσης.

18 Ο δεκάλογος του «καλού» καταναλωτή 1
Ο δεκάλογος του «καλού» καταναλωτή Να αποφεύγουμε τις πλαστικές συσκευασίες. 2. Να προτιμάμε υλικά που μπορεί να ανακυκλωθούν. 3. Να αποφεύγουμε τα προϊόντα μιας χρήσης κυρίως τα πλαστικά. 4. Να προτιμάμε τις γυάλινες επιστρεφόμενες συσκευασίες. 5. Να αποφεύγουμε να αγοράζουμε προϊόντα με υπερβολική συσκευασία. 6. Να χρησιμοποιούμε πολλές φορές τις πλαστικές και χάρτινες σακούλες. 7. Να προτιμάμε τις μεγάλες οικονομικές συσκευασίες. 8. Να προτιμάμε τα προϊόντα με μεγάλη διάρκεια ζωής. 9. Να συμμετέχουμε ενεργά σε προγράμματα ανακύκλωσης. 10. Να ενημερωνόμαστε και να διεκδικούμε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.

19 Εργασία στο πεδίο: δραστηριότητες «εκτός τειχών» σε υπαίθριους ή άλλους χώρους
Μέθοδος βιωματικής και ενεργητικής μάθησης, «μαθαίνω πράττοντας» Αξιοποιούμε τρεις πηγές γνώσης: Το περιβάλλον Τους ανθρώπους Το έντυπο υλικό

20 Οι μέθοδοι διδασκαλίας στο πεδίο:
Συμβάλλουν στην άμεση επαφή των μαθητών με το περιβάλλον Καλλιεργούν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας Βοηθούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης των πληροφοριών, ανάληψη πρωτοβουλιών, δράση Ενισχύουν το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και στη ζωή Έχουν σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη θετικότερων στάσεων απέναντι στο περιβάλλον

21 Χώροι που γίνεται η μελέτη στο πεδίο:
Πάρκο - άλσος – δάσος-εθνικός δρυμός Παράκτια περιοχή Υγρότοπος- ποτάμι- λίμνη Μια περιοχή, ένας δρόμος της πόλης που ζούμε Ένα εργοστάσιο, super market, μουσείο, κλπ Ένα αγρόκτημα βιολογικής καλλιέργειας Η αυλή του σχολείου

22 Επισκόπηση απόψεων (Survey research)
Η επισκόπηση είναι μια μορφή έρευνας κατά την οποία οι μαθητές, χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια, προσωπικές συνεντεύξεις και φύλλα καταγραφής, συγκεντρώνουν πρωτογενείς πληροφορίες (πληροφορίες από «πρώτο χέρι»). Το πεδίο της έρευνας μπορεί να είναι κάποιος χώρος – περιοχή ή ομάδα ανθρώπων

23 Κατά την επισκόπηση ακολουθείται η εξής πορεία:
Σύνταξη ερευνητικών ερωτημάτων Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι «τι θα αναζητήσουν οι μαθητές;» π.χ. ποια είναι η γνώμη των κατοίκων για τη χρήση ηλιακής ενέργειας; Αναζήτηση πηγών: «πού θα αναζητήσουν τις σχετικές πληροφορίες;» Ανάπτυξη τεxvικής συλλογής πρωτογενών στοιχείων: «πώς θα τα αναζητήσουν;», π.χ. απευθυνόμενοι σε ειδικούς, κατοίκους, κ.ά., με πίνακες καταγραφής, ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις με συστηματική παρατήρηση. Επεξεργασία και Οργάνωση των πρωτογενών στοιχείων που συγκέντρωσαν οι μαθητές, π.χ. υπό μορφή συνοπτικού πίνακα ή πίτας. Σύγκριση και ερμηνεία των στοιχείων που έχουν συλλεγεί. Εξαγωγή συμπερασμάτων, σύνθεση και παρουσίαση, π.χ. υπό μορφή ενός ενημερωτικού δίπτυχου. Διευκρινίζεται ότι η επισκόπηση μπορεί να ενταχθεί και να εφαρμοστεί ως ειδικότερη στρατηγική σε μία επιμέρους φάση κατά τη μελέτη στο πεδίο

24 Η συνέντευξη είναι η άμεση προφορική επικοινωνία του ερευνητή (μαθητής/εκπαιδευτικός) και του ερωτώμενου με σκοπό την απόσπαση συγκεκριμένων πληροφοριών Οι προσωπικές συνεντεύξεις, επειδή ακριβώς έχουν προσωπικό χαρακτήρα απαντώνται με μεγαλύτερη υπευθυνότητα και σοβαρότητα από τον ερωτώμενο και για αυτό είναι πιο έγκυρες από τις ομαδικές. Συνέντευξη από ομάδα 2-3 μαθητών για καλύτερη καταγραφή των ερωτήσεων Η αποκωδικοποίηση των ερωτήσεων έχει δυσκολίες Πλεονεκτεί του ερωτηματολογίου στο ότι η απάντηση είναι άμεση, αβίαστη άρα και ειλικρινής Θεωρείται από τους μαθητές/τριες μία ελκυστική και ενδιαφέρουσα δράση γιατί τους δίνει την ευκαιρία να πάρουν και οι ίδιοι ενεργά μέρος στη συλλογή στοιχείων. Αποτελούν σημαντικό μέσο για την κοινωνικοποίηση τους

25 Ερωτηματολόγιο ονομάζεται ο κατάλογος των ερωτήσεων ο οποίος δίνεται στον ερωτώμενο και απαντάται από τον ίδιο Στο ερωτηματολόγιο καταγράφονται γραπτά κάποιες δηλώσεις, απόψεις, γνώσεις, γνώμες, στάσεις, συμπεριφορές, κ.α. από τον ίδιο τον ερωτώμενο. Έναντι των συνεντεύξεων: Είναι ένας πιο «εύκολος» τρόπος συμπλήρωσης εφόσον δεν απαιτεί την προσωπική παρουσία του ερευνητή. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις που δεν είναι εύκολη η προσωπική επικοινωνία των μαθητών/τριών με τους ερωτώμενους Δεν μπορεί να ελεγχθεί η αξιοπιστία όμως στη συμπλήρωσή τους

26 Για να φτιάξουμε ένα ερωτηματολόγιο ή να πάρουμε μία συνέντευξη φροντίζουμε …
Να γράψουμε στην αρχή περιληπτικά ποιοι είμαστε και το λόγο για τον οποίο ζητάμε τη γνώμη τους. Δεν ξεχνάμε να τους ευχαριστήσουμε προκαταβολικά. Σε προφορική συνέντευξη λέμε το όνομα και την ιδιότητά μας και είμαστε ευγενικοί ακόμα και αν δεν μας απαντήσουν. Να μην ζητάμε όνομα ή άλλα προσωπικά στοιχεία. Να έχει μικρή έκταση. Να είμαστε σύντομοι και σαφείς στις ερωτήσεις μας. Να δίνουμε – όσο περισσότερο μπορούμε - και όλες τις δυνατές απαντήσεις για να επιλέξουν. (Κλειστές ερωτήσεις)

27 Φύλλο: Άνδρας  Γυναίκα 
5ο Γυμνάσιο Νίκαιας Πρόγραμμα Π.Ε. «Η αυλή μας» Η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας, που φέτος ασχολείται με την αυλή, θα ήθελε τη γνώμη και τις ιδέες σας για να διατυπώσει τις προτάσεις της. Σας ευχαριστούμε πολύ για τις απαντήσεις σας. Φύλλο: Άνδρας  Γυναίκα  Επάγγελμα: Ιδιωτικός Υπάλληλος  Δημόσιος Υπάλληλος  Ελεύθερος επαγγελματίας  Εργάτης/τρια  Άλλο ……………….ٱ 1. Παρατηρείτε την αυλή όταν έρχεστε στο σχολείο; Σχεδόν ποτέ  Κάποιες φορές  Σχεδόν πάντα  2. Η γνώμη σας για την αυλή του σχολείου είναι: Πολύ καλή  Αρκετά καλή  Μέτρια  Μάλλον κακή  Πολύ κακή  3.Γράψτε μας τις παρεμβάσεις, βελτιώσεις ή αλλαγές που χρειάζεται η αυλή μας. …………………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

28 Καθόλου  , λίγο , αρκετά , πολύ , πάρα πολύ 
Πως αξιοποιείτε συνήθως το χρόνο του διαλείμματος; Παίζω μπάσκετ ποδόσφαιρο , παρακολουθώ μπάσκετ ποδόσφαιρο , παίζω άλλα παιχνίδια , συζητώ – αστειεύομαι με τους φίλους μου , προετοιμάζομαι στα υπόλοιπα μαθήματα , ξεκουράζομαι – ηρεμώ , κάτι άλλο ……. Σε ποιο βαθμό συμφωνείς με τις παρακάτω ιδέες για το χώρο της αυλής; Α) Να φυτευτούν φυτά γύρω – γύρω Β) Να τοποθετηθούν παγκάκια Γ) Να καλυφτούν με αναρριχώμενα φυτά οι τοίχοι Δ) Να ζωγραφιστούν σχέδια σε τοίχους Ε) Να τοποθετηθεί πέργκολα Καθόλου  , λίγο , αρκετά , πολύ , πάρα πολύ 

29 1. Ενδεικτικές ερωτήσεις για τους μαθητές
Τι κάνουν όταν βρίσκονται στην αυλή; Τι τους αρέσει περισσότερο να κάνουν; Ποια παιχνίδια παίζουν συνήθως; Ποια είναι η αγαπημένη τους γωνιά και γιατί; Ποια γωνιά της αυλής αποφεύγουν και γιατί; Βρίσκουν ήσυχες γωνιές για κουβέντα ή διάβασμα; Θεωρούν ότι υπάρχουν περιοχές επικίνδυνες για ατυχήματα και ποιες είναι; Τι τους αρέσει περισσότερο από αυτά που υπάρχουν στην αυλή; Τι τους ενοχλεί περισσότερο; Τι θα ήθελαν να είχε η αυλή που δεν έχει τώρα; (π.χ. πράσινο, κήποι, χώροι άθλησης και παιχνιδιού, μικρά οικοσυστήματα, «ανοιχτή τάξη», κ.ά.) Είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν στη βελτίωση της αυλής; κ.ά.

30 2. Ενδεικτικές ερωτήσεις για τους εκπαιδευτικούς
Ποιά θεωρούν ότι είναι τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η αυλή του σχολείου τους; Ποιά θεωρούν ότι είναι τα κυριότερα προβλήματά της; Θεωρούν ότι υπάρχουν περιοχές επικίνδυνες για ατυχήματα και ποιες είναι αυτές; Ποιες αλλαγές προτείνουν ώστε να γίνει η αυλή ευχάριστη και ελκυστική στους μαθητές; Έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ την αυλή για να διδάξουν και με ποιο τρόπο; Σκέφτονται να τη χρησιμοποιήσουν για να διδάξουν και με ποιο τρόπο; Ποιες αλλαγές προτείνουν ώστε να χρησιμοποιηθεί η αυλή ως χώρος μάθησης; κ.ά.

31 3. Ενδεικτικές ερωτήσεις για τους γονείς
Έχουν προβληματιστεί για την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και την αισθητική της αυλής; Ποιά είναι η γνώμη τους για την αυλή του σχολείου; Ποιά είναι η γνώμη τους για την είσοδο της αυλής και του κτιρίου; Ποιά σημεία θεωρούν ελκυστικά και φιλικά για τους μαθητές; Ποιά σημεία θεωρούν αφιλόξενα ή και επικίνδυνα; Ποιές είναι οι κυριότερες βελτιώσεις και αλλαγές που προτείνουν; Με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να βοηθήσουν για την υλοποίηση βελτιωτικών παρεμβάσεων; (εθελοντική εργασία, τεχνογνωσία κλπ.) κ.ά.

32 Επεξεργασία Η ομάδα μετά τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων:
Επεξεργάζεται τα δεδομένα. Παρουσιάζει τα ευρήματά της σε διαγράμματα. Συζητά τα αποτελέσματα και απαντά στα αρχικά ερωτήματα. (η δραστηριότητα είναι από το εκπαιδευτικό υλικό «Περιβαλλοντική εκπαίδευση για βιώσιμες πόλεις- εμείς …και τα σκουπίδια μας», Α. Τρικαλίτη- Ρ. Παλαιοπούλου)

33 Δραστηριότητα: Πόσο οικολογικά σκεπτόμαστε;
Στα πλαίσια του προγράμματος η ομάδα αποφασίζει να πραγματοποιήσει μια έρευνα - δημοσκόπηση στη γειτονιά ή στην πολυκατοικία ή σε ένα σούπερ μάρκετ για να διαπιστώσει τα κριτήρια που επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων και να διαπιστώσει κατά πόσο ισχύουν οικολογικά κριτήρια στις αγοραστικές προτιμήσεις τους

34 Ερωτηματολόγιο: Πόσο οικολογικά σκεπτόμαστε;
Με τι κριτήρια αγοράζουμε συνήθως ένα προϊόν; Α) Είναι κυρίως η εμφάνιση, η ποιότητα, η ασφάλεια , το πόσο υγιεινό είναι;

35 Ερωτηματολόγιο: Πόσο οικολογικά σκεπτόμαστε;
Με τι κριτήρια αγοράζουμε συνήθως ένα προϊόν; Β) Λαμβάνουμε καθόλου υπόψη κριτήρια που έχουν σχέση με το περιβάλλον ή με τις συνθήκες παραγωγής του;

36 Με ποιά κριτήρια επιλέγετε να αγοράσετε ένα προϊόν; Σημειώστε ένα (σε κάθε κριτήριο που λαμβάνετε υπόψη)


Κατέβασμα ppt "Ερευνητικά εργαλεία –τεχνικές"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google