Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεCora Soter Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
OMNIBUS SHOPPER & TRADE OPINION RESEARCH “The KIOSK Shopper & the KIOSK Operator“
2
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ (1) Το περίπτερο παραμένει ισχυρό στη προσέλκυση πελατών που βρίσκονται στο δρόμο, ωστόσο σημειώνει χαμηλότερο τζίρο συγκριτικά με άλλα κανάλια (καθώς πωλούνται λιγότερα προϊόντα ανά επίσκεψη) και χαμηλότερη κερδοφορία. Η διαφοροποίηση των περιπτέρων ανά τοποθεσία (πχ. κεντρικός δρόμος / γειτονιά, κλπ) φαίνεται να έχει σημαντική στατιστική σημασία. Τα τσιγάρα (40%), το εμφιαλωμένο νερό – ποτά (22%) και ο τύπος (15%) αποτελούν κατηγορίες προορισμού για το περίπτερο. Οι διαχειριστές περιπτέρων είναι: Κατά πλειοψηφία έλληνες ( ωστόσο, οι αλλοδαποί αυξάνονται), Και των δύο φύλων (με αυξανόμενο το ποσοστό των γυναικών) και κυρίως μέσης ηλικίας Ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο περίπτερο δουλεύοντας, υποστηριζόμενοι κυρίως από συγγενείς τους
3
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ (2) Οι διαχειριστές περιπτέρων: Συνεργάζονται με περισσότερους από 1 χονδρέμπορο αποσκοπώντας σε μεγαλύτερη κερδοφορία (ενώ αγοράζουν και από C&C) Αγοράζουν συνήθως τα πιο κινήσιμα προϊόντα καθώς και αυτά με την μεγαλύτερη ζήτηση (Για την κατηγορία του νερού, βασικό κριτήριο είναι η κερδοφορία) Θεωρούν ότι το σημείο που είναι τοποθετημένα τα προϊόντα αλλά και η γενική παρουσίασή τους είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που θα κάνουν τον πελάτη να αγοράσει Από το σύνολο των προωθητικών ενεργειών που απευθύνονται στους ίδιους προτιμούν την έκπτωση καθώς και το επιπλέον προϊόν από τους προμηθευτές τους Κρίνουν ότι τα ποτά, τα ζαχαρώδη και τα παγωτά ως τις πιο κερδοφόρες κατηγορίες Δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι για το μέλλον. Όταν αξιολογούν τους προμηθευτές τους: Θεωρούν ότι η δύναμη των προϊόντων των προμηθευτών και η κερδοφορία είναι τα δύο σημαντικότερα θέματα στη συνεργασία μαζί τους. Συγκεκριμένα, είναι ανικανοποίητοι αναφορικά με την κερδοφορία και τα πιστωτικά θέματα, αλλά αρκετά ευχαριστημένοι με άλλα θέματα συνεργασίας με τους προμηθευτές τους.
4
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ (3) Οι πελάτες των περιπτέρων: Είναι κατά 55% άνδρες (που αυξάνονται την Κυριακή, και μειώνονται μεταξύ των ηλικιών 19 - 25) Κυρίως μέσης ηλικίας (νεώτεροι από τους πελάτες των ψιλικών), έφηβοι (22%) που αυξάνονται τις βραδινές ώρες και από την ηλικία των 50+ (23%) αυξάνονται τις πρωινές ώρες Αφιερώνουν κατά μέσο όρο 20 δευτερόλεπτα όταν ψωνίζουν από το περίπτερο Επισκέπτονται το περίπτερο περίπου με την ίδια συχνότητα όπως παλαιότερα, ωστόσο Αγοράζουν μόνο 1,2 κατηγορίες (40% από αυτές είναι τσιγάρα) – σε σύγκριση με 1,5 κατηγορίες το 2005 Ξοδεύουν περίπου €3,3 ανά επίσκεψη (που αυξάνεται τα Σαββατοκύριακα, στην Αθήνα, από γυναίκες κυρίως μέσης ηλικίας Το 1/3 των πελατών επισκέπτονται ένα συγκεκριμένο περίπτερο (όχι τόσο οι μικρές ηλικίες) κυρίως επειδή βρίσκεται στο δρόμο τους – ωστόσο δεν έχουν καμία οικειότητα με τον διαχειριστή του περιπτέρου Επηρεάζονται από προωθητικές ενέργειες που διενεργούνται μέσα στο περίπτερο– αξιολογούν την χαμηλότερη τιμή, το επιπλέον προϊόν και το σημείο που είναι τοποθετημένο το προϊόν ως τους σημαντικότερους παράγοντες Αγοράζουν αναψυκτικά κυρίως για να τα καταναλώσουν εκείνη τη στιγμή (με εξαίρεση τα μεγάλα μπουκάλια)
5
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Παρατήρηση αγοραστικής συμπεριφοράς μπροστά στο περίπτερο Συνέντευξη με Πελάτες Συνέντευξη με Περιπτερά
6
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ: Συχνότητα1η το 2005, 2η το 2009 Περίοδος6 εβδομάδες (1 Ιουνίου- 10 Ιουλίου) Περίπτερα50 Παρατηρήσεις22.440 Επισκέψεις Πελατών ΜΕΓΕΘΟΣ
7
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ : ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ Τζίρος oΧαμηλός (16) oΜεσαίος (26) o Υψηλός(8) Θέση o Κεντρικός Δρόμος(26) o Εκπαιδευτ. Ίδρυμα(6) o Γειτονιά (21) o Κέντρο Πόλης(16) o Στέκια Νέων(14) Ώρες Λειτουργίς o24 hs o18 – 22 hs o16 – 18 hs o - 16 hs Περιοχή o Αττική (35) o Θεσσαλονίκη (15)
9
Πελάτης Περιπτέρου ΠΟΙΟΣ?
10
Φύλο
11
Ηλικίες
12
% Αγορασθέντων Κατηγοριών
13
Αγοραστική Απόφαση
14
Πιστότητα στη Μάρκα
15
Οικειότητα Περιπτερά με Πελάτη
16
Πιστότητα στο Περίπτερο (Συχνότητα Επίσκεψης)
17
Στοιχεία Αγορών KIOSK 2005KIOSK 2009 Αξία Καλαθιού ανά Πελάτη €3,3 Αρ. Κατηγοριών που Αγοράστηκαν 1,451,2
18
Πόσο συχνά ψωνίζετε συγκριτικά με πέρυσι
19
Λόγοι μείωσης Επισκεψιμότητας
20
Διαχειριστής Περιπτέρου ΠΟΙΟΣ?
21
Ταυτότητα Περιπτεράδων Ηλικία20052009 23 - 309%14% 30 - 4562%60% 45 - 5522% 55 -7%4% Φύλο20052009 Άνδρες74%64% Γυναίκες26%36% Εθνικότητα20052009 Ελληνική93%82% Άλλη7%16% Τζίρος Ετήσιος ΑπόΈως20052009 66.000350.00025%38% 350.000700.00050%52% 700.0001.920.00025%16% Ώρες Λειτουργίας20052009 - 16 h25% 22% 16 - 18 h27% 44% 18 - 22 h25% 10% 24 h23% 24% Αρ, Προσωπικού20052009 Σύνολο2,42.4 Συγγενείς1,82.1
22
Σχόλια Περιπτεράδων Σε πωλήσεις και κέρδος, τα τελευταία χρόνια πέφτουμε • Έχει πέσει 50% τουλάχιστον ο τζίρος • Έχει πέσει ο τζίρος 30% • 20-30% μείωση τζίρου από το 2006 • 20% κάτω οι πωλήσεις • 10% μείωση • έχει πέσει ο τζίρος 10% και τα κέρδη 30%. • Δεν βγαίνει κέρδος με υπαλλήλους • Διατηρώ πελάτες με χαμηλές τιμές
23
Σχόλια Περιπτεράδων Δύσκολο να λειτουργήσεις ένα περίπτερο: • Περισσότεροι προμηθευτές είναι πονοκέφαλος • Καλύτερα να μην έρχονται οι Merchandisers • Όλο μας κλέβουν: το ταμείο και τα προϊόντα • Τους φυλακισμένους τους αφήνουν να βγουν στην αυλή και να πάνε τουαλέτα. Εμείς δεν μπορούμε
24
Άποψη για Χονδρεμπόρους - Προμηθευτές
25
% Τζίρου για κάθε κατηγορία Μερίδιο Καπνικά 48% Τύπος 9% Κινητή Τηλεφωνία 13% Εισιτήρια 5% Ζαχαρώδη 10% Αναψυκτικά - Νερό 9% Παγωτά 4% Ψιλικά κλπ 3%
26
Μεταβολή Τζίρου 2005 – 2009 : ΣύνολοΑθήνα Θεσσαλο νίκη ΜικράΜεσαίαΜεγάλα 2009 547.554506.286643.846291.812539.0771.086.588 2005 695.250669.656900.000381.250641.1111.043.900 Μεταβολή -21%-24%-28%-23%-16%4%
27
Κερδοφορία % % Καπνικά 6 Τύπος 6 Κινητή Τηλεφωνία 5 Εισιτήρια 4 Ζαχαρώδη 25 Αναψυκτικά - 23 Χυμοί 22 Νερό 45 Εμφιαλωμένο Τσάι 22 Παγωτά 39 Ψιλικά κλπ 43 Σταθμισμένη στο τζίρο 12
28
OMNIBUS SHOPPER & TRADE OPINION RESEARCH “The KIOSK Shopper & the KIOSK Operator“
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.