Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεTeresa Stavrou Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΑΤΕΙ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ:ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΕΣ ΥΦΑΣΜΑΤΩΝ ΘΕΜΑ:ΧΡΩΣΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΚΛΩΣΤΟΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ:ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΘΑ, ΓΙΑΝΙΔΗ ΕΛΙΝΑ, ΚΟΚΟΤΣΙΔΟΥ ΝΙΝΑ ΜΑΚΕΔΟΥ ΡΑΦΑΕΛΑ ΔΡΑΜΠΑΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΞΑΜΗΝΟ:Γ’ ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΚΑΡΥΠΙΔΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
2
Εισαγωγή Οι χρωστικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα ονομάζονται χρώματα ή πάστες(pigments). Αρχικά, τα χρώματα ήταν φυσικής προέλευσης (φυτικά, ζωικά) , τώρα όμως τα χρώματα είναι συνθετικές οργανικές χρωστικές ουσίες. Τα χρώματα αυτά ταξινομούνται ανάλογα με: Τον Ιοντικό τους χαρακτήρα Τον Χημικό τους δεσμό Και την Μέθοδο εφαρμογής τους
3
ΙΟΝΤΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Αρχικά , τα χρώματα από μοριακής πλευράς διαλύονται στο νερό, ωστόσο υπάρχουν και άλλα που δεν διαλύονται καθόλου ή πολύ λίγο. Αυτό σημαίνει ότι κάποια χρώματα έχουν τις κατάλληλες μοριακές ομάδες στην δομή τους που βοηθούν στην διαλυτότητα τους, αυτές ιονίζονται στο νερό και δημιουργούν θετικά ή αρνητικά ιόντα χρωμάτων. Αυτές είναι καρβοξυλικό νάτριο(-COONa) ρίζες του σουλφονικού νατρίου (-SO3Na).
4
ΙΟΝΤΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Έτσι , έστω D=μόριο του χρώματος έχουμε:
5
ΙΟΝΤΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Επίσης, το νερό χρησιμοποιείται ως μέσο διαλυτότητας λόγω της πολικότητάς του, έχει την τάση δηλαδή να προσελκύει ηλεκτρόνια(αρνητικά φορτία) ενώ το υδρογόνο πρωτόνια (θετικά φορτία). Ακόμα , τα μόρια χρωμάτων είτε θετικά είτε αρνητικά περιβάλλονται από μόρια νερού και προσελκύονται από τις φορτισμένες πλευρές, όπως φαίνεται:
6
ΙΟΝΤΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
7
ΙΟΝΤΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Ακόμα τα μόρια που ονομάζονται μόρια διαλυτότητας (solvation molecules) έλκονται από μόρια νερού μέσω δεσμών υδρογόνου δεν συναθροίζονται και έτσι δεν φεύγουν. Τα μη ιοντικά χρώματα ονομάζονται και χρώματα διασποράς και όπως λέει και το όνομά τους διασπείρονται στο λουτρό και δεν κάνουν διάλειμμα. Παρ’ όλα αυτά τα μη ιοντικά χρώματα περιέχουν μερικά αντικαταστατά όπως οι υδροξυδομάδες (-ΟΗ) και οι αμινομαδες (-ΝΗ2) που βοηθούν ελάχιστα αλλά σημαντικά στην διαλυτότητά τους, ωστόσο δεν μπορούν να πετύχουν τον βαθμό διαλυτότητας των μη ιοντικών ομάδων.
8
ΧΗΜΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Ένα χρώμα αποτελείται από έναν αριθμό οργανικών ουσιών (species) που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι λειτουργούν ως χρώματα δεν παρουσιάζουν τα ισχυρά χαρακτηριστικά του χρωματισμού που απαιτούνται. Για να μπορέσει ένα οργανικό μόριο να θεωρηθεί μόριο χρωματισμού ή να είναι χρωμογόνο η δομή του θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ή περισσότερες ομάδες που ονομάζονται χρωμοφόρες και μια ή περισσότερες που λέγονται αυξόχρωμες. Οι αυξόχρωμες ομάδες περιλαμβάνουν άτομα ή ομάδες όπως : -CI, -OH, - NH2, -NHR, -CH3. Αυτές επηρεάζουν τόσο την απόχρωση όσο και την ένταση (βάθος) του τελικού χρώματος. Οι χρωμοφορικές δομές που απαντώνται στα μόρια των χρωμάτων παρέχουν, επίσης βάση για ταξινόμηση των χρωμάτων. Ένα μόριο που περιέχει μόνο αυξόχρωμες ομάδες δε χρωματίζει σε υψηλό βαθμό. Η παρουσία των χρωμοφόρων ομάδων είναι ουσιαστικής σημασίας για μια ένωση να είναι χρωστική.
9
ΧΗΜΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Η αζο χρωμοφόρος Μονό αζωικό χρώμα Διαζοϊκό χρώμα
10
ΧΗΜΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Η χρωμοφόρος της ανθρακινόνης
11
ΧΗΜΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Η χρωμοφόρος του μεθανίου (triarylmethane)
12
ΤΑΞΙΜΟΜΗΣΗ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Μια σημαντική βάση για ταξινόμηση των χρωμάτων που έχει υιοθετηθεί, τόσο από τους κατασκευαστές, όσο και από τους χρήστες, είναι η μέθοδος εφαρμογής τους. Τα χρώματα, τα οποία σχηματίζουν διασπορά μέσα στο λουτρό βαφής και έχουν περιγραφεί ως χρώματα διασποράς, αποτελούν μια σπουδαία κατηγορία χρωμάτων που χρησιμοποιείται για συνθετικές ίνες Στην ταξινόμηση από πλευράς εφαρμογής είναι δυνατόν να υπάρχουν κάποιες μικροδιαφορές στις λεπτομέρειες και συνθήκες εφαρμογής ανάμεσα στα χρώματα της ίδιας ομάδας." Το όνομα της κατηγορίας εφαρμογής αποτελεί συχνά και τον οδηγό για τη μέθοδο χρήσης. Συνεπώς, τα όξινα χρώματα εφαρμόζονται από όξινα λουτρά βαφής, τα χρώματα αντιδράσεως σχηματίζουν χημικό δεσμό με τις ίνες και τα βασικά χρώματα σχηματίζουν βασικά κατιόντα σε όξινα μέσα.
13
ΤΑΞΙΜΟΜΗΣΗ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
14
ΒΑΦΗ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
H φυσική μορφή του κλωστοϋφαντουργικού προϊόντος και η ποιότητα του προσδιορίζουν την τεχνική που θα χρησιμοποιηθεί. Βαφή batch σημαίνει ότι ένα συγκεκριμένο μήκος ή βάρος προϊόντος βάφεται σ‘ ένα σχετικά μικρό μηχάνημα για έναν προκαθορισμένο χρόνο. Το διάλυμα βαφής ψεκάζεται στο κλωστοϋφαντουργικό προϊόν ή το προϊόν κινείται μέσα στο λουτρό. Μια αποτελεσματική μέθοδος batch βαφής για ευαίσθητες δομές υφασμάτων, είναι το μηχάνημα ψεκασμού (jet). Κινείται μέσα από το προϊόν με τη βοήθεια ψεκασμού. Με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει τάνυση στη διαδικασία βαφής.
15
ΒΑΦΗ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Πριν την απομάκρυνση των προϊόντων από οποιαδήποτε διαδικασία batch βαφής, γίνεται ξέπλυμα και σαπούνισμα. Επεξεργασίες απαραίτητες για την απομάκρυνση του μη σταθεροποιημένου χρώματος την διασφάλιση ότι τα προϊόντα θα έχουν καλές αντοχές την απομάκρυνση και των χημικών κατάλοιπων Τα προϊόντα απομακρύνονται από τα μηχανήματα βαφής για να προωθηθούν στο επόμενο στάδιο που είναι το στέγνωμα.
16
ΒΑΦΗ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Η συνεχής βαφή περιλαμβάνει τη συνεχή εφαρμογή και σταθεροποίηση του χρώματος στα προϊόντα. Το προετοιμασμένο κλωστοϋφαντουργικό προϊόν εμποτίζεται με την κατάλληλη ποσότητα διαλύματος βαφής, προωθείται στο θάλαμο σταθεροποίησης (συχνά θάλαμος ατμού) πραγματοποιείται η σταθεροποίηση του χρώματος πλύσιμο - ξέπλυμα για την απομάκρυνση του χαλαρού χρώματος ,το προϊόν στεγνώνεται. Η συνεχής βαφή είναι ιδανική όταν απαιτούνται μεγάλες ποσότητες προϊόντων στην ίδια απόχρωση, ιδιαίτερα όταν το προϊόν βρίσκεται σε εύκολα μεταφερόμενη μορφή.
17
Τα στάδια βαφής Το μέσο βαφής, συνήθως νερό, αρχικά περιέχει εκατοντάδες χιλιάδες μόρια χρώματος, ένα από τα οποία απεικονίζεται ως D. Καθώς προχωράει η βαφή, υπάρχουν τρία ξεχωριστά στάδια από τα οποία πρέπει να περάσει κάθε χρωματομόριο, που είναι αριθμημένα 1 μέχρι 3 στο σχήμα 3.8 παρακάτω.
18
Τα στάδια βαφής Στάδιο 1: Το χρώμα πρέπει να προσελκυσθεί στην επιφάνεια της ίνας Στάδιο 2: Από τη στιγμή που τα μόρια του χρώματος φθάνουν στην επιφάνεια των ινών, το υψηλό επίπεδο έλξης τους για το ίδιο υλικό καθώς και η δεκτικότητα των ινών για το χρώμα συντελούν ώστε τα μόρια χρώματος να απορροφούνται ταχύτατα. Στάδιο 3 :Το χρώμα στη συνέχεια διαχέεται μέσα στην ίνα κατά το τελικό στάδιο της όλης διαδικασίας
19
Τα στάδια βαφής Ο τρόπος με τον οποίον τα χρώματα διαχέονται μέσα στις ίνες εξαρτάται από τη φύση των ίδιων των ινών. Οι υδροφιλικές ίνες όπως, βαμβάκι, μαλλί, μετάξι και βισκόζη, περιλαμβάνουν ένα εσωτερικό δίκτυο πόρων γεμάτο νερό και έτσι τα μόρια του χρώματος ή ιόντα διαχέονται μέσω αυτών των καναλιών στην ίνα. Αντίθετα, οι υδρόφοβες ίνες όπως πολυεστερικές, πολυαμιδικές και ακρυλικές, έχουν χαμηλή απορροφητικότητα για νερό και πρέπει να δημιουργηθούν "ελεύθεροι χώροι" σ' αυτά τα υλικά για να πραγματοποιηθεί η διάχυση. Από τη στιγμή που η διάχυση του χρώματος στην ίνα αποτελεί το πιο αργό μέρος της όλης διαδικασίας βαφής, συχνά αποκαλείται "στάδιο καθοριστικό"
20
Τα στάδια βαφής Ο ισχυρός ομοιοπολικός δεσμός που προκύπτει έχει σχέση με την τελική υψηλή αντοχή του χρώματος στις υγρές επεξεργασίες. Αυτή η τελική σύνδεση του χρώματος με την ίνα ονομάζεται "στάδιο φιξαρίσματος". Τα χρώματα που επιδεικνύουν υψηλή ελκτικότητα για κάποια συγκεκριμένη ίνα και τα οποία θα αναπτύξουν πλήρως (σε βάθος) την απόχρωση ονομάζονται υψηλής ουσιαστικότητας (highly substantive) για αυτήν την ίνα. Έτσι, οι βαφείς θα πρέπει να γνωρίζουν την ουσιαστικότητα του χρώματος για το υλικό που θα βαφεί και η ποσοτική μέτρηση τούτου λέγεται "συγγένεια".
21
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Κατά την διάρκεια της βαφής το χρώμα: Διεισδύει σταθερά Αποβάλλεται από την ίνα προωθώντας την ομοιόμορφη βαφή.
22
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Έτσι, η βαφή, μπορεί να θεωρηθεί ως διαδικασία δύο σταδίων ή αντίδραση ισορροπίας, κατά την οποία το χρώμα (D) και η ίνα (F) βρίσκονται σε ισορροπία με τη βαμμένη ίνα DF.
23
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Καθώς προχωράει η βαφή το χρώμα: Απορροφάται περισσότερο Αποβάλλεται λιγότερο Αύξηση του χρώματος στην ίνα
24
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Σημείο αναφοράς της βαφής Το χρώμα με τον ίδιο τρόπο: Απορροφάται Αποβάλλεται Η εξισορρόπηση του χρώματος μπορεί να επιτευχθεί στο «τέλος της βαφής» δημιουργώντας την ομοιομορφία (leveling)
25
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Μια μέτρηση της απόδοσης της βαφής δίνεται προσδιορίζοντας: Τον ρυθμό απορρόφησης του χρώματος μέχρι το σημείο ισορροπίας Την ποσότητα χρώματος που απορροφάται κατά την ισορροπία
26
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΥΘΜΟΥ ΒΑΦΗΣ
27
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΒΑΦΗΣ
Η θετική εξέλιξη της βαφής επηρεάζεται από: Φύση του χρώματος Δεκτικότητα των ινών (για το χρώμα) Ουσιαστικότητα χρώματος (ως προς την ίνα)
28
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΒΑΦΗΣ
Η απόδοση βαφής επηρεάζεται από: Θερμοκρασία Χρόνο βαφής Βοηθητικά χημικά (στο λουτρό) Οι περισσότερες βαφές πραγματοποιούνται σε υψηλές θερμοκρασίες (γύρο 100Ο C)
29
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΒΑΦΗΣ
ΟΛΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΒΑΦΗΣ Η επίδραση της θερμοκρασίας στο ρυθμό και βαθμό απορρόφησης χρώματος
30
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΒΑΦΗΣ
Διατηρούν το χρώμα σε σταθερή φυσική μορφή Μεταβάλλουν τη χημική φύση του χρώματος Βοηθούν στην παραγωγή ομοιόμορφων βαφών Ρυθμίζουν το ΡΗ του λουτρού βαφής αυξάνοντας την ουσιαστικότητα χρώματος Βοηθούν στην επίτευξη της σύνδεσης χρώματος-ίνας Προωθούν την απορρόφηση χρώματος κατά την βαφή Αυξάνουν δεκτικότητα ινών
31
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ Ο βαφέας πρέπει να γνωρίζει όλες τις παραμέτρους:
Τύπος υλικού Μορφή υλικού Τύπος μηχανημάτων βαφής Τελικά χαρακτηριστικά του προϊόντος
32
ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ ΥΛΙΚΟΥ Δεν υπάρχει συγκεκριμένη εφαρμογή κατηγορίας χρώματος για όλους τους διαφορετικούς τύπους ινών.
33
ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ ΥΛΙΚΟΥ Εάν το προϊόν αποτελείται από μίγμα ινών, τότε για κάθε συστατικό μίγματος θα πρέπει να επιλεγεί: Διαφορετικός τύπος χρωμάτων Ξεχωριστή διαδικασία βαφής ή σε συνδυασμό
34
ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ ΥΛΙΚΟΥ Ένα χρώμα δύσκολο στην ομοιόμορφη βαφή:
Δημιουργεί ανομοιομορφίες Κακή επιλογή για βαφή υφάσματος Το ύφασμα: Θα πρέπει να βάφεται ομοιόμορφα Όχι διαφορές στους τόνους απόχρωσης
35
ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ ΥΛΙΚΟΥ Βαφή πριν την κλωστοποίηση
Εξαλείφονται οι μικροδιαφορές στο τελικό προϊόν (μετατροπή των ινών σε νήμα -> ανακατανομή ινών και ομοιογενοποίηση χρώματος)
36
ΒΑΦΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Για την δημιουργία ενός βαμμένου προϊόντος ο βαφέας πρέπει να γνωρίζει: τύπο βαφής περιορισμούς Για πολλές παρτίδες βαφής υφασμάτων (ίδια απόχρωση) ->τεχνική συνεχούς βαφής 36
37
ΒΑΦΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Αναλογία λουτρού (όγκος λουτρού βαφής/ βάρος προϊόντος):για βαφή εξάντλησης 1)επηρεάζει τον ρυθμό βαφής 2) γενικά το ποσοστό χρώματος που θα απορροφηθεί Χαμηλή αναλογία λουτρού: 1)Μηχανήματα βαφής νήματος σε κώνους 2) Συγκεκριμένοι τύποι μηχανημάτων ψεκασμού(jet) Αποτέλεσμα: 1)Αύξηση ταχύτητας απορρόφησης χρώματος 2) Τελικά επίπεδα εξάντλησης
38
ΒΑΦΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Λόγο μειωμένου όγκου νερού θα πρέπει να χρησιμοποιούνται: Χρώματα με καλή διαλυτότητα Χρώματα με διασποράς υψηλής σταθερότητας
39
ΒΑΦΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Υψηλές αναλογίες λουτρού:
Συγκεκριμένοι τύποι μηχανημάτων βαφής με ανέμη (για υφάσματα) Χρησιμοποιούνται: Χρώματα με καλή ουσιαστικότητα Καλή ικανότητα στρωσίματος (ιδιαίτερα για ανάμιξη στο ίδιο λουτρό)
40
Οι προδιαγραφές των πελατών
Πελάτης -> χαρακτηριστικά προϊόντος: μήκος ή βάρος του προϊόντος (απαιτούνται) απόχρωση ή αποχρώσεις καθώς και τεχνικές προδιαγραφές (συμπεριφορά) τελικού προϊόντος. π.χ προδιαγραφή-> αντοχή χρωματισμού κάθε απόχρωσης
41
Οι προδιαγραφές των πελατών
Αντοχή χρώματος: η ικανότητα της απόχρωσης να αντέχει σε εξωτερικούς παράγοντες χωρίς απώλειες ή αλλαγή ως προς το χρώμα.
42
Οι προδιαγραφές των πελατών
Εξωτερικοί παράγοντες: Πλύσιμο Στεγνό καθάρισμα Τριβή Ιδρώτα Θέρμανση Φως
43
Οι προδιαγραφές των πελατών
Ο υπεύθυνος βαφείου θα πρέπει να γνωρίζει τις ανοχές του πελάτη ως προς: τις διαφοροποιήσεις της απόχρωσης. Ορισμένοι πελάτες: επιτρέπουν ελάχιστη απόκλιση χρώματος ( χροιά, βάθος, φωτεινότητα) άλλοι πιο ελαστικοί.
44
Οι προδιαγραφές των πελατών
Ο βαφέας θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει ότι η κλίμακα των αποχρώσεων από τα χρώματα που έχει καλύπτουν τις απαιτήσεις των πελατών Π.χ δύσκολα βάφεται το βαμβάκι σε αποχρώσεις φωτεινές (turquoise μπλε και πράσινο) με χρώματα VAT
45
Οι προδιαγραφές των πελατών
Εάν ο πελάτης χρειάζεται μεγάλες ποσότητες προϊόντος βαμμένο στην ίδια απόχρωση, τότε ο βαφέας θα πρέπει: Να βάψει πολλές φορές το ίδιο χρώμα χρησιμοποιώντας βαφικό εξοπλισμό με εξάντληση. Σημαντική επιλογή χρωμάτων Υψηλή επαναληψιμότητα ως προς την ομοιομορφία της απόχρωσης
46
ΤΑΞΙΜΟΜΗΣΗ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Οι προδιαγραφές αντοχής χρώματος (fastness) τελικού προϊόντος προσδιορίζονται από: την τελική του χρήση την ποιότητα. υφάσματα κουρτινών Ακριβά Υψηλής ποιότητας Απαιτούν αντοχή Στο φως Στο πλύσιμο Στεγνό καθάρισμα VAT χρώματα Π.χ υφάσματα κουρτινών Φτηνά Χαμηλής ποιότητας Απαιτούν αντοχή Στο φως Στο πλύσιμο Pigments ή direct χρώματα
47
ΤΑΞΙΜΟΜΗΣΗ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Κατά την επιλογή χρωμάτων ικανοποιητικών αντοχών, βαφέας πρέπει να γνωρίζει τις επιδράσεις των επεξεργασιών βαφής οι οποίες επηρεάζουν το χρώμα του προϊόντος. Κάποιες φινιριστικές επεξεργασίες έχουν θετικές επιδράσεις στις αντοχές χρώματος. Π.χ φινίρισμα για αντοχή στο τσαλάκωμα: βελτιώνει την αντοχή στο πλύσιμο για direct χρώματα σε βαμβακερά υφάσματα Η ίδια επεξεργασία μπορεί να μεταβάλλει την απόχρωση ή μειώσει αντοχής στο φως του direct χρώματος που χρησιμοποιείται
48
ΤΑΞΙΜΟΜΗΣΗ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Χρώματα διασποράς: Είναι ευαίσθητα στις υψηλές θερμοκρασίες Εξατμίζονται από το κλωστοϋφαντουργικό προϊόν Για την δημιουργία χρωματικών εφφέ υφαίνονται Βαμμένα νήματα Και νήματα εκρού
49
Οι προδιαγραφές των πελατών
Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται πρέπει να αντέχουν στις επεξεργασίες προπαρασκευής του υφάσματος. Αφού ο βαφέας γνωρίζει Μεταβολές στην απόχρωση Μεταβολές στις αντοχές των χρωμάτων Τότε είναι σε θέση: Να κρίνει το αποτέλεσμα Να κάνει τις ανάλογες επιλογές
50
Τύποι χρωμάτων και ιδιότητες (χαρακτηριστικά)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.