Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΤΑΞΗ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΤΑΞΗ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΤΑΞΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΤΑΞΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΙΚΗ

2 Ένας άνθρωπος τραυματίστηκε…..
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Ένας άνθρωπος τραυματίστηκε….. Σε κάθε στιγμή ένα ατύχημα μπορεί να συμβεί. Κάποιος που θα βρεθεί κοντά στο ατύχημα μπορεί να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια, αν γνωρίζει μερικά βασικά πράγματα. Αντίθετα η άγνοια μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά λάθη. Γιατί να μην είμαστε εμείς αυτοί που θα βοηθήσουμε τον συνάνθρωπό μας που βρίσκεται σε δύσκολη θέση? ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

3 ΑΤΥΧΗΜΑ Για να το εξηγήσουμε, δίνουμε δύο παραδείγματα
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΑΤΥΧΗΜΑ Για να το εξηγήσουμε, δίνουμε δύο παραδείγματα α. Είναι ατύχημα εάν ο Αναστάσης μαλώσει με την Μαρία και αποφασίσει να τη χτυπήσει; (Όχι) β. Είναι ατύχημα εάν τρέχουμε βιαστικά στις σκάλες του σχολείου, γλιστρήσουμε και χτυπήσουμε; (Ναι) Άρα : Ατύχημα είναι όταν υπάρχει τραυματισμός χωρίς πρόθεση ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

4 Βοηθώντας τον συνάνθρωπό μας…….
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Βοηθώντας τον συνάνθρωπό μας……. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

5 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Εθελοντισμός Η δραστηριότητα εκείνη που αναπτύσσεται κατά τρόπο προσωπικό, αυθόρμητο, ελεύθερο χωρίς σκοπό ατομικού κέρδους, από μεμονωμένους πολίτες, ατομικά ή οργανωμένα μέσα από ομάδες, των οποίων αποτελούν μέλη. Τα άτομα αυτά λειτουργούν προς το συμφέρον της ομάδας στην οποία ανήκουν ή τρίτων προσώπων αποκλειστικά για σκοπούς αλληλεγγύης. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

6 Ο εθελοντής-πολίτης = ο ενεργός πολίτης
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Ο εθελοντής-πολίτης = ο ενεργός πολίτης Η ιδέα του εθελοντισμού και της ανιδιοτελούς προσφοράς θεωρείται ως στοιχείο απαραίτητο για μια κοινωνία ζωντανή και υγιή. Οι εθελοντές αφοσιώνονται σε ένα σκοπό: να βελτιώσουν τον κόσμο που ζούμε. Προσπαθούν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν ανάγκη, να καταπολεμήσουν τις αντιξοότητες και τις αδυναμίες. Αποτελούν λοιπόν έμπνευση για το μέλλον όλων μας. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

7 αίσθημα κοινωνικής αλληλεγγύης και συλλογικής ευθύνης
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Οι λόγοι που ωθούν κάποιο άτομο να ενδιαφερθεί για τον συνάνθρωπό του είναι πολλοί και ποικίλοι: ηθική ικανοποίηση αίσθημα κοινωνικής αλληλεγγύης και συλλογικής ευθύνης χαρά της προσφοράς προσωπικό ενδιαφέρον αναγνώριση ευκαιρίες για κοινωνικές συναναστροφές ξεπέρασμα προσωπικών δυσκολιών απόκτηση γνώσεων και εμπειριών αξιοποίηση έμφυτων ικανοτήτων και ειδικών γνώσεων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

8 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ «ΜΠΟΡΕΙ» ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΞΕΡΕΙ «ΠΩΣ» ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ «ΘΕΛΕΙ» ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

9 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Στη συμπεριφορά προσφοράς βοήθειας ειδικότερα αλληλοεμπλέκονται παράγοντες όπως η διαθεσιμότητα ( η διάθεση της στιγμής, ο προσωπικός χρόνος κ . α ) οι τρόποι λήψης απόφασης (ένστικτο, μετά από προσεκτική σκέψη κ.α) τα συναισθήματα που εμπλέκονται( πίεση, άγχος, ενοχές, ικανοποίηση κ . α)οι προσδοκίες για την έκβαση του περιστατικού, η συναισθηματική εμπλοκή με το άτομο που ζητά βοήθεια (συγγενείς ,φίλος, άγνωστος κ . α), η δυνατότητα συνεργασίας με άλλα άτομα και τα χαρακτηριστικά του ατόμου που ζητά βοήθεια (φύλο ,κατάσταση υγείας κ . α) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

10 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 2013-14
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

11 Ερωτήματα Είναι καλύτερη η πρόληψη από τη θεραπεία;
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Ερωτήματα Είναι καλύτερη η πρόληψη από τη θεραπεία; Είναι τα ατυχήματα στο χώρο του σχολείου αποτρέψιμα; Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποτρέψουμε τα ατυχήματα στο σχολικό περιβάλλον; ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

12 Τι πρέπει να κάνουμε στον τραυματία?
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Τι πρέπει να κάνουμε στον τραυματία? Πρώτη φροντίδα πρέπει να είναι η εξασφάλιση ελεύθερης αναπνοής( ασφυξία = κίνδυνος ζωής) Δεύτερη φροντίδα πρέπει να είναι το σταμάτημα της αιμορραγίας (αιμορραγία =αιτία θανάτου) Άλλες φροντίδες είναι να ελαττωθεί ο πόνος , να εμποδιστεί η μόλυνση και να τονωθεί το ηθικό του τραυματία. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

13 Τα πιο συνήθη ατυχήματα στο χώρο του σχολείου
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Τα πιο συνήθη ατυχήματα στο χώρο του σχολείου Τραυματισμοί από αναρριχήσεις σε δέντρα, τοίχους, και περιφράξεις που υπάρχουν γύρω και μέσα στην αυλή των σχολείων, αγνοώντας τους συνήθεις κανόνες ασφαλείας και άλματα από ψηλά(τοίχους, δέντρα) Τραυματισμοί από πτώση από κούνια και παιχνιδοκατασκευές στον αύλειο χώρο, παιχνίδια με την μπάλα. Τραυματισμοί κατά την πτώση από τη σκάλα, τα παράθυρα και τα μπαλκόνια, από απότομο τράβηγμα καρέκλας σε συμμαθητές που ετοιμάζονται να καθίσουν Τραυματισμοί στο πρόσωπο από παιχνίδια κοντά σε έπιπλα από σκληρές επιφάνειες όπως έδρα, θρανία, βιβλιοθήκη. ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ / Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

14 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Τραυματισμοί από κουτιά, μολύβια, κύβους, θραύσεις τζαμιών ή άλλων επικίνδυνων ουσιών, από παιχνίδια, αστεία ή από εκφοβισμούς με αιχμηρά αντικείμενα (κλαδιά ,ψαλίδια, διαβήτες, σύρματα) Τραυματισμός από αγκαθωτά φυτά και φυτά με αιχμηρά και σκληρά φύλλα που βρίσκονται στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Τραυματισμοί από την είσοδο ζώων στο σχολικό χώρο (σκύλοι, γάτες κ . α) Τραυματισμοί από αγώνες ποδοσφαίρου, μπάσκετ κ . α στη διάρκεια των διαλειμμάτων στον προαύλειο χώρο με «βαριές» μπάλες , τη στιγμή που κυκλοφορούν ή παίζουν και άλλα παιδιά στον προαύλιο χώρο. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

15 Η εξέταση του τραυματία
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Η εξέταση του τραυματία Προϋπόθεση για τη σωστή αντιμετώπιση του τραυματία είναι η διαπίστωση της βλάβης που έχει πάθει. Η διαπίστωση αυτή μπορεί να βασιστεί σε πληροφορίες που παίρνονται από τον ίδιο ή από τους γύρω του και στην εξέταση που θα του γίνει. Οι ερωτήσεις θα γίνουν: σε αυτούς που βρέθηκαν στο ατύχημα για τις συνθήκες του ατυχήματος Στον τραυματία για τα ενοχλήματα που αισθάνεται ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

16 Εκτίμηση της κατάστασης
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Εκτίμηση της κατάστασης Μόλις φτάσουμε στο σημείο του ατυχήματος πρέπει να εκτιμήσουμε με ηρεμία την κατάσταση και να αντλήσουμε κάποιες σημαντικές, το ταχύτερο δυνατό. Αυτές οι πληροφορίες θα κατευθύνουν τις άμεσες ενέργειές μας. Έτσι πρέπει να μάθουμε: Τι έχει συμβεί και πώς Πόσα άτομα έχουν τραυματιστεί ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

17 Όταν ένα παιδί έχει καταρρεύσει
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Όταν ένα παιδί έχει καταρρεύσει Ελέγχουμε την αντίδραση ενός παιδιού που βρίσκεται ακίνητο στο έδαφος. Παρακολουθούμε την αντίδραση του παιδιού, αν η αναπνοή και η κυκλοφορία του είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο και αν το παιδί έχει καλά ζωτικά σημεία. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

18 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Ψυχική κατάσταση Διατηρούμε την ψυχραιμία μας. Το να βλέπει την πληγή είναι ήδη αρκετά τρομακτικό για ένα παιδί. Εάν νιώσει το άγχος και το φόβο αυτού που του παρέχει τις πρώτες βοήθειες , τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα. Είναι καλό να δείξουμε αγάπη, παίρνουμε τον τραυματία αγκαλιά και τον κρατάμε σφιχτά πάνω μας. Έτσι θα τον ησυχάσουμε και θα τον ζεστάνουμε, γιατί μια τυπική αντίδραση στο σοκ είναι το κρύο. Στον γιατρό, αν χρειαστεί, εξηγούμε τι συνέβη με σαφήνεια και χωρίς πανικό. Όσο περιμένουμε προσπαθούμε να αποσπάσουμε την προσοχή του παιδιού με ιστορίες ή εξηγώντας του με απλά λόγια όσα γίνονται γύρω μας. Μετά από μια περιπέτεια, του αξίζουν όσα χάδια μπορούμε να του δώσουμε. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

19 Κουτί πρώτων βοηθειών ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

20 Τι χρειάζεται για ένα κουτί πρώτων βοηθειών
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Τι χρειάζεται για ένα κουτί πρώτων βοηθειών Ένα μικρό ανοξείδωτο και αιχμηρό ψαλίδι Ένα μεγάλο ανοξείδωτο ψαλίδι ραψίματος για την κοπή επιδέσμων και εμπλάστρων Μία λεπτή μικρή λωρίδα (τσιμπιδάκι) για την αφαίρεση ξένων σωμάτων( ακαθαρσίες, αγκάθια, μύτη από μολύβι κ . α) Μερικές αποστειρωμένες βελόνες Μερικές αποστειρωμένες σύριγγες των 5 ml (ποσότητα που αντιστοιχεί σε ένα κουταλάκι του γλυκού) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

21 Ένα θερμόμετρο υδραργύρου Μερικούς συνδετήρες επιδέσμου
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Ένα θερμόμετρο υδραργύρου Μερικούς συνδετήρες επιδέσμου Μερικές παραμάνες για την συγκράτηση επιδέσμων Δύο ζευγάρια χειρουργικών γαντιών μίας χρήσης. Συσκευή ενστάλαξης οφθαλμικών σταγόνων Φυσιολογικό ορό Βαζελίνη Λευκοπλάστη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

22 Γάζες και επιθέματα Δυο πακέτα αποστειρωμένα κομμάτια βαμβάκι
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Γάζες και επιθέματα Δυο πακέτα αποστειρωμένα κομμάτια βαμβάκι Δυο πακέτα αποστειρωμένες γάζες Δυο μικρά σφουγγαράκια κουζίνας για τον καθαρισμό τραυμάτων Ένα ρολό υποαλλεργικής αυτοκόλλητης ιατρικής ταινίας Επίδεσμοι πλάτους 2 εκ. και 5 εκ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

23 Ελαστικοί επίδεσμοι με συνδετήρες
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Ελαστικοί επίδεσμοι με συνδετήρες Αυτοκόλλητη ταινία και αυτοκόλλητες γάζες πλάτους 2,5εκ. Και 5 εκ. Μια συσκευασία με τετράγωνες γάζες. Ένα κομμάτι βαμβακερού υφάσματος ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

24 Αυτοκόλλητα επιθέματα
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Αυτοκόλλητα επιθέματα Τα επιθέματα αποτελούνται από ένα κομμάτι απορροφητικής γάζας πάνω σε αυτοκόλλητο κάλυμα.Το κάλυμμα έχει βάση αδιάβροχη που επιτρέπει την εξάτμιση του ιδρώτα από το δέρμα. ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

25 Εφαρμογή χαζαπλάστ στην πληγή
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Εφαρμογή χαζαπλάστ στην πληγή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

26 Φαρμακευτικές ουσίες για τοπική χρήση
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Φαρμακευτικές ουσίες για τοπική χρήση Αντισηπτικό διάλυμα για τον καθαρισμό τραυμάτων και εργαλείων (όπως καθαρό οινόπνευμα,οξυζενέ,betadine) Λοσιόν για ηλιακά εγκαύματα, εξανθήματα και ελαφρούς δερματικούς ερεθισμούς Κρέμα για δαγκώματα και τσιμπήματα εντόμων(fenistil) Στην κατάψυξη πρέπει να υπάρχουν παγοκύστες ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

27 Είναι καλό να έχουμε κολλημένη μια λίστα με χρήσιμα τηλέφωνα
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Είναι καλό να ελέγχουμε τις ημερομηνίες λήξης κάθε τόσο και να βεβαιωνόμαστε ότι οι προμήθειές μας είναι μέσα στις χρονικές προθεσμίες κατανάλωσης. Επιλέγουμε μια ανθεκτική συσκευασία κατά προτίμηση αδιάβροχη και αρκετά μεγάλη ώστε να χωράει όλα τα αντικείμενα και να βρίσκουμε εύκολα αυτό που ψάχνουμε χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να αδειάζουμε όλο το κουτί. Είναι καλό να έχουμε κολλημένη μια λίστα με χρήσιμα τηλέφωνα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

28 Χρήσιμα τηλέφωνα Άμεση Δράση ΕΚΑΒ: 166
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Χρήσιμα τηλέφωνα Άμεση Δράση ΕΚΑΒ: 166 Διεθνής κλήση για άμεση βοήθεια:112 Άμεση Δράση Αστυνομίας: 100 Άμεση Δράση Πυροσβεστικής: 199 Άμεση Δράση Λιμενικών: 108 Κέντρο δηλητηριάσεων: Διανυκτερεύοντα Φαρμακεία: 107 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

29 Όταν καλούμαστε να πάρουμε τηλέφωνο
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Όταν καλούμαστε να πάρουμε τηλέφωνο Περιμένουμε να απαντήσει η υπηρεσία άμεσης βοήθειας και δίνουμε τις κατάλληλες πληροφορίες Λέμε τι συμβαίνει, που και πόσοι είναι οι τραυματίες Ενεργούμε με διαύγεια σκέψης και με καθαρότητα. Οι πληροφορίες δίνονται καθαρά, περιεκτικά και με ακρίβεια. Ξαναβάζουμε το ακουστικό στη θέση του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

30 Βασικά μέτρα ασφαλείας
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Βασικά μέτρα ασφαλείας Βασικός σκοπός των γαντιών είναι να μας προφυλάξουν από μολύνσεις οπότε δεν χρειάζεται να είναι αποστειρωμένα, μόνο καθαρά και ανέπαφα. Πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψιν την πιθανότητα μετάδοσης μολυσματικών νόσων. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

31 Οι εχθροί που έρχονται από έξω
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Οι εχθροί που έρχονται από έξω Ο οργανισμός μας βρίσκεται σε ένα διαρκή αγώνα ενάντια σε ξένους οργανισμούς. Υπάρχουν τρεις κύριες ομάδες μικροοργανισμών: τα βακτήρια , οι ιοί και οι μύκητες. Οι μικροοργανισμοί μπορεί να βρίσκονται παντού(να αιωρούνται στον αέρα που αναπνέουμε, στο φαγητό που τρώμε , στην επιφάνεια του σώματός μας, στο στόμα μας, στη μύτη μας κ . α) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

32 Μετάδοση των λοιμώξεων- Υγιεινή των χεριών
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Μετάδοση των λοιμώξεων- Υγιεινή των χεριών Τα σχολεία είναι εστία βλαβερών μικροοργανισμών που μεταδίδονται γρήγορα από παιδί σε παιδί με το άγγιγμα. Η λοίμωξη μπορεί να μεταδοθεί με τα βρώμικα χέρια. Το πλύσιμο των χεριών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να σταματήσει η μετάδοση των βλαβερών μικροοργανισμών και να προληφθούν οι ασθένειες των παιδιών. Το τακτικό πλύσιμο των χεριών βοηθάει να απομακρύνονται οι βλαβεροί μικροοργανισμοί που μαζεύονται από τον περιβάλλοντα χώρο και έτσι εμποδίζει τη μετάδοση μίας λοίμωξης. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

33 Μικρόβια ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

34 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Πλύσιμο των χεριών Το πλύσιμο των χεριών μόνο με νερό ή με κρύο νερό διώχνει την ορατή βρωμιά και την μουντζούρα αλλά το σαπούνι είναι απαραίτητο για να εξοντώσει τους μικροοργανισμούς. Τα χέρια θα πρέπει να πλένονται: - πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την προετοιμασία του φαγητού - μετά τη χρήση της τουαλέτας - μετά από βήξιμο, φτέρνισμα ή φύσημα της μύτης - εάν ένα παιδί είναι άρρωστο ή βρίσκεται μαζί με άλλο άρρωστο παιδάκι. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

35 Κινήσεις χεριών ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

36 Μετάδοση των λοιμώξεων
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Μετάδοση των λοιμώξεων Ο πιο κοινός τρόπος μετάδοσης μιας λοίμωξης είναι με τα σταγονίδια, όπως με το βήχα και το φτάρνισμα. Το κοινό κρυολόγημα και η γρίπη είναι οι πιο κοινές αρρώστιες στην τάξη και ίσως από τις πιο μολυσματικές. Τα κρυολογήματα και η γρίπη προκαλούνται από ιούς. Συνίσταται σε αυτές τις περιπτώσεις να κοιμόμαστε αρκετά και να πίνουμε άφθονα υγρά Τα συμπτώματα του κρυολογήματος και της γρίπης περιλαμβάνουν πονοκέφαλο, πονόλαιμο και πυρετό. Το κρυολόγημα κάνει επίσης τη μύτη μας να «τρέχει» .Νιώθουμε το λαιμό μας ξηρό, αναπνέουμε από το στόμα και έχουμε συνεχή βήχα που μας κάνει να πονάμε. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

37 Η λοίμωξη μπορεί να μεταδοθεί με το φτάρνισμα και το βήχα.
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Το φτάρνισμα είναι ένας τρόπος με τον οποίο το σώμα μας προσπαθεί να διώξει τους βλαβερούς μικροοργανισμούς. Στην περίπτωση του κρυολογήματος και της γρίπης εκατομμύρια σωματίδια του ιού ξεχύνονται με το φτάρνισμα και μολύνουν το σημείο. Η λοίμωξη μπορεί να μεταδοθεί με το φτάρνισμα και το βήχα. Η κάλυψη του στόματος όταν φταρνιζόμαστε ή βήχουμε μπορεί να εμποδίσει τη μετάδοση μίας λοίμωξης Ο βήχας ή το φτάρνισμα μέσα στο χέρι μας μπορεί να μεταδώσει μία λοίμωξη με τη χειραψία ή την επαφή με άλλα αντικείμενα. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

38 Χρήση αντιβιοτικών και φαρμάκων
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Χρήση αντιβιοτικών και φαρμάκων Οι πιο συνηθισμένες λοιμώξεις γίνονται καλά από μόνες τους με το χρόνο, την ξεκούραση στο κρεβάτι, την κατανάλωση υγρών και την υγιεινή ζωή. Το ανθρώπινο σώμα έχει πολλές άμυνες για να καταπολεμήσει μία λοίμωξη Τα εμβόλια μπορούν να προλάβουν μία σειρά λοιμώξεων, συμπεριλαμβανομένης και της γρίπης Δεν υπάρχουν εμβόλια για όλες τις λοιμώξεις ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

39 Τα αντιβιοτικά σκοτώνουν τα βλαβερά βακτήρια που μας αρρωσταίνουν.
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Τα αντιβιοτικά σκοτώνουν τα βλαβερά βακτήρια που μας αρρωσταίνουν. Χρησιμοποιούμε αντιβιοτικά και άλλα φάρμακα μόνο όταν μας τα δίνει ο γιατρός Εάν κάποιος παίρνει αντιβιοτικά είναι σημαντικό να ολοκληρώνει τη θεραπεία Δεν χρησιμοποιούμε αντιβιοτικά για έναν απλό βήχα ή κρυολόγημα. Τα άλλα φάρμακα (παυσίπονα ή αντιβηχικά χρησιμοποιούνται για να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της λοίμωξης όπως πονοκέφαλο, πυρετό, δυσφορία κ . α) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε’ – ΣΤ’ ΤΑΞΗ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google