Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Έρευνα Αγοράς για τα Τουριστικά Λεωφορεία 18 Δεκεμβρίου 2006

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Έρευνα Αγοράς για τα Τουριστικά Λεωφορεία 18 Δεκεμβρίου 2006"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Έρευνα Αγοράς για τα Τουριστικά Λεωφορεία 18 Δεκεμβρίου 2006
Χορηγοί Μελέτης

2 Περιεχόμενα Πώς Μετακινούνται οι Ευρωπαίοι;
Ποιοτικά Χαρακτηριστικά των Τουριστικών Λεωφορείων Πόσο έχει απελευθερωθεί η Αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Η Ελληνική Αγορά Συμπεράσματα & Προτάσεις για την Αγορά Τουριστικών Λεωφορείων

3 Πώς Μετακινούνται οι Ευρωπαίοι; Μερίδια αγοράς Λεωφορείων και άλλων μέσων

4 EΕ25 Μετακινήσεις επιβατών ανά μέσο - εκ. Χιλιομετρικοί Επιβάτες

5 Κατανομή χερσαίων μετακινήσεων ανά μέσο και χώρα στην Ευρώπη
Ανά χώρα, 2003 ΕΕ

6 Χρήση μέσων μεταφοράς ανά χώρα
Χιλιομετρικοί επιβάτες % στις κατηγορίες Λεωφορείων κα Τουριστικών Πούλμαν για το 2003 Πηγή: Eurostat

7 Μερίδιο αγοράς μαζικών μετακινήσεων
1970 2003 Χιλιομετρικοί Επιβάτες

8 Αυτοκίνητα Ι.Χ. Στην ΕΕ Κάτοχοι ανά 1.000 κατοίκους
Αύξηση % Πηγή: Eurostat

9 Λεωφορεία & Τουριστικά Πούλμαν
Εκ. Χιλιομετρικοί Επιβάτες .

10 Λεωφορεία & Τουριστικά Πούλμαν
Αύξηση χιλιομετρικών επιβατών για Λεωφορεία & Τουριστικά Πούλμαν Πηγή: Eurostat

11 Λεωφορεία & Τουριστικά Πούλμαν
Απόθεμα οχημάτων 1,4 εκατ εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις Τα οχήματα (λεωφορεία και τουριστικά πούλμαν) του ευρωπαϊκού στόλου ανέρχονται στις (στοιχεία 2002)

12 Το λεωφορείο είναι το πιο ασφαλές μέσο
Επιπλέον, ατυχήματα λεωφορείων στην Ελλάδα, για το 2004: ΙΧ: 12 Αστικό ΔΧ: 259 Τουριστικό: 39 Υπεραστικό ΔΧ: 78 Σχολικό: 17 ΚΥ, ΕΛΑΣ, Δημ. Οργ.: 16

13 Ποιοτικά Χαρακτηριστικά των Τουριστικών Λεωφορείων
Ποιοτικά Χαρακτηριστικά των Τουριστικών Λεωφορείων

14 Τάσεις τουρισμού διεθνώς
Υψηλή ταχύτητα μεταφοράς Προϋπολογισμός διακοπών σημαντικότερος από απόσταση Τρομοκρατία - Πόλεμος - Ασθένειες : επιδρούν Προσωρινά & Τοπικά Internet & Low Cost Carriers : περιορισμός group traveling => ζήτηση για mini bus ή / και ταξί Πιο συχνά, μικρότερης διάρκειας και πιο μακρινοί προορισμοί => ζήτηση μεταφορικών μέσων Μεταφορά: αύξηση χιλιομέτρων που ταξιδεύουν οι τουρίστες - Εναλλαγή αυτοκινήτου και αεροπλάνου ΙΧ: σύμβολο status, πόρτα - πόρτα, πολύ προσιτά Αεροπλάνο: low cost carriers, ‘επιδοτούμενο’ καύσιμο Τρένα υψηλής ταχύτητας: καινούρια, γρήγορα και προσιτός τρόπος επίγειας μεταφοράς Απελευθέρωση αγοράς Λεωφορείων και Πούλμαν: άρση του πλαφόν, η κατάργηση των αρχών και άλλων περιορισμών πολλών διεθνών υπεραστικών υπηρεσιών και απελευθέρωση του cabotage. Αύξηση ανταγωνισμού μεταξύ λεωφορείων και των coach operators

15 Πλεονεκτήματα λεωφορείων - πούλμαν
Χρησιμοποιούν εθνικό δίκτυο – δεν χρειάζονται ιδιαίτερη υποδομή Συμπληρώνουν τις άλλες μορφές μεταφοράς αεροπλάνο, τρένο Πόρτα – Πόρτα ‘Κοινωνικό’: επικοινωνία με τον οδηγό, guide, άλλους επιβάτες Ευελιξία: διαφορετικά επίπεδα ποιότητας, ανάλογα με πελάτη Μπορούν να εξοπλισθούν πλήρως με οπτικοακουστικά μέσα, που να μετατρέπουν την παραδοσιακή περιήγηση σε εμπειρία πολυμέσων Φιλικό προς το περιβάλλον και με καλύτερη απόδοση από το ΙΧ και αεροπλάνο Ασφαλέστερη μορφή μεταφοράς

16 Χαρακτηριστικά κλάδου
Έως 2% ΑΕΠ ευρωπαϊκών οικονομιών άτομα απασχολούνται άμεσα από ευρωπαϊκές εταιρίες τουριστικών λεωφορείων. Έμμεσα: άλλοι (tour operators, ξεναγοί, ειδικευμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες) Οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων είναι γενικά μικρού και μεσαίου μεγέθους Το λεωφορείο βοηθά στην ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης: ένα λεωφορείο μπορεί να αντικαταστήσει 40 αυτοκίνητα Ι.Χ. Η μέση απόσταση ενός ταξιδιού με λεωφορείο είναι μεταξύ 100 και 500 χλμ, χαρακτηριστικά μεγαλύτερη από το μέσο όρο ενός ταξιδιού με τρένο, συνήθως μικρότερο από τις αεροπορικές αποστάσεις Το 68% των επιβατών τουριστών λεωφορείων μένει σε ξενοδοχείο

17 Χρήστες τουριστικών λεωφορείων
Συνήθως νέοι και συνταξιούχοι Διακοπές με λεωφορείο και ημερήσιες εξορμήσεις: κυρίως για ηλικιωμένους Σημαντικό ρόλο , ανεξαρτήτως ηλικίας επιβατών, στις μεταφορές (διακοπές) από και προς το αεροδρόμιο και τα ξενοδοχεία Η ηλικία επίσης δεν παίζει μεγάλο ρόλο για τα λεωφορεία που μισθώνονται από ομάδες Το εισιτήριο του λεωφορείου με κανονικές υπηρεσίες είναι γενικά πολύ ανταγωνιστικό σε σύγκριση με τα άλλα μέσα μεταφοράς. Μπορούν να προσελκύσουν άτομα με μικρό προϋπολογισμό ... ... δεν μπορούν όμως να ανταγωνιστούν τους low cost carriers

18 Niche: Υπερήλικες & άτομα με ειδικές ανάγκες
Δημογραφική μεταβολή: το 2001 στην ΕΕ των 15 περιέλαβε 62 εκατ ανθρώπους άνω των 65 (1960: 34 εκατ). Μέχρι το 2010 αυτό θα φτάσει το 21% (81 εκ.) και μέχρι το % (115 εκ.). Στην ΕΕ των15 περίπου 45 εκατ είναι άτομα με ειδικές ανάγκες Περίπου το 20% των ενηλίκων έχουν κάποια μορφή αναπηρίας όπως 70% έχει δυσκολία στο περπάτημα και / ή ανέβασμα σκάλας 41% έχει χάσει την ακοή του 24% έχει χάσει την όρασή του Ένα στα τέσσερα (25%) νοικοκυριά έχουν ένα μέλος με ειδικές ανάγκες Χωρίς ‘διπλομέτρημα’, περίπου 35% (135 εκ.) του πληθυσμού της Ευρώπης το 2020 θα είναι είτε άτομα με ειδικές ανάγκες είτε υπερήλικοι είτε και τα δύο

19 Προσβασιμότητα

20 Το concept Πόρτα - Πόρτα
Η μεταφορά πόρτα – πόρτα έχει παραδοσιακά δοθεί μόνο στα άτομα με ειδικές ανάγκες Δεν υπάρχει κανένας λόγος, χρησιμοποιώντας συνδυασμό mini bus ή ταξί και λεωφορείων, να μην μπορεί να δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως υπηρεσίες τροφοδοσίαςcould not be used as feeder services to scheduled or touring coach services. Αυτό θα ενίσχυε πολύ την ελκυστικότητα των λεωφορείων για τα ηλικιωμένα και άτομα με ειδικές ανάγκες.

21 City Tourism (Τουρισμός Πόλης)
Τα λεωφορεία παίζουν σημαντικό ρόλο Στη Βιέννη το 15% των τουριστών φτάνει με λεωφορείο δαπανώντας € 145 – 218 / ημέρα, συνεισφέροντας περισσότερο από 15% στην τουριστική βιομηχανία της Βιέννης Η πόλη του Λονδίνου δέχεται ετησίως 2,8 εκ. επισκέπτες με λεωφορείο και συνεισφέρει στην κρατική οικονομία περίπου UKP 300 εκ Τα λεωφορεία προκαλούν διάφορα προβλήματα στην πλειοψηφία των πόλεων (για παράδειγμα στην Βιέννη 250 τουριστικά λεωφορεία την ημέρα και σε ημέρες αιχμής 400): Καταγγελίες κατοίκων Οι συχνές στάσεις των λεωφορείων έχουν ως συνέπεια τη δημιουργία κυκλοφοριακής συμφόρησης και θορύβου, καυσαέριο Θέματα για την καλή λειτουργία των λεωφορείων στην πόλη: Δρομολόγια λεωφορείων Στάσεις αποβίβασης / επιβίβασης Στάθμευση μικρής διάρκειας Στάθμευση όλη τη νύχτα Συγκεκριμένες ρυθμίσεις για Ιδιαίτερα Γεγονότα

22 Εξερχόμενοι τουρίστες, ανά μεταφορικό μέσο 2003
Πηγή: Eurostat

23 Αστεροποίηση Ξεπερασμένο σύστημα της IRU
Ποιός επιβαρύνεται το κόστος ταξινόμησης: ο κατασκευαστής ή ο οργανισμός που ελέγχει το σύστημα; Στη Γερμανία ισχύει το Gutegemeinschaft Buscomfort, το οποίο προσδιορίζει την ταξινόμηση των αστεριών, αλλά μόνο το 5% του γερμανικού στόλου έχει ταξινόμηση Στην Ολλανδία ο εσωτερικός χώρος των λεωφορείων αλλάζει ανάλογα με την εποχή: σχολικές εκδρομές με πολλά καθίσματα, ταξίδια αναψυχής με λιγότερα καθίσματα, έτσι how to rate; Στο Βέλγιο σκέφτονται να καταργήσουν την αστεροποίηση Πλεονέκτημα κυρίως για τους πελάτες: σαφήνεια στο επίπεδο άνεσης, τιμολόγηση.

24 Πόσο έχει απελευθερωθεί η Αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
Πόσο έχει απελευθερωθεί η Αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

25 Βασικές Στρατηγικές Δομής Αγοράς
Κλειστές αγορές Προστασία αποκλειστικών δικαιωμάτων που δεν υπόκεινται σε ανταγωνισμό Ελεγχόμενος ανταγωνισμός Αποκλειστικά δικαιώματα για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους μετά από ανταγωνιστική διαδικασία Απελευθέρωση Δεν υπάρχουν αποκλειστικά δικαιώματα, η αγορά λειτουργεί ελεύθερα

26 Αγορές ανοικτές στον ανταγωνισμό (2003)
Μέσο Χώρα Λεωφορείο Δανία, Φιλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σουηδία, και Αγγλία Light rail Γαλλία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία και Αγγλία Μετρό Δανία, Γαλλία και Σουηδία Railway Δανία, Γερμανία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Σουηδία, και Αγγλία

27 Λεωφορεία – Η απελευθέρωση με μια ματιά
Κλειστή Σε Μετάβαση Ελεγχόμενος Ανταγωνισμός Απελευθέρωση - Αυστρία - Βέλγιο - Ελλάδα - Λουξεμβούργο - Γερμανία - Ολλανδία - Πορτογαλία - Ιρλανδία - Δανία - Φινλανδία - Γαλλία - Ιταλία - Ισπανία - Σουηδία - Μεγ. Βρετανία

28 Πηγές εσόδων των Μέσων Μεταφοράς

29 Νέο σχέδιο Κανονισμού ΕΕ για ώρες εργασίας οδηγών
Νέο σχέδιο Κανονισμού ΕΕ για ώρες εργασίας οδηγών Μείωση της μέγιστης ώρας οδήγησης των επαγγελματιών οδηγών από 74 ώρες την εβδομάδα σε 56, πλέον του κανονισμού ότι οι επαγγελματίες οδηγοί περιορίζονται σε 48 ώρες την εβδομάδα για 4 μήνες Υποχρεωτική ελάχιστη ημερήσια ξεκούραση 11 ώρες (από 8) Υποχρεωτική ανάπαυλα 45 συνεχόμενες ώρες κάθε δύο εβδομάδες (από 24 ώρες κάθε έξι μέρες) Αυτό αίρει τον κανόνα δώδεκα ημερών, όπου οι οδηγοί μπορούν να πάρουν το ρεπό τους στην αρχή μιας εβδομάδας και στο τέλος της επόμενης εβδομάδας, που τους δίνει μέχρι 12 διαδοχικές ημέρες στο δρόμο Κατά συνέπεια οι οδηγοί μπορούν να πάρουν τις περιόδους ανάπαυσής τους στο σπίτι: εργασία 12 ημέρες και επιστροφή σπίτι. Τώρα ξεκουράζονται ενώ ταξιδεύουν Κατά συνέπεια: θα μπορούσε να βλάψει τους εργαζομένους, και να αυξήσει το κόστος, λόγω μείωσης ευελιξίας και επιπλέον λογιστικών προβλημάτων Ιδιαίτερα οξύ το πρόβλημα για την Ελλάδα λόγω του σπαστού ωραρίου τουριστικών περιοχών

30 Η Ελληνική Αγορά

31 Τα τουριστικά λεωφορεία
Αγορά Λεωφορείων Τουριστικά Λεωφορείων - Πούλμαν Υπεραστικά Λεωφορεία (KTEΛ) Αστικά Λεωφορεία (OAΣA, κτλ.)

32 Συνολικός αριθμός τουριστικών λεωφορείων:
2005 Συνολικός αριθμός τουριστικών λεωφορείων: 5.453 Με μέση αξία λεωφορείου € (κόστος + άδεια), η αξία του στόλου είναι ~ €

33 Τουριστικά λεωφορεία και αφίξεις
Τα στοιχεία για τα λεωφορεία για τα έτη 1995 – 2004 αντιπροσωπεύουν την τάση λόγω έλλειψης στοιχείων

34 Αναλογία αφίξεων / τουριστικών λεωφορείων

35 Ταξίδια Ελλήνων τουριστών ανά μέσο μεταφοράς

36 Λεωφορεία – Εκ. Χιλιομετρικοί Επιβάτες

37 Ανάλυση κατά περιοχή Οι αφίξεις αφορούν αφίξεις σε ξενοδοχεία, 2004
Τα τουριστικά λεωφορεία είναι τα στοιχεία του 2005

38 Καταχωρήσεις λεωφορείων – ηλικία στόλου
Καταχωρήσεις τουριστικών λεωφορείων Βάσει των Καινούργιων: Άνω των 5 ετών 750 13,8% 5 – 10 έτη 564 10,3% Άνω των 10 ετών 4.157 75,9% Σύνολο 5.453 100% Καινούρια Μετα-χειρισμένα 1997 78 1998 90 238 1999 52 337 2000 135 370 2001 209 334 2002 144 338 2003 36 320 2004 133 275 2005 206 178 2006 231 219 Καθώς η ηλικία των μεταχειρισμένων λεωφορείων είναι άγνωστη, ο κλάδος εκτιμά οτι υπάρχουν συνολικά λεωφορεία άνω των 10 ετών 2000 – 2006: καινούργια λεωφορεία Πηγή: ΣΕΑΑ

39 Ανάλυση ερωτηματολογίου – εταιρικό προφίλ
Γεωγραφική ανάλυση - Αττική 71% - Κέρκυρα 19% - Θράκη 5% - Θεσσαλονίκη 3% - Ρόδος 2% Σύνολο 100% Αποτελεί: Εταιρίες Αποκλειστική δραστηριότητα 15% Τουλάχιστον το 50% του τζίρου 60% 20% του τζίρου 25% Σύνολο 100% Εκμετάλλευση λεωφορείων: - Όλο το χρόνο 44% - Εποχιακά, μ.ο. 6-7 μήνες 56% Σύνολο 100% Σύνολο Λεωφορείων: 204 => Μέσο έτος ίδρυσης 1976

40 Ανάλυση ερωτηματολογίου – τα λεωφορεία
Θέσεις Αριθμός λεωφορείων Μ.Ο. ηλικίας Μέση τιμή αγοράς Μ.Ο. Τωρινής αξίας Μ.Ο. Τιμής αδείας <11 3 ΝΑ 11 – 16 16 9,7 62.540 38.250 50.000 17 -36 34 7,5 97.857 79.000 43.750 37 -56 142 6,2 41.154 >57 9 9,3 80.000 Σύνολο 204* 6,8 Το 48% είναι με leasing

41 Ανάλυση ερωτηματολογίου –προσωπικό
Άτομο / λεωφορείο Μόνιμοι Εποχιακοί Εξωτερικοί συνεργάτες Σύνολο ατόμων ανά λεωφορείο Οδηγοί 0,7 0,4 0,2 1,2 Συντηρητές 0,1 0,0 Άτομα καθαρισμού

42 Ανάλυση ερωτηματολογίου– market mix

43 Ανάλυση ερωτηματολογίου – market mix

44 Ανάλυση ερωτηματολογίου – οικονομικά στοιχεία
=> με μέση μίσθωση/είσπραξη € / ημέρα : ημέρες => Έσοδα: - Γερμανία: € - Ιρλανδία: € => Σταθμισμένος Μ.Ο. Κόστους Κτήσης: € (χωρίς την άδεια)

45 Τουριστικά γραφεία / τουριστικά λεωφορεία
Τουριστικά γραφεία % Αττική 1.487 38% Κρήτη 353 9% Κεντρική Ελλάδα 210 5% Ήπειρος 91 2% Μακεδονία / Θράκη 773 20% Νησιά Β. Αιγαίου 87 Ιόνιο 308 8% Κυκλάδες 201 Δωδεκάνησα 217 Πελοπόννησος / Σαρωνικός 236 6% 3.963 100% Εκτιμήσεις TEOM / Τουριστικά γραφεία Αριθμός Επιχει-ρήσεων ΜΟ Λεωφορείων / Επιχείρηση Σύνολο Λεω-φορείων TEOM 750 1.5 1.125 Τουριστικά γραφεία 950 4.5 4.275 5.400 Τουριστικά γραφεία ανά τύπο εταιρίας (2002): - AE: ,8% - EΠE: 18,1% - OE: 13,0% - EE: ,3% - Ατομική: 54,8% - Άλλη: 1,0%

46 Country benchmarks

47 Διάφορα Θέματα του Κλάδου
Επίπεδο υπηρεσιών Χρήση παλαιών λεωφορείων; Ελλιπής μόρφωση οδηγών Απεριποίητα γραφεία, έλλειψη επαγγελματισμού από το προσωπικό Χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών της αλυσίδας των τουριστικών εταιριών Εποχικότητα – ακολουθεί τον υπόλοιπο τουρισμό στην Ελλάδα Αυξημένα λειτουργικά έξοδα, κυρίως λόγω αύξησης τιμής καυσίμων Παράνομες / παράτυπες πρακτικές: Χαμηλοί μισθοί οδηγών Λεωφορεία χωρίς άδεια Παράνομα καύσιμα (από πλοία, θέρμανσης κλπ) KTEO Περίπου επιχειρήσεις Ελλάδα κατέχουν τουριστικά λεωφορεία, δηλαδή περίπου 3,2 λεωφορεία ανά επιχείρηση Προβλήματα στάθμευσης, κυρίως στην Αττική

48 Διάφορα Θέματα του Κλάδου– 2
Ελάχιστη έως καμία συνεργασία μεταξύ των μελών του κλάδου: δεν υπάρχει συνεταιρισμός αγορών για μείωση κόστους δεν υπάρχει forum του κλάδου για συνεργασία Δεν υπάρχει δυνατότητα επιβίβασης / αποβίβασης στα ξενοδοχεία Με το υπάρχον σύστημα αδειών, οι άδειες λειτουργούν ως συνταξιοδοτικό ταμείο Έλλειψη marketing (μικρά τουριστικά γραφεία) Έλλειψη ενιαίας «φωνής» εκπροσώπησης Συνεπώς δεν υπάρχει ενιαία παρουσία προς Υπουργεία / ΟΤΑ Πού είμαστε σήμερα: σαφής εικόνα του κλάδου Πού θέλουμε να πάμε: διατύπωση στρατηγικής με σκοπούς και στόχους Πώς φθάνουμε εκεί: προτάσεις, σχέδιο εφαρμογής Η επιχορήγηση ανανέωσε ένα μέρος του στόλου των τουριστικών λεωφορείων αναβαθμίζοντας έτσι την ποιότητα της – πιθανώς όμως δημιουργώντας πρόβλημα σε μικρότερες επιχειρήσεις που δεν άδραξαν την ευκαιρία και παρέμειναν με παλιά λεωφορεία.

49 Θέματα ΚΤΕΛ Τα KTEΛ, όπως και τα λεωφορεία πολλών δήμων, αναλαμβάνουν κάποιες εργασίες των τουριστικών λεωφορείων, πχ εκδρομές στην θάλασσα, σχολικές εξορμήσεις, δημόσια σχολεία και συνέδρια Ωστόσο, σύμφωνα με το νόμο 2446 το KTEΛ επιτρέπεται να κάνει τα παραπάνω ταξίδια με τους παρακάτω όρους: Εκδρομές στη θάλασσα εφόσον αυτό γινόταν πριν από το νέο νόμο Σχολικές εκδρομές χωρίς διανυκτέρευση Μεταφορά μαθητών δημοσίων σχολείων Συνέδρια εφόσον δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα τουριστικά γραφεία και μετά από έγκριση 3μερούς επιτροπής (ΕΟΤ, Υπουργείο, Εκπρόσωπος Κλάδου) Επίσης τα ΚΤΕΛ μπορούν να ιδρύσουν γραφεία τουρισμού και μέσω αυτών να έχουν τουριστικά λεωφορεία που συχνά χρησιμοποιεί και ο ιδιωτικός τομέας των τουριστικών λεωφορείων τις περιόδους αιχμής – συνεργασία του κλάδου θα κράταγε τις δουλειές εντός του κλάδου Αθέμιτος ανταγωνισμός από OAΣA με την γραμμή 400

50 Θέματα με τη λειτουργία του Κράτους
Δεν υπάρχουν ολοκληρωμένα ακριβή στατιστικά στοιχεία Απαγορεύεται η στάση / στάθμευση μπροστά σε σημαντικά αξιοθέατα Κακές συνθήκες χώρου άφιξης στο λιμάνι του Πειραιά (ειδικά για επιβάτες κρουαζιέρας) Κανένα ερέθισμα για τα τουριστικά λεωφορεία να γίνουν: Πιο καθαρά, φιλικότερα προς το περιβάλλον Πιο προσβάσιμα (αναβατήρας για αναπηρικό καρότσι κτλ.) Αν ένα λεωφορείο επιδοτηθεί ως αναπηρικό (με 32% αντί για 25%) δεν μπορεί να μετατραπεί σε ‘κανονικό’ – αποτρέπεται η ευελιξία

51 Τα υπεραστικά λεωφορεία
Αγορά Λεωφορείων Τουριστικά Λεωφορείων - Πούλμαν Υπεραστικά Λεωφορεία (KTEΛ κλπ) Αστικά Λεωφορεία (OAΣA, κτλ.)

52 Τα ΚΤΕΛ Κλειστή αγορά / Μονοπώλιο στις Υπεραστικές Γραμμές
Καμία κρατική πρόθεση για απελευθέρωση της αγοράς (τουναντίον εξαγγελία για νέα σύμβαση ΚΤΕΛ μέχρι το 2016 με ανανεωμένη επιχορήγηση) Λειτουργούν περίπου λεωφορεία σε καλή κατάσταση Περιστασιακά χρησιμοποιούνται σε τουριστικές επιχειρήσεις Ευρύ δίκτυο σε όλη την Ελλάδα που προσφέρει καλές υπηρεσίες / στην ώρα τους Οι σταθμοί των λεωφορείων είναι συχνά σε άθλια κατάσταση και με υπηρεσίες χαμηλού επιπέδου

53 Καταχωρήσεις λεωφορείων
Καινούρια Μεταχειρισμένα

54 Τουριστικά - ΚΤΕΛ Καινούρια Μεταχειρισμένα

55 Σύνολο καινούριων τουριστικών - ΚΤΕΛ για την περίοδο

56 Καταχωρήσεις λεωφορείων – ηλικία στόλου
Καταχωρήσεις τουριστικών λεωφορείων Βάσει των Καινούργιων: Τουριστικά ΚΤΕΛ Άνω των 5 ετών 750 13,8% 1.113 31.8% 5 – 10 έτη 564 10,3% 58 1.7% Άνω των 10 ετών 4.157 75,9% 2.329 66.5% Σύνολο 5.453 100% 3.500 Τουριστικά ΚΤΕΛ Και-νούρια Μετα-χειρι-σμένα 1997 78 1998 90 238 9 118 1999 52 337 26 170 2000 135 370 14 191 2001 209 334 254 2002 144 338 16 521 2003 36 320 628 618 2004 133 275 459 150 2005 206 178 8 35 2006 231 219 2 22 2000 – 2006: καινούργια τουριστικά λεωφορεία καινούργια ΚΤΕΛ Πηγή: ΣΕΑΑ

57 Σύγκριση Τουριστικών Λεωφορείων-ΚΤΕΛ

58 Συμπεράσματα & Προτάσεις για την Αγορά Τουριστικών Λεωφορείων

59 Συμπεράσματα - 1 Παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση που μάλλον μπορεί να υποστηρίξει υφιστάμενο αριθμό τουριστικών λεωφορείων Τα στοιχεία δεν υποστηρίζουν την άποψη της αγοράς ότι «υπάρχουν τόσα πολλά τουριστικά λεωφορεία στην αγορά» Παρά τα όποια προβλήματα, πολλές εταιρίες επιβεβαιώνουν ότι μια επαγγελματική προσέγγιση στη βιομηχανία των τουριστικών λεωφορείων μπορεί να την κάνει ελκυστική Η αγορά των τουριστικών λεωφορείων λειτουργεί με συγκεκριμένο αριθμό αδειών («κλειστό επάγγελμα») Η κατάργηση των αδειών, ακόμα και μετά από πχ 15 χρόνια, είναι πολύ δύσκολη καθώς οι κάτοχοί τους έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά σε αυτές Συνεπώς δεν μπορεί κανείς να θέσει όρια τζίρου, αριθμού λεωφορείων κλπ. Από την άλλη πλευρά δεν είναι όλα τα λεωφορεία τα ίδια και χρειάζεται τμηματοποίηση της αγοράς - οι επιτυχημένες επιχειρήσεις ήδη το πετυχαίνουν Η ΕΕ ευνοεί τον Ελεγχόμενο Ανταγωνισμό

60 Συμπεράσματα - 2 Τα Τουριστικά Λεωφορεία δεν μπορούν να εκτελούν έργο των ΚΤΕΛ. Αντίθετα τα ΚΤΕΛ μπορούν να εκτελούν έργο Τουριστικών Λεωφορείων νόμιμα: με τις δραστηριότητες τους στο πεδίο των σχολικών εκδρομών, εκδρομές στην θάλασσα κτλ. μπορούν να ιδρύουν τουριστικά γραφεία και μέσω αυτών να εκτελούν έργο τουριστικών λεωφορείων και νοικιάζουν λεωφορεία και στα τουριστικά γραφεία Η ζήτηση / ανάγκες επιβατών αλλάζουν Internet & Low Cost Carriers : περιορισμός group traveling => ζήτηση για mini bus ή / και ταξί Εποχικότητα, έξοδα ενέργειας είναι μέρος των χαρακτηριστικών της τουριστικής βιομηχανίας Προβλήματα με τη λειτουργία των λεωφορείων στις πόλεις Ελλιπής έλεγχος παρατυπιών (μισθοί, KTEO, καύσιμα, άδειες …) Η έλλειψη μιας «φωνής» εκπροσώπησης προκαλεί σύγχυση, ζημιώνοντας την του κλάδου, αποτρέποντας τον τομέα να μπορεί να εστιάσει σε μελλοντικά πρότυπα και συνεργασίες.

61 Προτάσεις για τα Τουριστικά Λεωφορεία – 1
Ενιαίος Φορέας εκπροσώπησης Μια φωνή στα υπουργεία / τις νομαρχίες / τους δήμους Ακριβής εφαρμογή του διαχωρισμού του τομέα των τουριστικών λεωφορείων και υπεραστικών (KTEΛ) Επιδίωξη να αρθούν τα δικαιώματα των ΚΤΕΛ στα ταξίδια προς τις παραλίες, τις σχολικές εκδρομές, τα συνέδρια κτλ. Σε περίπτωση αποτυχίας, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ να μπορούν να μισθωθούν, αλλά από ένα επίσημο Τουριστικό Γραφείο Επιδοτήσεις για νέες αγορές: κάνοντας τα τουριστικά λεωφορεία ασφαλέστερα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον και πιο προσβάσιμα Δημιουργία λεπτομερούς πρότασης σχετικά με τα δρομολόγια, τη στάθμευση κτλ, για την πόλη της Αθήνας και ... ... αντικατάσταση της γραμμής 400 στην Αθήνα με μια τύπου “Bus Turistic” με ανοιχτό διαγωνισμό Σύμβουλος της κυβέρνησης για διαχείριση αδειών

62 Προτάσεις για τα Τουριστικά Λεωφορεία – 2
Κοινοπραξία Αγορών: Καύσιμα, Λάστιχα, Ανταλλακτικά, Ασφάλειες κτλ. Συνεργασίες μεταξύ των εταιριών, ειδικότερα στην περιφέρεια Νομική στήριξη Εκπαίδευση Ακριβές αρχείο των λεωφορείων που λειτουργούν στην Ελλάδα (κατά προτίμηση ως μέρος του αρχείου τουριστικών γραφείων) Επιχειρηματικότητα: Ανάπτυξη νέων αγορών και νέων προϊόντων Δημογραφικές μεταβολές Πόρτα - Πόρτα Bus Turistic

63 Προτάσεις για Υπεραστικά Λεωφορεία
Η Ελεγχόμενη Απελευθέρωση, που υποστηρίζει και η ΕΕ, απαιτεί λεπτομερή μελέτη για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί. Θα πρέπει να μελετηθεί σε βάθος και να ληφθεί σοβαρά υπόψη η εμπειρία των άλλων χωρών. Με την προοπτική της Ελεγχόμενης Απελευθέρωσης, και με δεδομένες τις επιδοτήσεις των ΚΤΕΛ, θα πρέπει να συνεχιστούν οι αντίστοιχες και για τα Τουριστικά Λεωφορεία.

64 Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Η πλήρης μελέτη ευρίσκεται στις ιστοσελίδες: Χορηγοί Μελέτης

65 www.jbrhellas.gr/tourism info@jbrhellas.gr
Βουκουρεστίου 31 Aθήνα T: F:


Κατέβασμα ppt "Έρευνα Αγοράς για τα Τουριστικά Λεωφορεία 18 Δεκεμβρίου 2006"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google