Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο
Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο Εποπτικά μέσα: απαιτούμενα όργανα-αντιδραστήρια διαδραστικός πίνακας λογισμικά: Iridium, Dblab (multilog) Σύστημα συγχρονικής λήψης- απεικόνισης v. Πεχάμετρο, προχοΐδα σε ορθοστάτη και βάση, μαγνητικός αναδευτήρας

2 2. Τι διδάσκω; α. Διδακτική ενότητα :
οξέα-βάσεις και ιοντική ισορροπία (14 ώρες) β. Αναλυτικές παράγραφοι: δείκτες-ογκομέτρηση γ. Διαθέσιμος διδακτικός χρόνος: 3 ώρες 1η ώρα: ορισμός και συμπεριφορά δεικτών 2η ώρα: πειραματική πορεία 3η ώρα: επεξεργασία αποτελεσμάτων αξιολόγηση

3 3. Πώς διδάσκω; Διδακτικοί στόχοι (α και β αναλυτικού προγράμματος, α’, β’ και γ’ προτεινόμενοι) ο μαθητής: α. Να αναφέρει ποιες ουσίες λέγονται δείκτες-πως εξηγείται η δράση τους-που χρησιμοποιούνται β. Να αναφέρει και να περιγράφει τη διαδικασία της ογκομέτρησης και τις εφαρμογές της στον πειραματικό προσδιορισμό της περιεκτικότητας-συγκέντρωσης ενός διαλύματος οξέος ή βάσης α’. Να κατασκευάζει την καμπύλη εξουδετέρωσης και να προσδιορίζει το ρΗ του διαλύματος σε κάθε σημείο της. β’. Να αναγνωρίζει το είδος της ογκομέτρησης (οξυμετρία-αλκαλιμετρία) καθώς και το είδος των ηλεκτρολυτών που αντιδρούν, από τη μορφή της καμπύλης εξουδετέρωσης. γ. Να επιλέγει τον καταλληλότερο δείκτη με βάση το ρΚα του και την καμπύλη εξουδετέρωσης

4 ii. Διδακτική διαδικασία
A. Επιλογή διδακτικής μεθόδου: καθοδηγούμενη ανακάλυψη B. Επιλογή διδακτικής τακτικής: κλασσικό πείραμα, multilog, εικονικό εργαστήριο Γ. πορεία μαθήματος: έλεγχος προαπαιτούμενων γνώσεων και ανάκλησή τους: - οξέα-βάσεις-εξουδετέρωση κατά bronsted-Lowry παρουσίαση στον πίνακα της πορείας του μαθήματος: -αντιδράσεις διάστασης – ιοντισμού - αντιδράσεις εξουδετέρωσης: ισχυρού οξέος από ισχυρή βάση ασθενούς οξέος από ισχυρή βάση ασθενούς βάσης από ισχυρό οξύ -διαδικασία ογκομέτρησης, ισοδύναμο σημείο, τελικό σημείο - αραιώσεις διαλυμάτων - ιοντισμός και συμπεριφορά δεικτών διέγερση της προσοχής των μαθητών: -κρασί που γίνεται νερό -αιματοβαμμένη καρδιά -ποτήρια με νάζι -animations

5 iii. βοηθήματα α. ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ
β. σχολικά συγγράμματα: Χημεία Α’ και Γ’ λυκείου γ. εξωσχολικά βοηθήματα: Διδάσκω Χημεία, (Α. Μαυρόπουλου), Σενάριο titration, (Α. Δελής), Α+ Projects in Chemistry, Janice Vancleave’s Πειραματικές δραστηριότητες (οδηγός Multilog) δ. επιστημονικά συγγράμματα ε. πρόσθετα εποπτικά βοηθήματα:

6 iv. εποπτικά μέσα Απαιτούμενα όργανα ογκομέτρησης Προβολικό σύστημα
Logger Multilog Λογισμικό με IrYdium (Vlab) Video-animations με ιδιότητες και παιγνίδια στην ογκομέτρηση Διαφάνειες

7 4. Αξιολόγηση της διδασκαλίας
Ερωτήσεις προφορικές για την ανάδειξη των διδακτικών στόχων Ολιγόλεπτη γραπτή ανώνυμη αξιολόγηση (Φύλλο αξιολόγησης) 5. Συμπεράσματα Διάγνωση αποτυχημένων στόχων Διορθωμένη και συμπληρωματική επαναδιδασκαλία

8 ΦΥΛΛΟ αξιολόγησης 1. Ο δείκτης βάμμα του ηλιοτροπίου ιοντίζεται σύμφωνα με την παρακάτω αντίδραση: Hlit (aq) H+(aq) Lit-(aq) α. Τι χρώμα θα έχει διάλυμα με pH=12; Πως δικαιολογείτε την απάντησή σας; 2. Για την καμπύλη που ακολουθεί απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις: α. Η καμπύλη παριστάνει οξυμετρική ογκομέτρηση Σωστό Λάθος β. Το pH στο ισοδύναμο σημείο είναι 7 Σωστό Λάθος δ. Όταν στο διάλυμα άγνωστης C έχουν προστεθεί 10mL από την προχοΐδα το διάλυμα χαρακτηρίζεται ρυθμιστικό (γράψτε Ναι ή Όχι) ε. Στο ισοδύναμο σημείο δεν υπάρχει ούτε οξύ ούτε βάση Σωστό Λάθος στ. Για την ογκομέτρηση αυτή θα επιλέγατε για δείκτη: φαινολοφθαλεΐνη με pKa=10-9 ii. Ηλιανθίνη με PKa-=10-3, ιιι. Κίτρινο της αλιζαρίνης με pKα=10-11


Κατέβασμα ppt "1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google