Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Initial Assessment and Management

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Initial Assessment and Management"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Initial Assessment and Management
Committee on Trauma Presents Κακώσεις λόγω Εγκαύματος και Ψύχους 9-1 Title slide Introduce the topic and relate to the students that, based on their preparation for this course, a series of questions will be asked through the lecture. Their active participation and responses are expected. Use the slide show to emphasize key points. Make sure that you are familiar with every slide and its sequencing. Proper sequencing of questions, the ability to ask secondary questions, knowledge of the core content, and ability to elicit student responses facilitates an interactive presentation. Initial Assessment and Management

2 Είδη Κακώσεων Κακώσεις λόγω Εγκαύματος Κακώσεις λόγω Ψύχους
Κακώσεις λόγω Ψύχους 9-2 Types of Thermal Injuries: Burn Injuries and Cold Injuries Orient the students to the two types of thermal injuries. Explain that the discussion will focus first on burn and subsequently on cold injuries.

3 Κακώσεις λόγω Εγκαύματος
9-3 Burn Injuries Relate this photograph to the following slide, which describes the case scenario and sets up this lecture.

4 Σενάριο Ένας 54χρονος διασώθηκε από ένα κλειστό δωμάτιο γεμάτο καπνό, σε φλεγόμενο σπίτι. Τον πήρε ο ύπνος ενώ κάπνιζε. Διατηρεί τις αισθήσεις του, είναι ανήσυχος, και αποβάλλει βήχοντας ανθρακούχα πτύελα. Έχει εκτεταμένο έγκαυμα στο άνω τμήμα του κορμού. 9-4 Case scenario Read the case and elicit responses from the students. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας στην αντιμετώπιση αυτού του τραυματία;

5 Στόχοι Η περιγραφή των αρχών της αρχικής εκτίμησης και αντιμετώπισης των εγκαυματικών κακώσεων. Η αναγνώριση της σημασίας της έκτασης του εγκαύματος και της παρουσίας συνοδών κακώσεων. Η αναγνώριση ειδικών προβλημάτων και οι μέθοδοι αντιμετώπισής τους. Ο καθορισμός των κριτηρίων μεταφοράς των εγκαυματιών. 9-5 Objectives Review the objectives with the students as provided on the slide. Emphasize the important clinical and other important aspects in the approach to the patient who sustains burn injuries.

6 Εκτιμήστε τα ABCs του τραυματία Σταματήστε την εγκαυματική διαδικασία!
Προτεραιότητες Ποια είναι η πρώτη σας προτεραιότητα; A B C D E Εκτιμήστε τα ABCs του τραυματία ΚΑΙ Σταματήστε την εγκαυματική διαδικασία! 9-6 Priorities: What is my first priority? As with any injured patient, emphasize the need to assess and manage the patient’s ABCDEs and to stop the burning process (eg, remove all clothing, jewelry, injurious material, etc.).

7 Προτεραιότητες Αντιμετωπίστε Αεραγωγό και Αερισμό
Σκεφτείτε την πιθανότητα άμεσης θερμικής βλάβης ή εισπνευστικού εγκαύματος. Εξασφαλίστε και διατηρείστε άμεσα βατό αεραγωγό και σκεφτείτε πρώιμη ενδοτραχειακή διασωλήνωση. Οξυγονώστε και αερίστε. Μετρήστε αέρια αρτηριακού αίματος και επίπεδα CO. 9-7 Priorities: Manage Airway and Breathing How do I manage the burn patient’s airway and breathing? Discuss the students’ responses. You may use the items listed to emphasize salient points about managing the patient’s airway and ventilatory status. Emphasize that direct thermal injury or inhalation injury should be assumed in burn-injury patients, as well as CO exposure. Inhalation injury causes rapid, early airway occlusion, and early endotracheal intubation should be considered.

8 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Πώς αναγνωρίζω το εισπνευστικό έγκαυμα; 9-8 Assessment and Management: How do I identify inhalation injury? Although history does not appear on the slide, emphasize the importance of obtaining a history of the events at the scene of the fire (eg, confined space, and presence of toxic fumes or noxious gases). The photograph shows face and neck burns, singed hair, and carbon deposits. Attempt to elicit these responses from the students. Answers appear on next slide.

9 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Πώς αναγνωρίζω το εισπνευστικό έγκαυμα; Ανθρακούχα πτύελα Υπολείμματα άνθρακα CoHb > 10% Εγκαύματα προσώπου και τραχήλου Καμένες τρίχες Φλεγμονή στοματοφάρυγγα και βράγχος φωνής 9-9 Assessment and Management: How do I identify inhalation injury? The additional points that indicate possible inhalation injury are listed: Carbonaceous sputum Inflamed oropharynx and hoarseness Face and neck burns CoHb >10% Hair singeing Carbon deposits

10 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Διατηρείστε την Αιμάτωση των Οργάνων Επαρκής αγγειακή προσπέλαση Παρακολούθηση ζωτικών σημείων Ωριαία αποβολή ούρων Ενήλικας: – 1.0 mL / kg / ώρα Παιδί: mL / kg / ώρα Βρέφος: mL / kg / ώρα 9-10 Assessment and Management: Maintain Organ Perfusion How do I ensure adequate organ perfusion? Standard ATLS targets (read slide and elicit responses)

11 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Πώς θα εκτιμήσω την έκταση και το βάθος του εγκαύματος; Ενήλικες 9-11 Assessment and Management: How do I estimate burn size and depth? Review the Rule of Nines, as shown in the illustration. The adult body is divided into anatomic regions that represent 9%, or multiples of 9%, of the total body surface. The palmar surface (including the fingers) of a patient’s hand represents approximately 1% of the patient’s body surface; this guideline helps estimate the extent of burns with irregular outlines or distribution.

12 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Πώς θα εκτιμήσω την έκταση και το βάθος του εγκαύματος; Παιδιά 9-12 Assessment and Management: How do I estimate burn size and depth? Review the Rule of Nines, as shown in the illustration. BSA differs considerably for children.

13 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Έγκαυμα Δευτέρου Βαθμού 9-13 Assessment and Management: Second-degree Burn The photograph shows a hand with blistering and erythema. Discuss superficial and deep second-degree burns, including the symptoms of pain, which differentiate from third-degree burns.

14 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Έγκαυμα Τρίτου Βαθμού 9-14 Assessment and Management: Third-degree Burn The photograph shows a truncal/face/neck burn with a dry, leathery appearance. Discuss the lack of pain and absolute requirement for orotracheal intubation in the patient.

15 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Τι είδους υγρά και με τι ρυθμό χορηγούνται στους εγκαυματίες; 4 mL θερμών ισότονων κρυσταλλοειδών διαλυμάτων / kg / % BSA τις πρώτες 24 ώρες (γενικός αδρός υπολογισμός) Χορήγηση της μισής ποσότητας τις πρώτες 8 ώρες Χορήγηση της άλλης μισής τις επόμενες 16 ώρες Υπολογισμός βάσει της χρονικής στιγμής του εγκαύματος Παρακολούθηση καρδιακής συχνότητας και αποβολής ούρων 9-15 Assessment and Management: What is the rate and type of fluids administered to patients with burns? The Parkland formula is given on the slide. Explain the importance of using this for initial resuscitation. Emphasize the use of vital signs, including heart rate and urinary output, as guides to ongoing resuscitation. Body Surface Area = BSA Έκταση Επιφάνειας Σώματος = ΕΕΣ

16 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Άλλες Πληροφορίες Ιστορικό ΠΑΦΑΓ Αντιτετανική ανοσοποίηση Παράλληλη Αντιμετώπιση Εργαστηριακός έλεγχος και Rx θώρακος Γαστρικός σωλήνας Αναλγησία με οπιοειδή Αντιβιοτικά Φροντίδα του τραύματος Λεπτομερές φύλλο καταγραφής παρακολούθησης 9-16 Assessment and Management: Other information and management Emphasize the need to obtain an AMPLE history as explained during the initial assessment lecture, paying particular attention to the events that may have caused an inhalation injury. Explain the importance of obtaining the status of the patient’s tetanus immunization. State the need to insert a gastric catheter to prevent vomiting and distention, and in patients with burns greater than 20%. The important point to make about the use of narcotics is that they should be used minimally and by the IV route only. Antibiotics are not indicated in the early care of the burn-injury patient. Wounds should be covered with clean linens. Blisters should not be broken. Antiseptics should not be applied, nor should cold water. Ensure that the students have a clear understanding of the importance of documenting on a flow sheet.

17 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Αντιμετώπιση Χημικών Εγκαυμάτων Έκπλυση με μεγάλες ποσότητες ύδατος για 20 – 30 λεπτά 9-17 Assessment and Management: Management of Chemical Burns Discuss the differences between acid and alkali burns, as well as special considerations for specific chemicals. Flushing all burns with water is the first step.

18 Εκτίμηση και Αντιμετώπιση
Αντιμετώπιση Ηλεκτρικών Εγκαυμάτων Βλάβη μυών και περιτονιών – το υπερκείμενο δέρμα μπορεί να παραμένει φυσιολογικό Μυοσφαιρινουρία: αυξημένη χορήγηση υγρών, μαννιτόλη Εξασφαλίστε επαρκή άρδευση των ιστών Χορήγηση διττανθρακικών 9-18 Assessment and Management: Management of electrical burns Emphasize the importance of addressing the electrical burn-injury patient’s ABCDEs. If the patient has myoglobinuria, fluids should be increased to achieve a urinary output of 100 mL/hour, and 25 g mannitol should be administered intravenously. If metabolic acidosis exists, it is important to maintain adequate perfusion, and the patient may need sodium bicarbonate intravenously. Emphasize the fact that the lack of findings on the overlying skin does not eliminate the possibility of severe deep injury to muscle and fascia.

19 Κριτήρια Μεταφοράς Κριτήρια Μεταφοράς για Εγκαύματα Δευτέρου και Τρίτου Βαθμού > 10% BSA σε ηλικίες < 10 και > 50 ετών 20% BSA σε όλες τις ηλικίες Ιδιαίτερες περιοχές (ανεξάρτητα μεγέθους) 9-19 Transfer Criteria: Transfer Criteria for Second-Degree and Third-Degree Burns Whom do I transfer? Discuss the transfer criteria. Πρόσωπο Μάτια Αυτιά Χέρια Πόδια Γεννητικά όργανα Περίνεο Μεγάλες αρθρώσεις

20 Κριτήρια Μεταφοράς Κριτήρια Μεταφοράς για Εγκαύματα Δευτέρου και Τρίτου βαθμού Τρίτου βαθμού > 5% BSA σε όλες τις ηλικίες Ηλεκτρικά και χημικά εγκαύματα Εισπνευστικό έγκαυμα Προϋπάρχουσες νόσοι, συνοδές κακώσεις Παιδιά Ειδικές καταστάσεις 9-20 Transfer Criteria: Transfer Criteria for Second-Degree and Third-Degree Burns Whom do I transfer? Discuss the transfer criteria.

21 Διαδικασίες Μεταφοράς
Συντονισμός με τον ιατρό του κέντρου εγκαυμάτων Μεταφορά με: Καταγραφές / Πληροφορίες Αποτελέσματα εργαστηριακών εξετάσεων 9-21 Transfer Procedures What transfer procedures should I use? Emphasize the importance of discussing the patient with the receiving physician.

22 Κακώσεις λόγω Ψύχους 9-22 Cold Injuries
Transition slide to cold injuries

23 Σενάριο Μια 72χρονη γυναίκα βρέθηκε πεσμένη στον κήπο της, στο πίσω μέρος του σπιτιού της. Είναι χειμώνας και η θερμοκρασία έξω μόλις ξεπερνά τους 0ο C. Το δεξί πόδι της είναι σε βράχυνση και έξω στροφή. Είναι συγχυτική 9-23 Case Scenario Read the case and elicit responses from the students. Ποιους παράγοντες πρέπει να λάβετε υπόψη σας κατά την άμεση αντιμετώπισή της;

24 Στόχοι Η περιγραφή των αρχών της αρχικής εκτίμησης και αντιμετώπισης των εντοπισμένων και των συστηματικών κακώσεων από ψύχος. Η αναγνώριση των ειδικών προβλημάτων και των μεθόδων αντιμετώπισης. Η συζήτηση του σημαντικού ρόλου της υποθερμίας στην αναζωογόνηση του τραυματία. 9-24 Objectives Review the objectives with the students as provided on the slide. Emphasize the important clinical and other important aspects in the approach to the patient who sustains cold injuries.

25 Τοπικές Επιδράσεις στους Ιστούς
Πώς επηρεάζει το ψύχος την τραυματία μου; Θερμοκρασία Διάρκεια έκθεσης Περιβαλλοντικές συνθήκες Ακινησία Υγρασία Αγγειοπάθεια Ανοικτό τραύμα 9-25 Local Tissue Effects: How does cold affect my patient? Read slide and discuss responses.

26 Αναγνώριση Πώς αναγνωρίζω τοπικές κακώσεις από ψύχος;
Ήπιο κρυοπάγημα (frostnip) Κλασσικό κρυοπάγημα (frostbite) Μη ψυκτικές κακώσεις 9-26 Recognition: How do I recognize a local cold injury? Elicit the signs and symptoms related to each local cold injury. Ask the students, “What type of local injury does this represent?” (The photograph illustrates acute, superficial frostbite.) Photograph courtesy of Charles Aprahamian, MD, FACS

27 Αντιμετώπιση Πώς αντιμετωπίζω τις τοπικές κακώσεις από ψύχος;
Μην καθυστερείτε ! Αφαίρεση ρούχων Ζεστές κουβέρτες Επαναθέρμανση παγωμένου μέλους Διάσωση προσβεβλημένων ιστών Πρόληψη λοίμωξης Ανύψωση μέλους Αναλγησία, αντιτετανική κάλυψη, αντιβιοτικά 9-27 Treatment: How do I treat a local cold injury? Review and discuss the information with the students.

28 Αναγνώριση Πώς αναγνωρίζω την υποθερμία;
Ταχεία ή αργή πτώση της θερμοκρασίας πυρήνα σε επίπεδα < 35°C Ηλικιωμένοι και παιδιά σε μεγαλύτερο κίνδυνο Απαιτούνται θερμόμετρα που καταγράφουν χαμηλότερες θερμοκρασίες 9-28 Recognition: How do I recognize hypothermia? Review and discuss the information with the students.

29 Αναγνώριση Πώς αναγνωρίζω την υποθερμία;
Ποια είναι τα κλινικά ευρήματα της υποθερμίας; 9-29 Recognition: How do I recognize hypothermia? What are the clinical findings associated with hypothermia? Using either of these questions, elicit responses from the students, reinforce their responses, and lead an interactive discussion of the clinical findings. Answers appear on next slide.

30 Αναγνώριση Πώς αναγνωρίζω την υποθερμία;
Ποια είναι τα κλινικά ευρήματα της υποθερμίας; Ελαττωμένο επίπεδο συνείδησης Γκρίζο, κυανωτικό δέρμα Ποικίλα ζωτικά σημεία Απουσία καρδιοαναπνευστικής δραστηριότητας 9-30 Recognition: How do I recognize hypothermia? What are the clinical findings associated with hypothermia? Lead an interactive discussion of the clinical findings.

31 Αντιμετώπιση Πώς αντιμετωπίζω τη συστηματική υποθερμία; ABCDE
Επαναθέρμανση Έλεγχος για συνυπάρχουσες παθήσεις Εξετάσεις αίματος, συμπεριλαμβανομένων K+ και Ca++ 9-31 Treatment: How do I treat a systemic cold injury? Elicit responses from the students, reinforce their responses, and lead an interactive discussion on the initial treatment of systemic cold injuries. You may need to redirect the students’ attention to these issues before beginning the discussion on rewarming techniques outlined on the next slide. Blood analyses are needed to determine whether the patient has a survivable injury.

32 Κανείς δεν είναι νεκρός μέχρι να είναι ζεστός και νεκρός
Αντιμετώπιση Αντιμετώπιση Υποθερμίας Παθητική εξωτερική επαναθέρμανση: Ζεστό περιβάλλον, κουβέρτες, και ενδοφλέβια υγρά Ενεργητική επαναθέρμανση πυρήνα: Χειρουργικές τεχνικές επαναθέρμανσης Μην καθυστερείτε τη μεταφορά 9-32 Treatment: Treatment of Hypothermia How do I treat hypothermia? How do I rewarm the patient? Elicit responses from the students, reinforce their responses, and lead an interactive discussion on passive and active rewarming techniques. Emphasize that patient transfer should not be delayed and that the patient should not be declared dead until he or she is rewarmed and does not have any vital signs (“not dead until warm and dead”). Discuss blood gas and potassium results. Κανείς δεν είναι νεκρός μέχρι να είναι ζεστός και νεκρός

33 9-33 Questions? Ask if any of the students have questions and then pause, allowing the students adequate time to form and ask their questions.

34 Περίληψη Κακώσεις λόγω Εγκαύματος
Αναγνώριση και αντιμετώπιση του εισπνευστικού εγκαύματος Σωστή αναζωογόνηση με υγρά Πρώιμη αναγνώριση των εγκαυμάτων που χρήζουν μεταφοράς 9-34 Summary: Burn Injuries Summarizes the most important points about burn injuries, including recognition and treatment of inhalation injury, fluid resuscitation, and identification of burns requiring transfer to a facility capable to providing necessary treatment.

35 Περίληψη Κακώσεις λόγω Ψύχους Διάγνωση του τύπου της τοπικής βλάβης
Μέτρηση θερμοκρασίας πυρήνα Αντιμετώπιση της υποθερμίας με κατάλληλες τεχνικές επαναθέρμανσης 9-35 Summary: Cold Injuries Summarizes the most important points about cold injuries, including diagnosing the type of cold injury according to the history and clinical findings, rewarming techniques for hypothermia, and the need for and importance of monitoring and supporting vital functions.


Κατέβασμα ppt "Initial Assessment and Management"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google