Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAngell Ladas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ – Δικηγόρος LL.M Μαλάμης & Συνεργάτες
Προστασία καινοτόμου προϊόντος/υπηρεσίας μέσω Διακριτικών Γνωρισμάτων – Σχετικά νομικά ζητήματα στο Διαδίκτυο
2
Εισαγωγή Διαδίκτυο Προστασία εκτός της «ιδέας»
Α αλλαγή σε προώθηση και είδη προσβολών Σημασία νομικής προστασίας του ονόματος του προϊόντος/υπηρεσίας Συνηθέστερα λάθη Αναφορά σε νομολογία Εξελίξεις και μελλοντικοί προβληματισμοί
3
«Δέσμη» δικαιωμάτων Πολλαπλή προστασία για ένα προϊόν/ υπηρεσία
*ονομα & εμφάνιση
4
Διακριτικά γνωρίσματα
Επιχειρήσεως Προϊόντος/ Υπηρεσίας Όνομα/Επωνυμία (Ν. 146/1914 πε & ΑΚ) Εμπορικό σήμα (Ν.4072/2012) Όνομα χώρου (domain name) ΑΠ 371/2012 λειτουργία διακριτικού τίτλου & σήματος υπό προϋποθέσεις Ιδιαίτερος διασχηματισμός ή διακόσμηση προϊόντος Ιδιαίτερο διακρ. γνώρισμα (Ν. 146/1914) Διακριτικός τίτλος (Ν. 146/1914)
5
Ονομα ως brand name 3 κοινά σφάλματα
α) απουσία ενδελεχούς έρευνας διαθεσιμότητας β) καταχώριση μόνο ως domain name χωρίς ουσιαστική χρήση, και όχι ως εμπορικό σήμα γ) επιλογή ενός περιγραφικού ονόματος = Επιπλέον έξοδα / αβεβαιότητα σε ανάπτυξη επιχείρησης
6
Έρευνα διαθεσιμότητας
Εμπορικά Σήματα 28 χώρες ΕΕ ΗΠΑ, ΡΩΣΙΑ κα ΓΕΜΗ - Επωνυμία & διακριτικοί τίτλοι Ελληνικών εταιριών
7
Σημασία κατοχύρωσης σήματος
Άρση & παράλειψη προσβολής και αίτημα αποζημίωσης (κοινό στοιχείο με Αθεμ. Αντ.) Δεν απαιτείται να αποδειχθούν περαιτέρω ιδιότητες του σημείου (π.χ. χρήση, διακριτικότητα, επικράτηση στις συναλλαγές) Αποζημίωση: υπολογισμός / υπαιτιότητα* (Ν.4072/2012) vs γνώση ότι θα επέλθει σύγχυση (Ν.146/14)
8
Νομολογία - 1 Γενική αρχή η σύγκρουση μεταξύ διακριτικού γνωρίσματος επιχείρησης, επωνυμίας, σήματος κ.λ.π. και domain name θα αρθεί κατ' αρχάς, με βάση την αρχή της χρονικής προτεραιότητας *χρόνικό σημείο γέννησης δικαιώματος* αλλά το δικαίωμα δεν γεννάται με την απλή κατοχύρωση στο Διαδίκτυο ως domain name, χωρίς να πληρούνται οι λοιπες προϋποθέσεις του Ν.146/1914.
9
Νομολογία - 2 Σημεία κλειδιά Α- (κίνδυνος) σύγχυσης καταναλωτή Β- συνάφεια διακρινόμενων προϊόντων Γ- βαθμός καθιέρωσης μίας ένδειξης στις συναλλαγές
10
εξωτερικη εμφάνιση κινητήρα & τεχνικώς απαραίτητα χαρακτηριστικά
Νομολογία - 3 Υπόθεση ΗΟNDA (ΑΠ 1803/2007 ΝοΒ 2008 σελ. 377) εξωτερικη εμφάνιση κινητήρα & τεχνικώς απαραίτητα χαρακτηριστικά Υπόθεση LEXICON (ΑΠ 371/2012 ΕΕμπΔ 2013 ΞΖ σελ. 77) “απαιτείται εγγύητα οικονομικών κλάδων” & domain name *edu Υπόθεση BABY STAR (ΕφΘεσ 498/2010 ΕΕμπΔ 2011 ΞΒ σελ. 191) Συνολική εντύπωση /χρήση στο Διαδίκτυο για προοσδιορισμό εταιρίας λεκτικού μέρους προστατευμένου σήματος/ διαδικτυακή προτεραιότητα
11
Νέα είδη προσβολών FACEBOOK – δημιουργία page, προώθηση προϊόντων, παράνομη χρήση σήματος * ειδική online αίτηση ADWORDS (λέξεις κλειδιά) * χρήση σημάτων τρίτων σε μηχανές αναζήτησης Απόφαση ΔΕΚ Google Inc. -V- LVMH C-236/08, C-237/08 And C-238/08 - μη ευθύνη παρόχου της υπηρεσίας
12
Συμπεράσματα Κρίσιμο το χρονικό σημείο πριν το λανσάρισμα του προϊόντος ώστε να μην υπάρχει αβεβαιότητα και μελλοντικά δικαστικά έξοδα. Προσοχή στη φύση του domain name ως διακριτικού γνωρίσματος καθώς η απλή διαδικτυακή κατοχύρωση μπορεί να μην αρκεί. Τα διακριτικά γνωρίσματα μπορούν να λειτουργήσουν προληπτικά αλλά και κατασταλτικά, ως μέσα νομικής προστασίας, και συνεπώς να συμβάλουν στο “χτίσιμο” ενός ισχυρού BRAND NAME για το καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία.
13
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
You can use this PowerPoint template for free based on creative commons license. You can remove this slide if you need. But we will strongly appreciate that you help us to spread the voice and let your colleagues and audience to download our free templates. Here are a free resources: Prepare your presentations: SlideHunter.com lets you download free templates for your presentations. Share online: SlideOnline.com lets you upload presentations for free. Download Free Templates Upload to Slide Online.com
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.