Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισαγωγή στην Scrum <Το όνομά σας> <Ημερομηνία>.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισαγωγή στην Scrum <Το όνομά σας> <Ημερομηνία>."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγή στην Scrum <Το όνομά σας> <Ημερομηνία>

2 Εισαγωγή στην Scrum Παρουσίαση <Εσείς> <Ημερομηνία>

3 Χάνουμε την σκυτάλη Hirotaka Takeuchi and Ikujiro Nonaka, “The New Product Development Game”, Harvard Business Review, January 1986. “Η προσέγγιση της ... «σκυταλοδρομίας» για την ανάπτυξη νέου προϊόντος ... μπορεί να συγκρούεται με τους στόχους της μέγιστης ταχύτητας και της ευελιξίας. Αντ 'αυτού μια ολιστική ή «ράγκμπι» προσέγγιση, όπου μια ομάδα προσπαθεί να διανύσει την απόσταση ως μονάδα, περνώντας την μπάλα μπροστά και πίσω, μπορεί να εξυπηρετεί καλύτερα τις ανταγωνιστικές απαιτήσεις του σήμερα. would be nice to include a quote from Wicked Problems here

4 Η Scrum με 100 λέξεις Η Scrum είναι μια ευέλικτη διαδικασία που μας επιτρέπει να επικεντρωθούμε στην παροχή της υψηλότερης επιχειρηματικής αξίας στο συντομότερο χρονικό διάστημα. Μας επιτρέπει γρήγορα και κατ’ επανάληψη να ελέγξουμε μια πραγματική έκδοση λειτουργούντος λογισμικού (κάθε δύο εβδομάδες μέχρι ένα μήνα). Η επιχείρηση θέτει τις προτεραιότητες. Οι Ομάδες αυτό-οργανώνονται για να καθορίσουν τον καλύτερο τρόπο παράδοσης των υψηλότερης προτεραιότητας χαρακτηριστικών. Κάθε δύο εβδομάδες έως ένα μήνα ο καθένας μπορεί να δει μια πραγματική έκδοση λειτουργούντος λογισμικού και να αποφασίσει αν θα την αποδεχθεί, όπως είναι ή αν θα συνεχίσει την βελτίωσή της για μια ακόμη περίοδο sprint.

5 Οι ρίζες της Scrum Jeff Sutherland Ken Schwaber Mike Beedle
Initial scrums at Easel Corp in 1993 IDX and 500+ people doing Scrum Ken Schwaber ADM Scrum presented at OOPSLA 96 with Sutherland Author of three books on Scrum Mike Beedle Scrum patterns in PLOPD4 Ken Schwaber and Mike Cohn Co-founded Scrum Alliance in 2002, initially within the Agile Alliance

6 H Scrum έχει χρησιμοποιηθεί από:
Microsoft Yahoo Google Electronic Arts High Moon Studios Lockheed Martin Philips Siemens Nokia Capital One BBC Intuit Intuit Nielsen Media First American Real Estate BMC Software Ipswitch John Deere Lexis Nexis Sabre Salesforce.com Time Warner Turner Broadcasting Oce

7 H Scrum έχει χρησιμοποιηθεί για:
Εμπορικό λογισμικό Εσωτερική ανάπτυξη Ανάπτυξη βάσει σύμβασης Έργα σταθερής τιμής Οικονομικές εφαρμογές Εφαρμογές πιστοποιημένες με ISO 9001 Ενσωματωμένα συστήματα Συστήματα με απαιτήσεις χρόνου απρόσκοπτης λειτουργίας 24x7 99,999% Το πρόγραμμα του υπουργείου άμυνας Joint Strike Fighter Ανάπτυξη παιχνιδιών Βίντεο Συστήματα Κρίσιμα για την ζωή, εγκεκριμένα από τον οργανισμό τροφίμων και φαρμάκων FDA Λογισμικό ελέγχου δορυφόρων Διαδικτυακούς τόπους Λογισμικό φορητών μονάδων Κινητά τηλέφωνα Εφαρμογές δικτυακής δρομολόγησης Εφαρμογές ISV (Independent Software Vendors) Ορισμένες από τις μεγαλύτερες εφαρμογές σε χρήση

8 Χαρακτηριστικά Αυτο-οργάνωση ομάδων
Το Προϊόν αναπτύσσεται σταδιακά σε μια σειρά μηνιαίων sprint Οι Απαιτήσεις καταγράφονται ως στοιχεία σε μια λίστα των “ανεκτέλεστων προϊόντος” (product backlog) Δεν υπάρχουν προβλεπόμενες ειδικές πρακτικές ανάπτυξης Χρησιμοποιεί κανόνες παραγωγικότητας για να δημιουργήσει ένα ευέλικτο περιβάλλον παράδοσης των έργων

9 Το μανιφέστο του Agile –Δήλωση αξιών
Διεργασίες και εργαλεία Άτομα και αλληλεπιδράσεις αντί Λεπτομερή τεκμηρίωση Λογισμικό σε λειτουργία αντί Διαπραγμάτευση συμβάσεων Συνεργασία με τον πελάτη αντί Πιστή εφαρμογή σχεδίου Ανταπόκριση στις αλλαγές αντί Source:

10 Επίπεδο θορύβου έργου Αναρχία Σύνθετα Απαιτήσεις Περίπλοκα Απλά
Εξωσυμβατικές Αναρχία Σύνθετα Απαιτήσεις Περίπλοκα Πηγή: Strategic Management and Organizational Dynamics by Ralph Stacey in Agile Software Development with Scrum by Ken Schwaber and Mike Beedle. Απλά Συμβατικές Τεχνολογία Σιγουριά Αβεβαιότητα

11 Δυνητική παράδοση προσαυξημένου
Scrum 24 ώρες Sprint 2-4 βδομάδες Return Στόχος Sprint Δυνητική παράδοση προσαυξημένου τμήματος προϊόντος Sprint backlog Return Cancel Gift wrap Coupons Cancel Gift wrap Coupons Product backlog

12 Image available at www.mountaingoatsoftware.com/scrum
Η συνολική εικόνα Image available at

13 Sprints Τα έργα scrum σημειώνουν πρόοδο σε μια σειρά από “sprints"
Ανάλογη των επαναλήψεων (iterations) στο Extreme Programming Τυπική διάρκεια 2–4 βδομάδες ή μέγιστα ένας ημερολογιακός μήνας Μια σταθερή διάρκεια οδηγεί σε καλύτερο ρυθμό Το προϊόν σχεδιάζεται, κωδικοποιείται και ελέγχεται στην διάρκεια του sprint

14 Διαδοχική έναντι επικαλυπτόμενης ανάπτυξης
Απαιτήσεις Σχεδίαση Κώδικας Έλεγχος Αντί για ένα κάθε φορά... ...στο Scrum κάνουν λίγο από το καθένα όλη την ώρα Πηγή: “The New Product Development Game” by Takeuchi and Nonaka. Harvard Business Review, January 1986.

15 Δεν υπάρχουν αλλαγές κατά τη διάρκεια ενός sprint
Αλλαγή Σχεδιάστε την διάρκεια του sprint με βάση τον χρόνο που θέλετε να δεσμευτείτε ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές.

16 Πλαίσιο Scrum Ρόλοι Εκτελέσιμα Έξοδοι Product owner Scrum Master Ομάδα
Sprint planning (Σχεδιασμός) Sprint review (Επιθεώρηση) Sprint retrospective (Αναθεώρηση) Daily scrum meeting (Συναντήσεις) Εκτελέσιμα Product backlog Sprint backlog Burndown charts Έξοδοι

17 Πλαίσιο Scrum Ρόλοι Εκτελέσιμα Έξοδοι Product owner ScrumMaster Ομάδα
Sprint planning Sprint review Sprint retrospective Daily scrum meeting Εκτελέσιμα Έξοδοι Product backlog Sprint backlog Burndown charts

18 Ο Product owner Ορίζει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος
Αποφασίζει την ημερομηνία κυκλοφορίας και το περιεχόμενο Είναι υπεύθυνος για την κερδοφορία του προϊόντος (ROI) Δίνει προτεραιότητα στα χαρακτηριστικά ανάλογα με την αξία στην αγορά Ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά και την προτεραιότητα σε κάθε επανάληψη, ανάλογα με τις ανάγκες Αποδέχεται ή απορρίπτει τα αποτελέσματα της εργασίας

19 Ο ScrumMaster Εκπροσωπεί τη διαχείριση του έργου
Αφαιρεί εμπόδια Βεβαιώνει ότι η ομάδα είναι πλήρως λειτουργική και παραγωγική Ενεργοποιεί τη στενή συνεργασία όλων των ρόλων και λειτουργιών Θωρακίζει την ομάδα από εξωτερικές παρεμβολές

20 Η ομάδα Τυπικά 5-9 άτομα Διασταυρωμένης λειτουργίας:
Προγραμματιστές, ελεγκτές, σχεδιαστές έμπειροι στην χρήση εφαρμογών, κλπ. Μέλη αποκλειστικής απασχόλησης Ίσως κάποιες εξαιρέσεις (πχ., ο database administrator)

21 Η ομάδα Οι ομάδες είναι αυτο-οργανωμένες
Ιδανικά χωρίς τίτλους Η συμμετοχή πρέπει να αλλάζει μόνο μεταξύ των sprints

22 Πλαίσιο Scrum Ρόλοι Εκτελέσιμα Έξοδοι Product owner ScrumMaster Ομάδα
Sprint planning Sprint review Sprint retrospective Daily scrum meeting Εκτελέσιμα Product backlog Sprint backlog Burndown charts Έξοδοι

23 ΣτόχοςSprint Sprint backlog Συνάντηση σχεδίασης Sprint
Ικανότητα της ομάδας Ιεράρχηση Sprint Ανάλυση και αξιολόγηση του product backlog Επιλογή στόχου του sprint ΣτόχοςSprint Product backlog Επιχειρημ. συνθήκες Σχεδίαση Sprint Αποφασίστε πώς θα επιτευχθεί ο στόχος του sprint (design) Δημιουργήστε το sprint backlog (tasks) από τα στοιχεία του product backlog (user stories / features) Εκτιμήστε το sprint backlog σε ώρες Τρέχων προϊόν Sprint backlog Τεχνολογία

24 Σχεδίαση Sprint Η ομάδα επιλέγει τα στοιχεία, από το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του προϊόντος, για τα οποία μπορεί να δεσμευτεί για ολοκλήρωση Δημιουργείται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του sprint (backlog) Εντοπίζονται τα tasks και εκτιμάται η διάρκειά τους (1-16 ώρες) Συλλογικά, όχι μόνο από τον ScrumMaster Εξέταση του σχεδιασμού σε υψηλό επίπεδο Ως αρμόδιος για το σχεδιασμό διακοπών, θέλω να δω φωτογραφίες από τα ξενοδοχεία. Κωδικοποίηση της μέσης βαθμίδας (8 ώρες) Κωδικοποίηση του user interface (4) Πρόγραμμα ελέγχου (4) Κωδικοποίηση κλάσεων (6) Ενημέρωση δοκιμών απόδοσης(4)

25 Το καθημερινό scrum Παράμετροι Όχι για επίλυση προβλημάτων
Καθημερινά 15-λεπτά Στο πόδι Όχι για επίλυση προβλημάτων Καλείται όλος ο κόσμος Μόνο τα μέλη της ομάδας, ο ScrumMaster, και ο product owner, μπορούν να μιλήσουν Βοηθά στην αποφυγή άλλων περιττών συναντήσεων

26 Ο καθένας απαντά σε 3 ερωτήσεις
Τι έκανες χθες? 1 Τι θα κάνεις σήμερα? 2 Υπάρχει κάτι στο δρόμο σου? 3 Αυτά δεν περιγράφουν κατάσταση έργου προς τον ScrumMaster Είναι δεσμεύσεις μπροστά στους ομότιμους

27 Απολογισμός sprint (review)
Συνήθως παίρνει τη μορφή ενός demo νέων χαρακτηριστικών ή υποκείμενης αρχιτεκτονικής Άτυπη 2-ώρες προετοιμασία Χωρίς διαφάνειες Συμμετέχει όλη η ομάδα Καλείται όλος ο κόσμος

28 Ανακεφαλαίωση Sprint (retrospective)
Περιοδικά ρίξτε μια ματιά σε αυτό που επιτεύχθηκε και δεν λειτουργεί Τυπικά 15–30 λεπτά Κάντε το μετά από κάθε sprint Συμμετέχει όλη η ομάδα ScrumMaster Product owner Ομάδα Ενδεχομένως οι πελάτες και άλλοι

29 Έναρξη / Σταμάτημα / Συνέχιση
Όλη η ομάδα συλλέγει πληροφορίες και αναλύει τι θα ήθελε να: Αρχίσει να κάνει Σταματήσει να κάνει Αυτό είναι απλά ένας από τους πολλούς τρόπους για να γίνει μια ανακεφαλαίωση sprint Συνεχίσει να κάνει

30 Πλαίσιο Scrum Ρόλοι Εκτελέσιμα Έξοδοι Product owner ScrumMaster Ομάδα
Sprint planning Sprint review Sprint retrospective Daily scrum meeting Εκτελέσιμα Product backlog Sprint backlog Burndown charts Έξοδοι

31 Product backlog (ανεκτέλεστο υπόλοιπο προϊόντος)
Οι απαιτήσεις Μια λίστα όλων των επιθυμητών εργασιών για το έργο Στην ιδανική περίπτωση εκφρασμένες έτσι ώστε κάθε στοιχείο να έχει αξία για τους χρήστες ή πελάτες του προϊόντος Ιεραρχημένες από τον ιδιοκτήτη του προϊόντος Ιεραρχημένες κατά την έναρξη κάθε sprint Αυτό είναι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο προϊόντος

32 Δείγμα product backlog
Εκτίμηση Άδεια σε επισκέπτη να κάνει κράτηση 3 Ακύρωση κράτησης από επισκέπτη 5 Αλλαγή ημερομηνιών κράτησης από επισκέπτη Εκτέλεση της αναφοράς (Έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο), από υπάλληλο 8 Βελτίωση χειρισμού εξαιρέσεων ... 30 50

33 Ο Στόχος του sprint Μια σύντομη αναφορά ως προς το στόχο που θα επικεντρωθεί η δουλειά κατά τη διάρκεια του Sprint Επιστήμες της Ζωής Υποστήριξη χαρακτηριστικών αναγκαίων για πληθυσμιακές μελέτες γενετικής Εφαρμογές Database Κάντε την εφαρμογή τρέχει σε SQL Server πλέον της Oracle. Χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες Υποστήριξη περισσότερο σε τεχνικούς δείκτες, με ροή δεδομένων πραγματικού χρόνου.

34 Διαχείριση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου sprint (backlog)
Τα άτομα δεσμεύονται για εργασία της επιλογής τους Οι εργασίες δεν εκχωρούνται ποτέ Η εκτιμώμενη ανεκτέλεστη εργασία, ενημερώνεται καθημερινά

35 Διαχείριση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου sprint (backlog)
Ενημερώστε την υπολειπόμενη ανεκτέλεστη εργασία όποτε έχετε καλύτερη πληροφόρηση

36 Ανεκτέλεστο υπόλοιπο sprint (backlog)
Εργασίες Tasks Δε Τρ Τε Πε Πα Κώδικας για user interface Προσθήκη error logging 8 10 16 8 16 12 4 12 16 8 4 11 8 8 Κώδικας μέσου επιπέδου Έλεγχος μέσου επιπέδου Συγγραφή online help Συγγραφή κλάσης

37 Διάγραμμα sprint burndown
Ώρες

38 Εργασίες Tasks Δε Τρ Τε Πε Πα 8 4 12 16 8 10 16 7 11 8 16 8 12 50 40
Κώδικας για user interface 8 4 12 16 8 10 16 7 11 8 Κώδικας μέσου επιπέδου 16 Έλεγχος μέσου επιπέδου 8 Συγγραφή online help 12 50 40 30 Ώρες 20 10 Δε Τρ Τε Πε Πα

39 Κλιμάκωση (Scalability)
Τυπικό μέγεθος ομάδας 7 ± 2 άτομα Η επεκτασιμότητα προκύπτει από ομάδες της ομάδας Παράγοντες κλιμάκωσης Τύπος εφαρμογής Μέγεθος ομάδας Διασπορά ομάδας Διάρκεια έργου Η Scrum έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλαπλάσιο του 500+ άτομα έργου

40 Κλιμάκωση μέσω Scrum των scrums

41 Scrum των scrums των scrums

42 Μετά από εδώ www.mountaingoatsoftware.com/scrum www.scrumalliance.org

43 Βιβλιογραφία Scrum Agile and Iterative Development: A Manager’s Guide by Craig Larman Agile Estimating and Planning by Mike Cohn Agile Project Management with Scrum by Ken Schwaber Agile Retrospectives by Esther Derby and Diana Larsen

44 Βιβλιογραφία Scrum Agile Software Development Ecosystems by Jim Highsmith Agile Software Development with Scrum by Ken Schwaber and Mike Beedle Scrum and The Enterprise by Ken Schwaber Succeeding with Agile by Mike Cohn User Stories Applied for Agile Software Development by Mike Cohn

45 Προειδοποίηση Copyright
Είστε ελεύθεροι: Να μοιραστείτε, να αντιγράψετε, να διανείμετε και να μεταδώσετε την παρούσα εργασία Να αναμείξετε και να προσαρμόσετε την παρούσα εργασία Υπό τις παρακάτω συνθήκες Προσδιορισμός. Θα πρέπει να αποδώσετε το έργο με τον τρόπο που ορίζεται από το δημιουργό ή τον παρέχοντα την άδεια (χωρίς όμως αυτό να σημαίνει, με οποιονδήποτε τρόπο, ότι εγκρίνουν εσάς ή τον τρόπο χρήσης του έργου από εσάς). Καμία διάταξη της παρούσας άδειας δε μειώνει ή περιορίζει τα ηθικά δικαιώματα του συγγραφέα. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε

46 Στοιχεία επικοινωνίας
Παρουσίαση από: Mike Cohn (720) (γραφείο) Μπορείτε να αφαιρέσετε αυτή (ή οποιαδήποτε διαφάνεια), αλλά πρέπει να αναφέρετε την πηγή κάπου στην παρουσίασή σας. Χρησιμοποιήστε το όνομα και το λογότυπο της εταιρείας (όπως στο αριστερό κάτω μέρος, για παράδειγμα) ή βάλτε κάπου μια διαφάνεια, λέγοντας ότι τμήματα (ή όλη) της παρουσίασή σας είναι από αυτή την πηγή. Ευχαριστώ.


Κατέβασμα ppt "Εισαγωγή στην Scrum <Το όνομά σας> <Ημερομηνία>."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google