Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ - Δυνατότητες Ανάπτυξης Τουρισμού Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2006.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ - Δυνατότητες Ανάπτυξης Τουρισμού Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2006."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ - Δυνατότητες Ανάπτυξης Τουρισμού Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2006

2 2  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους Τουριστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης

3 3 Πηγή: IPK International 38% εξερχόμενων ταξιδιών Ευρώπης είναι σε πόλεις - 60% αναψυχή - 17% επαγγελματικά - 23% επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους Εξερχόμενος Αστικός Τουρισμός στην Ευρώπη

4 4 Πηγή: IPK International Κύριοι Αστικοί Προορισμοί

5 5 Πηγή: IPK International Κύριες Χώρες Προέλευσης Αστικού Τουρισμού

6 6 Δραστηριότητες Αναψυχής Πηγή: IPK International

7 7 % Τουριστών ανά Χώρα Προέλευσης που ενδιαφέρεται για Περιήγηση / Αξιοθέατα

8 8  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους Τουριστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης

9 Νομός Θεσσαλονίκης

10 10 Νομός Θεσσαλονίκης Δήμοι & Κοινότητες Αγίου ΑθανάσιουΘεσσαλονίκηςΡεντίνας Αγίου ΓεωργίουΚαλαμαριάςΣοχού Αγίου ΠαύλουΚαλλιθέαςΣταυρουπόλεως ΑμπελοκήπωνΚαλλινδοίωνΣυκεών ΑξιούΚορωνείαςΤριανδρίας ΑπολλωνίαςΚουφαλίωνΧαλάστρας ΑρεθούσαςΛαγκαδάΧαλκηδόνος ΑσσήρουΛαχανάΧορτιάτη ΒασιλικώνΜαδύτουΩραιοκάστρου ΒερτίσκουΜενεμένης ΕγνατίαςΜηχανιώνας Ελευθερίου – ΚορδελιούΜίκρας ΕπανομήςΜυγδονίας ΕυκαρπίαςΝεαπόλεως ΕυόσμουΠανοράματος ΕχεδώρουΠεύκων ΘερμαϊκούΠολίχνης ΘέρμηςΠυλαίας

11 11 Πηγή: ΞΕΕ Ξενοδοχεία Νομού Θεσσαλονίκης

12 12 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Δωματίων Νομού Θεσ/νίκης

13 13 Αριθμός Κλινών Νομού Θεσ/νίκης Πηγή: ΞΕΕ

14 14 Νομός Θεσσαλονίκης Πηγή: ΕΣΥΕ Διανυκτερεύσεις και Αφίξεις Πληρότητα σε Κλίνες

15 15 Πηγή: ΕΣΥΕ Διανυκτερεύσεις Αφίξεις Εποχικότητα Νομού Θεσ/νίκης

16 16 Προέλευση κατά Εθνικότητα Αφίξεις 2004Κύριες Ευρωπαϊκές Χώρες 2004 Πηγή: ΕΣΥΕ Μέσα μεταφοράς βάσει αφίξεων το 2004: - Αεροπορικώς:91% - Ακτοπλοϊκώς: 4% - Άλλο: 5%

17 Δήμος Θεσσαλονίκης

18 18 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Ξενοδοχείων Δ. Θεσσαλονίκης

19 19 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Δωματίων Δ. Θεσσαλονίκης

20 20 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Κλινών Δ. Θεσσαλονίκης

21 21 Δήμος Θεσσαλονίκης Διανυκτερεύσεις και Αφίξεις Πληρότητα σε Κλίνες

22 22 Εποχικότητα Δήμου Θεσ/νίκης Διανυκτερεύσεις Αφίξεις

23 23 Προέλευση κατά Εθνικότητα Αφίξεις 2004Κύριες Ευρωπαϊκές Χώρες 2004

24 Νομός & Δήμος

25 25 Νομός & Δήμος Πληρότητα σε ΚλίνεςΔιάρκεια παραμονής

26 26 ΔιανυκτερεύσειςΑφίξεις Νομός & Δήμος

27 27 Νομός & Δήμος (2005)

28 28 Νομός & Δήμος Αριθμός ξενοδοχείωνΑριθμός δωματίων

29 29 Νομός & Δήμος: ξενοδοχεία ΔήμοςΝομός

30 30 Νομός & Δήμος : Δωμάτια ΔήμοςΝομός

31 Μουσεία & αξιοθέατα

32 32 Πηγή: ΕΣΥΕ Αρχαιολογικοί Χώροι – Εισιτήρια

33 33 Πηγή: ΕΣΥΕ Αρχαιολογικοί χώροι – Εισπράξεις €

34 34 Πηγή: ΕΣΥΕ Μουσεία – Εισιτήρια

35 35 Πηγή: ΕΣΥΕ Μουσεία – Εισπράξεις €

36 36 Πηγή: ΕΣΥΕ Εποχικότητα στις Επισκέψεις Αξιοθέατων σε σχέση με Διανυκτερεύσεις -2004

37 Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

38 38 Αεροπορικές εταιρίες - προορισμοί

39 39 Αφίξεις - Εποχικότητα Πηγή: Αεροδρόμιο Μακεδονία ΕποχικότηταΑφίξεις

40 40 Εποχικότητα - Aφίξεις 2005 Πηγή: Αεροδρόμιο Μακεδονία

41 41 Εθνικότητα Εθνικότητα 2005 Represents 95.2% of total arrivals 2005 of 1,831,332 Growth 2005/2004

42 Θεσσαλονίκη Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών

43 43 Προφίλ  Το πρώτο Ελληνικό CVB ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2000 από 57 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών και την ΕΞΘ  Σήμερα το TCVB έχει και άλλους μετόχους συμπεριλαμβανομένων της Helexpo, του Εμπορικού Συλλόγου, PCOs κτλ.  Μέλος των –ICCA (International Congress & Convention Association) –EFCT (European Federation of Conference Towns) –DMAI (ex-IACVB: International Association of Convention & Visitors Bureau) –MPI (Meeting Professionals International) –SITE (Society for Incentive & Travel Executives –EVENTIA (former ITMA: Incentive Travel & Meetings Association)  Άνω των 120 Conference and Incentive suppliers – μέλη του TCVB  Διοργανωτής των fam-trips  Προωθητικό υλικό - planner’s guide - CD ROM - web site (www.tcvb.gr)

44 44 Association Market  Πρόκειται για συνέδρια του ASSOCIATION MARKET δηλαδή συνέδρια που διοργανώνουν μη κερδοσκοπικοί φορείς, επιστημονικές ή άλλες ενώσεις, Σωματεία κλπ.  Οι πιο δημοφιλείς μήνες: ΜΑΡΤΙΟΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΙΟΣ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ  Μέσος όρος μεγέθους : 580 άτομα  Μέση διάρκεια: 3 ημέρες

45 45 Προσφορά – Διεθνής Θέση Προσφορά συνεδριακών θέσεων Θεσσαλονίκης  26.697 θέσεις, ‘classroom style’.  Τις περισσότερες συνεδριακές θέσεις διαθέτουν τα συνεδριακά κέντρα της HELEXPO, δηλ. το ‘Ιωάννης Βελίδης’ με 2.200 θέσεις και το ‘Νικόλαος Γερμανός’ με 750 θέσεις. Διεθνής Θέση (ICCA)  Στους 100 C & I προορισμούς παγκοσμίως –2004: 97 η θέση – 10 συνέδρια –2005: 81 η θέση – 13 συνέδρια

46 Προφίλ Αγοράς - Χαλκιδική - Λιτόχωρο

47 47 Διανυκτερεύσεις και Αφίξεις ΛιτόχωροΧαλκιδική

48 48 Αφίξεις Εθνικότητες Χαλκιδική: 99,2% ΕυρώπηΛιτόχωρο: 97,4% Ευρώπη

49 Συγκρίσεις GenuaΒόλος Nice

50 50 Ελλάδα – Θεσσαλονίκη Αφίξεις Πηγή: ΕΣΥΕ ΕλλάδαΘεσσαλονίκηΕλλάδαΘεσσαλονίκη Διανυκτερεύσεις

51 51 Πηγή: ΞΕΕ Σύνολο Αθήνας: 256 Σύνολο Θεσσαλονίκης: 57 Ξενοδοχεία Αθήνα - Θεσσαλονίκη 2005

52 52 Πηγή: ΞΕΕ Σύνολο Αθήνας: 16.479 Σύνολο Θεσσαλονίκης: 4.202 Σύνολο Αθήνας: 30.436 Σύνολο Θεσσαλονίκης: 7.514 Ξενοδοχεία Αθήνα - Θεσσαλονίκη 2005

53 53 Σύγκριση με άλλες ελληνικές πόλεις Πληρότητα σε Κλίνες (2004) 5* All

54 54 Relevant Benchmarks Overnight stays Θεσσαλονίκη & άλλες πόλεις

55 55 Ευρωπαϊκός τουρισμός πόλεων Μέση ετήσια αύξηση Διανυκτερεύσεων Ευρωπαϊκών πόλεων 1990 - 2004 Μ.Ο ευρωπαϊκών πόλεων: 1.6% Θεσσαλονίκη: -0.64% (1993 – 2004)

56 Βαλένθια

57 57 Valencia Βαλένθια

58 58 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Ελάχιστη και μέγιστη θερμοκρασία

59 59 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη (2004)

60 60 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Bed occupancy performance

61 61 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη (2004) Αφίξεις

62 62 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη ΞενοδοχείαΔωμάτια

63 63 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Μ.Ο. Δωματίων ανά ξενοδοχείο Κλίνες

64 64 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Αριθμός Δωματίων ανά κατηγορία Θεσσαλονίκη Βαλένθια 5* 4* 3*

65 65 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Διανυκτερεύσεις Αφίξεις

66 66 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη (2004 Διανυκτερεύσεις Αφίξεις

67 67 Βαλένθια – συνεδριακός τουρισμός Palacio de Congresos

68 68 Βαλένθια - επιπλέον...  Κρουαζιερόπλοια  Τρόπος κράτησης Harbour

69 69 Το top αξιοθέατο της Θεσσαλονίκης: Τάφοι Βεργίνας 120.278 επισκέπτες Science Museum Βαλένθια – επισκέπτες μουσείων 2005

70 70 Βαλένθια - αεροδρόμιο  9 χλμ δυτικά της Βαλένθια  Ένα terminal και 2 διάδρομοι  Σε 45’ στην πόλη με λεωφορείο, τοπικό τρένο και υπάρχουν σχέδια για επέκταση του μετρό της Βαλένθια  Ενόψει του Americas Cup το 2007: νέο περιφερειακό terminal, επέκταση χώρων στάθμευσης  Το μερίδιο των εταιριών με χαμηλού ναύλου (LCC) αυξήθηκε από 7% το 2003 σε 35% το 2005

71 71 Αεροδρόμιο Βαλένθια – Προορισμοί  Γερμανία (Βερολίνο, Κολονία, Ντίσελντορφ, Μόναχο, Στουτγάρδη)  Βέλγιο (Βρυξέλλες)  Γαλλία (Παρίσι)  Ολλανδία (Άμστερνταμ)  Ιρλανδία (Δουβλίνο)  Ιταλία (Μιλάνο, Ρώμη και Βενετία)  Πορτογαλία (Λισσαβόνα)  Αγγλία (Λονδίνο, Coventry, Μπρίστολ, Μάντσεστερ)  Ρουμανία (Βουκουρέστι)  Ισπανία (Asturias, Βαρκελώνη, Μπιλμπάο, Gran Canaria, Ίμπιζα, Lanzarote, Leon, Μαδρίτη, Malaga, Menorca, Palma de Mallorca, Santander, Santiago de Compostela, Σεβίλλη, Tenerife, Vigo)  Ελβετία (Ζυρίχη, Γενεύη)  Τυνησία (Monastir)

72 72 Αεροπορικές Συνδέσεις - Βαλένθια - Θεσσαλονίκη

73 73 Βαλένθια – Low Cost Carriers  Aer lingus  Air Berlin  Air Europa  Air Nostrum  Alitalia  Easy Jet  Flybaboo  HLX.xom  Helvetic Airways  Iberia  Jet2.com  PGA Portugal Airlines  Ryanair  Spanair  Thomsonfly  Virgin Express

74 74 Βαλένθια - υποδομές  Ισχυρή αύξηση του τουρισμού ιδιαίτερα μέσω των πολιτιστικών και επαγγελματικών ταξιδιών: –Δημόσιες επενδύσεις •Palacio de Congresos •Valencia Fair Ground (Trade Centre) •Η Πόλη των Τεχνών και Επιστημών (The City of Arts and Sciences) •Palace of Music •Βελτίωση μουσείων –Δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές με στόχο η πόλη να ‘επιστρέψει’ στη θάλασσα –Ιδιωτικές επενδύσεις σε ξενοδοχεία, catering και αναψυχή –Valencia Tourism & Convention Bureau

75 75 Valencia Tourism & Convention Bureau  Ιδρύθηκε το 1991  Προεδρείο: City Council of Valencia Συμμετοχή: Επιμελητήριο, Feria (Έκθεση) de Valencia, Valencia Business Confederation και Εταιρείες Τουριστικού Χώρου  Επαγγελματικό web site www.turisvalencia.es με πλούσια πληροφόρηση με υλικό προώθησης, στατιστικές, πληροφορίες, downloads, ημερολόγια events, δυνατότητες κρατήσεων, οδηγούς για venues κλπ.www.turisvalencia.es  32 ο America Cup το 2007

76 76  Ανάπτυξη συμπληρωματικών δραστηριοτήτων στο America’s Cup –Μarketing της πόλης σε συνεργασία με επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ινστιτούτα –Ανάπτυξη «συμμετοχικής» συνείδησης για τους πολίτες  Ανάπτυξη προγραμμάτων «ατμομηχανών» –Τουρισμός 2007: διεύρυνση προσφερομένου προϊόντος ως πόλη πολιτισμού, συνεδρίων και επιχειρήσεων και αθλητισμού και κρουαζιέρων –Επένδυση στις πληροφορίες: λεπτομερής πληροφόρηση για όλους τους κλάδους –Κέντρο προώθησης της Οικονομίας της Γνώσης –Υποστήριξη βασικών έργων υποδομής  Ανάπτυξη πρωτοποριακών προγραμμάτων στην νέα Παγκοσμιοποιημένη Κοινωνία της Γνώσης –Διαχείριση χρόνου: διαρκής οικονομικής δραστηριότητας – κατανομή χρόνου σε εκπαίδευση, εργασία και σύνταξη – ευελιξία στον χρόνο εργασίας, αναψυχής και οικογένειας –Διαρκής «επιμόρφωση» –Αλληλεγγύη γενεών και προς τρίτους Στρατηγική Βαλένθια: 2004 - 2007

77 77

78 78  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους Τουριστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης

79 79 Πρωτογενής Έρευνα Τουριστών  Περίοδος: Μάιος – Οκτώβριος ‘06  Μέθοδος: Ερωτηματολόγιο –Δημογραφικά Στοιχεία –Στοιχεία για Δαπάνες –Στοιχεία για Δραστηριότητες –Αξιολόγηση Εμπειριών  Δείγμα: 332 τουρίστες... ... από 15 ξενοδοχεία... ... κατηγοριών 3* έως 5*

80 80 Προφίλ Τουριστών ΠροέλευσηΣκοπός ταξιδιού Πώς ταξιδεύετε; Πηγή: JBR Hellas 24,4% συμμετοχή σε συνέδριο

81 81 Προφίλ Τουριστών Πόσες φορές έχετε επισκεφθεί την Θεσσαλονίκη; Από που πήρατε πληροφορίες για την Θεσσαλονίκη; Πηγή: JBR Hellas

82 82 Προφίλ Τουριστών Με τι μέσο ήρθατε στην Θεσσαλονίκη; Με τι μέσο μεταφερθήκατε στο ξενοδοχείο; Πηγή: JBR Hellas

83 83 Διασκέδαση – Συχνότητα και μέση δαπάνη Πηγή: JBR Hellas – ΕΞΑ Εστίαση, Διασκέδαση: Συχνότητα και Δαπάνη

84 84 Για ποιους λόγους δεν κάνατε αγορές; Σχεδιάζετε να ψωνίσετε από το αεροδρόμιο; Αγορές ανά κατηγορία Πηγή: JBR Hellas Shopping: Συχνότητα και Δαπάνη

85 85 Πηγή: JBR Hellas 52% έχει επισκεφθεί τη Χαλκιδική Γνωρίζετε τις παραλίες της Θεσσαλονίκης;

86 86 Αξιολόγηση - 1 Πρόσβαση από το αεροδρόμιο Πολιτισμός Συμπεριφορά Αεροδρόμιο / λιμάνι Μέσα μαζικής μεταφοράς Ασφάλεια στην πόλη Σήματα και Πληροφόρηση Πληροφορίες για ειδικές εκδηλώσεις Πλατείες / Πεζοδρόμια Γενική Καθαριότητα Πάρκα, «Πράσινο» Ηχορύπανση Ατμοσφαιρική Ρύπανση Συνολική Αξιολόγηση Πηγή: JBR Hellas

87 87 Αξιολόγηση - 2 Ξενοδοχειακές Εγκαταστάσεις Εγκαταστάσεις Καταστημάτων Bar / Café Εγκαταστάσεις Διασκέδαση / Αναψυχή Εγκαταστάσεις Εστιατορίων Ξενοδοχεία - Σχέση Τιμής / Ποιότητας Bar / Café – Σχέση Τιμής / Ποιότητας Εστιατόρια – Σχέση Τιμής / Ποιότητας Καταστήματα – Σχέση Τιμής / Ποιότητας Συνολική Αξιολόγηση Πηγή: JBR Hellas

88 88 Πηγή: JBR Hellas Θα ξανάρθετε στην Θεσσαλονίκη ή θα τη συστήσετε στους γνωστούς σας;

89 89 Από το 2005 στο 2015  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους

90 90  Σενάριο – Στόχος 1 : ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 είναι αυξημένος κατά 50% σε σχέση με σήμερα (από 1,6 σε 2,4 εκ. Διανυκτερεύσεις) => 398 επιπλέον αφίξεις ανά βδομάδα  Σενάριο – Στόχος 2 : Ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 έχει διπλασιασθεί σε σχέση με σήμερα (από 1,6 σε 3,2 εκ. Διανυκτερεύσεις) => 796 επιπλέον αφίξεις ανά βδομάδα Διανυκτερεύσεις Βαλένθια 1995 – 2005: 897,080 –> 2,498,115: +178% Σενάρια – Στόχοι για Θεσσαλονίκη

91 91  Αύξηση αφίξεων κατά 207.000 περίπου –106.000 για αναψυχή –68.000 για επαγγελματικούς σκοπούς –33.000 για άλλους σκοπούς  Ίδια Διάρκεια Διαμονής  Αύξηση συνοδών ατόμων κατά 5% περίπου (άτομα / δωμάτιο)  Αύξηση μέσης δαπάνης κατά 20% περίπου στα ξενοδοχεία (από € 83 / δωμάτιο σε € 100)  και κατά 25% στην πόλη (από € 106 κατ’ άτομο ημερησίως σε € 133) Σενάριο – Στόχος 1 : ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 είναι αυξημένος κατά 50%

92 92 + € 195.000.000 Άμεση Επίπτωση + πολλαπλασιαστικά οφέλη: x 1,5 - 2 Σύνολο Πρόσθετων Εσόδων: + 292.000.000 έως 390.000.000 περίπου Αντιστοιχεί σε : 1,7 έως 2,2% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης 0,19 έως 0,25% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο - Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα - Σύνολο

93 93 + € 45.000.000 έσοδα δωματίων + € 23.000.000 λοιπά έσοδα + € 68.000.000 σύνολο Τα έσοδα αυτά Διασφαλίζουν / Δημιουργούν 1.500 – 1.700 θέσεις εργασίας Σενάριο - Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα Ξενοδοχείων

94 94 + € 24.000.000 για Εστίαση, Διασκέδαση + € 5.000.000 σε «ενδιάμεσους» + € 65.000.000 εκ. σε άλλες δαπάνες + € 94.000.000 σύνολο + πολλαπλασιαστικά οφέλη: τουλάχιστον το 1/2 από τα + 97.000.000 έως + 195.000.000 + άνω των 186.000.000 έως + 284.000.000 1,1% έως 1,6% του ΑΕΠ Θεσσαλονίκης Σενάριο - Στόχος 1: Πρόσθετες Ετήσιες Δαπάνες στην Πόλη

95 95 + € 2.500.000 άμεσα + € 500.000 έως € 1.200.000 από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € 3.000.000 – 3.700.000 σύνολο € 1.000.000 είναι ο προϋπολογισμός της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης Σενάριο – Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Δημοτικά Τέλη

96 96 + € 5.500.000 «Σπατόσημο» + € 24.000.000 ΦΠΑ άμεσα + € 5.000.000 έως € 12.000.000 από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € ~34.000.000 έως 41.000.000 σύνολο Σενάριο – Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Δημόσια Έσοδα

97 97 Άμεσες Επιπτώσεις + € 68.000.000 (35%) στα Ξενοδοχεία + € 94.000.000 (49%) στην Πόλη + € 2.500.000 ( 1%) σε Δημοτικά Τέλη + € 30.000.000 (15%) σε Δημόσια Έσοδα + € 195.000.000 σύνολο Έμεσα οφέλη: + € 97.000.000 - € 195.000.000 + € 292.000.000 έως + 390.000.000 περίπου 1,7 έως 2,2% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης 0,19 έως 0,25% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο – Στόχος 1: Κατανομή Πρόσθετων Ετησίων Εσόδων

98 98  Αύξηση αφίξεων κατά 414.000 χιλ. περίπου –211.000 για αναψυχή –136.000 για επαγγελματικούς σκοπούς – 67.000 για άλλους σκοπούς  Ίδια Διάρκεια Διαμονής  Αύξηση συνοδών ατόμων από 1,4 άτομα / δωμάτιο σε 1,5  Αύξηση μέσης δαπάνης κατά 20% περίπου στα ξενοδοχεία (από € 83 / δωμάτιο σε € 100)  και κατά 25% στην πόλη (από € 106 κατ’ άτομο ημερησίως σε €133) Σενάριο – Στόχος 2 : Ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 έχει διπλασιασθεί

99 99 + € 390.000.000 Άμεση Επίπτωση + πολλαπλασιαστικά οφέλη: x 1,5 - 2 Σύνολο Πρόσθετων Εσόδων: + 585.000.000 έως + 780.000.000 Αντιστοιχεί σε : ~3,4 έως 4,5% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης ~0,4 έως 0,5% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα – Σύνολο

100 100 + € 91.000.000 έσοδα δωματίων + € 46.000.000 λοιπά έσοδα + € 137.000.000 σύνολο Τα έσοδα αυτά Διασφαλίζουν / Δημιουργούν περί τις 3.000 - 3.400 θέσεις εργασίας Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα Ξενοδοχείων

101 101 + € 48.000.000 για Εστίαση, Διασκέδαση + € 11.000.000 σε «ενδιάμεσους» + € 130.000.000 εκ. σε άλλες δαπάνες + € 189.000.000 σύνολο + πολλαπλασιαστικά οφέλη: τουλάχιστον το ½ από τα + 195.000.000 έως + 390.000.000 + άνω των 373.000.000 έως + 568.000.000 2,1% έως 3,3% του ΑΕΠ Θεσσαλονίκης Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετες Ετήσιες Δαπάνες στην Πόλη

102 102 + € 5.000.000 άμεσα + € 1.000.000 έως € 2.500.000 από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € 6.000.000 – 7.500.000 σύνολο Η πίστωση της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης για 53 νέα έργα σχολικής στέγης για το 2005 ήταν € 4.962.000 Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Δημοτικά Τέλη

103 103 + € 11.000.000 «Σπατόσημο» + € 48.000.000 ΦΠΑ άμεσα + € 10.000.000 έως € 25.000.000 από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € ~69.000.000 – 84.000.000 σύνολο Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Δημόσια Έσοδα

104 104 Άμεσες Επιπτώσεις + € 137.000.000 (35%) στα Ξενοδοχεία + € 189.000.000 (49%) στην Πόλη + € 5.000.000 ( 1%) σε Δημοτικά Τέλη + € 59.000.000 (15%) σε Δημόσια Έσοδα + € 390.000.000 σύνολο Έμεσα οφέλη:+ € 195.000.000 - € 390.000.000 Σύνολο: + 585.000.000 έως + 780.000.000 Αντιστοιχεί σε : ~3,4% έως 4,5% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης ~0,4 έως 0,5% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο – Στόχος 2: Κατανομή Πρόσθετων Ετησίων Εσόδων

105 105 Σενάριο 1: 67,5% Σενάριο 2: 90% Αναμενόμενη πληρότητα με σταθερή προσφορά

106 106 Από το 2005 στο 2015  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους

107 107 Δημόσιοι Φορείς Ιδιωτικοί Φορείς Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης Σκοπός: η Διαχείριση του brand «Θεσσαλονίκη» με στόχο –τη διατήρηση και ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη –αλλά και τη μεγιστοποίηση απόδοσης Δημόσιων και Ιδιωτικών επενδύσεων Προϋπόθεση για την Τουριστική Ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης:

108 108 Διάφορα Τμήματα Υποστήριξης Τμήμα Σχέσεων με Φορείς Διοίκηση Τμήμα Ανάπτυξης Προϊόντων Τμήμα Ανάπτυξης Αγορών Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων Τμήμα Αναλύσεων & Marketing Προγραμματισμός και Λειτουργία βάσει Marketing Plan Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης:

109 109 Προτεραιότητες  Αύξηση αναγνωρισιμότητας –Αξιοποίηση ιστορίας περιοχής •Μ. Αλέξανδρος / Αριστοτέλης •Βασιλική Πόλη Βυζαντίου –Mega Event •Πολιτιστικό •Αθλητικό  Προσέλκυση Low Cost Carrier(s)

110 Ευχαριστώ για την προσοχή σας a.ikkos@jbrhellas.gr


Κατέβασμα ppt "Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ - Δυνατότητες Ανάπτυξης Τουρισμού Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2006."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google