Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
Εβδομάδα 5η 04/11/2013 – ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΗ Α.Δ.Κ.Ε. Εργαστήριο: ΑΡΧΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ Αναστάσιος Γ. Χόρτης MSc, Cert. Ed. Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών/Επιστημών Υγείας Independent Science & Technology (IST) College

2 ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Στο τέλος του μαθήματος και με ανεξάρτητη μελέτη θα πρέπει να μπορείτε να: Ορίσετε τον όρο Κινητική Μάθηση Αποκτήσετε επίγνωση των βασικών χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων της Κινητικής Μάθησης Απαριθμήσετε τα στάδια που εμπλέκονται στην επιτυχή ανάληψη και ολοκλήρωση μιας απλής εργασίας, και να συζητήσετε εν συντομία τα μέρη / βασικά χαρακτηριστικά που μπορεί να περιλαμβάνονται Αποκτήσετε επίγνωση των βασικών καταστάσεων πρακτικής που μπορούν να επιστρατευθούν για να διευκολυνθεί η Κινητική Μάθηση

3 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Σε γενικές γραμμές δύο τύποι κίνησης: Αντανακλαστική & Εκπαιδευόμενη Η Κινητική Μάθηση κυρίως σχετίζεται με την εκπαιδευόμενη κίνηση Η Μάθηση είναι η διαδικασία απόκτησης γνώσης Η Κινητική Μάθηση είναι η απόκτηση ή επανάκτηση της κίνησης Η Κινητική Μάθηση αναδύεται από ένα σύμπλεγμα αντίληψης, γνωστικής λειτουργίας και διαδικασιών δράσης, και από την αλληλεπίδραση του ατόμου, της εργασίας και του περιβάλλοντος

4 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Έργο Περιβάλλον Άτομο Κίνηση Εικόνα τροποποιημένη από Shumway-Cook & Wollacott, 2001: Σελ. 2

5 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Ορισμός: “Κινητική μάθηση είναι ένα σύνολο διαδικασιών που σχετίζεται με την πρακτική ή εμπειρία που οδηγεί σε σχετικά μόνιμες αλλαγές στην ικανότητα για κίνηση” (Schmidt & Lee, 1999: Σελ. 264) Αυτός ο ορισμός έχει συντεθεί από τέσσερα ξεχωριστά χαρακτηριστικά από αυτά που ορίζονται σαν ‘μαθηση’: Είναι η διαδικασία απόκτησης της ικανότητας παραγωγής ειδικευμένων δράσεων Είναι το άμεσο προϊόν της πρακτικής ή εμπειρίας Δεν μπορεί να παρατηρηθεί άμεσα Είναι σχετικά μόνιμη

6 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Στάδια εργασίας: Σκέψη Σχεδιασμός Εργασία Άτομο Περιβάλλον Προηγούμενη εμπειρία Εκτέλεση Αξιολόγηση Κατά την διάρκεια Στο τέλος

7 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Στάδια Κινητικής Μάθησης: Στην πρώιμη/αρχική φάση, τα κινητικά πρότυπα είναι ανειδίκευτα, εξαρτώμενα από την ανάδραση και υπάρχει υψηλή απαίτηση γνωστικής προσοχής. Με την πρακτική, η ακρίβεια & ταχύτητα δράσεων αυξάνεται, ενώ η επεξεργασία της ανάδρασης γίνεται λιγότερο σημαντική & κατευθύνεται προς την εξειδίκευση Παράγοντες προς εξέταση: Ανάδραση Πρακτική

8 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Σκεφτείτε τα παρακάτω! Για να γίνεις ειδικός σε μια δεξιότητα, απαιτούνται ώρες πρακτικής Εάν κάποιος κάνει πρακτική για 5 ώρες/ημέρα για έναν χρόνο, τότε: 5 X 365 = 1825 ώρες Για να επιτευχθούν ώρες, κάποιος πρέπει να κάνει πρακτική με τον ίδιο ρυθμό (5 ώρες/ημέρα) για 5 ½ χρόνια!!! Πόσο συχνά και για πόσο διάστημα βλέπουμε τους ασθενείς μας;

9 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Ποσότητα (amount) πρακτικής: Η ποσότητα της πρακτικής που αφιερώνει ένα άτομο σε μια δεξιότητα είναι σημαντική στην μάθηση μιας κινητικής δεξιότητας Περισσότερη πρακτική υποτίθεται ότι είναι καλύτερη από λιγότερη πρακτική Η ποσότητα της πρακτικής δεν είναι η μοναδική κρίσιμη μεταβλητή που επηρεάζει την απόκτηση κινητικών δεξιοτήτων Η πρακτική δεν φέρνει την τελειότητα; η τέλεια πρακτική φέρνει την τέλεια επίδοση

10 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Καταμερισμός (distribution) πρακτικής; Επιδράσεις στην επίδοση Όσο μεγαλύτερη η περίοδος ανάπαυσης τόσο καλύτερη η μάθηση Επιδράσεις στην μάθηση Χρόνος Μαζική: μειωμένα πλεονεκτήματα ανά χρόνο εκπαίδευσης, αλλά απαιτεί το λιγότερο συνολικό χρόνο               ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ - Καταμερισμένη: έχει ως αποτέλεσμα την περισσότερη μάθηση ανά χρόνο εκπαίδευσης, αλλά απαιτεί τον περισσότερο συνολικό χρόνο

11 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Επαναλαμβανόμενη (blocked) / Τυχαία (random) πρακτική: Επαναλαμβανόμενη Μια ακολουθία στην οποία το άτομο προβάρει την ίδια δεξιότητα επανειλημμένα Τυχαία Μια ακολουθία στην οποία το άτομο εκτελεί μια σειρά από δεξιότητες σε (σχεδόν) τυχαία σειρά Ίδιος αριθμός δοκιμών, αλλά διαφορετική σειρά Επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η πρακτική ενός αριθμού εργασιών με τυχαιοποιημένη σειρά είναι ο πιο επιτυχημένος τρόπος επίτευξης σταθερής μάθησης και διατήρησης

12 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Τμηματική (part) / Ολοκληρωμένη (whole) πρακτική: Τμηματική - Σπάσιμο μιας κινητικής δεξιότητας σε μικρότερα τμήματα Η επιτυχία της τμηματικής ή ολοκληρωμένης πρακτικής εξαρτάται από την εργασία - Διαδοχική εργασία: πρακτική δύσκολων τμημάτων ξεχωριστά. Επιτρέπει σημαντική μεταφορά του τμήματος σε ολόκληρη την εργασία - Συνεχής εργασία: συνήθως εμπλέκει συντονισμό των τμημάτων, επομένως η τμηματική πρακτική, δεν μεταφέρεται σε ολόκληρη την εργασία – Περπάτημα, Οδήγηση αυτοκινήτου

13 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Επαυξημένη ανάδραση: Ενδογενής Πηγάζει από αυτόν που μαθαίνει (όραση, ιδιοδεκτικότητα) Εξωγενής - Πηγάζει από μια εξωτερική πηγή (φυσικοθεραπευτή, προπονητή) Η ανάδραση είναι σημαντική για την μάθηση (ιδιαίτερα στα αρχικά στάδια) αλλά μπορεί να προκαλέσει εξάρτηση

14 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Άσκηση: Σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, βάλτε τρία άτομα να κοιτούν μια εικόνα για 30 δευτερόλεπτα - Στην συνέχεια ένα άτομο θα προσπαθήσει να αντιγράψει την εικόνα - Το δεύτερο άτομο θα προσπαθήσει να αντιγράψει την εικόνα με τα μάτια δεμένα, αλλά κάποιος θα του προσφέρει ανάδραση Το τρίτο άτομο θα κάνει το ίδιο με τα μάτια δεμένα Δείτε τις εικόνες: Τι μάθατε Συσχετίστε αυτό με την κινητική εκμάθηση και πιο συγκεκριμένα με την ενδογενή και εξωγενή ανάδραση Ποια είναι μερικά από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της ανάδρασης;

15 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (συνέχεια)
Άσκηση: Αντανακλαστικό της επιγονατίδας - Μαζική σε αντίθεση με την καταμερισμένη πρακτική (δύο ομάδες)

16 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕ ΟΤΙ: Ανατρέξατε στα μαθησιακά αποτελέσματα για αυτό το μάθημα και πραγματοποιήσατε τη σχετική μελέτη που απαιτείται Επισκεφθήκατε τα βιβλία στην βιβλιοθήκη του IST, και μελετήσατε τις ενότητες που σχετίζονται με το σημερινό μάθημα Επισκεφθήκατε άλλες πηγές πληροφοριών (προτεινόμενα βιβλία, ιστοσελίδες και περιοδικά) για να απαντήσετε σε τυχόν ερωτήσεις Είστε ικανοποιημένοι ότι έχουν εκπληρωθεί και ότι έχετε καταλάβει τις έννοιες που εισάγονται και συζητούνται Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου ή την κ. Οικονομοπούλου για τυχόν απορίες Ευχαριστώ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google