Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεApolline Boosalis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Τροχαία Traffic police Drivers Defensive Aggressive Cars
Roads Motorways Countryside Ασφαλής οδήγηση Drivers Defensive Aggressive Cars Service of the car
2
Ιστορία Κατηγορίες αυτοκινήτων Service Πράσινα Αυτοκίνητα –
Περιβαλλοντική συνείδηση Ιστορία Αυτοκίνητο Κατηγορίες αυτοκινήτων Service
3
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Αυτοκίνητο ονομάζεται κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα. Το πρώτο αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1908 από τον Χένρι Φόρντ. Αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης παράχθηκαν για πρώτη φορά στην Γερμανία από τον Καρλ Μπεντς (Κarl Benz).
4
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Υβριδικά Αυτοκίνητα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα Τα Αυτοκίνητα Της Γενιάς Μας
5
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή του. Τα υβριδικά αυτοκίνητα θεωρούνται φιλικότερα προς το περιβάλλον, από αυτά που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την κίνησή τους ως καύσιμο, βενζίνη ή πετρέλαιο.
6
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Το Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο (HΑ) χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες αντί των μηχανών εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ). Αντιθέτως, τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν και τα δύο (ηλεκτρικές μηχανές και ΜΕΚ) καλούνται υβριδικά αυτοκίνητα και συνήθως δεν θεωρούνται καθαρά HΑ.
7
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΑΣ
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΑΣ Στηρίζεται σε σχετικά απλές μορφές λειτουργίας και κατασκευαστικά είναι αρκετά πολυσύνθετο. Λειτουργικά μπορούμε να ξεχωρίσουμε σ ένα αυτοκίνητο πέντε μέρη: 1. Κινητήρας. 2. Σύστημα ανάρτησης, φρένων και οδήγησης. 3. Σύστημα μετάδοσης της κίνησης. 4. Καρότσα. 5. Ηλεκτρικό σύστημα.
8
SERVICE ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Κάθε πότε πρέπει να κάνω service (σερβις) στο αυτοκίνητό μου; Το service αυτοκινήτου (service) πρέπει να γίνεται στο συνεργείο μας 1 φορά το χρόνο για οδηγούς που κάνουν – χλμ τον χρόνο ώστε να ελέγχονται και να συντηρούνται όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας.
9
Service of a car Περιλαμβάνει: αλλαγή λαδιών και αντικατάστασή,
αλλαγή λαδιών και αντικατάστασή, αλλαγή φίλτρου αέρος, φίλτρου βενζίνης, λαδιού και καμπίνας, μπουζί και τοποθέτηση καθαριστικού παρμπρίζ. έλεγχο του συστήματος φόρτισης (μπαταρία , δυναμό) , του συστήματος διεύθυνσης (μπόσικα του τιμονιού και των αξόνων αυτού) έλεγχο του συστήματος πέδησης (τακάκια φρένων και καθαρισμό των σιαγόνων αυτών εάν χρειάζεται), έλεγχο των φώτων και τέλος έλεγχο και γρασάρισμα των θυρών εάν χρήζεται απαραίτητο. Πρόσθετα ανταλλακτικά π.χ. ελαστικά, τακάκια φρένων, υαλοκαθαριστήρες, λάμπες, ακρόμπαρα κ.λ.π.
10
Αμυντική Επιθετική Πολιτισμική Συνθήκες στην οδήγηση και κοινωνική
Οδήγηση Πολιτισμική και κοινωνική συνείδηση Συνθήκες στην οδήγηση Εξωτερικές και κατάσταση οδηγού
11
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Επιθετική οδήγηση:
Είναι πολύ επικίνδυνη και για εμάς τους ιδίους αλλά και για τους συνανθρώπους μας. Συνήθως τα ατυχήματα γίνονται όταν ανεβάζουμε πολύ ταχύτητα και ξεπερνάμε το όριο ταχύτητας που λέει η πινακίδα, όταν προσπερνάμε άλλους οδηγούς αντί-κανονικά και τελευταίο όταν είμαστε μεθυσμένοι.
12
ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Αμυντική οδήγηση:
Είναι πολιτισμός σωστής συμπεριφοράς του οδηγού απέναντι στον πεζό αλλά και στους άλλους οδηγούς. Τους κανόνες ασφαλής οδήγησης πρέπει να τους τηρεί κάθε οδηγός.
13
οι κανόνες αυτοί είναι Δεν οδηγούμε καθώς είμαστε μεθυσμένοι.
Δεν ξεπερνάμε το όριο ταχύτητας. Δεν οδηγούμε όταν παίρνουμε χάπια. Δεν οδηγούμε όταν δεν αισθανόμαστε καλά. Όταν οδηγούμε δεν μιλάμε στο τηλέφωνο. Όταν οδηγούμε δεν κάνουμε αντί-κανονικά προσπεράσματα. Όταν έχουμε κόκκινο φανάρι σταματάμε πάντα. Όταν οδηγούμε το βράδυ ανοίγουμε τα φωτά.
14
Στρατηγικές ασφάλειας
15
Όταν ακολουθείτε κάποιο άλλο αυτοκίνητο πρέπει να είστε σίγουροι, ότι θα έχετε το χρόνο να αντιδράσετε σε περίπτωση που ξαφνικά σταματήσει. Μπορείτε να το κάνετε αυτό, παρακολουθώντας ποια είναι η σταθερή απόσταση όταν τα αυτοκίνητα σταματούν. Πρέπει να έχετε επίσης σωστή κρίση, όταν προσπερνάτε ένα άλλο αυτοκίνητο. Ποτέ μην οδηγείτε πολύ κοντά τους και προσπαθήστε να κρατηθείτε μακριά από την πορεία τους. Ένας αμυντικός οδηγός δεν κάνει ποτέ επικίνδυνους ελιγμούς. Πρέπει όλα τα οχήματα να μπορούν ανά πάσα στιγμή ξαφνικά να επιταχύνουν, να φρενάρουν ή να παρεκκλίνουν. Για να σιγουρευτεί η ασφάλειά, ένας αμυντικός οδηγός θα απομακρυνθεί, π.χ από ένα αυτοκίνητο με καρότσα ή από κάποιον που οδηγεί εξαιρετικά αργά. Μην απομακρυνθείτε, απλά αλλάξτε λωρίδα κυκλοφορίας, είναι απόλυτα ασφαλές.
16
Επιτάχυνση και όρια ταχύτητας
Το νόημα της αμυντικής οδήγησης είναι να διατηρείτε μία σταθερή, ασφαλή ταχύτητα, ώστε να μπορείτε να αποφύγετε ατυχήματα. Κάθε φορά που αυξάνετε την ταχύτητα, μειώνετε τον χρόνο αντίδρασής σας.Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε κακοκαιρία ή την νύχτα όταν δεν μπορείτε να δείτε τόσο καθαρά. Η ταχύτητα μπορεί να εκτιμηθεί εσφαλμένα εάν ο καιρός είναι ομιχλώδης, άρα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί. Τα όρια ταχύτητας στις εθνικές οδούς δεν προϋποθέτουν πάντα ασφαλείς λόγους, έτσι θυμηθείτε πάντα να χρησιμοποιείτε την καλύτερη κρίση σας. Οι πόλεις έχουν χαμηλά όρια ταχύτητας για καλούς λόγους. Οδηγώντας πάρα πολύ γρήγορα μέσα στην πόλη, μπορεί να είναι καταστρεπτικό. Ακόμη και αν οδηγείτε με μερικά χιλιόμετρα πιο πάνω από το όριο ταχύτητας μπορεί να διακινδυνέψουν ζωές παιδιών και πεζών.
17
Συνειδητοποίηση και αντίληψη
Πολλά πράγματα μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή σας όταν οδηγείτε. Πρέπει να γνωρίζετε πλήρως την κατάσταση γύρω σας. Η προσοχή σας μπορεί να μην είναι τόσο ικανή εάν αναμιγνύονται τα αισθήματά σας με την θέα, τους ήχους και την αίσθηση όλων όσων συμβαίνουν γύρω σας. Εάν έχει συνείδηση των γύρω σας, ελαχιστοποιείτε τον κίνδυνο ενός ατυχήματος. Πολλά πράγματα μπορούν να αποσπάσουν την αντίληψή σας. Εάν είστε συγχυσμένος από κάτι, αυτό επηρεάζει τις αισθήσεις σας. Μιλώντας στο κινητό τηλέφωνο αποσπάται η προσοχή σας. Εάν το αυτοκίνητό σας είναι γεμάτο πράγματα, αυτό μπορεί να σας εμποδίζει να ξέρετε τι βρίσκεται γύρω σας.
18
Οι Απαντήσεις που δοθήκαν κατά πλειοψηφία είναι υπογραμμισμένες
Ερωτηματολόγιο Όταν οδηγείται κρατάτε πάντα το δεξί μέρος του δρόμου; α) Πάντα εκτός όταν προσπερνάω. β) Οδηγώ στο αριστερά διότι δεν βρίσκω εμπόδια. γ) Άλλοτε ναι, άλλοτε όχι. Σταματάτε να δώσετε προτεραιότητα σε πεζό η μοτοποδήλατο; α) Πάντοτε, ακόμα και όταν βιάζομαι β) Μονό εκτός πόλεως γ) Σπάνια δίνω προτεραιότητα Δένεστε εσείς και οι συνεπιβάτες σας με ζώνη; α) Πάντα μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο. β) Μονό εκτός πόλεως. γ) Μονό σε μπλόφα η αν δω ατύχημα. Οι Απαντήσεις που δοθήκαν κατά πλειοψηφία είναι υπογραμμισμένες
19
Δίνεται προτεραιότητα σε έναν οδηγό που βγαίνει από στενό η που θέλει να στρίψει;
α) Πάντα δίνω προτεραιότητα β) Σπάνια δεν βιάζομαι γ) Να περιμένει την σειρά του Οδηγείτε υπηρεσία αλκοόλ; α) Ποτέ όταν πίνω β) Μερικές φορές γ) Και όταν πιω οδηγώ καλυτέρα από τον καθένα Όταν είστε πεζός περνάτε με το πράσινο φως; α) αγόταν μπορώ περνάω με το κόκκινο β) μερικές φορές περνάω με κόκκινο γ) μονό με πράσινο Εκνευρίζεστε όταν σας περνούν από δεξιά; α) δεν με περνούν διότι πάντα οδηγώ δεξιά β) δεν με πειράζει γ) εγώ κρατάν το αριστερό που δεν έχει εμπόδιο
20
Περάσατε ποτέ με κόκκινο όταν οδηγείται;
α) περνάω όταν δεν υπάρχει άλλο αμάξι β) μερικές φορές γ) ποτέ με κόκκινο Πατάτε διπλή γραμμή όταν προσπερνάτε; α) αγόταν μπορώ να προσπεράσω δεν μπορώ να κοιτάζω γραμμές β) ποτέ δεν πατάξω διπλή γραμμή γ) μερικές φορές κατάλαλος Σταματάτε πάντα στην πινακίδα STOP; α) πάντα, ακόμα και όταν δεν υπάρχουν αλλά αυτοκίνητα β) κόβω ταχύτητα αλλά δεν σταματώ γ) είμαι καλός οδηγός και ξερώ ποτέ πρέπει να σταματήσω
21
Ζώα - μηχανήματα - τρακτέρ Αυτοκινητόδρομος
Επαρχιακός Ζώα - μηχανήματα - τρακτέρ Αυτοκινητόδρομος Δρόμος Ασφάλεια του δρόμου Καιρός και δρόμος
22
Αστικοί δρόμοι Είναι οι δρόμοι που υπάρχουν στις πόλεις μας. Η αλλαγή τους είναι πολύ δύσκολη και πολυέξοδη. Η σωστή διαδικασία είναι να κατασκευαστούν πρώτα οι δρόμοι, μετά τα οικόπεδα και μετά να χτιστούν τα οικοδομήματα.
23
Επαρχιακοί δρόμοι Η γεωμετρία των επαρχιακών δρόμων ακολουθεί συνήθως την διαδρομή παλαιών μονοπατιών καθώς και παρακάμψεις πόλεων. Οι βελτιώσεις που γίνονται στους επαρχιακούς δρόμους είναι κάποια τεχνικά έργα (γεφύρια, οχετοί κλπ), στα δύσκολα ορεινά τμήματα διαπλάτυνση κατά μήκος, και κατασκευή ασφαλτικού τάπητα.
24
Επαρχιακοί δρόμοι Ένα άλλο στοιχείο που κάνει τους δρόμους αυτούς επικίνδυνους είναι το ότι κατά κανόνα διασχίζουν πόλεις και χωριά. Εκεί ο κίνδυνος ατυχήματος είναι πραγματικά μεγάλος και προέρχεται από δυο λόγους. Ο ένας είναι η συνήθεια ταχύτητας που αποκτά ένας οδηγός όταν κινείται σε δρόμους με λίγη κυκλοφορία και ο δεύτερος ότι πολλές φορές μικροί-μεγάλοι διασχίζουν τον κύριο δρόμο ενός οικισμού, νομίζοντας ότι βρίσκονται στην αυλή τους. Τέλος η ανυπαρξία ανισόπεδων-διασταυρώσεων και οι πολλές διασταυρώσεις με γραμμές τρένου, εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και κάνουν επιτακτική την αύξηση της προσοχής του οδηγού καθώς και την παράλληλη μείωση της ταχύτητάς του. Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα παιδί, μια γεωργική μηχανή ή ένα ζώο, είναι πάντα πιθανό να μας κλείνει το δρόμο πίσω από μια στροφή χωρίς ορατότητα. Οι πιθανότητες είναι πάντα πιθανότητες και ποτέ δεν πρέπει να τις αγνοούμε.
25
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
Οι αυτοκινητόδρομοι είναι οδικές αρτηρίες διπλής κατεύθυνσης με δύο τρεις ή και περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστικό κράσπεδο μεταξύ των αντίθετων ρευμάτων και μία βοηθητική λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
26
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
1. Η θέση στο οδόστρωμα. 2. Τα όρια ταχύτητας.
27
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
3. Η απόσταση ασφαλείας. 4. Η οδήγηση με δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Άνεμος, Ομίχλη, Βροχή –Προσεκτική Οδήγηση.
28
Η θέση στο οδόστρωμα Κατά κανόνα απαγορεύεται να κινείσθε στην αριστερή λωρίδα του αυτοκινητόδρομου έστω και αν κινείσθε με την ανώτατη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Έχετε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσετε την αριστερή λωρίδα μόνο για να προσπεράσετε.
29
Τα 10 σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, τα οποία χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα με βάση τον αριθμό των τροχαίων δυστυχημάτων και σοβαρών ατυχημάτων του 2010 είναι τα εξής:.. Εθνική Οδός Μουδανιών – Κασσάνδρειας – Ποτίδαιας (καθ΄ όλη τη διαδρομή) Εθνική Οδός Τρικάλων – Καλαμπάκας (καθ΄ όλη τη διαδρομή) Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων (από το 183ο χιλιόμετρο – 196ο χιλιόμετρο μεταξύ των περιοχών Παναγιά – Χάνι Τερόβου) Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων (από το 119ο χιλιόμετρο – 127ο χιλιόμετρο, περιοχή Μενιδίου) Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων (από το 6ο – 10ο χιλιόμετρο, περιοχή Αντιρρίου) Εθνική Οδός Αθηνών – Πατρών (από το 188ο χιλιόμετρο – 205ο χιλιόμετρο, από τη περιοχή Λαμπίρι έως το Ρίο) Εθνική Οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης (από το 216ο χιλιόμετρο – 260ο χιλιόμετρο, στη περιοχή Λαμίας) Εθνική Οδός Πύργου – Κυπαρισσίας (στο 57ο χιλιόμετρο, περιοχή Ζαχάρω – Καλόνερο) Εθνική Οδός Τρίπολης – Καλαμάτας (από το 152ο – 157ο χιλιόμετρο, περιοχή Τσακώνα) Εθνική Οδός Χανίων – Ηρακλείου – Σητείας (από το 21ο – 31ο, στο 99ο, στο 115ο και στο 121ο χιλιόμετρο)
30
Η οδήγηση χρειάζεται υπευθυνότητα:
Ποτέ δεν ξεκινάμε τη μηχανή του αυτοκινήτου, αν όλοι οι επιβάτες και ο οδηγός δεν φορέσουν ζώνη. Ακολουθούμε και σεβόμαστε τον Κ.Ο.Κ… για να υπάρχει αρμονία στους δρόμους. Δεν τρέχουμε περισσότερο από τα όρια ταχύτητας της περιοχής… Ελέγχουμε συχνά τα ελαστικά του αυτοκινήτου, ώστε να μην «σκάσει» κάποιο λάστιχο εν ώρα οδήγησης. Προσπαθούμε να οδηγούμε ήρεμα και χωρίς εκνευρισμό. Αλλιώς, κινδυνεύουμε πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο.
31
Ο Δρόμος του θανάτου Οι δρόμοι της επαρχίας της Βολιβίας κάθε άλλο παρά σύγχρονοι και ασφαλείς μπορούν να χαρακτηριστούν. Συνήθως είναι στενά δρομάκια διπλής κατεύθυνσης, χτισμένα στις άκρες γκρεμνών. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο δρόμο, θα συναντήσετε, απρόσεκτους και βιαστικούς οδηγούς, γαϊδουράκια που μεταφέρουν εμπορεύματα, βόδια, ακόμη και πεζούς!
32
Κυκλοφοριακή αγωγή Γνώση Κ.Ο.Κ. Δικαιώματα Στατιστικά Υποχρεώσεις
Τροχαία Στατιστικά ελληνικών δρόμων Δικαιώματα Υποχρεώσεις
33
Τροχαία Ένας σημαντικός τομέας ευθύνης της Ελληνικής Αστυνομίας, έχει σχέση με την τροχαία κίνηση και ειδικότερα με τη λήψη των αναγκαίων μέτρων τόσο σε προληπτικό, όσο και σε κατασταλτικό επίπεδο για την ασφαλή κίνηση όλων των τροχοφόρων, καθώς και των πεζών.
35
Τροχαία-Οδική ασφάλεια
Οδηγώ με Ασφάλεια σημαίνει: Δεν οδηγώ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά Σέβομαι τα όρια ταχύτητας Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων Φορώ πάντοτε ζώνη ασφαλείας Τοποθετώ Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κ.Ο.Κ. Tα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσυκλέτα, φορώ πάντα κράνος Πριν ξεκινήσω για ταξίδι, ελέγχω το όχημα που θα οδηγήσω
36
ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ
Οι ρυθμιστικές πινακίδες επιβάλλουν στον οδηγό την τήρηση ορισμένων κανόνων κυκλοφορίας (π.χ. απαγόρευση στροφής, υποχρεωτική πορεία, όριο ταχύτητας κλπ.). Η παραβίαση των μηνυμάτων τους αποτελεί σοβαρή τροχαία παράβαση και επισύρει ποινές. Κυρίως, όμως, εκθέτει τον παραβάτη οδηγό αλλά και τους υπόλοιπους, που κινούνται στο ίδιο οδικό δίκτυο, σε σοβαρότατους κινδύνους.
37
ΣΗΜΑΤΑ Απαγόρευσης Απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα
ΣΗΜΑΤΑ Απαγόρευσης Απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα Απαγορεύεται η αριστερή στροφή Απαγορεύεται η δεξιά στροφή Απαγορεύεται η αναστροφή (στροφή κατά 180 μοίρες)
38
ΣΗΜΑΤΑ Υποχρέωσης Κυκλική υποχρεωτική διαδρομή
ΣΗΜΑΤΑ Υποχρέωσης Κυκλική υποχρεωτική διαδρομή Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας με στροφή δεξιά Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας με στροφή αριστερά ή δεξιά Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας εμπρός η δεξιά
39
Συμβουλές σε περίπτωση κακοκαιρίας
Σε περίπτωση που αποκλειστείτε: παραμείνετε στο αυτοκίνητό σας και φροντίστε να ανάβετε τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα. τοποθετήστε στην κεραία του ραδιόφωνου ένα ύφασμα με έντονο χρώμα για τον ευκολότερο εντοπισμό σας από τις διασωστικές ομάδες. εξοπλισμός όπως αδιάβροχα, ομπρέλες, σφυρίχτρα, γαλότσες, φακός, κουβέρτες, νερό, πρόχειρο φαγητό, σταφίδες, σοκολάτες μπορεί να φανούν χρήσιμα.
41
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Οι γονείς που διδάσκουν στα παιδιά τους την οδική ασφάλεια προστατεύουν τη ζωή τους και προσφέρουν τεράστια υπηρεσία στην κοινωνία. Τα παιδιά που από πολύ μικρή ηλικία μαθαίνουν από τους γονείς τους για την οδική ασφάλεια και την υπεύθυνη οδήγηση διατρέχουν σε όλη τους τη ζωή σημαντικά λιγότερους κινδύνους για ατυχήματα στο δρόμο είτε ως πεζοί, ποδηλάτες ή οδηγοί μηχανοκίνητων οχημάτων. Γονείς, μην περιμένετε να γίνουν τα παιδιά σας έφηβοι για να τα μορφώσετε για την ασφαλή οδήγηση και για τους κινδύνους που καραδοκούν στους δρόμους. Είναι πολύ σημαντικό, από πολύ μικρά παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι με τυχόν δικά τους λάθη ή ανεύθυνη συμπεριφορά ως πεζοί, οδηγοί ή επιβάτες μπορεί να πάθουν μεγάλο κακό ή να χάσουν τη δική τους ζωή ή να προκαλέσουν την απώλεια ζωής κάποιου άλλου. Δώστε ως γονείς το καλό παράδειγμα!
42
Τα παιδιά μιμούνται τους γονείς τους
Τα παιδιά μιμούνται τους γονείς τους. Βάλτε τη ζώνη ασφάλειας, μην πίνετε όταν οδηγείτε, ακολουθείτε πάντοτε τους κανόνες ασφαλούς συμπεριφοράς όταν οδηγείτε ή όταν χρησιμοποιείτε τους δρόμους. Τα παιδιά σας βλέπουν, σας παρακολουθούν και πιθανότατα θα κάνουν ότι εσείς κάνετε. Γονείς, μπορείτε και εσείς αλλά και ο καθένας μας να συμβάλουμε στη ελαχιστοποίηση των τραυματισμών και θανάτων στους δρόμους. Ποτέ μην ξεχνάτε ότι η ανατροφή που θα δώσετε στα παιδιά σας σε θέματα οδικής ασφάλειας και υπεύθυνης οδήγησης είναι ο θεμέλιος λίθος της πρόληψης της τρομερής αυτής μάστιγας.
44
Η θλιβερή εικόνα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων στην Eλλάδα
H χώρα μας εμφανίζει την μικρότερη θνησιμότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση από χρόνια νοσήματα, παρουσιάζει όμως έναν από τα μεγαλύτερα ποσοστά οδικών τροχαίων ατυχημάτων. Είναι γεγονός ότι αν και τα τελευταία τρία χρόνια παρατηρήθηκαν μειωτικές τάσεις στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων (ποσοστό μείωσης το 2002, 14.9%), η Ελλάδα διατηρεί ακόμη το υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όταν αυτά αναλύονται με βάση τον πληθυσμό ή τα οχήματα-χιλιόμετρα. Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζεται η συχνότητα των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα ανά κατοίκους) στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης [Πηγή: Διεθνές στατιστικό αρχείο Οδικών τροχαίων ατυχημάτων, 2010]
46
Αυτά τα ατυχήματα, εκτός από την ανθρώπινη τραγωδία έχουν ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό-οικονομικό κόστος. Έχει εκτιμηθεί ότι το συνολικό ετήσιο κόστος των τροχαίων ατυχημάτων, το οποίο περιλαμβάνει το «κόστος» της «απώλειας» των ανθρώπινων ζωών, τις δαπάνες που προκύπτουν από υλικές ζημιές στα οχήματα και στο οδικό δίκτυο, τα έξοδα ιατρικής περίθαλψης, και το κόστος ενασχόλησης της τροχαίας και άλλων εμπλεκομένων φορέων, αγγίζει το 2% του ΑΕΠ στις χώρες της Ε.Ε
47
THINK BEFORE YOU DRIVE ΠΡΙΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ ΘΥΜΗΣΟΥ
Οι μαθητές που συμμετείχαν είναι: Μέρκο Στ. Γάτσκας Ρ. Ζήσης Γ. Αγγελικάκης Αλ. Τσίκο Τζόι Σουνάς Νικ. Ντιμίδης Λ. Σαββίδης Ν. Ελέζη Κλ. Ελέζι Αρν. Αϊντίνωφ Ηλ. Λλέσι Έργκ. Κανακάρης Τρ. Τζερτζελάς Νικ. Τράκας Αλέξ. Ελμαϊδης Στυλ.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.