Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών
Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο

2 Η βιομηχανία με μια ματιά
Παγκόσμια έσοδα $45 δις (2008) 250,000 εργαζόμενοι μόνο στις ΗΠΑ 400,000 εργαζόμενοι στην μαύρη αγορά μόνο στην Κίνα Προϋπολογισμοί ανάπτυξης μέχρι και $100 εκατομμύρια Προϋπολογισμοί μάρκετινγκ άλλα $50 million Παιχνίδια παντού : 4 κονσόλες + 2 κονσόλες χειρός + Προσωπικοί υπολογιστές + πολλά κινητά + Web + coin-op Στις ΗΠΑ ο μισός πληθυσμός παίζει 6,5 ώρες την εβδομάδα Υπάρχουν πάνω από συνδρομητές σε ένα και μόνο MMORPG (World of Warcraft)

3 Παραγωγή βιντεοπαιχνιδιών
Η βιομηχανία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών παράγει ένα προϊόν Όπως όλα τα προϊόντα, τα βιντεοπαιχνίδια παίρνουν από όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγού-καταναλωτή Σύλληψη, σχεδιασμός, κατασκευή, συσκευασία, διανομή, κατανάλωση Παραγωγή Έκδοση Μάρκετινγκ Συσκευασία Διανομή Κατανάλωση

4 Τι θα δούμε σήμερα Πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών Είδη βιντεοπαιχνιδιών
Το προφίλ του παίκτη

5 Πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών

6 Videogame consumption: where?
Τεράστια ποικιλία πλατφορμών:

7 Πλατφόρμα: Xbox360 Microsoft, 2005
Επανασχεδιάστηκε για να γίνει ελκυστικό σε μη φανατικούς παίκτες Επεξεργαστής PowerPC με 3.2 GHz ο καθένας 512 MB RAM, κοινή μεταξύ CPU και GPU Επεξεργαστή γραφικών ATI στα 500MHz Οδηγός DVD, προαιρετικός σκληρός δίσκος, ασύρματος χειριστής Υποστηρίζει ανάλυση μέχρι 1320x720p Xbox Live Παγκόσμιες πωλήσεις: 19 εκ μονάδες (April 2008)

8 Πλατφόρμα : Playstation3
Sony, 2006 Επεξεργαστής Cell, από Sony, IBM, Toshiba Ένα PowerPC 3.2 GHz, 7 περιφερειακούς επεξεργαστές. 256 MB RAM NVidia 700MHz με 256MB RAM Οδηγό BluRay, σκληρό δίσκο, ασύρματο χειριστήριο με ανιχνευτή κίνησης Υποστηρίζει ανάλυση μέχρι 1920x1080p Playstation Network Παγκόσμιες πωλήσεις: 12 εκ μονάδες

9 Πλατφόρμα : Nintendo Wii
Επεξεργαστής 729MHz 88 MB RAM ATI 243MHz Οδηγό DVD Ασύρματο χειριστήριο με ανίχνευση κίνησης Χαμηλής ανάλυσης Υπηρεσία WiiWare Παγκόσμιες πωλήσεις: 25 εκ μονάδες

10 Πλατφόρμα : Προσωπικός υπολογιστής
Δεν υπάρχει διαχειριστής της πλατφόρμας, εκατοντάδες συνθέσεις: 10δες επεξεργαστές (Pentium 4, Celeron, Core Solo, Core Duo, Core 2 Duo, Core 2 Quad, Atom, Athlon…) 10δες κάρτες γραφικών (AMD, NVidia, Intel) Πολλά λειτουργικά (Windows XP, Windows Vista, Mac OS, Linux) Πολλοί συνδυασμοί μνήμης RAM (1 GB, 2 GB, 4GB, 8GB, 16GB) με διαφορετικές συχνότητες Ο οδηγός DVD είναι στάνταρντ (σχεδόν) Πληκτρολόγιο και ποντίκι ως κύριες μονάδες εισόδου Μεγάλη ποικιλία από αναλύσεις οθόνης Δυνατότητα σύνδεσης στο Internet (αλλά όχι δεδομένη) Παγκόσμιες πωλήσεις: 71 εκ. μονάδες (αρχές 2008)

11 Πλατφόρμα : Web Δεν υπάρχει διαχειριστής πλατφόρμας
Τα παιχνίδια στο Web τρέχουν κυρίως σε Flash ή Java Απαιτούν μόνο ένα browser με Flash ή Java plugin Είναι ανεξάρτητα από υπολογιστή και λειτουργικό σύστημα Εγκατεστημένη βάση browser που υποστηρίζουν Flash: 99% των υπολογιστών που είναι συνδεδεμένοι στο Internet (~840 εκατομμύρια)

12 Πλατφόρμα : Coin-op Δεν υπάρχει διαχειριστής πλατφόρμας
Διαφορετικές συνθέσεις Λίγα παιχνίδια βγαίνουν το χρόνο στην πλατφόρμα Μερικές μηχανές υποστηρίζει δικτυακά παιχνίδια

13 Πλατφόρμα : Φορητές παιχνιδομηχανές
Nintendo DS, από τη Nintendo, 2004 Διάδοχος του Nintendo Gameboy Advance Δύο οθόνες, η μία αφής Έκανε διάσημα τα παιχνίδια «αφής» Υποστηρίζει ασύρματη WiFi σύνδεση Παγκόσμιες πωλήσεις: 70 εκ. μονάδες Playstation Portable, από τη Sony, 2004 Πολύ ισχυρή φορητή κονσόλα Μεγάλη οθόνη και ανάλυση Υποστηρίζει ασύρματη WiFi σύνδεση Άργησε να διαδοθεί στην αγορά λόγω έλλειψης παιχνιδιών

14 Πλατφόρμα : Κινητά τηλέφωνα
Δεν υπάρχει μοναδικός διαχειριστής πλατφόρμας, πολλές εταιρίες Πολύ ελκυστική πλατφόρμα, τεράστια διείσδυση Πάρα πολλές και διαφορετικές συνθέσεις (επεξεργαστές, μνήμη, ανάλυση) Τα παιχνίδια αναπτύσσονται κυρίως σε Java Τα νεότερα κινητά περιλαμβάνουν GPUs Το iPhone αναδεικνύεται σαν μια πολλά υποσχόμενη πλατφόρμα για παιχνίδια

15 Ποια είναι η κονσόλα με την μεγαλύτερη εγκατεστημένη βάση;
Ώρα για Quiz! Ποια είναι η κονσόλα με την μεγαλύτερη εγκατεστημένη βάση; Πάνω από Playstation 2 υπάρχουν στα σπίτια των παικτών!

16 Είδη βιντεοπαιχνιδιών

17 Είδη παιχνιδιών Το είδος (genre) του παιχνιδιού περιγράφει το παιχνίδι από τεχνική απόψεως περισσότερο Τον τρόπο που παίζεται και το στυλ του παιχνιδιού Το ρυθμό του παιχνιδιού Την αλληλεπίδραση με το χρήστη Δεν αφορά το περιεχόμενο και το θέμα του (πχ Επιστημονική φαντασίας, Τρόμου, Θρίλερ) όπως στο κινηματογράφο ή τα βιβλία

18 Είδη παιχνιδιών Τα κυριότερα είδη που έχουν επικρατήσει σήμερα είναι τα εξής Παιχνίδια δράσης (action games) Παιχνίδια στρατηγικής (strategy games) Παιχνίδια ρόλων (role playing games) Παιχνίδια σκέψης (puzzle games) Παιχνίδια εξομοίωσης (simulation games) Παιχνίδια ρυθμού και μουσικής (rhythm and band games) Παιχνίδια περιπέτειας (Adventure games)

19 Παιχνίδια δράσης Απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά και καλό συγχρονισμό ματιού-χεριού κατά το παίξιμο Η παλαιότερη κατηγορία παιχνιδιών (SpaceWar, Pong) Ο παίκτης χειρίζεται ένα χαρακτήρα (ή μηχάνημα) στην οθόνη Δημοφιλής κατηγορία, ιδίως σε κονσόλες Με την πάροδο των χρόνων εξελίχθηκαν σε πολλές υποκατηγορίες Παιχνίδια βολών πρώτου προσώπου (first person shooters) Παιχνίδια βολών τρίτου προσώπου (third person shooters) Παιχνίδια πάλης (fighting games) Παιχνίδια πλατφόρμας (platform games)

20 Παιχνίδια στρατηγικής
Εξέλιξη επιτραπέζιων παιχνιδιών όπως το σκάκι Θέματα όπως το πόλεμο, την κατάκτηση εδαφών, το εμπόριο Βασίζονται στην τακτική καθώς και στην διαχείριση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού Ο παίκτης δεν χειρίζεται ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα στην οθόνη αλλά οργανώνει και καθοδηγεί ολόκληρες ομάδες Αναπτύχθηκαν και εμφανίζονται κυρίως σε προσωπικούς υπολογιστές Υποκατηγορία «Με κίνηση εναλλάξ» (turn-based) Υποκατηγορία «Πραγματικού χρόνου» (real-time), λιγότερος χρόνος για σκέψη

21 Παιχνίδια ρόλων Απόγονοι του επιτραπέζιου παιχνιδιού Dungeons & Dragons Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός χαρακτήρα, ή μιας μικρής ομάδας Βασικός σκοπός είναι η αναβάθμιση αυτού του αρχικά αδύναμου χαρακτήρα Έχουν έντονο το στοιχείο της εξερεύνησης Λόγω σύνθετου χειρισμού, αναπτύχθηκαν και εμφανίζονται κυρίως σε προσωπικούς υπολογιστές Θεματολογία από κυρίως D&D Υποκατηγορία «Με κίνηση εναλλάξ» (turn-based) Υποκατηγορία «Πραγματικού χρόνου» (real-time), λιγότερος χρόνος για σκέψη

22 Παιχνίδια σκέψης Επίλυση γρίφων
Ο παίκτης δεν χειρίζεται συγκεκριμένο χαρακτήρα Περιορισμένο χρονικό διάστημα για την λύση ή αυξανόμενη δυσκολία Παιχνίδια απλού χειρισμού και μικρών τεχνικών απαιτήσεων Υπάρχουν σε κάθε δυνατή πλατφόρμα

23 Παιχνίδια εξομοίωσης Επιχειρούν να αναπαράγουν, όσο το δυνατόν πιστά σε ένα εικονικό περιβάλλον, δραστηριότητες και εμπειρίες από τον πραγματικό κόσμο Παιχνίδια οδηγικής εξομοίωσης (vehicle simulation) - Microsoft Flight Simulator, Colin McRae, Burnout Αθλητικά παιχνίδια (sports games) Παιχνίδια κατασκευής και μάνατζμεντ (construction and management simulations) - SimCity, Black & White, The Sims, Spore

24 Παιχνίδια περιπέτειας
Παιχνίδια που στηρίζονται στο σενάριο, στην σκέψη, στην εξερεύνηση και στην λύση γρίφων Δημιουργήθηκαν στους πρώτους υπολογιστές λόγω έλλειψης δυνατοτήτων για γραφικά Βασίζονταν στο κείμενο και στις πλούσιες περιγραφές Αργότερα απέκτησαν γραφική απεικόνιση (και τριδιάστατα γραφικά) Kings Quest της Roberta Williams, το Indiana Jones and the Fate of Atlantis και η σειρά Monkey Island της LucasArts Η αγορά παιχνιδιών περιπέτειας έχει συρρικνωθεί αρκετά τελευταία Στοιχεία τους έχουν βρει το δρόμο τους σε άλλες κατηγορίες (πχ action-adventure)

25 Ρυθμού και μουσικής Παιχνίδια με έμφαση την μουσική και τον ρυθμό
Σχετικά νέα κατηγορία Γνώρισε τελευταία μεγάλη επιτυχία με τα Guitar Hero και Rock Band

26 Το προφίλ του παίκτη βιντεοπαιχνιδιών

27 Το προφίλ του παίκτη βιντεοπαιχνιδιών
Ποιος παίζει βιντεοπαιχνίδια; Λανθασμένο στερεότυπο, κατάλοιπο παλιότερων εποχών!

28 Η δημογραφία του παίκτη (ΗΠΑ)
Μέση ηλικία παίκτη είναι τα 35 χρόνια! Κατανομή ηλικίας παικτών Φύλο του παίκτη Φύλο των διαδικτυακών παικτών Πηγή: Entertainment Software Association 2008

29 Η δημογραφία του παίκτη (ΗΠΑ)
Γυναίκες ηλικίας 18 και άνω αντιπροσωπεύουν μεγαλύτερο ποσοστό (33%) του πληθυσμού που παίζει παιχνίδια από αγόρια κάτω των 18 (18%) Πηγή: Entertainment Software Association 2008

30 Είδη παιχνιδιών (ΗΠΑ) Παιχνίδια σε κονσόλες
Πηγή : Entertainment Software Association 2008

31 Παιχνίδια σε προσωπικούς υπολογιστές
Είδη παιχνιδιών (ΗΠΑ) Παιχνίδια σε προσωπικούς υπολογιστές Πηγή : Entertainment Software Association 2008

32 Παιχνίδια στο Internet
Είδη παιχνιδιών (ΗΠΑ) Παιχνίδια στο Internet Πηγή: Entertainment Software Association 2008

33 Η δημογραφία του παίκτη (Ευρώπη)
Η Ευρώπη παρουσιάζει μεγαλύτερη ανομοιογένεια (ηλικίες 16-49) Μέση ηλικία παίκτη στην Αγγλία είναι τα 33 χρόνια Μέση ηλικία παίκτη στην Ισπανία είναι τα 28 χρόνια Μέση ηλικία παίκτη στην Φιλανδία είναι τα 30 χρόνια Πηγή: Nielsen Research 2008

34 Η δημογραφία του παίκτη (Ευρώπη)
Η Ευρώπη παρουσιάζει μεγαλύτερη ανομοιογένεια (ηλικίες 16-49) Στην Αγγλία το 37% του πληθυσμού παίζει παιχνίδια (μέσος όρος) Στην Ισπανία και Φιλανδία το 28% του πληθυσμού παίζει παιχνίδια (μέσος όρος) Στην Αγγλία το 48% των ανδρών και το 29% των γυναικών παίζουν παιχνίδια Στην Ισπανία και Φιλανδία το 38% των ανδρών και το 18% των γυναικών παίζουν παιχνίδια Ο προσωπικός υπολογιστής είναι η αγαπημένη πλατφόρμα των Ευρωπαίων για παιχνίδια (66%) Πηγή: Nielsen Research 2008

35 Η άνοδος του περιστασιακού παίκτη
Ένα χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί τις συνήθειες των παικτών είναι ο διαθέσιμος χρόνος για παιχνίδι Περισσότερος σε νεαρότερες ηλικίες Λιγότερος σε μεγαλύτερες και ιδίως σε γυναίκες

36 Η άνοδος του περιστασιακού παίκτη
«Φανατικός» παίκτης: κάποιος που έχει την δυνατότητα να προσαρμόσει την ζωή του γύρω από τα παιχνίδια Νεαρές ηλικίες, κυρίως άνδρες «Περιστασιακός» παίκτης : κάποιος που πρέπει να προσαρμόσει τα παιχνίδια γύρω από την ζωή του Ενήλικες Σε μεγαλύτερο ποσοστό γυναίκες (35-55) Χωρίς μεγάλη εμπειρία στα βιντεοπαιχνίδια Πολύ περισσότεροι από τους «φανατικούς» παίκτες!

37 Η άνοδος του περιστασιακού παίκτη
Τα περιστασιακά παιχνίδια προσφέρουν «άκοπη» ψυχαγωγία Υποστηρίζουν σύντομα παιχνίδια Απλά στο gameplay, δεν τιμωρούν την αποτυχία Απλά στην χρήση Χωρίς βία (συνήθως) Είναι φτηνά και εύκολο να τα αποκτήσεις (μέσω Internet) Περιέχουν στοιχεία κοινωνικής αλληλεπίδρασης

38 Ερωτήσεις;


Κατέβασμα ppt "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google