Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Project: “Προστατεύω την υγεία μου” Εκφράζω τα συναισθήματά μου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Project: “Προστατεύω την υγεία μου” Εκφράζω τα συναισθήματά μου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Project: “Προστατεύω την υγεία μου” Εκφράζω τα συναισθήματά μου
Θ΄ Πετρίδειο Νηπιαγωγείο Πάφου Project: “Προστατεύω την υγεία μου” Κάνω γυμναστική Πλένω τα χέρια μου Εκφράζω τα συναισθήματά μου Τρώγω υγιεινά Έχω φίλους Βουρτσίζω τα δόντια μου Νηπιαγωγός: Χρίστια Μιλτιάδου Διευθύντρια: Άντρη Τσουπανή Σάββα Τάξη: Α3 Οκτώβρης-Νοέμβρης 2009

2 Αναζήτηση και Διερεύνηση του θέματος
Αφόρμηση: Επίσκεψη της υγειονομικής επισκέπτριας στην τάξη μας.Tους μιλά για τη νέα γρίπη. Τους δίνει έντυπο υλικό με οδηγίες πως να προστατευτούν από τα μικρόβια. Μετά την επίσκεψη συζητούμε και προβληματιζόμαστε γι΄αυτά που ακούσαμε.

3 Τα παιδιά λένε : «Τι γνωρίζω για την υγεία μου»
Τα παιδιά λένε : «Τι γνωρίζω για την υγεία μου» Δεν αγγίζω τα παπούτσια μου.(Δημήτρια) Όταν είμαι άρρωστος τρώω σούπα. (Έρια) Πίνω τσάι όταν πονώ το λαιμό μου. (Μπέλα) Πίνω σιρόπι όταν είμαι άρρωστος. (Παύλος) Κάθε μέρα πλένω τα χέρια μου.(Τιάνα) Κάνω μπάνιο για να φύγουν τα μικρόβια. (Κωνσταντίνος) Πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας. (Δημήτρια) Πρέπει να νίβομαι Τρώω το φαγητό μου( Σεμέλη) Πίνω το γάλα μου Κάνω γυμναστική. Αν τα χέρια μου έχουν μικρόβια πρέπει να πλυθώ. Ιωάννα Χ. Δεν τρώω σοκολάτες, καραμέλες, παγωτά. Παύλος

4 Τι θέλω να μάθω για την υγεία μου.

5 Τι θέλω να μάθω για την ΥΓΕΙΑ μου; Πως είναι φτιαγμένο το μικροσκόπιο;
Πως είναι φτιαγμένο το μικροσκόπιο; Γιατί κάνουμε μπάνιο; Είναι καλά να κάνουμε γυμναστική; Γιατί υπάρχουν μικρόβια ; Γιατί βουρτσίζουμε τα δόντια μας; Γιατί πλένουμε τα χέρια μας; Τι θέλω να μάθω για την ΥΓΕΙΑ μου; Γιατί βάζουμε σαπούνι; Γιατί αρρωστούμε; Γιατί τρώμε λαχανικά; Γιατί πίνουμε νερό;

6 «Από πού μπορώ να πάρω πληροφορίες για την Υγεία μου;»
Σχεδιασμός της Δράσης Τα παιδιά της Α3 τάξης διερωτούνται: «Από πού μπορώ να πάρω πληροφορίες για την Υγεία μου;» Σαν μικροί ερευνητές προγραμματίζουν δραστηριότητες που θα τους βοηθήσουν στη διερεύνηση του θέματος.

7 Να μας μιλήσει μια διατροφολόγος Να ψάξουμε στο internet
Να πάμε σ’ ένα γυμναστήριο ΥΓΕΙΑ Προτάσεις των παιδιών Να μας πει η δασκάλα Να βρούμε παραμύθια σχετικά με την υγεία Να ψάξουμε σε βιβλία και εγκυκλοπαίδειες Να μας μιλήσει ένας οδοντίατρος

8 Προγραμματισμός της νηπιαγωγού (με βάση τις ιδέες των παιδιών)
Φυσικές Επιστήμες Φυσική Αγωγή Συναισθηματική αγωγή Αναλυτικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου Γλωσσική Αγωγή Μαθηματικά Μουσική Αγωγή Εικαστική Έκφραση Κοινωνική Αγωγή Αγωγή των Αισθήσεων

9 Μελέτη έντυπων μέσων Να δημιουργήσουν συλλογή με βιβλία και έντυπο υλικό σχετικά με το θέμα «Αγωγή Υγείας» Να χρησιμοποιούν έντυπο υλικό σχετικό με την υγεία Να εντοπίζουν λέξεις σχετικές με την υγεία μέσα από έντυπο υλικό Να διατυπώνουν ολοκληρωμένες προτάσεις χρησιμοποιώντας το νέο λεξιλόγιο που έμαθαν . Να αντιγράφουν λέξεις σχετικές με το θέμα.

10 Συνεντεύξεις από οδοντίατρο και γιατρό.
Στόχοι: Να υποβάλουν ερωτήματα σχετικά με τη δουλειά του γιατρού και του οδοντίατρου. Να καταγράψουν τις ερωτήσεις τους. Να εκτιμήσουν το ρόλο και την προσφορά του γιατρού/ οδοντίατρου Να υποδυθούν ρόλους.

11 Υλοποίηση του προγράμματος Γλωσσική Αγωγή
Πως θα επικοινωνήσουμε με την οδοντίατρο Θ΄Πετρίδειο Νηπιαγωγείο Πάφου Τμήμα Α3 21 Οκτωβρίου 2009 τηλ Κυρία Βανέσσα Σε παρακαλούμε να έρθεις στο σχολείο μας για να μας μιλήσεις για τα δόντια μας. Να μας μάθεις πώς να βουρτσίζουμε τα δόντια μας και πώς να τα προσέχουμε. Πότε μπορείτε να έρθετε να μας μιλήσετε; Σ΄ευχαριστούμε πολύ κυρία Βανέσσα. Τα παιδιά του Α3

12 Διατυπώνουν-καταγράφουν ερωτήματα που θα υποβάλουν στην οδοντίατρο
Γλωσσική Αγωγή Προετοιμασία συνέντευξης από την οδοντίατρο Διατυπώνουν-καταγράφουν ερωτήματα που θα υποβάλουν στην οδοντίατρο

13 Η οδοντίατρος κα Βανέσσα μιλά στα παιδιά για την υγιεινή των δοντιών
Γλωσσική Αγωγή Επίσκεψη/Συνέντευξη από την οδοντίατρο Η οδοντίατρος κα Βανέσσα μιλά στα παιδιά για την υγιεινή των δοντιών

14 Βλέπουν το σωστό τρόπο βουρτσίσματος
Γλωσσική Αγωγή Βλέπουν το σωστό τρόπο βουρτσίσματος

15 Τα παιδιά διατυπώνουν τις ερωτήσεις που ετοίμασαν στην οδοντίατρο
Γλωσσική Αγωγή Πόσα δόντια έχουν τα παιδάκια; Αν πίνω αναψυκτικά τι θα πάθουν τα δόντια μου; Πότε βουρτσίζουμε τα δόντια μας; Τα παιδιά διατυπώνουν τις ερωτήσεις που ετοίμασαν στην οδοντίατρο

16 Δοκιμάζουν αυτά που τους έδειξε η οδοντίατρος
Γλωσσική Αγωγή Δοκιμάζουν αυτά που τους έδειξε η οδοντίατρος

17 Έχω χαλασμένο δόντι γιατί....
Έχω γερό δόντι γιατί.... Έχω χαλασμένο δόντι γιατί.... 17

18 Επίσκεψη/Συνέντευξη από τη γιατρό κα Χρυστάλλα Πρέστου
Γλωσσική Αγωγή Επίσκεψη/Συνέντευξη από τη γιατρό κα Χρυστάλλα Πρέστου

19 Ερωτήσεις που διατύπωσαν τα παιδιά
Γλωσσική Αγωγή Ερωτήσεις που διατύπωσαν τα παιδιά Τι εργαλεία χρησιμοποιείς; Πότε σε χρειαζόμαστε; Γιατί πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας; Γιατί βάζουμε εμβόλια; Τι φάρμακα πρέπει να πίνουμε όταν έχουμε γρίπη;

20 Κουκλοθέατρο «Το βρώμικο γουρουνάκι»
Γλωσσική Αγωγή Υγιεινή του σώματος Κουκλοθέατρο «Το βρώμικο γουρουνάκι» 20

21 Μαθαίνω να φροντίζω το σώμα μου
Γλωσσική Αγωγή Μαθαίνω να φροντίζω το σώμα μου Μέσα από κουκλοθέατρο και κάνοντας μπάνιο την κούκλα μαθαίνω να φροντίζω το σώμα μου. (υγιεινή σώματος)

22 Γλωσσική Αγωγή

23 Καθαρίζουν τα αυτάκια του μωρού
Γλωσσική Αγωγή Καθαρίζουν τα αυτάκια του μωρού Έτοιμο το μωρό –καθαρό

24 Παραμύθια Ο Μάκης ο ενζυμάκης και η Μάχη στο στομάχι
Γλωσσική Αγωγή Ο Μάκης ο ενζυμάκης και η Μάχη στο στομάχι Τα παιδιά ζωγραφίζουν σκηνές από το παραμύθι και δίνουν τίτλους. Ο Μάκης ο ενζυμάκης στο στομάχι της Μαρίας. 24

25 Η Μαρία τρώει το φαγητό αμάσητο και τα ενζυμάκια διαμαρτύρονται
Γλωσσική Αγωγή Η Μαρία τρώει το φαγητό αμάσητο και τα ενζυμάκια διαμαρτύρονται Τα ενζυμάκια κάνουν απεργία στο στομάχι της Μαρίας 25

26 Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας
Γλωσσική Αγωγή Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας Εικονογράφηση παραμυθιού 26

27 Γλωσσική Αγωγή Το Βρωμοχώρι Τα παιδιά προβληματίζονται για τον τίτλο του παραμυθιού και κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του παραμυθιού. Ιδέες παιδιών για το Βρωμοχώρι Έριχναν σκουπίδια και δεν τα μάζευαν. Δεν έκαναν μπάνιο Δεν έπλεναν τα χέρια τους Το παραμύθι θα μιλά για σκουπίδια. Έριξαν τους καλάθους και γέμισε το χωριό σκουπίδια. 27

28 Παίζουμε με την έννοια /σημασία της λέξης.
Γλωσσική Αγωγή Σύνθετες λέξεις Παίζουμε με την έννοια /σημασία της λέξης. 28

29 Γλωσσική Αγωγή Σύνθετες λέξεις 29

30 Γλωσσική Αγωγή Θεατρικό παιχνίδι Όλα είναι μαύρα από τη βρωμιά και ο Δήμαρχος της πόλης λέει σ΄ολους να φορέσουν μαύρα γυαλιά. Οι κάτοικοι του χωριού φορούν μαύρα γυαλιά για να μην βλέπουν τις βρωμιές και τα σκουπίδια του χωριού τους και όλη μέρα κοιμούνται. 30

31 Γλωσσική Αγωγή Τα παιδιά όμως πετάνε τα γυαλιά και αποφασίζουν πως θα σώσουν το χωριό τους 31

32 Γλωσσική Αγωγή Και τότε τα δέντρα αποκτούν και πάλι το πράσινο χρώμα ,τα σπίτια γίνονται άσπρα και το Βρωμοχώρι τώρα λέγεται Καθαροχώρι Έρχονται οι πυροσβέστες όπου με νερό και φάρμακο καθαρίζουν το Βρωμοχώρι 32

33 Γλώσσα και Δημιουργικότητα
Γλωσσική Αγωγή Γλώσσα και Δημιουργικότητα Τα παιδιά δημιουργούν τη δική τους ιστορία, με την τεχνική του Ροντάρι «Η πέτρα στη λίμνη»,βρίσκουν λέξεις για καθένα από τα γράμματα της λέξης ΔΟΝΤΙ Δακτυλίδι,δέντρο,δάσος,δράκος Οδοντίατρος,οφθαλμίατρος,ομπρέλα Νεράιδα, νάνος,Ναυσικά,νύφη Τρυπάνι,τρύπα, τηλέφωνο,τούρτα, Ινδιάνος,ιπποπόταμος 33

34 Διαλέγουν μια λέξη για κάθε γράμμα και την εικονογραφούν
Διαλέγουν μια λέξη για κάθε γράμμα και την εικονογραφούν. Μετά φτιάχνουν την ιστορία. Δακτυλίδι Οδοντίατρος Νεράιδα Τηλέφωνο Ινδιάνος Γλωσσική Αγωγή 34

35 Μια φορά κι ένα καιρό ζούσε μια πριγκίπισσα που φορούσε ένα υπέροχο δακτυλίδι Μια μέρα η πριγκίπισσα πήγε περίπατο στη θάλασσα και της έπεσε το δακτυλίδι στο βυθό.Η πριγκίπισσα στεναχωρέθηκε που έχασε το δακτυλίδι που της χάρισε ο πατέρας της τα Χριστούγεννα. 35

36 Ένα δελφίνι βρήκε το δακτυλίδι το δάγκωσε και έσπασε το δόντι του
Ένα δελφίνι βρήκε το δακτυλίδι το δάγκωσε και έσπασε το δόντι του.Τότε πήρε τηλέφωνο τον οδοντίατρο , πήγε στο οδοντιατρείο και τον έκανε καλά. Ένας ιπποπόταμος βρήκε το δακτυλίδι της πριγκίπισσας ,το πήρε της νεράιδας και τη ρώτησε ποιού να είναι άραγε; 36

37 Η νεράιδα που όλα τα γνωρίζει έτρεξε στο παλάτι και το έδωσε στην πριγκίπισσα. Ένας ινδιάνος που ήταν στο παλάτι φρουρός είδε τη νεράιδα και την ερωτεύτηκε. Η νεράιδα του χάρισε φτερά και τον πήρε μαζί της στη νεραιδοχώρα Έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα . 37

38 Διδασκαλία του γράμματος Ο,ο
Γλωσσική Αγωγή Διδασκαλία του γράμματος Ο,ο Βάζουν σε κύκλο τις λέξεις που αρχίζουν από Ο Βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν από ο 38

39 Με μουσική ψάχνουν να βρουν λέξεις που αρχίζουν από Ο
Γλωσσική Αγωγή Με μουσική ψάχνουν να βρουν λέξεις που αρχίζουν από Ο Τις βάζουν στο σπιτάκι του Ο 39

40 Γλωσσική Αγωγή Υγιεινή Διατροφή Τα παιδιά μετά από συζήτηση ανακαλύπτουν ότι η σωστή Διατροφή δίνει στο σώμα ενέργεια και θέλουν να μάθουν ποιες είναι αυτές οι τροφές που μας δυναμώνουν.

41 Γλωσσική Αγωγή Τα παιδιά σχηματίζουν στο χαλί την Πυραμίδα διατροφής και τοποθετούν τις εικόνες τροφών στη σωστή κατηγορία . 41

42 Γλωσσική Αγωγή Χωρίζουν εικόνες με τρόφιμα ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκει η κάθε τροφή. 42

43 Κοινωνική Αγωγή Κανόνες υγιεινής στην τάξη μας
Πλένω τα χέρια Βάζω σαπούνι Παίρνω χαρτάκι Και γκόλ στο καλάθι

44 Σκουπίζω τη μύτη μου με το χαρτομάντηλο
Μετά το πετώ στον κλειστό κάλαθο

45 Όταν φταρνίζουμε ή βήχω βάζω το χέρι μου μπροστά και μετά.....

46 Βάζω πάντα αντισηπτικό για να φύγουν τα μικρόβια.
Βάζω πάντα αντισηπτικό για να φύγουν τα μικρόβια.

47 Κοινωνική Αγωγή Πλένω τα χέρια μου όταν….
…βγω από την τουαλέτα  …αγγίζω τη σκύλο  …φταρνίζομαι  …μόλις ξυπνήσω  …αγγίζω τα παπούτσια μου  …παίζω με τα παιχνίδια  …παίζω στις λάσπες  …αγγίζω τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα

48 Κοινωνική Αγωγή Βγάζουν το περίγραμμα των χεριών τους και λένε: «Τα χέρια δεν είναι να δέρνουμε αλλά για να..» ....μερώνουμε ...κτυπούμε παλαμάκια ...να αγκαλιαζόμαστε ...να τα πλένουμε ...παίρνω το φρούτο μου ...παίζω με τα παιχνίδια ...για να γράφω ... να ζωγραφίζω ....να χαιρετώ ...κρατώ την οδοντόβουρτσα μου. ...κρατώ το φλυντζάνι και να πίνω γάλα ...κρατώ το πινέλο της γόμας και να κάνω κολλητική. ...χτενίζομαι, να ντύνομαι και να παίζω πιάνο ...να φτιάχνω κότσο τα μαλλιά μου. ...παίρνω χαρτί και να σκουπίζω τη μύτη μου. ...κάνω μπάνιο.

49 Κοινωνική Αγωγή Η δασκάλας της ειδικής εκπαίδευσης εφαρμόζει δραστηριότητες έτσι ώστε να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά ως προς τα άτομα με ειδικές ικανότητες Τα παιδιά, με θεατρικό παιγνίδι, ευαισθητοποιούνται, αναλαμβάνουν ρόλους, βιώνουν πως είναι να είσαι παιδί με ειδικές ικανότητες και μαθαίνουν να σέβονται και να βοηθούν.

50 Συναισθηματική πτυχή της Υγείας
Αναγνωρίζω/Ονομάζω/Εκφράζω/ελέγχω-χειρίζομαι τα συναισθήματά μου  50

51 Τα παιδιά «ανοίγουν» την καρδιά τους και «βγάζουν» από μέσα αυτό που αισθάνονται τη συγκεκριμένη στιγμή 51

52 Παραμύθια με συναισθήματα
χαρά 52

53 φόβο θυμό λύπη Τα παιδιά μέσα από το παραμύθι εκφράζουν τα συναισθήματά τους και λεκτικά αλλά και εκφραστικά 53

54 Συναισθηματική Αγωγή Εκμεταλλευτήκαμε τις ακραίες καιρικές συνθήκες και παίρνοντας αποκόμματα από εφημερίδες εκφράσαμε τα συναισθήματά μας,μπήκαμε στη θέση τους και νιώσαμε πως νιώθουν(ενσυναίσθηση)

55 Πως δείχνω την αγάπη μου για τα παιδιά με ειδικές ικανότητες.
Ζωγραφίζω μια ωραία ζωγραφιά και τη δίνω στο παιδάκι για να γίνουμε φίλοι. (Ναυσικά)  Του λέω να παίξουμε μαζί. (Σόλωνας) Του δίνουμε χρήματα.(Έρια) Του χαρίζουμε ένα δικό μας παιχνίδι. (Σεμέλη) Του λέμε να έρθει στο σπίτι μας να φάμε μαζί. (Ευαγγελία) Του κάνουμε ένα δώρο.( Δέσποινα) Του κάνουμε δώρο ρούχα.(Νικόλας Π.) Αν το δω να πέσει κάτω τρέχω να το βοηθήσω. (Άντρια) Μόνο η αγάπη μπορεί Πως δείχνω την αγάπη μου για τα παιδιά με ειδικές ικανότητες. 55

56 Όταν είμαι χαρούμενος/η νιώθω σαν...
 ...νεράιδα που πετά ψηλά(Ναυσικά,Τιάνα) ...τον ήλιο που λάμπει.(Ευαγγελία) ...μια πεταλούδα που πετά στα λουλούδια.(Σεμέλη) ...να πετώ σαν το Πήτερ-παν(Σόλωνας) ...να οδηγώ αυτοκίνητο (Παύλος) ...μπαλόνι που πετά ψηλά.(Δημήτρια) ...μια γοργόνα που κολυμπά(Άντρια-Ιωάννα Χ.) ...να είμαι ο Σούπερ-μαν.(Νικόλας Π.) 56

57 Φυσικές Επιστήμες: «Γνωρίζω το Σώμα μου»
Πρόβλημα: Άραγε τι να βρίσκεται κάτω από το ύφασμα; Τα παιδιά προβλέπουν με την παρατήρηση ή με την αφή τι υπάρχει κάτω από το ύφασμα.

58 Στόχος: Να αναγνωρίζουν τα μέλη του σώματος τους
Φυσικές Επιστήμες Ο Τουίτι ζητά από τα παιδιά να το βοηθήσουν στο πως θα αναγνωρίζει έναν άνθρωπο. Στόχος: Να αναγνωρίζουν τα μέλη του σώματος τους Έχει κεφάλι Έχει μάτια, μύτη, στόμα Έχει λαιμό Έχει 2 χέρια και δάκτυλα Έχει κορμό Έχει πόδια και δάκτυλα.

59 Βγάζουν το περίγραμμα του σώματος
Φυσικές Επιστήμες Βγάζουν το περίγραμμα του σώματος

60 Γράφουν και τοποθετούν τα μέρη του σώματος στο σωστό μέρος.
Φυσικές Επιστήμες Γράφουν και τοποθετούν τα μέρη του σώματος στο σωστό μέρος.

61 Παρατηρούν το πρόσωπό τους. (μέρη προσώπου) και το ζωγραφίζουν.
Φυσικές Επιστήμες Παρατηρούν το πρόσωπό τους. (μέρη προσώπου) και το ζωγραφίζουν.

62 Φυσικές Επιστήμες Παρατηρούν και τα εσωτερικά όργανα του σώματος (κόκκαλα-οστά , εγκέφαλος, πνεύμονες, καρδία κλπ και συζητούμε τη λειτουργία του καθενός.

63 Φυσικές Επιστήμες Ο «εγκέφαλος» βγαίνει από το μαγικό κουτί και μέσα από διάφορα παιχνίδια, γνωρίζει στα παιδιά τις 5 αισθήσεις : ακοή, όραση,αφή,γεύση και όσφρηση.

64 Φυσικές Επιστήμες Τα παιδιά πρέπει να βρουν και να ταυτίσουν την αίσθηση με το αντίστοιχο αισθητήριο όργανο και τη λειτουργία που γίνεται.

65 Οι αλλαγές στο σώμα μας(μέσα από εικόνες)-Σωματική ανάπτυξη
Φυσικές Επιστήμες Οι αλλαγές στο σώμα μας(μέσα από εικόνες)-Σωματική ανάπτυξη

66 Μαθηματικά Κάνουμε μετρήσεις
Βγάζουμε το περίγραμμα του σώματος μας και κάνουμε συγκρίσεις Το περίγραμμα του σώματος της Έριας Έρια

67 Το περίγραμμα του σώματος του Άλεξ
Μαθηματικά Άλεξ Το περίγραμμα του σώματος του Άλεξ

68 Παρατηρούν και συγκρίνουν τα δύο περιγράμματα σώματος
Μαθηματικά Παρατηρούν και συγκρίνουν τα δύο περιγράμματα σώματος

69 Τα παιδιά μετρούν το ύψος τους
Μαθηματικά Τα παιδιά μετρούν το ύψος τους

70 Γίνεται σύγκριση ύψους μεταξύ των παιδιών
Μαθηματικά Γίνεται σύγκριση ύψους μεταξύ των παιδιών

71 Μαθηματικά Διδασκαλία των γραμμών Είπαμε την ιστορία μιας γραμμής που ξεκίνησε από ένα σημείο . και πέρασε πολλές περιπέτειες Σημείο-ευθεία γρ.-ζικ-ζακ-κυματιστή-καμπύλη-διακεκομένη-κλειστή γρ

72

73 Μαθηματικά Τα παιδιά στην προσπάθειά τους να ζωγραφίσουν το σώμα τους ανακάλυψαν ότι αποτελείται από γραμμές και ανάφεραν μερικές: -Ευθείες γραμμές: τα ίσια μαλλιά , τα πόδια όταν στέκεσαι, τα χέρια , ο λαιμός κλπ -καμπύλες: τα φρύδια,τα χείλη,τα μάτια -κλειστή γραμμή :το κεφάλι

74 Τα παιδιά φτιάχνουν μοτίβα με διάφορα υλικά
Μαθηματικά Μοτίβο Τα παιδιά φτιάχνουν μοτίβα με διάφορα υλικά

75 Μαθηματικά Ζωγράφισαν μοτίβα

76 Γραφικές Παραστάσεις Πόσα δοντάκια έχασα; 1 παιδάκι έχασε ένα δόντι
Μαθηματικά Γραφικές Παραστάσεις Πόσα δοντάκια έχασα; 1 παιδάκι έχασε ένα δόντι 2 παιδάκια έχασαν τρία δόντια 2 παιδάκια έχασαν δύο δόντια 18 παιδάκια δεν έχασαν κανένα δόντι

77 Γραφική Παράσταση 2.«Το χρώμα των ματιών μου»
Μαθηματικά Γραφική Παράσταση 2.«Το χρώμα των ματιών μου» Τα παιδιά παρατηρούν στο καθρεφτάκι το χρώμα των ματιών τους ,το απεικονίζουν στο χαρτί ,και μετά το τοποθετούν στη σωστή στήλη. Συμπέρασμα: 7 παιδάκια έχουν μαύρα μάτια 14 παιδάκια έχουν καφέ μάτια 2 παιδάκια έχουν πράσινα μάτια Μόνο 1 παιδάκι έχει γαλάζια μάτια

78 Διδασκαλία των αριθμών 1 και 2
Μαθηματικά Πριν τη διδασκαλία των αριθμών , ανακατεύουμε γράμματα και αριθμούς και τα παιδιά τα διαχωρίζουν. Επίσης τα παιδιά λένε που συναντούν αριθμούς( στο τηλέφωνο,στο τηλεχειριστήριο, στο μέγεθος –size παπουτσιών και ρούχων κλπ) ΠΑΝΤΟΥ υπάρχουν αριθμοί

79 Διδασκαλία του αριθμού 1
Μαθηματικά Διδασκαλία του αριθμού 1 Αφόρμηση:Φέρνω στην τάξη ένα δώρο για τον Τουίτι; Τι να είναι άραγε;Μαντεύουν. .Μια οδοντόβουρτσα. .Γράφουμε τον αριθμό 1 .Δίνω καρτέλες με τον αριθμό και περνούν το δάχτυλό τους από πάνω .Βρίσκουν αντικείμενα στην τάξη που τα έχουμε μόνο μια φορά.(1 υπολογιστής, 1 κουκλόσπιτο κλπ)

80 Σχηματίζουν με το σώμα τους τον αριθμό
Μαθηματικά Σχηματίζουν με το σώμα τους τον αριθμό Φτιάχνουν σύνολα με αντικείμενα που έχουν σχέση με το θέμα μας.

81 Μαθηματικά Τα παιδιά κάνουν ανάλυση του αριθμού 1 και 2, πρώτα με πραγματικά αντικείμενα μετά με εικόνες και τέλος με σύμβολα

82 Μαθηματικά Συνδυαστική Πρόβλημα : Ποιο από τα 3 σακάκια και ποιο από τα 3 ζευγάρια παπούτσια θα φορέσει ο άρκουδος τώρα που έκανε μπάνιο;

83 Τα παιδιά ντύνουν το φίλο αρκούδο με 9 συνδυασμούς .

84 Μεταφέρουν τους 9 συνδυασμούς στο χαρτί.(στο εικονικό επίπεδο)

85 Φυσική Αγωγή Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κούλα Θεοδώρου
Φυσική Αγωγή Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κούλα Θεοδώρου Στόχος: Να συμβάλλει στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών και παράλληλα να βοηθήσει στην ψυχική και στην πνευματική τους καλλιέργεια καθώς και στην αρμονική ένταξή τους στην κοινωνία.

86 Αφόρμηση Προβληματισμός
Οι φίλοι του Τικαιπού, του έστειλαν ένα φάκελο με διάφορες εικόνες. Ο Τικαιπού απορεί και διερωτάται γιατί του έστειλαν αυτές τις εικόνες; Καλεί, λοιπόν τα παιδιά να παρατηρήσουν καλά τις εικόνες και να τον βοηθήσουν να καταλάβει τι θέλουν να του πουν οι φίλοι του.

87 Αφόρμηση Τα παιδιά λένε τις ιδέες τους Βλέπω γυμναστήριο.
Έχει παιδάκια που τρέχουν και πηδούν. Κάποιοι άνθρωποι τρέχουν. Τα παιδιά της εικόνας παίζουν ένα παιχνίδι. Βλέπω δασκάλες Βλέπω παιδάκια που κάνουν γυμναστική. Είναι ένα γυμναστήριο. Τα παιδάκια τρέχουν να πάνε στο γυμναστήριο. Τα παιδάκια κάνουν γυμναστική για να δυναμώσουν

88 Αφόρμηση Τα παιδιά μετά την συζήτηση εκφράζονται εικαστικά
Το παιδάκι γυμνάζει τα χέρια του

89 Αφόρμηση Τα παιδιά μετά την συζήτηση εκφράζονται εικαστικά
Το ένα παιδάκι τρέχει και το άλλο σκύβει

90 Αφόρμηση Τα παιδιά μετά την συζήτηση εκφράζονται εικαστικά
Το παιδάκι γυμνάζει τα χέρια και τα πόδια του

91 Ιστόγραμμα παιδιών

92 Φυσική Αγωγή Γνωριμία με τα μέρη του σώματος
Τα παιδιά αναγνωρίζουν και συνειδητοποιούν τα μέρη του σώματος κάνοντας χρήση μικρού οργάνου

93 Φυσική Αγωγή Γνωριμία με τα μέρη του σώματος
Τα παιδιά ανακαλύπτουν δυνατότητες του σώματος μέσα από το μάθημα της φυσικής Αγωγής. Περπάτημα Τρέξιμο

94 Φυσική Αγωγή Το σώμα και η θέση του στο χώρο
Αραιά Πυκνά

95 Φυσική Αγωγή Σώμα και επίπεδα
Χαμηλό επίπεδο Μεσαίο επίπεδο Ψηλό επίπεδο

96 Φυσική Αγωγή Δυνατότητες του σώματος
Τέντωμα – κουλούριασμα με χρήση οργάνων

97 Φυσική Αγωγή Δυνατότητες του σώματος
Πειραματισμός με τις έννοιες «μέσα – έξω» με χρήση οργάνων

98 Φυσική Αγωγή Το σώμα μου σε σχέση με τις κατευθύνσεις
Πειραματισμός με τις έννοιες « μπροστά-πίσω-πλάι ».

99 Προβληματισμός και πληροφορίες από τη συνέντευξη που έδωσε γυμνάστρια σε άλλο τμήμα.
Τα παιδιά προβληματίζονται με τις φωτογραφίες. Τι δουλειά άραγε κάνει η κυρία που έκανε επίσκεψη στο Α1. Τα παιδιά κάνουν εικασίες και καταλήγουν πως η κυρία είναι γυμνάστρια γιατί φοράει φόρμες της γυμναστικής. Αν ήταν εδώ τι θα την ρωτούσατε;

100 Τι θα ρωτούσατε τη γυμνάστρια;
Ερωτήματα παιδιών: Γιατί πρέπει να κάνουμε γυμναστική; Πότε πρέπει να πηγαίνουμε στη γυμναστική Τι γυμνάζουμε όταν κάνουμε πηδηματάκι; Μπορούμε εμείς τα παιδιά να σηκώνουμε βαράκια; Τι πρέπει να κάνουμε για να γίνουμε δυνατοί; Σε πόσο καιρό μπορούμε να μάθουμε όλες τις ασκήσεις της γυμναστικής; Πότε κάνουμε κολύμπι;

101 Τι θα ρωτούσατε τη γυμνάστρια;
Ερωτήματα παιδιών: Όταν τρέχω τι γυμνάζω; Γιατί πρέπει να μετρούμε ως το τρία όταν κάνουμε γυμναστική; Πότε πηγαίνουμε στο γιατρό; Γιατί το σώμα μας γίνεται γερό και δυνατό όταν κάνουμε γυμναστική; Για να δυναμώσω πως μπορώ να κάνω γυμναστική; Τι ειδικότητα έχετε; Τι γυμνάζω όταν ξαπλώνω κάτω; Πως να κάνουμε γυμναστική αργά ή γρήγορα;

102 Φυσική Αγωγή και Μουσική
Το σώμα μου Χόκι Πόκι

103 Ελεύθερες Δραστηριότητες
Τα παιδιά εκφράζονται εικαστικά, δημιουργούν φιγούρες και αποδίδουν το παραμύθι «Ο καλόκαρδος λύκος» (ομαδική εργασία)

104 Έργα των παιδιών

105 Τα παιδιά φτιάχνουν πρόσωπα χρησιμοποιώντας μικτή τεχνική (κολλητική, νερομπογιές )και ποικιλία υλικών (μπαλόνια ,εφημερίδες, μαλλί, νερομπογιά και άλλα)

106 Τα παιδιά φτιάχνουν καδράκια με μικτή τεχνική (ζυμάρι, κολλητική,νερομπογά)

107 Τα παιδιά χρησιμοποιούν άχρηστο υλικό και δημιουργούν καδράκια

108 Ήσυχες Δραστηριότητες Αλφαβητισμός
Συναρμολογούν εικόνες και γράμματα και συνθέτουν αντίστοιχα εικόνες και λέξεις.

109 αντιστοιχίζουν λέξεις
Ήσυχες Δραστηριότητες Συσχετίζουν λέξεις με τα μέρη του σώματος αντιστοιχίζουν λέξεις

110 Ήσυχες Δραστηριότητες
Αντιγράφουν λέξεις σχετικά με το θέμα

111 Φτιάχνουν το σπιτάκι του Ο Βρίσκουν λέξεις από ο και τις ομαδοποιούν
Ήσυχες Δραστηριότητες Φτιάχνουν το σπιτάκι του Ο Βρίσκουν λέξεις από ο και τις ομαδοποιούν Βρίσκουν από περιοδικά λέξεις που ξεκινούν από Ο και τις τοποθετούν στο σπίτι του ο

112 Τα παιδιά συσχετίζουν τα γράμματα της λέξης με άλλα γράμματα
Ομαδοποιούν τις τροφές σε υγιεινές και μη υγιεινές. Τα παιδιά συσχετίζουν τα γράμματα της λέξης με άλλα γράμματα

113 Στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή

114 Μουσική Αγωγή 1. Διδασκαλία τραγουδιών
Έχω ένα σώμα (ο αριθμός 1) Το δοντάκι Ανοίγω τη βρύση 2.Χοροί Χόκυ-πόκυ (για το σώμα) Κτυπούμε το χρόνο και το ρυθμό των τραγουδιών

115 Αξιολόγηση O Κύριος Ορέστης Ο Κύριος Ορφέας Δίνω σε κάθε ομάδα μια εικόνα , συζητούν και μετά ανακοινώνουν σ’ ολόκληρη την τάξη τις παρατηρήσεις τους.

116 Ιδέες παιδιών Ο κύριος Ορέστης είναι λεπτός γιατί:
τρώει φασολάκια, καρότα, τυρί, ψάρι, σαλάτα. Πίνει νερό Κάνει γυμναστική για να έχει γερό σώμα Κάνει υγιεινή Διατροφή Σκέφτεται υγιεινά φαγητά Τα ενζυμάκια του είναι χαρούμενα γιατί χωνεύουν το φαγητό γρήγορα. Ο κύριος Ορφέας είναι παχουλός γιατί: τρώει πολλά γλυκά. είναι λαίμαργος. Το τραπέζι του είναι γεμάτο φαγητά. Δεν κάνει γυμναστική Πρέπει να πάει σε Διατροφολόγο να του πει να τρώει φρούτα και λαχανικά Καπνίζει πολλά τσιγάρα Κοιμάται όλη μέρα

117 Πρόβλημα: «Τι μπορούμε να κάνουμε έτσι ώστε ο κύριος Ορφέας να γίνει ένας υγιής άνθρωπος;»
Τα παιδιά γράφουν ένα γράμμα διατυπώνοντας τις ιδέες/ εισηγήσεις τους για το πως ο κ. Ορφέας θα γίνει ένας υγιής άνθρωπος.

118 Αγαπητέ κύριε Ορφέα, Είμαστε τα παιδάκια της Α3 τάξης του Θ΄ Πετριδείου Νηπιαγωγείου Πάφου και θέλουμε να σου πούμε :  Να πας στη μάμα μου που είναι Διατροφολόγος να σου πει τι να τρως. Θα σου πει να τρως λίγο φαγητό και υγιεινό. (Κωνσταντίνος)  Να τρως πολλά λαχανικά και φρούτα και να πίνεις πολύ νερό.(Τιάνα)  Καπνίζεις πολλά τσιγάρα και θα αρρωστήσεις θα μαυρίσουν οι πνεύμονες σου(Έρια)  Να μην τρως πολλά γλυκά γιατί θα αρρωστήσεις. Θα χαλάσουν τα δόντια σου γιατί θα έρθει η τερηδόνα. (Παύλος)  Έχεις στη σκέψη σου όλο το φαγητό γι΄αυτό να κάνεις γυμναστική για να έχεις γερό σώμα. (Ναυσικά)  Να πλένεις τα δόντια σου.(Δημήτρια)

119  Πριν να τρως να πλένεις τα χέρια σου για να μην έχεις μικρόβια
 Πριν να τρως να πλένεις τα χέρια σου για να μην έχεις μικρόβια. (Ιωάννα Πέτρου)  Ο ύπνος κάνει καλό αλλά όχι όλη μέρα να κοιμάσαι. (Ευαγγελία)  Αν χαλάσουν τα δόντια σου πρέπει να πας στον οδοντίατρο.(Κωνσταντίνος)  Τα ενζυμάκια σου θα θυμώσουν γιατί τρως πολύ φαγητό και πολλά γλυκά.  Να κάνεις φίλους για να είσαι χαρούμενος.(Δημήτρια) Ευχόμαστε να κάνεις αυτά που σου είπαμε για να είσαι υγιής. Με αγάπη Τα παιδιά της Α3 τάξης

120 Αξιολόγηση Ο Τουίτι επιστρέφει και ζητά από τα παιδιά να μοιραστούν μαζί του τις εμπειρίες που απέκτησαν κατά την επεξεργασία του Project.

121 Εκφράζω τα συναισθήματά μου
Έχω την υγεία μου όταν... Κάνω γυμναστική Πλένω τα χέρια μου Εκφράζω τα συναισθήματά μου Τρώγω υγιεινά Έχω φίλους Βουρτσίζω τα δόντια μου

122 Οι πινακίδες μιλούν για το Project

123

124

125

126

127 Αποκορύφωμα του Project
Mε μεγάλη μας χαρά σας προσκαλούμε στην παρουσίαση του project : "Αγωγή Υγείας" την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009 και ώρα 8.30πμ στο χώρο του σχολείου μας. Με αγάπη τα παιδιά και η δασκάλα της Α3 τάξης

128 Αποκορύφωμα του Project
128

129 Αποκορύφωμα του Project

130 Αποκορύφωμα του Project


Κατέβασμα ppt "Project: “Προστατεύω την υγεία μου” Εκφράζω τα συναισθήματά μου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google