Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΟΜΑΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΓΚΑΔΑ
1.κ.Πετρίδης Κωνσταντίνος-Ιατρός-Διευθ/ντής Κ.Υ. 2.κ.Μάνου Ουρανία-Νοσηλεύτρια-Προϊστ/νη Κ.Υ. 3.κ.Παυλίδης Παύλος-Κοινωνικός Λειτουργός Κ.Υ. 4.κ.Κουσαξίδου Έφη-Επισκέπτρια Υγείας Κ.Υ. 5.κ.Αποστόλου Έφη- Ψυχολόγος Κ.Υ. 6.κ.Κούφα Αφροδίτη-Επισκέπτρια Υγείας-Ειδικ.ψυχικής υγείας-Ψυχολόγος-MsC Π.Φ.Υ. και MsC Διοίκησης Μονάδων Υγείας Ε.Σ.Δ.Υ.
2
ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΓΚΑΔΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (cyber bulling)
3
Διαδικτυακές απειλές παιδικής και εφηβικής ηλικίας
1.Νεανική παραβατικότητα 2.Κυβερνοαυτοκτονία 3.cyber-grooming 3.Παιδική πορνογραφία 4.Ρατσισμός
4
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Αφορά τον εκφοβισμό την απειλή την ταπείνωση ή την παρενόχληση παιδιών, προεφήβων και εφήβων που δέχονται μέσω της χρήσης του Διαδικτύου, κινητών τηλεφώνων, είτε άλλων ψηφιακών τεχνολογιών από ομηλίκους τους.
5
Αίτια Διαδικτυακού Εκφοβισμού
1. Βίωση έντονων συναισθημάτων Θυμός Ζήλια Απόγνωση Εκδίκηση Απειλή 2. Μορφή ψυχαγωγίας (σε μερικές περιπτώσεις)
6
Μορφές Εκδήλωσης Διαδικτυακού Εκφοβισμού
1.Ανάφλεξη (flaming): Aποστολή βίαιων, αγενών και χυδαίων ηλεκτρονικών μηνυμάτων με σκοπό την πρόκληση λεκτικών διαπληκτισμών, μεταξύ δύο ή περισσότερων χρηστών εντός του Διαδικτύου. 2.Παρενόχληση(Ηarassment):Επαναλαμβανόμενη αποστολή προσβλητικών ή απειλητικών μηνυμάτων σε ένα άλλο άτομο μέσω , γραπτών μηνυμάτων, ή σε chat rooms με σκοπό να προκαλέσουν συναισθηματική και ψυχική οδύνη.
7
Μορφές Εκδήλωσης Διαδικτυακού Εκφοβισμού
3.Διαδικτυακή καταδίωξη (cyberstalking) Παρέμβαση και παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου με επίμονες και καταδιωκτικές συμπεριφορές μέσω διαδικτύου ή κινητών τηλεφώνων. 4.Πλαστοπροσωπία(Impersonation) Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ, όπου ο θύτης παριστάνει το θύμα δημιουργώντας και χρησιμοποιώντας πλαστή ταυτότητα προφίλ. Υποκρινόμενος το άτομο που εκφοβίζεται αποστέλει απειλητικά μηνύματα σε άλλα άτομα.
8
Μορφές Εκδήλωσης Διαδικτυακού Εκφοβισμού
5.Εξαπάτηση ή ξεμπρόστιασμα (Τricky ή outing): Πρόθεση εξαπάτησης του θύματος από το θύτη ο οποίος παρουσιάζεται αρχικά ως φίλος. Αποστολή φωτογραφιών του ατόμου ή άλλου είδους μαγνητοσκοπημένου υλικού που εκθέτουν το θύμα, σε πολλούς παραλήπτες. 6.Αποκλεισμός (Εxdusion): Εσκεμμένος αποκλεισμός ενός ατόμου από την ομάδα φίλων, από chatrooms ή από διαδικτυακά ομαδικά παιχνίδια (multiplayer games)
9
Μορφές Διαδικτυακού Εκφοβισμού
7.Δυσφήμιση (Demigration): Αποστολή μέσω Διαδικτύου ή γραπτών μηνυμάτων στο κινητό, ψευδών ή ταπεινωτικών σχολίων για το θύμα με σκοπό να βλάψουν τη φήμη ή τις φιλίες αυτού. 8. Xαρούμενο χαστούκισμα(happy slapping): Καταγραφή βίντεο, στο οποίο το θύμα βιντεοσκοπείται ενώ υφίσταται ψυχολογική και σωματική βία, με στόχο τον υποβιβασμό και τον εξευτελισμό του θύματος. Η βιντεοσκόπηση γίνεται εν' αγνοία του θύματος, ενώ οι εικόνες δημοσιεύονται στη συνέχεια στο Διαδίκτυο προς παρακολούθηση άλλων χρηστών.
10
Χαρακτηριστικά εικονικών δραστών εκφοβισμού
1.Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή, όταν κάποιος είναι συνδεδεμένος, και από οπουδήποτε. 2.Το υλικό που χρησιμοποιούν οι διαδικτυακοί θύτες για να εκφοβίσουν, μπορεί να διαχυθεί σε όλον τον κόσμο. 3.Οι διαδικτυακοί θύτες είναι γνωστοί ή φαινομενικά άγνωστοι.
11
Χαρακτηριστικά εικονικών δραστών εκφοβισμού
4.Ο εικονικός δράστης εκφοβισμού τείνει να κάνει εκείνο που δεν θα τολμούσε να κάνει στην πραγματική του ζωή εάν δεν είχε την “προστασία”της ηλεκτρονικής συσκευής. 5.Ο εικονικός δράστης εκμεταλλεύεται την υποτιθέμενη ιδιότητά του να είναι αόρατος, μέσω της οποίας θέλει να εκφράσει τη δύναμη και την κυριαρχία του. (“δακτυλικά αποτυπώματα”-δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος)
12
Χαρακτηριστικά εικονικών δραστών εκφοβισμού
6.Ο εικονικός δράστης δεν μπορεί να διακρίνει τις συνέπειες των πράξεων του. Τούτο, εν μέρει, μπορεί να τον παρεμποδίσει να συναισθανθεί τον πόνο που νιώθει το θύμα, αλλά δεν τον περιορίζει. 7.Στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, μπορεί να σημειωθούν διαδικασίες αποπροσωποποίησης. Οι συνέπειες των πράξεων των δραστών αποδίδονται σε ψηφιακούς χαρακτήρες(avatars) ή σε παραποιημένες ταυτότητες που χρησιμοποιούνται από το Διαδίκτυο.
13
Χαρακτηριστικά εικονικών δραστών εκφοβισμού
8. Στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, ακόμη κ το θύμα ή αυτός που αποτελεί θύμα στην πραγματική του ζωή ή έχει χαμηλή κοινωνική ισχύ, μπορεί να γίνει διαδικτυακός θύτης, ακόμα και εναντίον του ίδιου του εκφοβιστή του. -. Το θύμα δεν μιλά σχεδόν ποτέ με έναν ενήλικο, από ντροπή ή φόβο για τις συνέπειες(απώλεια της δυνατότητας πρόσβασης σε υπολογιστή) αλλά και επειδή υποβαθμίζει τις πιθανές επιπτώσεις.
14
Το προφίλ του θύτη Οι έφηβοι που παρουσιάζουν συμπεριφορά θύτη -είναι συχνά αντιδραστικοί -δεν υπακούν σε σχολικούς κανόνες -αντιμιλούν στους εκπαιδευτικούς -δεν σέβονται το χώρο του σχολείου -συχνά είναι παιδιά με χαμηλές σχολικές επιδόσεις
15
Το προφίλ του θύτη - διακατέχονται από ανασφάλεια, διαταραγμένη εικόνα εαυτού, χαμηλή αυτοεκτίμηση, ανάγκη για υπεροχή, αποδεικνύοντας την ισχύ τους, ασκώντας εκφοβισμό στους συνομηλίκους τους.
16
Το προφίλ του θύτη -προέρχονται από χαοτικό οικογενειακό περιβάλλον -ανάγκη κοινωνικής αποδοχής από τους συνομηλίκους -συχνά είναι προκλητικοί, παρορμητικοί, απερίσκεπτοι και χωρίς ενσυναίσθηση -οι bullies συνήθως είναι οι ίδιοι, θύματα βίας, εκφοβισμού, απειλών ή ενδοοικογενειακής κακοποίησης.
17
Το προφίλ του θύματος -εμφάνισης εξωτερικών χαρακτηριστικών -ιδιαίτερων σχολικών επιδόσεων (χαμηλών ή υψηλών) -καταγωγής – θρησκείας –οικογενειακής κατάστασης (ρατσισμός) -μαθησιακής δυσκολίας,συμπεριφοράς (παρορμητικότητα,υπερκινητικότητα) -έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων -κάποιας ασθένειας ή σωματικής αναπηρίας -
18
Το προφίλ του θύματος Τα θύματα εκφοβισμού είναι συνήθως: -Ήσυχοι ευαίσθητοι αγχώδεις ανασφαλείς σπάνια αμύνονται ακόμη και όταν δέχονται προσβολές. -Υστερούν σε δύναμη και εξουσία από το θύτη -ντροπαλά άτομα με λίγους εξωσχολικούς φίλους κ ενδεχομένως κανένα φίλο στο σχολείο. Α π ο μ ο ν ω μ έ ν α
19
Το προφίλ του θύματος -μιλά χαμηλόφωνα -αποφεύγει τη βλεμματική επαφή -περπατά σκυφτό,φαίνεται μελαγχολικό -χάνει προσωπικά αντικείμενα ή τα βρίσκει κατεστραμμένα
20
Το προφίλ του θύματος Το θυματοποιημένο παιδί είναι: -επιθετικό-παράλογο-ανήσυχο -παρουσιάζει διαταραχές πρόσληψης τροφής -φοβάται να χρησιμοποιήσει κινητό ή -κλαίει πριν κοιμηθεί και έχει διαταραγμένο ύπνο(εφιάλτες) -αποφυγή συμμετοχής στις σχολικές δραστηριότητες (σχολική άρνηση, αποτυχία-διακοπή σχολείου)
21
Συνέπειες Διαδικτυακού εκφοβισμού
Εγκυμονεί σοβαρές επιπτώσεις για τη ψυχική υγεία του θύματος αλλά και του θύτη. Θύμα -πλήττεται έντονα η αυτοεκτίμηση του ατόμου (συναίσθημα ενοχής) -αναπαράγει αρνητικές σκέψεις -σημαντική μείωση των κοινωνικών του ικανοτήτων-κοινωνική απομόνωση -εφηβεία-προσωρινό καταφύγιο-αποχή από το σχολείο και από τις παρέες των συνομηλίκων
22
Συνέπειες Διαδικτυακού εκφοβισμού
-ταυτόχρονα η αυτοκτονία θεωρείται ως η μοναδική λύση -ενδέχεται μελλοντικά να αναπτύξουν μεγαλύτερη αστάθεια στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Οι εκφοβιστές -άτομα με διαταραχή αντικοινωνικής συμπεριφοράς -επιρρεπή στο αλκοόλ -απομονωμένα από τους συνομηλίκους
23
Στατιστικά στοιχεία 1. Περίπου 15-35% των νέων έχει πέσει θύμα Διαδικτυακού εκφοβισμού % των νέων παραδέχεται την ανάμειξή του σε Διαδικτυακό εκφοβισμό 3.Τα κορίτσια ενδέχεται να εμπλακούν συχνότερα από ότι τα αγόρια σε περιστατικά Διαδικτυακού εκφοβισμού 4. Η πλειοψηφία των ατόμων που υφίστανται είτε ασκεί Διαδικτυακό εκφοβισμό είναι ηλικίας ετών.
24
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από το παιδί-έφηβο
1. Προειδοποίηση του αποστολέα 2. Αγνόηση ενοχλητικών μηνυμάτων και αποκλεισμός του αποστολέα 3. Αναφορά απειλητικών μηνυμάτων και λήψη προληπτικών μέτρων 4. Αναφορά του περιστατικού στην Αστυνομία ή σε αρμόδια υπηρεσία (Δίωξη Ηλεκτρονικού εγκλήματος).
25
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από το γονέα
1.Εκπαίδευση των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία στα όρια και τις συνέπειες και όχι μόνο για τη χρήση του Διαδικτύου. 2.Για την εφαρμογή της πειθαρχίας είναι σημαντικό ο σεβασμός της προσωπικότητας του παιδιού. 3.Τοποθέτηση του υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο
26
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από το γονέα
4. Η χρησιμοποίηση ειδικών φίλτρων για τις επιβλαβείς-επικίνδυνες ιστοσελίδες. 5. Να αφιερώσουν χρόνο και διάθεση ώστε να ασχοληθούν μαζί με το παιδί σε θέματα διαδικτύου. 6.Ενημέρωση των παιδιών για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων στο Διαδίκτυο.
27
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από το γονέα
7. Ενημέρωση των παιδιών αποφυγής ανοίγματος ηλεκτρονικών μηνυμάτων από αγνώστους παραλήπτες. 8. Σε περίπτωση που το παιδί πέσει θύμα ηλεκτρονικού εκφοβισμού, οι γονείς θα πρέπει να το καθησυχάσουν και να συζητήσουν μαζί του σεβόμενοι την προσωπικότητα του παιδιού. 9. Θα πρέπει να το αποτρέψουν από το να εκδικηθεί.
28
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από το γονέα
10.Ενημέρωση των παιδιών με απλά λόγια από μικρή ηλικία για τα φαινόμενα του εκφοβισμού και της παρενόχλησης. 11.Αποφυγή της χρήσης του υπολογιστή για επιβράβευση ή τιμωρία των παιδιών. 12.Οριοθέτηση χρόνου στην απασχόληση των παιδιών με το Διαδίκτυο. Έλεγχος και εποπτεία της διαδικτυακής δραστηριότητάς τους. 13.Να ασχολούνται γενικά περισσότερο με τα παιδιά τους .
29
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από τον εκπαιδευτικό
Αντιμετώπιση της παιδικής επιθετικότητας με ιδιαίτερη κατανόηση 2.Είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι μερικές φορές η βία είναι κραυγή και έκκληση που κρύβει πολύ πόνο και απογοήτευση 3.Έχει καθήκον να μην απαντά στη βία με βίαιη αντίδραση, γιατί γνωρίζει ότι η βία γεννά βία.
30
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από τον εκπαιδευτικό
4. Ενημέρωση των μαθητών για θέματα που αφορούν τη νεανική παραβατικότητα, τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και τρόπους αντιμετώπισης στο ενδεχόμενο που πέσουν θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. 5. Γνώση των χαρακτηριστικών του θύματος cyber bulling, ώστε να μπορεί να εντοπίσει πιθανά θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού.
31
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από τον εκπαιδευτικό
6. Για την πρόληψη ή την αντιμετώπιση κρούσματος ηλεκτρονικού εκφοβισμού είναι απαραίτητη η άμεση συνεργασία γονέων – σχολείου –αστυνομίας(Δ.Η.Ε.) 7. Έγκειται στο ρόλο του σχολείου να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τους γονείς σε θέματα που αφορούν τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό αλλά και τη νεανική παραβατικότητα.
32
Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού από τον εκπαιδευτικό
8. Διαμόρφωση σταθερών κανόνων διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών σε συνεργασία εκπαιδευτικών-μαθητών. Προαγωγή διαλόγου μεταξύ των μαθητών προς επίλυση των διαφορών τους. Συζητήσεις και ενημερωτικά σεμινάρια που αφορούν τις μειονότητες και τις ατομικές διαφορές. 11. Βιωματικά σεμινάρια που αφορούν την επίλυση διαφορών και συγκρούσεων.
33
Κυβερνοαυτοκτονία Ορισμός: Συλλογή πληροφοριών σχετικά με την αυτοκτονία μέσω διαδικτύου ή/και στη διαδικτυακή επαφή ατόμων με αυτοκτονικές τάσεις προκειμένου να διαπράξουν την αυτοκτονία από κοινού.
34
Έφηβοι και κυβερνοαυτοκτονία
(Δ.Η.Ε.-Γ.Α.Δ.Α.) -Δραματική αύξηση καταγεγραμμένων περιστατικών κυβερνοαυτοκτονιών -Οι έφηβοι με αυτοκτονικές τάσεις τείνουν να αναζητούν και ν'αποκτούν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την αυτοκτονία και τον αυτοτραυματισμό μέσω διαδικτύου.
35
Έφηβοι και κυβερνοαυτοκτονία
Ο αυτοκτονικός ιδεασμός των εφήβων συνδέεται με -εμπειρίες άγχους (αγχωτική διαταραχή) -συναίσθημα πόνου σχετιζόμενο με το Διαδίκτυο (cyberbuling) -έλλειψη εμπιστοσύνης στους ανθρώπους -πίεση από την οικογένεια -σχολική αποτυχία -υπερπροστασία -ερωτική απογοήτευση
36
Παιδική πορνογραφία και Διαδίκτυο
Ορισμός: Οι αναπαραστάσεις ανηλίκων που συμμετέχουν σε σεξουαλικές πράξεις ή καταστάσεις που υποδηλώνουν σεξουαλικές δραστηριότητες. -Συνιστά παγκόσμιο φαινόμενο -Κυκλώματα παιδικής πορνογραφίας:βιομηχανία εκμετάλλευσης αθώων παιδιών -Θεωρείται έγκλημα και υπόκειται σε ποινικές κυρώσεις.
37
Διαδικτυακή αποπλάνηση Cyber-grooming
Ορισμός: Η διαδικτυακή προσέγγιση ενός παιδιού ή εφήβου από ενήλικα, με σκόπιμη στόχευση την ανάπτυξη συναισθηματικής σχέσης-μείωση αναστολών ώστε να προετοιμασθεί για σεξουαλική δραστηριότητα ή εκμετάλλευση. -Διεξάγεται μέσω των chat-rooms, υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων και μέσω των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, my space) -πολύ σοβαρή διαδικτυακή απειλή.
38
Διαδικτυακή αποπλάνηση Cyber-grooming
-χρησιμοποείται επίσης για να προσελκύσει ανήλικους σε παράνομες δραστηριότητες όπως η παιδική πορνεία ή η παιδική πορνογραφία -κίνητρα δραστών -αποζητούν θαυμασμό -επιθυμούν να επαναβιώσουν εφηβικές εμπειρίες -φοβούνται τις σχέσεις με ενηλίκους συντρόφους -αρέσκονται στη δύναμη και στον έλεγχο που ασκούν στους εφήβους.
39
Διαδικτυακή αποπλάνηση Cyber-grooming
Σημεία ανησυχίας -Ο υπερβολικός χρόνος στο Διαδίκτυο -Η απόσυρση από την οικογένεια και τους φίλους -Η μυστικοπάθεια σχετικά με τους Διαδικτυακούς φίλους Ο ψυχολογικός και πνευματικός χειρισμός είναι μια διαδικασία που κρατά για αρκετό χρονικό διάστημα.
40
Διαδικτυακή αποπλάνηση Cyber-grooming
Τί μπορούν να κάνουν οι γονείς 5.Να επισημαίνουν στα παιδιά τους ότι είναι επικίνδυνο να δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία σε αγνώστους, αλλά ούτε και τους συναντούν. 6.Να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να μιλούν για ανησυχητικές συναντήσεις στο Διαδίκτυο. 7.Να αναφέρουν απόπειρες εκμετάλλευσης των παιδιών τους στις αρμόδιες αρχές.
41
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ και ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ορισμός: Δημοσίευση σχολίων και στοιχείων τα οποία αποσκοπούν να μειώσουν και να υποτιμήσουν μια συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων είτε φυλετικά, είτε εθνικά, είτε κοινωνικά. Ο ρατσισμός συχνά συνδέεται με τη ξενοφοβία καθώς η φοβία απέναντι στους “ξένους” εκφράζεται με ρατσιστικό τρόπο -Αίτια: η υπεροψία και ο φόβος
42
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ και ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Αντιμετώπιση:Πρόληψη-Παιδεία: -σωστή ενημέρωση και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης ιδιαίτερα στα νεαρά άτομα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του φαινομένου. «Δεν κλείνει μια ολόκληρη βιβλιοθήκη επειδή μέσα σ'αυτή υπάρχει ένα “κακό” βιβλίο».
43
Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ω !
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.